تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815322306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب گسترده سخنراني احمدي نژاد درسازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بازتاب گسترده سخنراني احمدي نژاد درسازمان ملل
واحد مركزي خبر:در ميان شبكه هاي تلويزيوني غرب، شبكه تلويزيوني فاكس نيوز زودتر از ديگر شبكه ها اين سخنراني را پوشش داد و اندكي پيش از شروع سخنراني آقاي احمدي نژاد، تصاويري از فضاي مجمع عمومي سازمان ملل را پخش كرد.

شبكه هاي تلويزيوني سي ان ان و بي بي سي و رويترز هم همزمان با آغاز سخنراني اين سخنراني را به طور زنده پخش و به زبان انگليسي ترجمه كردند.

شبكه اسكاي نيوز نيز دقايقي اين سخنراني را پخش كرد.

شبكه تلويزيوني العربيه با اندكي تاخير به پخش مستقيم اين سخنراني و ترجمه آن به زبان عربي اقدام كرد اما شبكه الجزيره به پخش برنامه هاي عادي خود پرداخت . شبكه هاي تلويزيوني بي بي سي و العربيه كه در خلال سخنراني دقايقي به پخش برنامه هاي خبري عادي خود بازگشته بودند بار ديگر به پوشش مستقيم سخنراني آقاي احمدي نژاد پرداختند.

شبكه تلويزيوني فاكس نيوز بخش هايي كوتاه از نشست مطبوعاتي رئيس جمهور اسلامي ايران را در نيويورك پخش كرد.

اين شبكه به پخش بخشي كوتاه از زندگي آقاي احمدي نژاد به نقل از محمد خزاعي نماينده ايران در سازمان ملل اكتفا كرد و بلافاصله به بخش هاي خبري ديگر پرداخت.

اين شبكه در بخش هاي بعدي نيز فقط سوال خبرنگاري را درباره احتمال حمله اسرائيل به ايران و واكنش ايران به اين سوال را پخش كرد.

ريچارد رات خبرنگار شبكه سي ان ان در حوزه سازمان ملل هم در گزارشي بعد از اتمام سخنراني احمدي نژاد در نشست مجمع عمومي گفت:رئيس جمهور ايران در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل بر دوستي مردم همه كشورهاي جهان تاكيد كرد.

خبرنگار سي ان ان افزود:رئيس جمهور ايران در اين سخنراني هيچ نوع دوستي در برابر اسرائيل ابراز نكرد و گفت كه دولت صهيونيست تلاش مي كنند بر امور جهاني مسلط شوند.

ريچارد رات در ادامه گفت: احمدي نژاد در اين سخنراني از امريكا به علت اقداماتش در افغانستان و عراق انتقاد كرد و درباره مساله هسته اي هم گفت هميشه گفتگوها دراين باره ادامه داشته است اما ايران خواسته هاي غيرقانوني را نمي پذيرد.

كارشناس فاكس نيوز هم گفت:سخنراني احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل بر مناظره دو نامزد دمكرات و جمهوري خواه تاثير گذار خواهد بود.

به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز تام بيوان گفت:باراك اوباما گفته است با احمدي نژاد بدون هيچ پيش شرطي گفتگو مي كند و اين سخني بود كه حتي بايدن و كلينتون نيز در مرحله مقدماتي انتخابات به زبان نياوردند. انتظار دارم كه مك كين در مناظره روز جمعه خود با اوباما اين مساله را به ميان بكشد.

خبرگزاري رويترز هم در خبري از سازمان ملل نوشت محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران روز سه شنبه اعلام كرد تعدادي از قدرتهاي "زورگو " تلاش مي كنند تا برنامه هاي هسته اي ايران را خنثي كنند اما تهران در مقابل اين امر مقاومت خواهد كرد و از حق خود براي داشتن انرژي صلح آميز هسته اي دفاع خواهد كرد.

احمدي نژاد در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل گفت : ملت بزرگ ايران در مقابل اين زورگويي مقاومت خواهد كرد و از حقوق خود دفاع كرده و خواهد كرد. ملت ايران آماده گفتگوست اما تقاضاهاي غيرقانوني را قبول نمي كند و نخواهد كرد."

خبرگزاري شين هوا هم از نيويورك گزارش داد محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران طي سخناني در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل ، با دفاع از برنامه هسته اي كشورش ، آن را صلح آميز خواند و از برخي قدرت هاي زورگو به علت مانع تراشي بر سر راه فعاليت هاي هسته اي ايران انتقاد كرد.

احمدي نژاد اظهار داشت : با وجود حق مسلم و اجتناب ناپذير همه ملت ها از جمله ملت ايران در توليد سوخت هسته اي براي اهداف صلح آميز و برغم واقعيت هايي مبني بر شفافيت همه فعاليت هاي هسته اي ايران و همكاري كامل ايران با بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي ، چند قدرت زورگو همواره در صدد هستند با اعمال فشار سياسي و اقتصادي برضد ايران ، در مسير فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران مانع ايجاد كنند.

وي همچنين گفت:همين قدرتها نسل جديدي از سلاح هاي هسته اي مرگبار را توليد مي كنند و داراي زرادخانه هاي هسته اي هستند كه هيچ سازمان بين المللي بر آنها نظارت نمي كند.

رئيس جمهور ايران گفت:كشورش در برابر اين زورگويي و قلدري ايستادگي خواهد كرد و همواره از حق خود دفاع كرده است و به دفاع خود ادامه خواهد داد.

خبرگزاري فرانسه هم ضمن بازتاب سخنان رئيس جمهوري اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل متحد اعلام كرد احمدي نژاد در اين نشست گفت:ايران در برابر ارعاب مقاومت خواهد كرد و به دفاع از حقوق خود مبني بر دستيابي بر انرژي هسته اي صلح آميز ادامه خواهد داد.

رييس جمهور ايران گفت:به رغم حقوق بي چون و چراي تمامي ملت ها از جمله ملت ايران مبني بر توليد سوخت هسته اي با هدف صلح آميز و به رغم شفافيت فعاليت هاي ايران و همكاري ما با بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي، چند قدرت ارعاب گر سعي دارند با اعمال فشارهاي سياسي و اقتصادي بر ضد ايران، موانعي بر سر راه ما ايجاد كنند.

وي تصريح كرد همين كشورها نسل جديدي از سلاح هاي هسته اي را توليد مي كنند و ذخاير سلاحي دارند كه هيچ سازمان بين المللي قادر به نظارت بر انها نيست.

وي افزود:اما ملت بزرگ ايران با توكل به خدا و با اراده و كمك دوستانش در برابر اين ارعاب ها ايستادگي خواهد كرد و به دفاع از حقوق خود ادامه خواهد داد.

شبكه خبري تلويزيون دولتي روسيه با پخش مستقيم سخنراني محمود احمدي نژاد در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد اعلام كرد : رئيس جمهور ايران از فشار آمريكا برآژانس بين المللي انرژي اتمي انتقاد و اعلام كرد ايران برنامه هسته اي خود را ادامه خواهد داد .

اين شبكه افزود : احمدي نژاد در سخنراني خود از زوال امپراطوري امريكا كه درپايان راه است ، خبر داد و گفت : عدالت در امور بين المللي مهمترين پيام خداوند به بشريت است .

تلويزيون دولتي روسيه اعلام كرد : احمدي نژاد با انتقاد شديداللحن ، صهيونيست ها را آدمكش خواند كه به كشتار و تجاوزگري ضد فلسطيني ها ادامه مي دهند .

اين شبكه در ادامه افزود : رئيس جمهور ايران در بحران قفقاز از ناتو انتقاد كرد كه در همه جا مسئول ناامني و تهديد عليه صلح است .

به گزارش تلويزيون دولتي روسيه ، احمدي نژاد با وجود انتقاد شديد از سياست امريكا در امور بين المللي ، علاقمندي خود را براي ديدار و مذاكره با نامزدان انتخابات رياست جمهوري امريكا با هدف بهبود روابط ابراز داشت .

روزنامه ورميا نووستي چاپ مسكو هم از اجلاس نيويورك به عنوان تريبون فرتوت جهان ياد كرد و نوشت روسيه از همكاري مشترك در امور جهاني حمايت مي كند .

خبرگزاري ريانووستي هم اعلام كرد سرگي لاوروف وزيرامور خارجه روسيه از شركت در نشست اجلاس اضطراري كشورهاي پنج بعلاوه يك در نيويورك با موضوع برنامه هسته اي ايران خودداري كرد .

اندري نسترنكو سخنگوي وزارت امورخارجه روسيه به طور رسمي مخالفت كشورش را با برگزاري اجلاس اضطراري گروه پنج بعلاوه يك درباره برنامه هسته اي ايران اعلام كرد و با بيان اينكه زمان برگزاري اين نشست مناسب نيست گفت : اوضاع فعلي بهترين شانس براي گفتگوهاي سياسي در موضوع هسته اي ايران است و اژانس بين المللي انرژي اتمي هم اين واقعيت را تائيد مي كند.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 399]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن