تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814682267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بروز علائم نارسايي مزمن كليه پس از 10 درصد كاهش عملكرد كليه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بروز علائم نارسايي مزمن كليه پس از 10 درصد كاهش عملكرد كليه

بروز علائم نارسايي مزمن كليه پس از 10 درصد كاهش عملكرد كليه


مبتلايان به بيماريهايي مانند ديابت يا فشار خون و افرادي كه يكي از اعضاي خانواده شان دياليزي است بايد هر 6 ماه يا يك سال كاركرد كليه خود را بررسي كنند. به اين منظور لازم است هر چند سال يك بار تحت آزمايش سونوگرافي كليه قرار گيرند و ادرار آنان به صورت 24 ساعته از نظر ميكروآلبومين و كراتينين آزمايش شود.
وي درباره وضعيت پوشش بيمه اي آزمايشهاي كليه گفت: همه اين آزمايشها زير پوشش بيمه هستند اما بيماران بايد 70 درصد از هزينه هاي آن را بپردازند اين در حاليست كه دولت به جاي رايگان كردن هزينه هاي بيماران دياليزي بهتر است هزينه هاي آزمايش كليه را به ويژه براي گروه هاي در معرض خطر مانند ديابتي ها و مبتلايان به فشار خون رايگان اعلام كند تا اين افراد با انجام آزمايشهاي لازم به نارسايي مزمن كليه دچار نشوند.
اتابك افزود: هزينه دياليز مبتلايان به نارسايي مزمن كليه سالانه 4 تا 5 ميليون تومان است كه دولت آن را مي پردازد. از سوي ديگر با ابتلاي يك فرد به نارسايي كليه در زندگي او و خانواده اش اختلال ايجاد مي شود.
رييس بخش كليه و دياليز بيمارستان مدرس با بيان اينكه بدترين بيماري كليوي، نارسايي كليه است، گفت: شايع ترين علت ابتلا به اين بيماري در كشورهاي ديگر ابتلا به ديابت است اما در ايران آمار دقيقي در زمينه دليل دچار شدن به نارسايي كليه در دست نيست البته بيماريهايي مانند ديابت، فشار خون و بيماريهاي ارثي كليه از جمله عوامل ايجاد اين بيماري هستند.
اتابكي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه عوامل ارثي چه ميزان در ابتلا به بيماريهاي كليوي موثر است، اظهار كرد: اين مورد به نوع بيماري بستگي دارد. البته بيماري كليه «پلي كيست» در بسياري از موارد از والدين به كودك انتقال مي يابد؛ بنابراين به زنان مبتلا به اين بيماري توصيه مي شود كه كمتر زايمان كنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 647]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن