تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812583731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كامل/ هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: برخي تحريفها در مورد دفاع مقدس خطرناك و نگران كننده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كامل/ هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: برخي تحريفها در مورد دفاع مقدس خطرناك و نگران كننده است
خبرگزاري فارس: خطيب نمازجمعه تهران، دفاع مقدس را از مهمترين محورهاي تاريخ ايران دانست و گفت:‌ گاهي تحريف‌هايي با اغراض سياسي در رسانه‌ها ديده مي‌شود كه خطرناك و نگران‌كننده است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، علي اكبر هاشمي رفسنجاني امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: از همه طبقات در دفاع مقدس حضور داشته و خيلي‌ها در آن سهم داشتند و هنوز هم خيلي‌ها هستند كه سرباز گمنامند.
خطيب نماز جمعه تهران تصريح كرد: همه كساني كه مي‌خواهند از دفاع مقدس بگويند و يا فيلم بسازند بايد واقعيات را بگويند. همه بايد مواظب باشند. اينكه در تاريخ و فيلم دفاع مقدس دست برده شود چه نفعي مي‌تواند داشته باشد؟
وي دفاع مقدس را از مهمترين محورهاي تاريخ ايران دانست و تصريح كرد:‌ گاهي تحريف‌هايي با اغراض سياسي در رسانه‌ها ديده مي‌شود كه خطرناك و نگران‌كننده است.
رفسنجاني با اشاره به لشكركشي گسترده رژيم بعث صدام عليه ايران با حمايت گسترده تعداد زيادي از كشورها از جمله آمريكا اظهار داشت: آن حمله در شرايطي انجام شد كه دشمنان در حال فتنه‌انگيزي در نقاط مختلف ايران بودند و نظام ما نيز تازه بر روي پاي خود ايستاده بود و به همين علت آنها اميد داشتند كه يك هفته‌اي جنگ را تمام كنند اما اين ملت با رهبري امام 8 سال دفاع كرد تا اينكه سرانجام صدور قطعنامه‌اي در سازمان ملل حق ما را به رسميت شناخت، صدام را مهاجم و ايران را مستحق دريافت غرامت معرفي كرد؛ اگر چه آنها هزار ميليارد غرامت را به 100 ميليارد تخفيف دادند اما مهم حقي بود كه به رسميت شناخته شد.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به سرنوشت صدام، حزب بعث و منافقين گفت: همه وعده‌هاي خداوند محقق مي‌شود و حتي امروز همه آنهائي كه از صدام حمايت كردند در زمينه‌هاي مختلف در حال تنبيه شدن هستند كه يكي از نمونه‌هاي آن بحران اقتصادي امريكا و خسارت‌هاي مالي و جاني اين كشور است.
رفسنجاني عامل كشتار، نزاع،‌ گسترش مواد مخدر و فساد در عراق و افغانستان و اخيرا در پاكستان را اشغال اين كشورها توسط آمريكا دانست و با اشاره به توافق‌نامه امنيتي امريكا و عراق گفت:‌ امريكايي‌ها مي‌خواهند اين قرارداد را به ملت عراق تحميل كنند اما قطعا اين توافق‌نامه به ضرر آينده عراق است.

* گزارش اخير البرادعي بد و ظالمانه بود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به گزارش اخير البرادعي درباره موضوع هسته‌اي ايران گفت:‌ گزارش اخير البرادعي گزارشي بد و ظالمانه بود كه در آن بحث موشكي را با بحث هسته‌اي مخلوط كرد درحالي كه اين دو هيچ ربطي به هم ندارد و برنامه موشكي ايران چيزي بوده كه از زمان جنگ آغاز شد و تاكنون نيز روال طبيعي خود را طي كرد و حتي ايران حداقل استفاده را از آن انجام داد و در آينده نيز همينطور خواهد بود.
وي افزود:‌ درست است كه امروز بخاطر مسئله گرجستان فضاي جهاني در مورد موضوع هسته‌اي ايران آرام است اما بايد با هوشياري ديپلماسي مدبرانه را پيگيري كرد تا فضاسازي‌هاي تخريبي عليه ايران به نتيجه نرسد.
رفسنجاني خطاب به استكبار جهاني هشدار داد: حركت سلطه‌خواهانه آينده نخواهد داشت و شما هم خودتان را در خاورميانه اين مقدار آلوده نكنيد؛ ايران در سخت‌ترين شرايط ايستادگي كرده و از پا در نخواهد آمد.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به رو به پايان بودن ماه مبارك رمضان از روزه‌داران خواست كه تلاش كنند در چند روز آينده خداوند همه گناهان را ببخشد.
وي شهادت حضرت علي‌(ع) را يكي از بزرگترين مصيبت‌هاي اسلام دانست و تاريخچه‌اي از تلاش دشمنان براي حذف راه و نام حضرت علي و انحراف مسير اسلام و اهل بيت بيان كرد.

* قضيه فلسطين اوج آينده نگري امام (ره) بود

رفسنجاني در پايان روز جهاني همدردي با كودكان فلسطيني،‌ روز جهاني ناشنوايان و روز جهاني سالمندان را گرامي داشت.
به گزارش فارس، هاشمي رفسنجاني طي سخناني در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران، به بيان سخناني در خصوص موضوع فلسطين پرداخت و ضمن تشكر صميمانه از مردم به جهت هوشياري و توجه به ارزش راهپيمايي روز جهاني قدس، تصريح كرد: با وجود اينكه نزديك به يك قرن مسئله حاد فلسطين مي‌گذرد و هميشه در باره آن بحث‌هايي وجود دارد، اما همچنان اين موضوع، زنده‌ترين و مهم‌ترين مسئله محوري جهان اسلام و شايد دنيا است.
وي با بيان اينكه در طول تاريخ و حداقل در قرن‌هاي اخير نمي‌توان ملتي را پيدا كرد كه مدت طولاني به اندازه مردم مظلوم فلسطين تحت ظلم و ستم باشند، اظهار داشت: با وعده‌هايي كه در قرآن آمده است، مطمئن هستيم كه خداوند مقاومت مردم فلسطين را بي‌جواب نخواهد گذاشت و دعا مي‌كنيم كه آزادي فلسطين را در روزهاي حيات خودمان شاهد باشيم.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه سخنان خود با بيان اينكه اين فاجعه كه بشريت را در خود فروبرده و آثار خطرناكي دارد، از زمان شروع نهضت اسلامي در ايران در سال 40، مورد توجه جدي امام خميني(ره) بود، خاطرنشان ساخت: امام (ره) در همان اوايل نهضت اسلامي در ايران، موضوع فلسطين را در مطالبات مردم كشورمان گنجاند و هر چند در ابتدا با اين بهانه كه "موضوع فلسطين موضوع ما نيست و ما خودمان مشكلات فراواني داريم" مقاومت‌‌هايي از سوي برخي وجود داشت، اما ايشان فرمودند كه اشغال فلسطين ام‌الفساد و ام‌الامراض است و بسياري از مشكلاتي كه در كشورمان وجود دارد، مربوط به مسئله فلسطين است و اين اوج آينده‌نگري و مديريت امام بود.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به روز جهاني قدس از سوي امام خميني(ره)، خاطرنشان ساخت: بعد از گذشت 30 سال از اين موضوع، امروز معلوم مي‌شود كه اين ابتكار امام، چه كار بزرگ و كم‌هزينه‌اي است، چرا كه انعكاس اين راهپيمايي‌ها در دنيا بسيار وسيع است و ما چون در كانون حرارت هستيم، زياد متوجه اين موضوع نيستيم در حالي كه اين حضور انبوه مردم در تغيير روحيه ملت‌ها بسيار مؤثر است و اجازه نمي‌دهد شعله مقاومت خاموش شود.
وي در ادامه سخنراني خود به معرفي كانون‌هاي مسئول فاجعه بشري در فلسطين پرداخت و گفت: انگليس، فرانسه، آمريكا، سازمان ملل و كشورهاي عربي و اسلامي مسئولان اصلي فاجعه فلسطين هستند كه در دنيا و آخرت بايستي پاسخگوي اين موضوع باشند.
هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اينكه جنايتكار اصلي در اين موضوع كشور انگليس است، اظهار داشت: انگليسي‌ها در 30 سالي كه قيموميت فلسطين را بر عهده داشتند، به صورت برنامه‌ريزي شده امكانات فلسطينيان را در اختيار صهيونيست‌ها قراردادند و آن‌ها را بيشتر از صاحبان اصلي اين سرزمين‌ يعني فلسطينيان قدرت دادند.
خطيب نماز جمعه هفته تهران تصريح كرد:‌ در ابتداي قيموميت انگليسي‌ها، تعداد يهودي‌هاي ساكن در فلسطين 35 هزار نفر بودند اما بعد از 30 سال تعداد اين افراد به 650 هزار يعني حدود 10 برابر رسيد، اما اين افزايش جمعيت نتيجه زاد و ولد نبود بلكه به صورت حساب‌شده و برنامه‌ريزي شده، يهودي‌ها را با انتخاب به اين سرزمين آوردند تا پايگاه صهيونيسم را در اين كشور پايه‌گذاري كنند.
وي خاطرنشان كردند: هر فردي جريان حركات ظالمانه انگليس را در اين دوران ببيند، تنفر ريشه‌داري در وجود او نسبت به انگليس به وجود خواهد آمد.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان ساخت: در مقابل اين جنايت‌ها، مردم فلسطين سنگ تمام گذاشتند و 100 سال با وجود فقر، عذاب، آواردگي، دادن هزاران شهيد و مجروح و زنداني و تحمل گرسنگي‌ و محاصره مقاومت كردند و هر چند اين مقاومت فراز و نشيب‌هايي داشته است، اما تداوم اين مقاومت بسيار تحسين‌برانگيز است.
هاشمي افزود:‌ مقاومت مردم فلسطين امروز بهتر از گذشته ادامه دارد و مسير درستي پيدا كرده و متكي به اسلام شده است و اين راهي بود كه انقلاب اسلامي به آن‌ها نشان داد، چرا كه در گذشته هر چند مقاومت‌كنندگان از مسلمانان بودند اما محور مقاومت، اسلام نبود.
خطيب جمعه اين هفته تهران، در ادامه سخنان خود در خصوص جنايات سازمان ملل در موضوع فلسطين نيز اظهار داشت: اولين جنايت سازمان ملل اين بود كه فلسطين را به صورت رياكارانه‌اي، جابرانه و ظالمانه رسماً تقسيم كرد و در طول اشغال فلسطين نيز دائماً‌ قطعنامه‌هاي آبكي صادر مي‌كند و هيچگاه براي اجرايي شدن آنها پيگيري به عمل نمي‌آورد.
هاشمي رفسنجاني افزود: هيچ كشوري به اندازه اسرائيل نقض قطعنامه‌ها و قوانين بين‌المللي را در كارنامه خود ندارد ولي با اين حال هيچگاه تنبيه نشده است و اين وجدان كور استكبار جهاني و پرونده آلوده سازمان ملل را نشان مي‌دهد.
وي در خصوص جنايات آمريكا در موضوع فلسطين نيز اظهار داشت:‌ انگليس پس از مدتي، مسئوليت‌هاي استعماري خود را به آمريكا واگذار كرد و آمريكا با اعتباري كه در جنگ جهاني كسب كرده بود و با ثروت و قدرت علمي خود و با توجه به اينكه اكثر كشورهاي دنيا بعد از جنگ جهاني، مرهون كمك‌هاي آمريكا بودند، حمايت از اسرائيل را برعهده گرفت و با حمايت‌هاي بيجاي خود از رژيم جعلي صهيونيستي، كارنامه بسيار زشتي را براي خودش در تاريخ به وجود آورد.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه آمريكا روز به روز اسرائيل را تقويب مي‌كند، تصريح كرد:‌ يكي از كارهاي بسيار بد آمريكا، مسئله قدرت هسته‌اي اسرائيل است.
هاشمي افزود:‌ اسرائيلي‌ها همان سال 1948 كه استقلال خود را اعلام كردند، برنامه هسته‌اي خود را آغاز كردند و اولين رئيس‌جمهور اسرائيل كه قبلاً در دانشگاه‌هاي انگليس نفوذ زيادي داشت، از ظرفيت علمي انگليس استفاده و پايه‌هاي حركت هسته‌اي اسرائيل را پايه‌گذاري كرد.
وي با بيان اينكه عجيب است كه اسرائيل در سال اول تأسيس خود برنامه هسته‌اي را آغاز كرده و كشورهاي مقتدر اسلامي در اين ميان هيچ حركتي نداشتند، خاطرنشان ساخت: نقش آمريكا و فرانسه در هسته‌اي كردن اسرائيل بسيار بارز است چرا كه آمريكا دانشجويان اسرائيلي را بورسيه كرد و فرانسه نيز نيروگاه دايمونا را براي اين كشور ساخت.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه جنايت بزرگ فرانسه اين بود كه به اين رژيم، نيروگاه آب سنگين داد كه اين نيروگاه به سرعت به مرحله توليد رسيد، خاطرنشان ساخت: فرانسه نيروگاه هسته‌اي ديمونا را براي اسرائيل راه‌اندازي كرد كه اين نيروگاه در حال حاضر هفته‌اي يك كيلو و 200 گرم پلوتونيوم توليد مي‌كند كه اين مقدار در سال به 60 كيلوگرم مي‌رسد؛ يعني فقط با توليد نيروگاه دايمونا، اسرائيل مي‌تواند سالانه 7 يا 8 بمب هسته‌اي بسازد كه مي‌سازد.
وي با اشاره به بكارگيري بمب هسته‌اي از سوي آمريكا در جنگ جهاني دوم، تصريح كرد: وقتي آمريكا از اين بمب استفاده كرده است، اسرائيل، خشن‌تر و گستاخ‌تر مي‌تواند عمل كند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه با انتقاد از كشورهاي عربي و اسلامي به جهت اجازه دادن به اسرائيل براي شكل‌گيري در روزهاي اول خود، خاطرنشان ساخت:‌ اين سرچشمه خون را روزي مي‌شد با بيل بست، اما امروز براي بستن اين چشمه خون و جنايت، پيل لازم است؛ البته امروز مسلمين نيز مقتدر هستند و كار به نفع اسرائيل و آمريكا پايان يافته نيست.
هاشمي رفسنجاني در ادامه گفت: مهمترين وظيفه امروز براي امت اسلامي اين است كه ملت‌ها و در درجه بعد، دولت‌ها، مسئله فلسطين را از كانون توجهات خود دور نكرده و سرنوشت فلسطين را سرنوشت خود بدانند.
وي افزود: دولت‌ها روزي مجبور مي‌شوند از ملت‌ها تبعيت كنند، چرا كه دنيا به سمت حاكميت واقعي رأي مردم به پيش مي‌رود و دولت‌ها مي‌توانند همانند ايران با دادن هزينه كم، از فلسطين دفاع كنند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران به الهام بخش بودن مقاومت فلسطيني‌ها اشاره و با بيان اينكه ريشه اكثر نهضت‌هاي اسلامي در شرق و غرب به مقاومت فلسطيني‌ها برمي‌گردد، تأكيد كرد: مقاومت مردم فلسطين براي مردم كشورمان نيز در جريان انقلاب اسلامي الهام بخش و درس‌آموز بود و شايد تقدير الهي اين است كه با مقاومت مردم فلسطين، جريان مقاومت در سراسر جهان مشهود باشد و انسان‌هايي كه مي‌خواهند راه مبارزه با ظلم و ستم را بپويند، از اين مشعل استفاده كنند.
هاشمي رفسنجاني‌ تأكيد كرد: محروم شدن مردم فلسطين از دولت مستقل در طول 60 سال، اين ارزش را دارد كه چهره كريه ظلم را لخت و عريان به بشريت نشان دهد و سازمان ملل و آمريكا در اين ميان مفتضح شود و اروپا و فرانسه و ساير كشورهاي ظالم نيز سرافكنده باشد و اعرابي كه كمك نكردند وجدانشان درد بگيرد.
وي ادامه داد:‌ موضوع فلسطين اين ارزش را دارد كه جهان اسلام از آن درس گرفته و با توبه از گذشته خود، جهاد اسلامي را در دستور كار قرار دهند.
انتهاي پيام/
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن