تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805344369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين توافق براي عرضه سهام بانك‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آخرين توافق براي عرضه سهام بانك‌ها
بازار سهام- گروه بورس:
مدت‌هاست بورس اوراق بهادار تهران منتظر است بانك‌هاي دولتي در اجراي بند«ج» اصل 44 وارد گود رقابت شوند

و سهام خود را به دست بخش خصوصي برسانند و اين صنعت را به روزهاي اوج خود در بازار سهام بازگردانند اما ظاهرا انتقال مالكيت اين بانك‌ها كه بيشترين سهم از گردش پولي و مالي كشور را در اختيار دارند چندان هم كار‌سهل و ساده‌اي نيست ضمن اينكه به تمام موانع مرئي و نامرئي خصوصي‌سازي‌ بانك‌ها، تعيين تكليف صندوق‌هاي بازنشستگي را هم بايد افزود.

به عبارت ديگر، بورس، عرضه سهام بانك‌هاي تحت مالكيت دولت را منوط به تشكيل صندوق‌هاي بازنشستگي و پرداخت بدهي دولت به اين صندوق كرده اما از سوي ديگر ظاهرا مالك فعلي علاقه‌اي به بازپرداخت بدهي‌هايش ندارد و مايل است اين ديون سنگين درصورت‌هاي مالي باقي بماند و از محل سرمايه شركت تامين شود.

ايده‌اي كه ظاهرا به مرحله اجرا رسيده ودر نتيجه انتظار مي‌رود كاهش سرمايه شركت و صرف آن براي پرداخت تعهدات به صندوق‌هاي بازنشستگي، ارزش سهام بانك‌ها در زمان عرضه اوليه را تحت‌تأثير خود قرار دهد، هر چند كه همه اين توافق‌ها لزوما به معناي ورود قريب‌الوقوع بانك‌هاي دولتي به بورس نيست.

علي رحماني، مديرعامل شركت بورس در گفت‌وگو با همشهري ازانجام مراحل نهايي عرضه سهام بانك‌ها خبر داد اما گفت: عرضه بانك‌ها همچنان زمان خواهد برد زيرا مجامع بانك‌ها بايد برگزار شود و اين شركت‌ها بايد گزارش‌هاي 3 و6 ماهه خود را به بورس ارائه كنند.

رحماني افزود: براساس توافق‌هاي به عمل آمده قرار است بانك‌ها از اين مطالبات ذخيره قانوني بگيرند، به اين معني كه بانك‌ها بابت تعهداتي كه به صندوق‌هاي بازنشستگي دارند ذخيره‌اي را درصورت‌هاي مالي خود منظور خواهند كرد.

وعده آبان ماه

اما مديرعامل شركت بورس در شرايطي از زمان بر بودن فرايند واگذاري بانك‌ها خبر مي‌دهد كه اسماعيل غلامي، معاون سازمان خصوصي‌سازي‌ معتقد است: بعد از برگزاري مجمع بانك‌ها كه در روزهاي آينده خواهد بود و نيز ارائه گزارش حسابرسي مشكل واگذاري حل خواهد شد، به اين ترتيب آبان ماه امسال حداقل يك بانك وارد بورس مي‌شود.

غلامي از برطرف شدن مشكل صندوق بازنشستگي بانك‌ها خبر داد و عنوان كرد: ميزان بدهي هر بانك از بابت صندوق بازنشستگي آنها محاسبه شده و در جلسه‌اي با حضور وزير اقتصاد در حساب‌هاي بانك‌ها به ثبت رسيده كه رقم قابل توجهي است.

معاون سازمان خصوصي‌سازي‌ به ايسنا گفت: محاسبه ميزان بدهي بانك به صندوق بازنشستگي تاثير بسياري بر قيمت هر سهم به همراه خواهد داشت.

از سوي ديگر احمد فاضلي، عضو هيات عامل سازمان حسابرسي هم در گفت‌وگو با فارس پيش‌بيني كرد كه درصورت ارائه صورت‌هاي مالي بانك‌ها و بيمه‌ها و تهيه گزارش‌هاي حسابرسي، مجمع اين گروه ظرف يك ماه آينده برگزار خواهد شد تا مقدمات پذيرش و عرضه سهام بانك‌ها فراهم شود.

فاضلي درباره وضعيت رسيدگي صورت‌هاي مالي بانك‌ها و بيمه‌ها گفت: در صورتي كه اين دو گروه نسبت به ارائه صورت‌هاي مالي مربوط به سازمان حسابرسي مبادرت كنند، گزارش‌هاي لازم تهيه خواهد شد.

وي با بيان اين مطلب كه معاون بانك و بيمه وزارت اقتصاد واگذاري اين بنگاه‌هاي دولتي را پيگيري مي‌كند، خاطرنشان كرد: در رسيدگي به‌صورت‌هاي مالي بانك‌ها و بيمه‌ها مشكل چنداني وجود ندارد و در آينده‌اي نزديك تكليف حسابرسي اين بنگاه‌ها مشخص خواهد شد؛ هرچند در اين خصوص نمي‌توان به تاريخ دقيقي اشاره كرد.

بانك ملت آماده است

مديرعامل بانك ملت كه بانك تحت رياستش يكي از نامزدهاي اصلي ورود به بورس به شمار مي‌آيد هم از رفع تمام مشكلات مربوط به واگذاري سهام بانك ملت خبر داد و از وزارت اقتصاد درخواست كرد، سهام اين بانك را هر چه زودتر در برنامه واگذاري قرار دهد.

علي ديواندري به مهر گفت: صورت‌هاي مالي سال 86 بانك ملت نهايي شده و به تصويب رسيده است.

او با اشاره به اينكه يكي از مشكلات مهم بر سر راه واگذاري سهام بانك‌هاي دولتي مشخص‌نشدن تكليف صندوق بازنشستگي است، تاكيد كرد: خوشبختانه اين مشكل در حال حاضر برطرف شده است.

ديواندري افزود: قرار شد كه بانك تعهدات بازنشستگي را بر عهده بگيرد و مشكل كسري آن نيز از محل منابعي كه براي آن در نظر گرفته شده و همچنين ذخيره‌ها تامين شد.

مديرعامل بانك ملت با اعلام اينكه بدهي دولت به بانك نيز مشخص شده و سازمان حسابرسي نيز آن را اعلام كرده است، اظهار داشت: در حال حاضر منتظر تصويب لايحه 150 هزار ميليارد ريالي در مجلس براي بازپرداخت بدهي دولت به بانك هستيم، اما به هر حال ميزان بدهي در دفاتر بانك منعكس شده است.

سهام ذوب آهن مهر ماه هم عرضه نمي‌شود

ذوب آهن اصفهان از جمله شركت‌هاي اصل چهل‌وچهاري است كه بنا بود تا آخر تابستان در بورس تهران صاحب نماد شود و در ادامه با رونق دادن به بازار، معاملات تابستاني را ختم به خير كند اما انتظارها براي عرضه تابستاني سهام اين شركت به ثمر ننشست و ظاهرا به اين زودي‌ها هم چشم سهامداران به ديدن نماد اين شركت روي تابلوي معاملات روشن نخواهد شد. علي رحماني، مديرعامل شركت بورس اوراق بهادار در پاسخ به اين پرسش كه آيا سهام شركت ذوب آهن اصفهان در مهر ماه واگذار خواهد شد، به همشهري گفت: مراحل آماده‌سازي‌ سهام ذوب آهن اين ماه به پايان نخواهد رسيد.

رحماني در گفت‌وگو با شانا هم تصريح كرد: شركت بورس آمادگي دارد تا هر زمان كه شركت ملي پالايش و پخش تصميم بگيرد پالايشگاه تبريز را در بورس تهران عرضه كند.

رحماني از مسئولان وزارت نفت خواست تا بحث هلدينگي شدن شركت‌هاي صنعت نفت را با جديت بيشتري پيگيري كنند.

اسماعيل غلامي، معاون سازمان خصوصي‌سازي‌ در آخرين موضع‌گيري عليه طرح وزارت نفت اعلام كرد كه واگذاري هلدينگي پتروشيمي به معناي نه گفتن به واگذاري است.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن