تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812597059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني:/‌١/ ـ خطر كوچكي نيست كه قدم به قدم و سال به سال اسراييل را مجهز مي‌كنند ـ حضور مردم در راهپيمايي‌ روز قدس در تغيير روحيه مردم فلسطين موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هاشمي رفسنجاني:/‌١/ ـ خطر كوچكي نيست كه قدم به قدم و سال به سال اسراييل را مجهز مي‌كنند ـ حضور مردم در راهپيمايي‌ روز قدس در تغيير روحيه مردم فلسطين موثر است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بايد از مردم ايران صميمانه و خاضعانه به خاطر هوشياري و توجه‌شان به ارزش راهپيمايي روز قدس تشكر كنم؛ در سراسر ايران مردم براي اعلام خطر نسبت به جهان اسلام وحمايت از فلسطين در خيابان‌ها حضور پيدا كردند، خدا توفيقات‌شان را زياد كند و ما را قدردان هوشياري مردم قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمي رفسنجاني امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اظهار كرد: با اين‌كه يك قرن است از موضوع فلسطين مي‌گذرد اما اين مساله همچنان موضوع حاد جهان اسلام و مساله محوري دنياي اسلام و جهان است. در تاريخ جهان نمي‌شود ملتي را پيدا كرد كه به اندازه فلسطين زير ستم بوده‌اند. آن‌ها شهيد مي‌دهند، زنداني مي‌دهند و مبارزه مي‌كنند، نظير اين را حداقل در سال‌ها‌ي اخير نمي‌شناسيم، البته خدا اين مقاومت آن‌ها را بي‌جواب نمي‌گذارد و نصر آن‌ها فرا مي‌رسد.

وي يادآور شد: اين فاجعه‌ كه بشريت را در خود فرو برده و آثار خطرناكي در اطرافش دارد، از زمان شروع نهضت اسلامي و در سال 40 مورد توجه امام بود و ما بايد به هوشياري، آينده‌نگري و رهبري موثر ايشان افتخار كنيم. در اوايل نهضت ايشان مساله فلسطين هم جزء مسائل مورد انتقاد ما بود. امام مي‌گفتند اسراييل ام‌الفساد است و اين موضوع تاكنون در كانون سياست‌هاي ما قرار داشته است، همان‌طور كه بعد انقلاب هم روز قدس در تاريخ ما گنجانده شد و انعكاس اين موضوع در دنيا بسيار وسيع است.

رييس مجلس خبرگان تصريح كرد: شايد ما كه در كانون حرارت هستيم خوب متوجه نمي‌شويم اما سايرين مي‌دانند اين حضور مردم در راهپيمايي‌هاي روز قدس چقدر در تغيير روحيه مردم فلسطين موثر است. اين راهپيمايي كم كم دارد در كشورهاي ديگر ترويج مي‌شود، البته توطئه‌هاي زيادي مي‌شود كه اين شعله منور خاموش شود، اما نتوانسته‌اند و ان‌شاءالله نمي‌توانند اين كار را انجام دهند.

هاشمي‌رفسنجاني ادامه داد: در فاجعه اشغال فلسطين كه هنوز هم ادامه دارد چند مركز، كشور و قدرت مسوولند. اول انگليس بعد كشورهاي اسلامي و عربي، بعد آمريكا ،فرانسه و جريان صهيونيسم بين‌المللي كه با توان گذشته تاثير دارد. در نقطه‌ مقابل مردم فلسطين‌اند كه 100 سال است اين‌ها با مصائبي از جمله فقر،جراحت و شهيد دادن در منطقه‌اي كه به تعبير قرآن مبارك است، دست و پنجه نرم مي‌كنند و اين مقاومت گرچه فراز و نشيب داشته اما تلاشي تحسين‌برانگيز است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: خوشحاليم كه امروز براساس دين و محور اسلام، آن‌ها راه‌شان را پيدا كرده‌اند و بايد به آن‌ها تبريك گفت به خاطر راهي كه پيدا كرده‌اند.

امام جمعه‌ موقت تهران در ادامه گفت: يكي از اين كانون‌هاي فساد و مسوول كه بايد جواب بدهند، انگليس است. در 30 سالي كه انگليس قيموميت فلسطين را به عهده گرفت، جمعيت يهوديان نزديك 10 برابر شده بود. جنايات اصلي مال انگليس است. آن‌ها امكانات حكومتي فلسطين را آن‌ها در اختيار صهيونيست‌ها قرار دادند و قدرت آن‌ها را از فلسطيني‌ها بيشتر كردند و وقتي انگليس احساس كرد بايد شريك بگيرد قيموميت را به سازمان ملل داد. هركس جريانات ظالمانه انگليس را ببيند تنفر ريشه‌دار او اوج مي‌گيرد.

هاشمي‌رفسنجاني يادآور شد: سازمان ملل افتخاري كه ندارد هيچ بلكه مسووليتي مضاعف در برابر رفتار سوء خود دارد. اولين جنايت سازمان ملل تقسيم فلسطين بود. عده‌اي كارشناس آمدند بررسي كردند گفتتند اين راه حل نيست و جنگ را دائمي مي‌كند. اما توجه نكردند.از كارهاي زشت سازمان ملل صدور قطعنامه‌هاي آبكي گاهي به نفع فلسطين گاهي اسراييل بوده كه هيچ گاه هم پيگيري نشده است. اين پرونده بد و آلوده‌ سازمان ملل را نشان مي‌دهد.

رييس مجلس خبرگان اضافه كرد: سومين عامل آمريكاست. تا آن زمان اسراييل از پشتوانه انگليس برخوردار بود. اما انگليس زماني تصميم گرفت مسووليت‌هاي استكباري‌اش مثل خليج فارس را واگذار كند وآمريكا با قدرت فراوان و به اين اعتبار وارد ميدان شد و حمايت اسراييل را به عهده گرفت و پرونده زشتي براي خود در تاريخ به وجود آوردند. با حمايت‌هاي بي‌جا و فشارهاي بي‌حد از همه ابزارش براي تقويت اسراييل استفاده كرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: كانون ديگر خود كشورهاي عربي هستند. كشورهايي مثل مصر، اردن، سوريه، عراق البته ايران در آن مورد با اسراييل بود و مقابلش نبود. چرا اين كشورها از پتانسيل و آراي خود استفاده نكردند؟ البته كار به نفع اسراييل و ميل آمريكا پايان نيافته است اما ملت فلسطين حقيقتا كوتاهي نكرد. وقتي تاريخ مقاومت‌هاي آن‌ها را مي‌خوانيم.مي‌بينيم كه به خوبي ايثار و مقاومت كردند. الان هم ده‌ها هزار فلسطيني در زندان‌ها مرده‌اند، بيش از 5 ميليون انسان، آواره و به صورت بخور و نمير و خطرناك زندگي مي‌كنند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره تاثير مبارزات مردم فلسطين برديگر ملت‌هاي مسلمان دنيا خاطرنشان كرد: اسراييلي‌ها با جنايتي كه كردند و فلسطيني‌ها با مقاومتي كه كردند باعث شدند كه ريشه اكثر نهضت‌هاي اسلامي در دنيا به آن‌ها بازگردد. نهضت آن‌ها الهام‌بخش بود. از جمله براي ايران. ما مي‌دانيم چقدر از مجاهدت‌هاي آن‌ها الگو گرفتيم. همه دنياي اسلام و جهان سوم از آن‌ها الهام گرفته‌اند و ظلم اسراييل باعث شد شعله‌هاي نور مقاومت به همه جا سر بكشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار كرد:‌ من پيش از انقلاب در لبنان مي‌ديدم به عنوان دفاع از فلسطين مرحوم يا زنده ياد امام صدر توانستند جرياني از محرومين را تشكيل دهند كه امروز به شكل حزب‌الله درآمده و اسراييل را مستاصل كرده است. البته افكار اسلامي و ملي فلسطيني‌ها را تغذيه مي‌كند اما شايد اين تقدير الهي است كه اين جريان مقاومت در سراسر دنيا مشهود باشد و انسان‌هايي كه مي‌خواهند راه مبارزه با ظلم را انتخاب كنند از اين مشعل نوراني استفاده كنند.

هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: محروم شدن ملت فلسطين از دولت مستقل در 60 سال و شايد سال‌هاي ديگر آثار زيادي داشته است. مهمترين وظيفه براي امت اسلامي در درجه اول ملت‌ها و بعد دولت‌ها اين است كه موضوع فلسطين را از كانون توجهات خود دور نكنند و آن را جداي از خود ندانند.

رييس مجلس خبرگان با تاكيد بر اين‌كه " امروز آراي مردم حرف اول را مي‌زند" گفت: گرچه اين آرا در جاهايي هم سركوب مي‌شود ولي ما از دنياي اسلام توقع داريم تلاش خود را براي حمايت خود را از ملت فلسطين، دنياي اسلام و هويت اسلامي در منطقه براي از بين بردن پايگاه چند منظوره‌ صهيونيسم انجام دهند. بايد هوشيار باشيم و به جلو حركت كنيم. ان‌شاءالله اين حركت آغاز شده و ادامه پيدا مي‌كند.

ادامه دارد...
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن