تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806359666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختلاف اعضاي شوراي حكام در مورد مساله هسته اي ايران بالا گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اختلاف اعضاي شوراي حكام در مورد مساله هسته اي ايران بالا گرفت
خبرگزاري آريا- نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در حالي پنجشنبه شب به كار خود پايان داد كه اعضاي آن در خصوص مساله هسته اي صلح آميز ايران دچار اختلاف نظر شديد بودند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبكه خبري "العالم"، شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين نشست، گزارش "محمد البرادعي" مدير كل آژانس مبني بر صلح آميز بودن برنامه هسته ايران را بررسي كرد.

اعضاي شوراي حكام در اين نشست درخصوص محتواي گزارش "محمد البرادعي" دچار اختلاف شدند. در حالي كه برخي از اعضا اين گزارش را دليل بر اثبات صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران و همكاري بي وقفه تهران با آژانس قلمداد كردند برخي كشورها كاملا با اين ايده مخالف بودند.

در اين نشست همچنين كشورهاي عدم تعهد از پيشرفتي كه در راستاي همكاري ايران با آژانس حاصل شده و موجب از بين رفتن ابهاماتي كه به قول آمريكا و هم پيمانانش پيرامون برنامه هسته اي ايران وجود داشته؛ قدرداني كردند.

اين در حالي است كه واشنگتن و برخي از كشورهاي غربي به طور معمول همچنان واكنش متفاوتي نسبت به گزارش البرادعي در نشست شوراي حكام از خود نشان داده و لحن تندتري به خود گرفتند.

اين كشورها با استناد به گزارش البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي ادعا كردند هيچ پيشرفتي درخصوص تحقيق هاي ادعايي و مساله تعليق غني سازي اورانيوم حاصل نشده است.

در همين ارتباط، "شريف علي" تحليلگر امور هسته اي شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با العالم اظهار داشت: گزارش البرادعي موجب شد كشورهاي شوراي حكام به دو قطب تقسيم شوند.

وي گفت: برخي از كشورها تلاش كردند با سوء استفاده از بخش هايي از اين گزارش، دولت ايران را براي ارايه اسناد و مدارك بيشتر در زمينه فعاليت هسته اي تحت فشار قرار دهند اما گروه دوم معتقد بود كه ادعاهاي جديد مطرح شده فاقد اعتبار و صحت آن دچار خدشه است بنابر اين بر اين باور است كه ايران به دنبال ارايه مدارك بيشتر نيست زيرا همه اينها را ادعاهايي بدون پايه و اساس مي داند.

در همين حال "علي اصغر سلطانيه" نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه مطبوعاتي خود اظهار داشت: درخواست كشورهاي غربي از ايران مبني بر متوقف كردن غني سازي اورانيوم آخرين راه براي محروم كردن ايران از هر گونه پيشرفت علمي است.

وي با بيان اين كه مردم ايران به هيچ قيمتي از حق خود در فعاليت هاي مشروع هسته اي و براي دست يافتن به پيشرفت علمي و پژوهشي صرف نظر نخواهد كرد؛ اظهار داشت: دولت ايران بر اساس پايبندي به تعهدات خود و در چارچوب پيمان عدم گسترش سلاح هسته اي ، بر ادامه همكاري خود با آژانس بين المللي انرژي اتمي و آمادگي براي مذاكره با طرف هاي ذي ربط بدون هرگونه پيش شرط تاكيد مي كند.

سلطانيه در عين حال اسناد و مداركي را ارايه داد كه به خوبي ادعاي كشورهاي غربي درباره غير صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران و پژوهش هاي نظامي ادعايي را تكذب مي كرد.

بنابر اين گزارش، آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه با ارايه گزارشي به شوراي حكام براي چندمين بار عدم انحراف مواد و برنامه هاي هسته اي جمهوري سلامي ايران تاييد كرد.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن