تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812601237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح/ هاشمي رفسنجاني: گزارش اخير البرادعي حركتي ظالمانه و فتنه‌اي جديد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشروح/ هاشمي رفسنجاني: گزارش اخير البرادعي حركتي ظالمانه و فتنه‌اي جديد است
سياسي. روز قدس. هاشمي رفسنجاني. نماز جمعه
امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران، گزارش اخير البرادعي، را فتنه‌اي جديد توصيف كرد و گفت: البرادعي در اين گزارش بحث موشكي را با بحث هسته‌اي مخلوط كرد كه اين امر حركتي ظالمانه است زيرا اين دو موضوع ربطي به هم ندارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه بحث موشكي ما از زمان جنگ شروع شده، افزود: ما اين كار را دراواخر جنگ به نتيجه رسانديم و موشك‌ها را پرتاب كرديم.

هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اينكه از اين موشك‌ها گاهي به عنوان دفاع ، استفاده مي‌كرديم، گفت: در جنگ نيز ثابت كرديم به خاطراينكه مردم عراق آسيب نبينند، كمترين استفاده را از اين موشك‌ها كرديم.

وي اظهارداشت: در بحث موشكي، در آينده هم همينطور خواهد بود. چون صنعت مقبول نظامي و دفاعي است و بايد داشته باشيم.

امام جمعه موقت تهران مخلوط كردن بحث موشكي و هسته‌اي كشور را به عنوان فتنه جديد عنوان كرد و گفت: اگرچه امروز به خاطر گرجستان، فضاي جهان، كمي آرام است اما آتش زيرخاكستر است.

وي تاكيد كرد: همه بايد هوشيار بوده و ديپلماسي فعال و عاقلانه و مدبرانه اي را پيگيري كنيم و جواب سوالات بي‌ربط آنها را بدهيم.

وي خطاب به آمريكا، گفت: حركت استكباري و سلطه طلبي در جهاني كه خدا در آن فرمانروا است، آينده دار نيست.

وي ادامه داد: خودتان را در خاورميانه و منطقه آلوده نكنيد، اين ملت با اين چيزها از پاي در نمي‌آيد. اين ملت بارها ايستادگي خود را در سخت‌ترين شرايط ثابت كرده است.

هاشمي رفسنجاني گفت: رفتار ملت ايران از انقلاب تا به امروز نشان از اطمينان آنها به خدا است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه مساله قدس در محور فلسطين بسيار مهم است، افزود: با وجود گذشت نزديك به يك قرن از اين مساله به صورت مساله حاد جهان اسلام، اين موضوع بازهم زنده‌ترين واساسي‌ترين ومهمترين مساله محوري دنياي اسلام و شايد دنيا است.

آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در خطبه اول نمازجمعه تهران در تشريح مساله فلسطين، تصريح كرد: در حوادث ممتد و بزرگ دنيا، نمي‌توان هيچ ملت ديگري را يافت كه به اندازه مردم فلسطين نزديك به يك قرن تحت ظلم و ستم باشند.

وي با اشاره به اينكه روزي نصر خداوند بر مردم فلسطين خواهد رسيد، افزود:
اين فاجعه‌اي كه بشريت را در خود فرو برده است و آثار خطرناكي در اطراف خود دارد، از زمان شروع نهضت اسلامي در ايران (سال ‪ (۱۳۴۰‬مورد توجه امام راحل بوده است و بايد از هوشياري، آينده نگري و رهبري موثر ايشان افتخار كنيم.

رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه با توجهات امام راحل مساله فلسطين همواره در كانون سياستهاي جمهوري اسلامي ايران بوده است، تعيين روز قدس در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان از سوي امام راحل را يك كار بزرگ و كم هزينه در دفاع از مردم مظلوم فلسطين عنوان كرد.

هاشمي رفنسجاني انعكاس حركت مردم ايران در روز قدس را در دنيا بسيار وسيع دانست وافزود: حضور انبوه و آگاهانه مردم ايران در راهپيمايي روز قدس در تغيير روحيه دنيا بسيار موثر است و كم كم در كشورهاي اسلامي در حال مطرح شدن است. توطئه‌هاي بسياري صورت مي‌گيرد تا اين شعله منور خاموش شود اما تاكنون نتوانستند و از اين به بعد نيز نخواهند توانست.

امام جمعه موقت تهران، كشورهاي انگليس، كشورهاي اسلامي به ويژه كشورهاي عربي، آمريكا، فرانسه ، سازمان ملل و جريان صهيونيست بين‌المللي را كانونهاي مسوول فاجعه بشري در فلسطين دانست و افزود: درمقابل اين كانونهاي فساد، مردم فلسطين هستند كه ‪ ۱۰۰‬سال است با رنج و عذاب و فقر و آوارگي و مرارت و دادن شهيد و زنداني و مجروح درمنطقه‌اي كه به تعبير قرآن جاي مبارك و پربركتي است، دست و پنجه نرم مي‌كنند. تداوم اين حركت تحسين برانگيز است وامروز بهتر از گذشته مسير درستي يافته و متكي به اسلام شده است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه خطبه اول با اشاره به اينكه كانونهاي فساد و مسوول بايد روزي جواب دهند، افزود: انگليس به صورت حساب شده آدمهايي را از اطراف دنيا به اين منطقه آورد تا پايگاه صهيونيست را در اسرائيل و فلسطين پايه‌گذاري كند.

هاشمي رفسنجاني جنايتكار اصلي در مساله فلسطين را انگليس دانست وافزود:
اين كشور امكانات حكومتي فلسطين را در اختيار صهيونيستها قراردادند و قدرت صهيونيستها را بيشتراز قدرت مسلمانان صاحب فلسطين كردند.

وي تصريح كرد: در اين جريان ‪ ۳۰‬ساله هر كس جريانهاي ظالمانه حركت انگليسي ها را ببيند تنفرريشه دار و غيرقابل فراموشي نسبت به اين كشور پيدا مي كند.

امام جمعه موقت تهران در خصوص نقش سازمان ملل در فاجعه فلسطين گفت: اين سازمان هيچ افتخاري ندارد و آلودگي و مسووليت زيادي در سوء‌عمل در اين مساله دارد. اولين جنايت سازمان ملل اين بود كه فلسطين را به طور رسمي تقسيم كرد. مساله تقسيم را به صورت رياكارانه براي راه حل انتخاب كرد.

هاشمي رفسنجاني در ادامه از ديگر كارهاي زشت سازمان ملل در مساله فلسطين را صدور قطعنامه‌هاي آبكي به نفع فلسطيني‌ها و اسرائيلي‌ها عنوان كرد كه هيچگاه پيگير اجراي آنها نبوده است.

وي تصريح كرد: هيچ كشوري در دنيا الان وجود ندارد كه در پرونده‌اش به اندازه اسرائيل نقض قطعنامه‌هاي سازمان ملل را داشته باشد در حالي كه هيچگاه تنبيه نشده است.

وي قطعنامه‌هايي كه عليه ايران صادر مي‌شود را ظالمانه دانست كه از سوي ايران مدبرانه با آنها برخورد مي‌شود.

هاشمي رفسنجاني سومين كانون فساد در مساله فلسطين را آمريكا عنوان كرد و افزود: اين كشور با اعتباري كه در جنگ جهاني كسب كرده بود، يك پرونده بسيار زشتي براي خود درتاريخ به وجود آورد كه آن ايجاد قدرت هسته‌اي براي اسرائيل بود.

وي فرانسه را از هم پيمانان آمريكا در تامين قدرت هسته‌اي اسرائيل دانست و افزود: فرانسه در اين كار جنايت بزرگي انجام داد كه آن طراحي نيروگاه آب سنگين براي اسرائيل بود كه به سرعت به توليد رسيد و اكنون قادر به توليد سالانه حدود ‪ ۶۰‬كيلوگرم پلوتونيوم است كه بدين ترتيب مي‌تواند هفت تا هشت بمب اتمي بسازد و ساخته است.

وي بااشاره به اينكه آمريكا و فرانسه قدم به قدم اسرائيل را مجهزتر كردند ، آن را خطر كوچكي ندانست كه در نهايت خودشان را گرفتار خواهد كرد.

امام جمعه موقت تهران كانون ديگر فساد در مساله فلسطين را كشورهاي عربي و اسلامي دانست كه تلاش نكردند از ابتدا جلوي اين چشمه را بگيرند.

وي مقاومت مردم فلسطين در طول سالهاي گذشته را تحسين كرد و با اشاره به وضعيت زندگي اسفبار آنها و دادن هزاران شهيد و مجروح ، تصريح كرد:
فلسطيني‌ها را بايد خيلي تقديس كرد.

رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه همه دنياي اسلام جهان سوم از مقاومت مردم فلسطين درس و الهام گرفته اند، گفت: حركت مردم فلسطين باعث شده است شعله نور مقاومت در همه جا سركشد.

هاشمي رفسنجاني مهمترين وظيفه براي امت اسلامي را در درجه اول ملتها و در درجه بعد دولتهاي اسلامي عنوان كرد و گفت: نبايد مساله فلسطين از كانون توجهات آنها جدا شود و بايد آن را جزو سرنوشت و آينده خود بدانند و مانند ايراني‌ها با هزينه كم در صحنه باشند.

وي بااشاره به اينكه دولتها هم روزي مجبور خواهند شد از ملتها تبعيت كنند ، تصريح كرد: آراي مردم حرف اول را مي‌زنند و از دنياي اسلام اين توقع را داريم كه هوشياري وحضور درصحنه و حمايت ازملت فلسطين و دنياي اسلام و هويت اسلامي در منطقه را حفظ و در راه از بين بردن اين پايگاه چندمنظوره استكبار حركت كنند.

امام جمعه موقت نماز جمعه اين هفته تهران با تاكيد براينكه دفاع مقدس براي همه است، گفت: دفاع مقدس را نبايد به اغراض سياسي آلوده كرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: هفته دفاع مقدس از مهمترين محورهاي تاريخي در زمان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب است.

وي ، با بيان اينكه رسانه ها، گويندگان و نويسندگان تا حدود زيادي حق اين دوره را ادا كرده‌اند اما گاهي نگراني‌هايي هم احساس مي‌شود، افزود:
تحريف‌هايي با اغراض سياسي در رسانه‌ها ديده مي‌شود كه اين موضوع ، خطرناك است .

وي به آن دسته از كساني كه مي‌خواهند درباره دفاع مقدس سخن بگويند، بنويسند و يا فيلم بسازند، توصيه كرد: تلاش كنند ، واقعيات را درباره دفاع مقدس عنوان كنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اينكه در تاريخ دست ببرند، چه نفعي دارد؟ بايد مواظب بود كه اين قطعه تاريخي را براي آيندگان حفظ كنيم .

وي با ذكر اينكه دفاع مقدس در تاريخ ايران ديگر تكرار نمي‌شود، اظهار داشت: شايد حماسه‌هاي بزرگي در تاريخ ايران ديده باشيم اما مساله اين است كه يك ملت مظلوم با دست‌هاي خالي و با اهداف الهي و حمايت از محرومان به ميدان آمد و توفيقات زيادي را در طول دفاع مقدس بدست آورد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به شرايط پس از انقلاب از جمله وضعيت منابع لجستيكي نظامي، در حال بازسازي بودن ارتش
وجوان بودن سپاه پاسداران و بسيج، اظهارداشت: در چنين شرايطي دشمن پيش بيني مي‌كرد ظرف يك هفته كار جنگ را تمام مي‌كند و خوزستان را مي‌گيرد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: اما اين ملت با رهبري امام وهشت سال دفاع مقدس به مسير خود ادامه داد.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه آنها كه حاميان صدام بودند، خداوند آنها را به تدريج تنبيه مي‌كند، گفت: مگر آمريكا، كم خفت و خسارت در حمله به عراق و افغانستان ديد؟
هاشمي رفسنجاني افزود: اگر بحران اقتصادي آمريكا ، تهديد جدي براي دنياي غرب است يكي از عوامل اين بحران ، هزينه‌هاي زيادي است كه در اين هفت، هشت سال درعراق و افغانستان كرده و امروز بايد ‪ ۷۰۰‬ميليارد دلار ديگر تزريق كنند تا از اين بحران اقتصادي تا حدودي نجات يابند.

وي تصريح كرد: اين يك وعده الهي است و البته بايد صبر كرد زيرا خدا مي داند كه چگونه و كي و در چه شرايطي متجاوزان را از پاي درآورد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش به بحث مسايل عراق وا فغانستان اشاره كرد و گفت: شرايط اين دو كشور خون چكان است.

وي با بيان اينكه اشغال، سرچشمه فساد است، اظهار داشت: اين كشورها از تخريب، بمباران، مواد مخدر و فساد اداري رنج مي‌برند كه عمده علل آن به اشغال اين كشورها باز مي‌گردد.

وي گفت: آمريكا مي‌خواهد به مردم عراق، قراردادي را تحميل كند كه قطعا منافعي براي عراق ندارد و انشا الله كه مردم عراق نمي‌گذارند چنين اتفاقي بيافتد.

*** علي (ع) بعد از پيامبر مظلومترين انسان تاريخ اسلام است

هاشمي رفسنجاني گفت: علي (ع) بعد از پيامبر اسلام (ص) مظلوم‌ترين انسان در
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن