تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821185788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جولايي خبر داد:24 هزار زنداني جرائم غير عمدي در كشور وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جولايي خبر داد:24 هزار زنداني جرائم غير عمدي در كشور وجود دارد
زاهدان - خبرگزاري مهر: مدير عامل ستاد ديه كشور اعلام كرد: 23 تا 24 هزار زنداني جرائم غير عمدي در كشور داريم و براي آزادي اين افراد مبلغ 300 تا 350 ميليارد تومان نياز است.

به گزارش خبرنگار مهر در زاهدان، سيد اسدالله جولايي مديرعامل ستاد ديه كشور عصر پنجشنبه در نشست خبري با خبرنگاران و اصحاب رسانه ها در سيستان و بلوچستان با اشاره به بركات نظام اسلامي در 30 سال گذشته و تاريخچه شكل گيري ستاد ديه در كشور در سال 1369 توسط شهيد اسدالله لاجوردي، اظهار داشت: در سال گذشته 170 جشن گلريزان در سراسر كشور برگزار شده و شش ميليارد و 500 ميليون تومان كمكهاي مردم براي آزادي زندانيان جمع آوري شده است.

وي همچنين به آمار بالاي تصادفات در 30 سال گذشته در كشور كه باعث فوت 800 هزار نفر و مصدوم شدن و بستري شدن شش تا هشت ميليون نفر در بيمارستانها شده، عنوان كرد: در همين مدت 430 هزار راننده به علت عدم توانايي در پرداخت ديه زنداني شده اند.

مديرعامل ستاد ديه كشور، پيشگيري و درمان را دو محور مهم در برنامه هاي اين ستاد برشمرد و گفت: در بخش پيشگيري سه اصل آموزش، اصلاح قانون، اجراي قانون و در بخش درمان، تأمين منابع مالي مورد توجه است.

جولايي در ادامه اظهار داشت: دركشور در بخش آموزش بسيار عقب هستيم و براي اين كار ابتدا خانواده ها بعد مدرسه، دانشگاه، مساجد، نمازهاي جمعه و مناسبتهاي مختلف ديني را مورد توجه داريم.

وي افزود: براي ارتقاي فرهنگ عمومي مردم در امر آموزش هماهنگيهايي با وزراي آموزش و پرورش و علوم، تحقيقات وفن آوري و همچنين رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور صورت گرفته است.

كميته حقوقي ستاد ديه تشكيل شد

مديرعامل ستاد ديه كشور همچنين از تشكيل كميته حقوقي ستاد ديه با هماهنگي و پيگيري دكتر الهام وزير دادگستري خبر داد.

جولايي بيان كرد: در اواخر سال گذشته با پيگيري ستاد ديه ذيل ترسيم رسالتش در راستاي آموزش و عنايت دولت، هئيت وزيران 10 مصوبه با بارمالي بالا به نفع مردم تصويب كرد.

وي، موضوع بيمه نامه شخص ثالث، درج در كتب درسي و برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت براي آموزش فرزندان را بخشي از مصوبات برشمرد.

جولايي در ادامه اصلاح قانون را محور اساسي و خيلي مهمي عنوان كرد كه از لحاظ اهميت در رديف آموزش قرار مي گيرد.

وي اهداف اصلاح قانون بيمه شخص ثالث را تشريح كرد و گفت: جا دارد از دولت نهم و مجلس هفتم براي اصلاح قانون تشكر كنيم.

مديرعامل ستاد ديه كشور همچنين عنوان كرد: ستاد ديه براي درمان در 10 سال گذشته 20 هزار نفر از زندانيان جرائم غير عمد را با كمكهاي مردم با مبلغي بالغ بر 18 ميليارد تومان آزاد كرده و اين زندانيان اغلب بدهكاران ديه، مهريه و نفقه بوده اند.

جولايي، استقبال مردم از برگزاري جشن گلريزان را خوب توصيف كرد و اعلام كرد: امسال190 جشن گلريزان در سراسر كشور خواهيم داشت.

بانكها 120 ميليارد تومان تسهيلات براي آزادي زندانيان پرداختند

وي همچنين به اعطاي تسهيلات بانكي قرض الحسنه به زندانيان بدهكار براي پرداخت بدهيشان توسط سيستم بانكي كشور اشاره كرد و گفت: در سال 1385 مبلغ 20 ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه بانكها براي آزادي زندانيان پرداخت شده است و درسال 1386 اين مبلغ به 120 ميليارد تومان رسيد.

جولايي افزود: در سال جاري 120 ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه براي آزادي زندانيان بدهكار پرداخت مي شود.

مديرعامل ستاد ديه كشور خاطرنشان كرد: تاكنون چهار هزار و 500 نفر زنداني با دريافت اين تسهيلات از زندان آزاد و به آغوش خانواده هايشان بازگشته اند.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن