تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821185923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درشوراي اسلامي خراسان رضوي عنوان شد: ورود روستاها به محدوده شهري بافت شهري را ناهمگون مي‌كند تصويب طرح‌هاي هادي نظرات شورا و دهياري‌ها را بيشتر منعكس مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درشوراي اسلامي خراسان رضوي عنوان شد: ورود روستاها به محدوده شهري بافت شهري را ناهمگون مي‌كند تصويب طرح‌هاي هادي نظرات شورا و دهياري‌ها را بيشتر منعكس مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

رييس شوراي اسلامي استان خراسان رضوي گفت: ارايه و تصويب طرح‌هاي هادي، نظرات شورا و دهياري‌ها را بيشتر منعكس مي‌كند.

به گزارش ايسنا - منطقه خراسان - كرماني در دوازدهمين جلسه شوراي اسلامي استان خراسان رضوي، افزود: بررسي و تصويب طرح‌هاي هادي در شهرستان‌ها به تسريع در اجراي پروژه‌ها كمك مي‌كند.

وي همچنين نسبت به اخذ فرم تعهد از افرادي كه قصد ساخت و ساز را دارند، انتقاد كرد و گفت: اين اقدام مناسب نيست و معضلاتي را در پي دارد كه بايد اصلاح شود.

كرماني در عين حال با اشاره به ساختار سازمان همياري‌ها، آن را داراي ايراداتي دانست و گفت: هم اكنون نقش سهامداران در ساختار اين سازمان كمرنگ است. همچنين شهرداري‌ها بايد سازمان را متعلق به خودشان بدانند؛ ضمن اين كه روند فعاليت اين سازمان بايد به سمت فعاليت‌هاي عمراني باشد.

در ادامه مهندس باقري، نماينده شوراي اسلامي شهرستان مشهد در شوراي استان به ذكر گزارش از عملكرد كميسيون عمران اين شورا پرداخت و گفت: در جلسات اين كميسيون مقرر شد هر جا شهر و شهرداري داير باشد كميسيون ماده 100 به منظور رسيدگي به تخلفات ساختماني در محدوده و حريم شهرها حضور داشته باشد.

وي افزود: در حال حاضر در خارج از محدوده شهري هيچ مرجعي جز كميسيون ماده 99 نيست كه اين باعث ناهماهنگي‌هايي شده است.

باقري گفت: ورود روستاها به محدوده شهري، بافت شهري را ناهمگون مي‌كند، از اين رو پيشنهاد شد نظارت جدي‌تري در خصوص ساخت و ساز روستايي صورت گيرد و شهرها نيز بايد حريمشان را از مرزهاي تقسيمات كشوري، بخش‌ها و دهستان‌ها و شهرستان‌هاي ديگر بيرون آورند.

نورمحمدي، قائم‌مقام سازمان همياري‌ها، شهرداري‌ها و دهياري‌هاي استان خراسان رضوي نيز در اين جلسه به ارايه گزارشي در خصوص ساختار اين سازمان پرداخت و گفت: سازمان همياري‌ها از 18 سال قبل تحت عنوان تداركات شهرداري‌ها و پس از چند سال به واسطه اهميتش از سوي وزارت كشور به صورت سازمان معرفي شد.

نورمحمدي با بيان اين كه اين سازمان هم اكنون و پس از چند سال جايگاه ويژه‌اي پيدا كرده است، ساختار اجرايي آن را شامل شش مجموعه وابسته به خود از جمله موسسه گوشت مشهد، شركت هميارسازي طوس، شركت ژلاتين آريا، موسسه آموزش و تحقيقات شهرداري‌ها و شركت نمايشگاه بين‌المللي مشهد معرفي كرد.

همچنين در اين جلسه، اعضاي شوراي اسلامي استان در خصوص طرح‌هاي هادي روستايي و نيز چگونگي دريافت بودجه شهرها از سازمان همياري‌ها به بحث و بررسي پرداختند كه مقرر شد اماكن گردشگري مستعد در شهرستان‌هاي استان خراسان رضوي شناسايي شوند.

اعضاي شوراي اسلامي استان‌ها در عين حال توجه بيشتر موسسه گردشگري سازمان همياري‌ها و سازمان ميراث فرهنگي به اين مناطق را خواستار شدند.

اين گزارش حاكيست: احياي كميسيون ماده 99 در استان و تشكيل اين كميسيون در مراكز شهرستان‌ها، بررسي و تصويب طرح‌هاي هادي روستا در بخش‌ها و مراكز شهرستان‌ها و تصويب عضويت دو نفر از اعضاي شوراي اسلامي استان در هيات مديره سازمان همياري شهرداري‌ها علاوه بر عضويت شهرداري‌ها در اين سازمان از مواردي بود كه پس از بحث و بررسي در اين جلسه تصويب و مقرر شد به صورت طرح تهيه و جهت تصويب نهايي از طريق شوراي عالي استان‌ها به مجلس شوراي اسلامي ارسال شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن