تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820718817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن آزادي نزديك است (يادداشت روز)


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: جشن آزادي نزديك است (يادداشت روز)
مسئله آزادسازي فلسطين و رهايي سرزمين بيت المقدس از چنگال خونين غاصبان و اشغالگران بدسرشت صهيونيستي از سال هاي دور و از زماني به اندازه تمام عمر اين اشغالگري مطرح بوده است؛ اما آنچه شيب كند اين حركت را سرعت بخشيد و نقطه عطفي در روند مبارزات آزاديبخش شد، ظهور انقلاب اسلامي بود.
انقلاب اسلامي آرمان آزادي قدس را كه در قالب محدود ملي- عربي شكل گرفته بود و در عين حال مي رفت كه به استحاله بينجامد به آرماني جهاني- اسلامي مبدل ساخت تا همه مسلمانان و آزاديخواهان اقصي نقاط دنيا محكوميت رژيم جعلي و وحشي صهيونيستي را فرياد زنند.
بر همين پايه، امام راحل عظيم الشأن در ماه هاي اول انقلاب نوپاي اسلامي كه تصور مي رفت تمام هم و غم ايشان مصروف شكل گيري و ثبات انقلاب باشد، در اقدامي هوشمندانه و مبتكرانه، با نامگذاري آخرين جمعه ماه رمضان به نام «روز قدس» خط مبارزه و مقابله مستضعفين در برابر مستكبرين عالم را براي هميشه تاريخ ترسيم نمودند و بدين ترتيب پهنه مبارزه و نبرد گسترش يافت و «اسلام» در برابر «كفر» قد علم كرد تا سيطره زياده خواهان و زورگويان با جدي ترين چالش خود در طول تاريخ مواجه شود.
انديشه قدسي ايستادگي در برابر باطل و نبرد و پيكار با ظلم و ستم مولودي مبارك به نام «جنبش مقاومت» را در پيكره كشورهاي اسلامي به ارمغان آورده كه امروز «نقشه راه» آرمان رهايي «قدس» به شمار مي آيد. رژيم اشغالگر قدس و جنبش نامشروع صهيونيسم طي 6دهه گذشته با هدف ايده «اسرائيل بزرگ»! در راه رسيدن به آرزوي واهي خود نيل تا فرات عزم خود را جزم نموده و بر شدت جنايت ها، خباثت ها و اعمال وحشيانه اش در كشتار مردم مظلوم فلسطين و تصرف خانه و كاشانه آنها افزوده است تا اين روياي ديرينه و منحوس را به وقوع رساند. در اين ميان از پشتيباني مادي و لجستيكي و حمايت هاي معنوي غرب، خصوصاً آمريكا، بهره فراوان برده است.
آيا تئوري «اسرائيل بزرگ» قابليت تحقق دارد؟
پاسخ به اين سؤال چندان سخت و مشكل به نظر نمي رسد؛ كافي است اوضاع و احوال و پاره اي اتفاقات را مرور كنيم:
ايهود اولمرت كه تا چند روز پيش نخست وزير رژيم صهيونيستي بود با اظهارات نااميدانه اي از نابودي روياي اسرائيل بزرگ پرده برداشت و سخن گفتن از اين رويا را خودفريبي دانست. پيشتر و پس از جنگ 33روزه و شكست مفتضحانه و تاريخي رژيم صهيونيستي از حزب الله، گزارش وينوگراد قاضي بازنشسته در رابطه با مقصران ناكامي ارتش اسرائيل در حمله به لبنان، نقشه سياسي اين رژيم را دستخوش تغييرات كرد. هرچند اولمرت در آن زمان به مدد فداكردن وزير جنگ و رئيس ستاد مشترك كابينه اش توانسته بود تا حدودي از موج گسترده و فزاينده فشارهاي سياسي بگريزد اما بالاخره اولمرت مجبور به استعفا شد.
حقيقت آن است كه مشكلات و چالش هاي رژيم صهيونيستي آينده اين رژيم را به مخاطره انداخته است، تا جايي كه بسياري از شخصيت ها و نخبگان صهيونيستي نيز به ادامه حيات آن خوش بين نيستند. در اين ميان «آمنون روبنشتاين» كه پست ها و سمت هاي مختلفي را در اسرائيل پشت سر گذاشته است و در بين خواص و نخبگان اسرائيلي جايگاهي برجسته و درخور شأن دارد طي مصاحبه راديويي كه در اواسط آوريل انجام داد با پيش بيني نابودي اسرائيل و عدم امكان حيات طولاني مدت اين رژيم، همه صهيونيست ها را متعجب و در عين حال وحشت زده كرد.
«ناهوم بارني» از مفسرين روزنامه پرتيراژ اسرائيلي «يديعوت آحارونوت» نيز- كه شكست اسرائيل از حزب الله لبنان را در جنگ 33روزه پيش بيني كرده بود- مي نويسد؛ هرچند ظاهراً امروز اسرائيل از نظر اقتصادي و نظامي بسيار قوي تر از قبل به نظر مي رسد ولي جامعه اسرائيل اعتماد به نفس خود را از دست داده است. از سويي ديگر ناظران و تحليلگران سياسي هم معتقدند عدم تمايل و رغبت يهوديان براي مهاجرت به اسرائيل در سال هاي اخير نشان مي دهد كه افسانه هاي صهيونيستي كه براي تشكيل و تاسيس اين رژيم ساخته و پرداخته شده بود ديگر جذابيتي در بين يهوديان جهان ندارد و از آغاز انتفاضه دوم (سال 2000 ميلادي) تاكنون عملا مهاجرت معكوس موجب شده كه جمعيت يهوديان اسرائيل از روند رو به رشد و شتاباني كه در گذشته از آن برخوردار بود فاصله بگيرد. با اين اوصاف كه بيان و تحليل- بخوانيد اعتراف- خود صهيونيست ها است و تازه ذره اي از مشكلات عيان و آشكار رژيم جعلي صهيونيستي است آنچه مسلم به نظر مي آيد اين است كه رژيم ساختگي صهيونيستي كه اخيرا 60سالگي خود را پشت سر گذاشته در بدترين دوران حيات نامشروعش روزگار را سپري كرده و اين غده سرطاني رو به افول و زوال گذاشته است.
ايدئولوژي ميليتاريستي و مادي گرايانه رژيم صهيونيستي در نبرد ايدئولوژي اسلامي مستاصل شده است و جنبش هاي مقاومت با الگوپذيري از انقلاب اسلامي توانسته اند در لبنان و حتي فلسطين پيروزي هاي ارزشمندي را رقم بزنند.
در اين مقطع حساس كه نه تنها خواب اسرائيل بزرگ براي سردمداران رژيم صهيونيستي تعبير نشده است و اين تئوري را ديگر بايد به بايگاني تاريخ سپرد؛ ضرورت دارد كشورهاي اسلامي در جهت زدودن و رفع موانعي كه بر سر راه اتحاد و يكپارچگي مسلمانان نهاده شده آگاه بوده و به تقويت جبهه موحدين و يگانه پرستان همت بگمارند. چرا كه هرچند رژيم صهيونيستي در حالت احتضار به سر مي برد، ليكن جبهه استكبار جهاني به روند اسلام ستيزانه خود ادامه مي دهد و ذره اي پا پس نكشيده است.
آمريكا و برخي قدرت هاي غربي درصدد هستند با تقويت موج اسلام ستيزي در دنيا انديشه اسلامي را ترور نمايند تا به تبع آن ارزش ها و مقدسات اسلامي را- كه عامل پيروزي «جنبش مقاومت» در برابر خواسته هاي وحشيانه و زياده خواهان استثماري است- به حاشيه برانند.
ترس و وحشت آنها از نضج انديشه اسلامي در بسياري از كشورهاي دنيا آنچنان است كه هفته گذشته وهابيون افراطي در اقدامي ارتجاعي با تحريك رژيم صهيونيستي به هك كردن سايت هاي مراكز حوزوي و علماي شيعي ايران دست زدند.
نبرد ميان «اسلام» و «كفر» كماكان ادامه دارد و در اين كارزار آنچه بيش از همه به كار مي آيد آگاهي توده مسلمانان جهان است تا همچون يد واحده در برابر ظلم و زور بايستند.
روز قدس روز آگاهي ملت ها و مستضعفين جهان در برابر زياده خواهي هاي مستكبرين است و فردا مسلمانان بار ديگر به صحنه مي آيند تا در آينده اي نه چندان دور آزادي قدس را جشن بگيرند.
حسام الدين برومند
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن