واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ريشههاي جرم و ترور در انديشه صهيونيسم بررسي شد خبرگزاري فارس: نشست علمي «ريشههاي جرم و ترور در انديشه صهيونيسم» شنبه 22 فروردين در تالار اجتماعات امام خميني(ره) رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سوريه برگزار شد. به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين نشست كه با تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد و با حضور تني چند از استادان و پژوهشگران و انديشمندان آغاز شد، مدير مركز مطالعات فرهنگي ايران و عرب (ايرانشناسي) با مقدمه اي پيرامون موضوع نشست سخناني را ايراد نمود و اهداف رايزني فرهنگي ايران در برپايي چنين سمينارهاي فكري و فرهنگي را براي استادان، دانشجويان و حاضران در سالن اجتماعات رايزني بازگو نمود. در اين نشست، ندره اليازجي انديشمند مسيحي سوري حول سه محور اصلي از جمله روانشناختي عقايد يهود، ارتباط انديشه صهيونيسم با يهوديت از ديدگاه ديني و مفاهيم نژادي و همچنين پيش بيني هاي تورات با هدف ويران سازي شهرها و سرزمين هاي مجاور سخنراني كرد. وي پيرامون مفاهيمي كه يهوديت در خصوص ديدگاه ها و مواضع خصمانه اي كه در قبال ساير ملل و اديان و مذاهب اتخاذ كرده اند توضيحاتي را ارائه نمود و "ديگر ستيزي "، "ترويج نفرت و كينه " و "دشمني و عداوت " با غير يهوديان را داراي ريشه هاي روانشناختي دانست كه در پژوهش هاي اجتماعي، تمدني، تاريخي و انساني به رفتارهاي فردي و رواني توجه مهمي را مبذول داشته اند كه نتايج اين پژوهش ها مبين ظهور و بروز تفاوت ها و اختلافات فردي و روحي و رواني افراد يك جامعه مي باشند، كه در ناخودآگاه هر شخصي اين مفاهيم تأثيرات منفي و مخرب را گذاشته و خواهند گذاشت از اين بابت شاهد آن هستيم كه يهوديان در تعامل با ديگران و ساير ملل و نحل موضعي نژاد پرستانه، متعصبانه و همراه با دشمني و كينه اتخاذ مي نمايند كه بر خواسته از عقده هاي رواني مختلفي مي باشند كه از جمله ي اين عقده ها مي توان به موارد زير اشاره كرد: الف: عقده ي خود بزرگ بيني: در مطالعات روانشناختي، عقده ي خود بزرگ بيني يك عكس العمل كاذب و دروغين جهت پوشش عقده ي حقارتي است كه در نزد برخي افراد وجود دارد و از جمله بيماري هايي است كه تجمعات يهودي و جوامع آنان به وضوح گرفتار آن هستند تا حقارت و كوچكي تاريخي كه دچار آن شده اند را با شعارهاي واهي و پوشالي بپوشانند، طرح شعارهايي همچون "امت برتر " نمونه ي واضح مضامين و مفاهيمي است كه از درون تورات و تلمود گرفته شده اند. ب: عقده ي احساس گناه: از آنجايي كه قوم يهود و پيروان آن، احساس نادرست "امت برگزيده " از سوي خداوند را در سر مي پرورانند و چون از كامل بودن و منتخب بودن فاصله ي زيادي دارند، از اينرو عقده اي دائمي بنام احساس گناه نمودن آنها را همراهي مي كند و براي رهايي يافتن از اين عقده و دست يافتن به وجداني بيدار و از آن مهم تر آرامش، چون به راه حل مناسب و عقلاني دست نمي يابند در طول تاريخ به نابودي و قتل صالحان و پيامبران قوم خود مبادرت ورزيده اند و منكر آن مي شوند كه داراي عيب و اشكال هستند و سعي مي كنند حتي، رحمانيت و مهرباني و لطف خداوند به تمامي بندگان را ناديده گرفته و از اهميت آن بكاهند، همين امر خود نيز باعث افزايش اين عقده و احساس گناه نزد يهوديان شده و مي شود. ج: عقده ي سركوب شدن: پس از دو عقده و مشكلي كه پيش از اين ياد شدند، عقده ي "سركوب شدن " و "تحت ظلم و ستم قرار گرفتن " از جمله ديگر مشكلات روانشناختي است كه قوم يهود مبتلا به آن هستند، اين عقده نيز از همان عامل "قوم برتر " تصوّر كردن خود، كه باعث برانگيخته شدن حسادت ساير ملل و اديان شده كه در نتيجه در انديشه ظلم نمودن به قوم يهود مي باشند، اين عقده منشأ خود برتري دانستن دارد و در علم روانشناسي و پژوهش هاي انجام شده مختلف بگونه اي علمي اثبات شده است. د: عقده انزوا و گوشه گيري: اصولاً يهوديان به دو دليل عمده و بدليل وجود عقده هاي گوناگون روحي و رواني، قومي گوشه گير و منزوي محسوب مي گردند، آن دو دليل همانا تحقق و اجراي آنچه در تعاليم ديني يهود وجود دارد مي باشد كه به اتباع و پيروان اين دين چنين تلقين مي كند كه چون امت برتر و برگزيده هستند بايد از اختلاط كردن با ديگران پرهيز نمايند و ديگر اينكه، جهت حفظ تعاليم ديني و عدم پيدايش هر گونه تمرّد و نفوذ از سوي ديگران؛ اين عوامل باعث گرديده تا قوم يهود به انزوا و عزلت و گوشه گيري روي آورند و به نفي ديگري بپردازند. هـ: عقده ي كينه ورزي: تمامي عقده هاي ياد شده در قبل (خود بزرگ بيني؛ احساس گناه؛ سركوب شدن؛ انزوا) باعث پيدايش شاخصه هاي رفتاري ناپسند همچون خشم، كينه، نفرت، احساس پستي و محروميت از الطاف و بركات خداوندي مي گردند كه در نتيجه شاهد ظهور و رشد امتي سرشار از كينه توزي و دشمني نسبت به ديگران بوده و هستيم و با هر شخص يا انديشه يا دين يا جامعه اي كه آنان را برتر به حساب و امت برگزيده بشمار نياورد دشمني و جنگ و سركوب آغاز مي كنند و هيچگونه راه حل ديگري را براي اين مشكل خود نمي يابند آنان بر حسب نظريات فرويد (روانشناس سرشناس يهودي) از مكانيزم دفاعي و كشتن ديگران و مخالفت ورزيدن با مخالفان خود استفاده مي كنند تا ناحق را به حق تبديل نمايند و جنگي كه خود آغاز كرده اند را حق شمرده و دفاع از كيان و هستي خود و امت برتر عنوان نمايند و در نتيجه هر گونه سركوب، مرگ و ظلم به ديگران را دفاع و جلوگيري از تجاوز ديگران به آنها قلمداد مي نمايند. و : عقده ي منجي و نجات دهنده: اين قوم معقتد است كه از كليه ي نابسامانيهاي دنيوي و اخروي رهايي پيدا نخواهند كرد مگر با مدن يك "نجات دهنده " تا آنها را بر ساير ملل و بدخواهان پيروز گرداند و از آن پس جهان و جهانيان تحت سيطره ي آنها قرار گيرد و آنگاه حق نمايان گرديده و جايگاه اصلي آنها را برهمگان آشكار خواهد نمود و حتي زندگي با سعادت اخروي را از آن اين قوم خواهد نمود. دكتر ندره اليازجي درخصوص ارتباط انديشه صهيونيسم با يهوديت از ديدگاه ديني و مفاهيم نژاديگفت:انديشه رابطه پدر و فرزندي بين قوم يهود و خداوند و برتر دانستن خويش، همان سياستي است كه بطور آشكارا در انديشه صهيونيسم ملاحظه مي گردد كه تلاش شده و مي شود تا با پوششي ديني، نظام سلطه گري و انديشه تجاوز و دست درازي نمودن به ديگران را جامه ي عمل بپوشانند، واژه ي صهيون يا همان "جبل الرب " كه در آن ملائكه گرد هم مي آيند، يك واژه و اصطلاح نوين براي يك جنبش سياسي محسوب نمي گردد و ريشه در اعماق تاريخ قوم يهود دارد از اينرو مي توان به نتايج مهمي رسيد، از جمله: ـ صهيونيسم بر پايه نفرت يهوديان از ساير ملل بنا نهاده شده است. ـ صهيونيسم بر اساس دفاع يهود از يهوه بنا نهاده شده است تا حيات و زندگاني يهوديان و طرح ها و برنامه هايي كه براي اين قوم در نظر گرفته شده است را تضمين نمايد. ـ صهيونيسم بر پايه اعتقاد "قوم برتر " و "برگزيده " بنا نهده شده است. ـ صهيونيسم از حيث جغرافيايي نيز تطابق كامل با آنچه در تعاليم يهودي وجود دارد را دارا مي باشد. ـ صهيونيسم گرايش به نژاد پرستي يهودي موجود در تورات دارد و اين امر باعث گرديده تا انديشه صهيونيسم برپايه جمع كردن قوم يهود در درون دولت اسرائيل واحد بنا نهاده شود. وي در خصوص پيش بيني هاي تورات با هدف ويران سازي شهرها و سرزمين هاي مجاور ، به قرائت نصوص و متوني از تورات و تلمود پرداخت كه در آنها به وضوح به پيروان دين يهود سفارش شده است تا جهت برتر ماندن و اثبات انديشه "امت برگزيده " به ويران سازي شهرها و سرزمين هاي مجاور خود بپردازند. پس از آن دكتر عماد خالد رحمه پژوهشگر علوم سياسي با بيان اين نكته كه خشونت و ترور و جنايت يكي از اركان اساسي انديشه و ايدئولوژي صهيونيسم مي باشد اين ايدئولوژي را برخواسته از نژاد پرستي موجود در بين صهيونيست ها دانست و با اشاره به متون تورات و تلمود به اثبات اين نظريه پرداخت. وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به انديشه ماكياول، اهداف جنگجويانه و تجاوزكارانه موجود در صهيونيسم را بر آمده از اين مكتب (ماكياوليسم) دانست و خشونت، قتل، خونريزي و جنايت را دستاورد اين انديشه قلمداد نمود و تنها شاهرگ حياتي و عاملي كه باعث تداوم وجودي صهيونيسم مي گردد را نظامي گري (ميليتاريسم) معرفي نمود و ادعاي پوچ صلح طلبي و مذاكرات صلح جويانه از سوي صهيونيستها را چيزي جز يك بازي سياسي و عامه پسند ندانست. اين پژوهشگر سوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي از مقالات و سخنان سردمداران اطلاع رساني صهيونيست در گوشه و كنار جهان؛ مخالفت با انديشه هاي نژاد پرستانه صهيونيسي از سوي هر جريان فكري را محكوم به قلع و قمع از سوي ريزه خواران استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي بيان نمود و به نمونه هايي از اين نوشتارها و نحوه ي سركوب و مقابله با حقايق تاريخي اشاره كرد. انتهاي پيام/م
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]