تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821248897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معرفي كتاب‌


روشهاي تربيتي

در داستانهاي قرآن‌

مولف: حميد محمد قاسمي ‌

ناشر: نشر و پژوهش معناگرا وابسته به معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي

چاپ اول: 1385

414 ص - 3330 تومان

از شرايط مهم توفيق در هر كار، به ويژه امر خطير تربيت، اتخاذ روشها و شيوه‌هايي است كه فرد را در رسيدن به هدف و در پيمودن راه كمال ياري بخشد. اساسا انسان براي رسيدن به هر مقصود و هدفي بايد روشهاي نيل به آن را به خوبي بشناسد، چرا كه عدم اتخاذ روشهاي درست و متقن نه تنها دستيابي به هدف را با مشكل مواجه مي‌سازد، بلكه در مواردي چند نتايجي معكوس و ناخوشايند به ارمغان خواهد آورد.

قرآن كتاب تزكيه و تربيت انسان است. خداوند براساس شناخت كامل از ظرفيتهاي آدمي و كمالات وي، بهترين و درست‌ترين روشهاي تربيتي را در لابه‌لاي داستانهاي قرآن جهت نيل به كمال مطلوب انسان، فراروي آدمي قرار داده است. داستانهاي قرآن مشتمل بر معارف بلند توحيدي است كه غايت آن تربيت آدمي است.

كتاب حاضر جلد دوم از مجموعه معارف تربيتي قرآن است كه به منظور بازشناسي روشهاي تربيتي قرآن تاليف و در هشت روش خلاصه شده است. در اين مجموعه پس از اشاره به روشهاي مختلف تربيتي و شرح و توضيح مختصري كه درباره هر روش ارائه شده، تلاش شده است تا به شيوه‌هايي كه راه دستيابي به آن روشها را تسهيل مي‌كند، پرداخته شود و براي هر يك نمونه‌هايي چند از داستانهاي قرآني عرضه شود.

فكه‌

ماهنامه فرهنگي، اجتماعي، سياسي به شماره 62 و 63 رسيد. در اين شماره كه ويژه تير و مرداد 87 است، مطالب زير به چاپ رسيده است: سرفه‌هاي پدر (شعر)، پرواز ناتمام، يك كاسه ماست، تفكر ناب، فرزند پرشكوه كعبه، دژهاي مثلثي (گزارشي كوتاه از عمليات رمضان)، چمران بدون سانسور، (گفته‌ها و ناگفته‌هاي محمد درمنش درباره مستند )، سكوي پرواز، كمين‌گاه، ياد ياران (سردار غريب حسن درويشي)، امداد غيبي، به قصد دلتنگي، لشكر ثارالله يادگار تمام يادگاري‌ها، نسخه عجيب، براي يك جانباز فرقي نمي‌كند، معرفي كتاب.

هفتمين سال انتشار خود را مي‌گذراند و به صاحب امتيازي موسسه فرهنگي هنري جنات فكه و مديرمسئولي و سردبيري علي حسين‌پور منتشر مي‌شود.

پژوهش‌هاي قرآني‌

شماره جديد فصلنامه منتشر شد. در اين شماره مي‌خوانيم: ريشه در اعماق، شاخه بر افلاك، ويژگيهاي تفسير روش شناسي تفسير جلوه‌اي از اجتهاد روشمند در تفسير قرآن؛ ، تفسيري اجتماعي و واقع گرايانه؛ سيري در تفسير اصول و مباني تاويل قرآن از ديدگاه امام خميني(ره)؛ ابهام‌شناسي در ترجمه قرآن؛ حقوق كيفري اسلام در ترازوي منتقدان؛ تعامل اسلام با نمودهاي اخلاقي در جاهليت.‌اين نشريه از سوي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم انتشار مي‌يابد و سيدعباس صالحي مديرمسئولي و احمد ترابي سردبيري آن را برعهده دارد.






 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن