تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821150326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارنامه سي ساله ادبيات انقلاب زريان: انقلاب اسلامي، احيا كننده نيايش در ادبيات فارسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارنامه سي ساله ادبيات انقلاب زريان: انقلاب اسلامي، احيا كننده نيايش در ادبيات فارسي است
يك شاعر معاصر، گفت: ديدگاه هاي عرفاني و قرآني امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در تمام اركان اجتماعي و فرهنگي بويژه ادبيات و هنر متجلي شده و مي توان از حركت بزرگ او به عنوان احيا كننده نيايش در ادبيات فارسي ياد كرد.


"رحيم زريان" شاعر معاصر، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: شعر و ادب فارسي در دوره هاي مختلف خود با نيايش هاي كوتاه و بلند شاعراني چون حكيم بزرگ فردوسي و خاقاني در سبك خراساني، عطار و مولانا و جامي در سبك عراقي و بيدل و صائب در سبك هندي و تا دوره معاصر همواره زينت يافته است.
وي تصريح كرد: ايران همواره مهد عرفان و هنر بوده است و با توجه به الگوهاي آييني خود و قدمت انديشه هاي ديني تشيع در كشورمان، توانسته است با رويكردي اجمالي به اهل بيت، راه درست نيايش كردن را پيدا كند.
اين شاعر و منتقد ادبي، يادآور شد: قرآن، كلام خود را با سوره حمد آغاز مي كند كه اين خود نمونه كاملي از نيايش را به انسان ياد مي دهد و مي تواند كليد ورود به حقايق قرآني باشد.
زريان با اشاره به تاثير انقلاب بر حوزه ادب، گفت: انقلاب ما نعمت بيداري را براي شاعران به ارمغان آورد و با بازآفريني حماسه هاي عاشورايي عرصه هاي دفاع مقدس، انديشه هاي ائمه اطهار (ع) را دوباره در ايران زنده كرد.
وي ادامه داد : امروزه بسياري از آثار دفاع مقدس و ادبيات عاشورايي و آييني كشورمان از نيايش ها و حمديه ها تشكيل مي شود و حتي بطور كلي مي توان از ادبيات آييني به عنوان ارزش هاي مذهبي و راهِي از سوي مخلوق به سمت خالق ياد كرد ، به عبارت ديگر هر جا كه وصفي از شهيد و سالار شهيدان ديده مي شود، همان وصف خالق است.
اين شاعر و منتقد ادبي، خاطر نشان كرد: با نگاهي به تاريخ ادبيات ايران، مي توان فهميد كه تنها آثاري ماندگار شده اند كه حكمت متعالي نهفته در نيايش ها و انديشه هاي آييني را در خود متجلي كرده اند.
وي در پايان افزود: جوانان و نوجوانان ما به لطف انقلاب، در فضايي آييني رشد كرده اند و اميدواريم با توجه به سير ادبيات معاصر و تاريخ ادبيات ايران، آثار مانايي چون گذشتگان را در عرصه هاي نيايشي خلق كنند.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن