تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812648211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنرمندان قمي:تئاتر دفاع مقدس نيازمند حمايت و سرمايه گذاري بيشتر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هنرمندان قمي:تئاتر دفاع مقدس نيازمند حمايت و سرمايه گذاري بيشتر است
داخلي. فرهنگي. تئاتر. دفاع مقدس.

گروهي از هنرمندان و صاحبنظران استان قم، معتقدند بمنظور توسعه و گسترش فرهنگ ايثار و شهادت مي‌بايد درحوزه تئاتر دفاع مقدس بيشتر ازپيش سرمايه- گذاري شود.

اين افراد بر اين باورند كه دفاع مقدس به عنوان يك حماسه باشكوه و اصيل در تاريخ كشور مي‌تواند الگويي براي همه نسلهاي بعدي باشد و به همين خاطر نيازمند توجهات گسترده از سوي متوليان است تا دست آوردهاي فرهنگي آن در ميان جوانان كشور، فرهنگ سازي شود.

اين هنرمندان خاطر نشان كردند: تئاتر دفاع مقدس به عنوان موضوعي خاص مي تواند از نگاه هنري به ويژگي هاي منحصر هشت سال دفاع مقدس بنگرد.

اين هنرمندان، تئاتر كليشه اي و سطحي آثار دفاع مقدس را از آسيب هاي جدي اين حوزه ذكر كرده و معتقدند: تئاتر كشور نيازمند نگارش نمايشنامه- هاي جديد با ديدگاهي نو به دفاع مقدس مي‌باشد.

يك هنرمند تئاتر عرصه دفاع مقدس با اشاره به اهميت ماندگاري و حفظ ميراث و ارزش هاي دفاع مقدس، حمايت هاي مالي مسوولان و متوليان امر از حوزه تئاتر دفاع مقدس را امري ضروري دانست.

رضا ابوذر افزود: نمايشنامه نويسان تئاترهاي دفاع مقدس براي نوشتن نياز به ذهني آرام، بي‌دغدغه و خلاق دارند كه متاسفانه مشكلات مالي يكي از موانع جدي در كليه مراحل از نگارش تا توليد پيش روي هنرمندان مي‌باشد.

وي بيان داشت: اين معضل موجب بي‌رغبتي حضور افراد توانمند در اين عرصه شده است.

وي كليشه اي شدن تئاترهاي دفاع مقدس را از ديگر مشكلات مهجور ماندن اين قبيل آثار ذكر كرد و يادآور شد: بايد متن هاي جديد نمايشنامه اي با توجه به شرايط و نيازهاي دوران امروزي نوشته شود.

ابوذر ادامه داد: پرداختن مستقيم به خود مقوله جنگ از ديگر ويژگي هاي نمايشنامه هاي تئاترهاي گذشته مي‌باشد كه امروزه كارآيي و تاثير خود را از دست داده است.

وي با اشاره به نياز جامعه امروز و نسل جوان به آگاهي از رخدادها و ارزش هاي دفاع مقدس اظهار داشت: براي انتقال پيام بايد به شرايط روز نيز توجه داشت و از سبك‌ها و روشهاي مطرح و جذاب آن دوره زماني استفاده كرد.

وي در ادامه با تاكيد بر دشوار بودن نويسندگي تئاتر، بالندگي و ارتقاء كيفي آثار اين قبيل نمايش‌ها را نيازمند آموزش جدي در بخش هاي سبك هاي نويسندگي و فني و تكنيكي دانست.

وي كمبود اجراهاي عمومي، كيفيت پايين و تعداد اندك جشنواره هاي دفاع مقدس و عدم به روز سازي روش هاي انتقال ارزش هاي جنگ تحميلي را از ديگر آسيب هاي تئاتر دفاع مقدس ذكر كرد.

يكي ديگر از پيشكسوتات عرصه تئاتر در قم گفت: تئاتر دفاع مقدس به دليل اين كه يكي از ابزارهاي احياكننده و انتقال‌دهنده ارزش هاي هشت سال جنگ تحميلي است، از جايگاه ويژه اي برخوردار مي‌باشد.

كوروش زارعي افزود: مسوولان فرهنگي بايد زمينه نگارش، توليد، تهيه و اكران گسترده تئاتر هاي دفاع مقدس را در كليه استان‌ها و سطح جامعه فراهم كنند.

وي گفت: نگارش نمايشنامه هاي جديد و مطابق شرايط روز از نيازهاي اساسي دراين عرصه مي‌باشد.

وي، برگزاري دوره هاي آموزشي، كارگاه هاي تخصصي نمايشنامه نويسي، بر پايي همايش هاي تخصصي و سفارش نويسي را در رفع مشكل متن هاي نمايشي و توسعه تئاتر دفاع مقدس را ضروري واين امر را مستلزم حمايت هاي مسوولان دانست.

زارعي افزود: با تقويت تئاتر دفاع مقدس پايه هاي فرهنگي در برابر هجمه هاي غرب مقاوم تر خواهد شد.

علي فرحناك از ديگر هنرمندان برجسته تئاتر گفت: متاسفانه سازمان ها و ارگان هاي دولتي در عرصه تئاتر دفاع مقدس چندان فعالانه عمل نمي‌كنند.

اين كارشناس تئاتر، كليشه اي و سطحي شدن موضوعات دفاع مقدس را از ديگر مشكلات و معضلات اين گونه آثار ذكر كرد و ادامه داد: مشكل اساسي در عدم نگارش نمايشنامه هاي جديد است.

وي با اشاره به تطبيق موضوعات و شيوه هاي بيان ارزش هاي دفاع مقدس با نيازهاي نسل امروز خاطر نشان كرد: اغلب نمايش هاي امروز در همان سال هاي اول پس از جنگ كار شده كه مورد توجه مخاطبان آن زمان قرار گرفته است.

جواد رضايي منفرد يكي ديگر از كارگردانان عرصه تئاتر دفاع مقدس گفت:
نويسنده اين حوزه تئاتر بايد دغدغه دفاع مقدس داشته باشد كه اين امر با حمايت‌ها مسوولان واز بين رفتن موانع براي ساخت اين آثار فراهم خواهد شد.

وي ادامه داد: تئاتر دفاع مقدس را بايد از حالت هاي جشنواره اي و اجراي خصوصي آن خارج كرد تا اين قبيل آثار منحصر به جمع خاصي نشده و عموم مردم از آن استفاده كنند.ك/‪۴‬
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن