تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819021930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در نشست ۲ساعته با خبرنگاران داخلى وخارجى: دولت نهم سنگين ترين تكاليفبعداز انقلاب رااجرامى كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس جمهور در نشست ۲ساعته با خبرنگاران داخلى وخارجى: دولت نهم سنگين ترين تكاليفبعداز انقلاب رااجرامى كند
رئيس جمهور در نشست۲ ساعته با خبرنگاران داخلى و خارجى:
آماده مناظره با نامزدهاى انتخابات امريكا هستم
تخريب ها تأثيرى در خدمتگزارى دولت ندارد
حاشيه هاى نشست خبرى دكتر احمدى نژاد

كنفرانس خبرى رئيس جمهور از طريق چندين شبكه از جمله شبكه خبر، العالم، پرس تى وى و شبكه سراسرى صدا به صورت مستقيم پخش شد.
احمدى نژاد هنگام پاسخ به سؤال دو خبرنگار در پايان پاسخ خود اشعارى را قرائت كرد.
از ابتداى جلسه اعلام شد كه هر خبرنگار به خاطر محدوديت زمان فقط يك سؤال بپرسد اما خبرنگار فايننشيال تايمز از رئيس جمهور دو سؤال مطرح كرد و پس از وى نيز تعدادى از خبرنگاران سؤالات بيشترى از احمدى نژاد پرسيدند.
احمدى نژاد در پاسخ به سؤالى درخصوص توزيع مواد مخدر در بخشى از سخنانش گفت: بعضى ها در سياه نمايى مسابقه مى گذارند و در حاليكه تعداد دقيق معتادين مشخص است، مى گويند كه مثلاً چهار ميليون معتاد در كشور وجود دارد، اينها درست نيست اگر آن طورى كه آنان مى گويند، باشد همين الان در جمع ما بايد ده يا پانزده نفر معتاد وجود داشته باشد!
در حالى كه زمان برگزارى كنفرانس خبرى رئيس جمهور يك ساعت و نيم اعلام شده بود، احمدى نژاد بيش از دو ساعت به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد، ضمن اينكه از مجريان مراسم خواست بيش از ظرفيت به خبرنگاران ديگرى نيز اجازه طرح سؤال داده شود.
رئيس جمهور پس از پايان پاسخ به سؤالات از زحمات خبرنگاران تشكر كرد و در هنگام ترك سالن نيز در جمع خبرنگاران قرار گرفت و دقايقى با آنان به گفت وگو پرداخت.

389604.jpg

در ميان گفت وگوى پايانى خبرنگاران با رئيس جمهور، مترجم خبرنگار بى بى سى از رئيس جمهور خواست كه خبرنگار بى بى سى را نيز با خود در سفر به نيويورك همراه كند كه اين صحبت مترجم خبرنگار بى بى سى مورد اعتراض خبرنگاران ايرانى قرار گرفت و به وى گفتند بسيارى از خبرنگاران ايرانى نيز موفق به همراهى رئيس جمهور در اين سفر نشدند، پس چرا بايد احمدى نژاد خبرنگار خارجى با خود همراه كند كه اين اظهار نظر خبرنگاران ايرانى مورد تأييد رئيس جمهور نيز قرار گرفت.

گروه سياسى ـ دكتر محمود احمدى نژاد، رئيس جمهورى كشورمان روز پنجشنبه در دومين نشست مطبوعاتى خود در سال جارى و همچنين در آستانه سفر به نيويورك، پرسش هاى خبرنگاران داخلى و خارجى را پاسخ گفت و وعده داد كه پس از سفرش جزئياتى از طرح تحول اقتصادى را با مردم در ميان خواهد گذاشت.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت روزنامه ايران، دكتر احمدى نژاد در صحبت هاى مقدماتى خود در اين كنفرانس خبرى گفت: بشريت و جهان در آستانه تحولات بزرگى قرار دارند. دوره فعلى به پايان رسيده است و در آستانه ورود به دوران جديدى قرار داريم.
وى افزود: قدرت سلطه گرانى مانند امريكا رو به افول است و مى بينيد كه رژيم صهيونيستى با ۶۰ سال فساد و تجاوز و اشغالگرى و تهديد، رو به اضمحلال است. ملت ها بيدار شده اند و خواهان پاكى و عدالت در مناسبات هستند.رئيس جمهور افزود: قدرت هاى بزرگ بايد توبه و از كارهاى زشت خود عذرخواهى كنند، همچنين از رفتارهاى اشغالگرانه خود دست بردارند و به راه صلح و عدالت بگروند؛ اين راه به نفع همه است، حتى به سود خود آنها. احمدى نژاد همچنين گفت: امروز به فضل الهى موقعيت ايران و جمهورى اسلامى در عرصه بين الملل ممتاز است. ملت ايران يك قدرت بزرگ است و منشأ قدرت ايران به جاى سلاح و ثروت، فرهنگ است. عشق به انسان ها، عدالت و صلح پايدار، منشأ قدرت ايران است و ملت ايران پيشاپيش همه ملت ها پرچمدار اين ارزش هاست.
رئيس جمهور با اشاره به حركت رو به كمال كشورمان گفت: يكى از كارها براى جهش هاى بزرگ اقتصادى، طرح اصلاح ساختارها و فراهم كردن زمينه براى اجراى اصل سياست هاى ۴۴ و تحقق چشم انداز به عنوان يك نقطه ارزشمند در مسير كمال ملت ايران در دستور كار دولت است و خوشبختانه با همراهى بى نظير مردم اين طرح در مسير اجرا قراردارد. دكتراحمدى نژاد افزود: با فراخوان دولت حدود ۶۳ ميليون نفر براى اين طرح ثبت نام كردند و اطلاعات مورد نياز دولت را در اختيار قرار دادند و ۷ ميليون نفر هم به درخواست دولت از ثبت نام خوددارى كردند؛ كسانى كه تصور مى كردند نياز به حمايت اجتماعى دولت ندارند براى يارى دولت از ثبت نام خوددارى كردند و از آن ۶۳ ميليون نفر هم بعضى ها فقط براى تكميل پايگاه اطلاعاتى دولت و زمينه سازى برنامه ريزى هاى بهتر اقتصادى مشاركت كرده اند.
رئيس جمهور اظهار كرد: من صميمانه از همه ملت ايران به خاطر اين هوشمندى و دقت نظر و فهم عميق از مسائل تشكر و سپاسگزارى مى كنم و در حقيقت اين يك همه پرسى بزرگ درباره طرح تحولات ساختارى اقتصادى دولت بود كه ملت به طور يكپارچه به اين فراخوان دولت پاسخ مثبت دادند.
بعد از سفر به سازمان ملل، جزئيات طرح تحول اقتصادى را به اطلاع مردم مى رسانم
احمدى نژاد با اشاره به لايحه مورد نظر در باره طرح تحول اقتصادى گفت: اين لايحه آماده تقديم به مجلس شوراى اسلامى شده و در اولين فرصت بعد از سفر به سازمان ملل در گفت وگوى زنده با مردم جزئيات طرح را تشريح خواهم كرد و برنامه هاى پيش رو را به اطلاع مردم خواهم رساند. دكتر احمدى نژاد در ادامه اين نشست خبرى در پاسخ به پرسش واحد مركزى خبر درباره فروكش كردن التهاب در بازار مسكن و برنامه هاى دولت در اين زمينه، همچنين كاهش قيمت ها در ساير بخش ها گفت: برنامه دولت در بخش مسكن به سرعت به دنبال كاهش قيمت ها ادامه پيدا مى كند.
رئيس جمهور كشورمان افزود: ساخت مسكن با رشد خوبى مواجه است و سال گذشته نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته، امسال نيز ۲۵ درصد نسبت به گذشته با رشد مواجه بوده ايم و بايد بگويم در بخش مسكن كارهاى بيشترى در حال اجراست كه از اول آذر ماه اعلام مى شود و با سوداگرى در بخش مسكن مبارزه خواهيم كرد.احمدى نژاد افزود: در رابطه با هزينه هاى دولت نيز موفق شديم ريشه عامل تورم ناشى از هزينه دولت را با كنترل و مديريت هزينه ها بخشكانيم.احمدى نژاد افزود: در ساير بخش ها كه پول را در بازار بدون برنامه مى كنند نيز برنامه ريزى ها رو به پايان است و در نيمه دوم سال با كاهش قيمت ها و توقف رشد قيمت ها مواجه خواهيم بود.
آماده مناظره با كانديداهاى رياست جمهورى امريكا هستم
احمدى نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه يوميورى ژاپن كه آيا در سفر به نيويورك قصد داريد با مقامات يا سياستمداران امريكا يا با اعضاى گروه اوباما ديدار كنيد اظهار كرد: من در برنامه هاى سفر به نيويورك پيش بينى ملاقات با سياستمداران امريكا را ندارم، اما همان طور كه قبلاً هم گفته ايم براى گفت وگوى آزاد آن هم در مقابل رسانه ها و در صحن سازمان ملل با كانديداهاى رياست جمهورى امريكا آمادگى داريم.وى افزود: سال گذشته هم اين سؤال مطرح شد كه گفتم آماده ملاقات با آقاى بوش هستم، اما الان دوره رياست جمهورى آقاى بوش به پايان رسيده و تأثيرى در مناسبات و آينده ندارد، اما آمادگى دارم درباره مسائل جهانى با كانديداهاى رياست جمهورى امريكا در مقابل رسانه ها و در صحن سازمان ملل بحث و مناظره كنيم.
تشديد حملات تأثيرى در خدمتگزارى دولت ندارد
احمدى نژاد در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار ايرنا درباره ائتلاف برخى گروه هاى سياسى از جمله كارگزاران، مشاركت و حتى بخشى از جمعيت ايثارگران در موضع مخالفت با دولت اظهار كرد: من هم اين خبر را شنيده ام و مطلع شدم كه برخى گروه ها كه قبلاً به ظاهر متضاد بودند، امروز ائتلاف كرده اند. البته مشكلى نيست. در كشور ما آزادى در حد مطلق است. گروه ها آزادند با هم ائتلاف و تلاش كنند. آنچه مورد تأكيد من است اين است كه در فعاليت هاى سياسى، آرمان هاى انقلاب، معيارهاى اخلاقى و صداقت مدنظر قرار گيرد.احمدى نژاد ادامه داد: بحث هايى مطرح مى شود كه برخى تلاش مى كنند علما و بخشى از آنها را در مقابل دولت قرار دهند و از شخصيت و جايگاه علما و تخريب دولت سوءاستفاده كنند. شرايط كشور چه در داخل و چه در صحنه بين المللى شرايط خوبى است و آينده هم به مراتب بهتر از امروز است. مى خواهند فضا را تخريب و اجازه ندهند دولت كارهاى خود را جلو ببرد و مأموريت هاى خود را انجام دهد.وى گفت: آن مقدار كه من اطلاع دارم بعد از ماه مبارك رمضان، حملات عليه دولت تشديد خواهد شد، اما تأثيرى در خدمتگزارى دولت، تصميم گيرى هاى آن و ادامه مسيرش كه خواست ملت و نياز كشور است، نخواهد داشت.
نبايد طرح تحول اقتصادى را سياسى كرد
رئيس جمهور همچنين گفت: طرح تحول اقتصادى ملى است و كسى نبايد آن را سياسى كند؛ چرا كه دولت آماده فداكارى براى تحمل تبعات آن است.احمدى نژاد در ادامه در پاسخ به سؤال ايسنا، درباره طرح تحول اقتصادى با اشاره به اين كه خود و مديران ارشد دولت به طور كامل درگير اين طرح هستند و خود نظارت مستقيمى دارم، گفت: در ملاقات كارگزاران نظام هم مقام معظم رهبرى جمله اى اضافه كردند كه فرمودند شتابزدگى نبايد به عدم انجام طرح بينجامد و يا طرح عقب افتاده و اجرا نشود.ما با توجه به هر دو معيار و كلام رهبرى در حال طراحى هستيم و با مشورت نزديك با مجلس، لايحه را هم آماده كرده و تقديم مجلس خواهيم كرد.
وى با بيان اين كه اجراى درست و موفق طرح هاى اقتصادى نيازمند دو عامل است، عامل اول را همراهى مردم دانست و افزود: عامل دوم آرامش در فضاى اقتصادى كشور است كه مردم نشان دادند، وظيفه خود را به خوبى انجام دادند و آمدند همه ثبت نام كردند در حالى كه در تاريخ و درهيچ جاى دنيا هيچ فراخوانى اين مقدار پاسخ و همراه نداشته است.رئيس جمهور افزود: دولت آماده فداكارى براى تحمل تبعات آن است و با توجه به اينكه همه دولت آماده است بنابراين ما فكر مى كنيم اگر كار خوبى را مى شود امروز انجام داد نبايد با توجيهات سياسى آن را به فردا بيندازيم؛ چرا كه تا روزى كه اين دولت است در خدمت مردم است و مردم فردا هر تصميمى كه بگيرند مبارك است و همه بايد از تصميم ملت تبعيت كنند.
وى افزود: اگر همين دو عامل را رعايت كنيد تبعات منفى اين طرح نزديك به صفر است و با موفقيت عبور خواهيم كرد و ملت ايران در يك نقطه برجسته ديگر به يك الگو براى ساير ملت ها تبديل خواهد شد.
كرسنت بر اساس رابطه ناصحيح با برخى سياسيون منعقد شده بود
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سؤال فارس درباره قرارداد كرسنت گفت: اين ماجرا هم دستمايه حمله به دولت شده است. اين قرارداد قبل از اين دولت منعقد شده بود و وقتى من سر كار آمدم دستور توقف آن را دادم؛ كما اينكه دستور توقف برخى قراردادهاى ديگر را هم دادم.
احمدى نژاد افزود: در فاصله انتخابات تا استقرار اين دولت من خبردار شدم مى خواهند اين قرارداد را امضا كنند كه تماس گرفتم و خواستم اين قرارداد را امضا نكنند، بعد شنيدم باز هم قصد امضاى آن را دارند كه دوباره تماس گرفتم و خواستار امضا نشدن اين قرارداد شدم كه به ما گفتند ماده اى را در آن گنجانده اند كه در صورت عدم موافقت دولت اين قرارداد اجرا نشود و آن را امضا و براى ما گرفتارى درست كردند.
وى افزود: اين اطمينان را مى دهم كه اين دولت يك شاهى هم از حقوق ملت را ضايع نخواهد كرد و بسيارى از حملات به اين دولت به خاطر اين مسئله است.
احمدى نژاد درباره محتواى قرارداد كرسنت گفت:اين قرارداد براساس يك رابطه ناصحيح با بعضى سياسيون كه امروز هم فعال هستند منعقد شده و ارقامى هم رد و بدل شده است. حداقلى از ردوبدل اين ارقام با گواهى برخى افراد و تحقيقاتى كه وزارت اطلاعات كرده، براى من مسجل شده؛ اما چون اين دولت مشهور به ضدفساد است وقتى سر كار آمد طرف مقابل اين آقايان بخشى از بدهى خود را ديگر نداد و اين طرف هم اعلام كرد كه نمى گذارد اين قرارداد اجرايى شود. طرف خارجى وقتى خواستار مذاكره درباره اجراى آن قرارداد شد، طرف مقابلش اعلام كرد برگه اى دارد كه نشان مى دهد فردى با دادن امضا در اين قرارداد رشوه گرفته است؛ در حالى كه كدام احمقى براى رشوه دادن امضا مى دهد
وى افزود: طرف خارجى كه به دنبال اجراى اين قرارداد است به شرط اينكه به قيمت روز از ما گاز بخرد و تعهد بدهد ديگر تخلفات پشت پرده انجام نمى دهد، اگر به دنبال اجراى آن قرارداد است، مى تواند با ما مذاكره كند.وى با اشاره به حضور على كردان در اين قرارداد گفت: كردان نماينده اين دولت براى مذاكره درباره مفاد اين قرارداد بود كه در جلسه اى هم معاون حقوقى مرا دعوت كرد. در همين حين آقايى كه قبلاً در اين قرارداد حضور داشته در تماسى كه با معاون حقوقى بنده مى گيرد اعلام مى كند اجازه نمى دهد اين قرارداد امضا شود و از فردا تبليغات شروع مى شود كه كردان و رحيمى مخالف اين قرارداد هستند، درحالى كه آنها تلاش مى كردند با مذاكره نگذارند حقوق ملت در اين قرارداد ضايع شود.احمدى نژاد در ادامه گفت: اين را بدانيد كه بسيارى از موج هايى كه راه مى افتد ظاهر ضديت با فساد را دارد، اما در باطن هدف گم كردن ردپاى متخلفان را دنبال مى كند. من از وزارت اطلاعات مى خواهم تحقيقات درباره اين قرارداد را كامل كند و تكليف دولت نيز روشن است و در منافع ملت با هيچ كس كنار نخواهد آمد، اگر تمام سياسيون هم دست به دست هم بدهند و عليه دولت تخريب كنند، سر سوزنى از حقوق ملت عقب نشينى نخواهد كرد.
تهديدات عليه ايران از روى عجز است
احمدى نژاد همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار رويترز گفت: در گزارش اخير البرادعى هم حق به طور كامل به ملت ايران داده شد و ايشان به صراحت نوشتند ما قادر به راستى آزمايى صلح آميزبودن پرونده هسته اى ايران هستيم و هيچ انحرافى مشاهده نكرده ايم.رئيس جمهور افزود: البته در گزارش البرادعى جملاتى وجود دارد مبنى بر اين كه ايران درباره ادعاهاى امريكا پاسخ نداده است و اين حرف درستى است و اصلاً آژانس انرژى هسته اى حق ندارد اين سؤالات را رسيدگى كند؛ چرا كه مقررات آژانس اجازه نمى دهد كه هر دولتى عليه عضوى از آژانس ادعايى كرد، اين موضوع در دستور كار قرار گيرد.وى افزود: حالا هم كه اين موضوعات رسيدگى شده ما هم در حدى كه قانون و حقوق ملت ما اجازه مى دهد با آژانس همكارى كرده و اين درحاليست كه ما هيچگاه تسليم زياده خواهى هاى كسى نخواهيم شد.وى افزود: آنها كه اعلام مى كنند، مى خواهيم ايران را تهديد كنيم اين اظهارات را از روى عجز عنوان مى كنند؛ چرا كه اين حرف به ضرر ملت ايران نيست و نشان دهنده بزرگى ملت ايران و عجز عنوان كننده اين مطالب است؛ چرا كه آنها در واقع خودشان را تحريم مى كنند؛ اگر مى خواهند خود را تحريم كنند مگر ما رفته ايم پشت در اتاق شان ايستاده ايم.وى همچنين با اشاره به كشورهاى مورد نظر خبرنگار رويترز گفت: سرمايه گذاران بعضى از اين كشورها در حال حاضر اصرار دارند در ايران سرمايه گذارى كنند اما ما براى آنها شروطى قائل شديم و جهت اطلاع شما و بسيارى از كسانى كه خيال مى كنند مى توانند تحريم كنند اعلام مى كنم تحريم كنيد اصلاً مهم نيست؛ چرا كه موضوع هسته اى تمام شده است.احمدى نژاد با اشاره به اين كه عده اى بعد از ماه مبارك رمضان فشارهاى تبليغاتى عليه دولت را زياد مى كنند و اين دسته از كشورها نيز تبليغات خود را زياد مى كنند، گفت: بايد بگويم اين تبليغات تأثيرى در اراده ملت ايران ندارد.
ايران هيچگاه رژيم صهيونيستى را به رسميت نمى شناسد
در ادامه نشست خبرى، خبرنگار روزنامه ايران از رئيس جمهور درباره سخنان اخير مشايى سؤال كرد كه احمدى نژاد در پاسخ به اين سؤال اظهار كرد: موضع ما در برابر رژيم صهيونيستى موضع كاملاً روشنى است. ايران اين رژيم را هيچ گاه به رسميت نشناخته و نخواهد شناخت.وى ادامه داد: اين رژيم ريشه همه فسادها و تهديدها و جرم ها در منطقه است. اين رژيم يك رژيم جعلى و غيرقانونى است. اين رژيم درست شده براى تجاوز، تهديد، فشار به ملت ها و پركردن جيب فرمان سالاران و تهديد ملت هاى منطقه و ملت هاى منطقه هيچ گاه از اول هم اين رژيم را به رسميت نشناخته اند و امروز هم نمى شناسند و هيچ گاه هم به رسميت نخواهند شناخت.
احمدى نژاد اضافه كرد:صهيونيست ها يك مشت دنياطلب بى دين و دروغگو هستند كه فقط مى خواهند بر ملت ها مسلط شوند و حقوق ملت ها را چپاول كنند. طبيعى است كه ملت ها هيچ گاه با رژيم صهيونيستى كنار نمى آيند. شنيدم كه يكى از آنها اخيراً گفته ايده اسرائيل بزرگ مرده است. من مى خواهم اين جا بگويم كه ايده اسرائيل كوچك هم مرده است و ايده اى به نام اسرائيل مرده است. ولى اينها از زمان عقب هستند. همان طورى كه ايده اسرائيل بزرگ ۳۰ سال قبل مرد و اينها نفهميدند و ۳۰ سال است كه دارند دست و پا مى زنند. امروز هم من به آنها مى گويم ايده اسرائيل كوچك هم مرده است.رئيس جمهور افزود: شنيديد در خبرها كه شبكه قاچاق انسان درست كرده اند و از ساير كشورها آدم هاى مستحق، فقير و بى اطلاع را قاچاق مى كنند به سرزمين هاى اشغالى و آنها را سپر بلا مى كنند. البته تكليف ملت فلسطين معلوم است. اگر اشغالگران بيايند و يك عده بى اطلاع و حتى يك عده بى گناه را سپر بلا كنند براى تجاوز، ملتى كه در موضع دفاع است بايد مقابله كند؛ حتى با آن بى گناهان و حتى با آنهايى كه ناآگاهانه به صحنه آورده شده اند.
احمدى نژاد با بيان اين كه تكليف دفاع از فلسطين معلوم است، افزود: تا آزادى همه سرزمين هاى فلسطين، اين حق ملت فلسطين است كه از خود دفاع كند و از اشغالگران و از كسانى كه سرزمين آنها را اشغال كرده اند حق خود را استيفا كند.وى با اشاره به سخنان اخير مشايى اظهار كرد: البته ما براى رژيم صهيونيستى نه دولت قائليم و نه ملت. ما اصولاً آنها را به رسميت نمى شناسيم. ما ملتى به نام اسرائيل را به رسميت نمى شناسيم. گرچه در موضع دفاع، از خودمان دفاع خواهيم كرد و ملت فلسطين از خودش دفاع خواهد كرد؛ ولى ما حساب اينها را با صهيونيست ها و شبكه صهيونيسم جهانى جدا مى دانيم. ما مى گوييم راه را باز كنيد تا اينها به كشور خود بروند و بروند به سر خانه و زندگى خودشان.رئيس جمهور تأكيد كرد: نگاه انقلاب، نگاه دلسوزى براى همه انسان هاست. وى تصريح كرد: اگر ما مقابله مى كنيم از موضع رحمت است، نه از موضع بغض و كينه، ما عقده اى نداريم. ما به دنبال اصلاحيم و اگر در مقابل سياست جباران مى ايستيم به خاطر لطف و رحمتى است كه به ملت ها داريم. ما با ظلم مخالفيم به خاطر اين كه ملت ها را دوست داريم. در فلسطين هم همين مسئله است.
احمدى نژاد در ادامه، بخشى از بيانات حضرت امام (ره) در سال ۵۷ را براى حاضران خواند و با بيان اين كه اين معيار است و اين نوع نگاه حاكمان در جمهورى اسلامى است، گفت: ايشان مى فرمايند، «در خود ايران هست، تبليغات هست من جمله راجع به اقليت هاى مذهبى كه اينها را مستكبران و صهيونيست ها تعبير كردند به اين كه اگر يك حكومت اسلامى پيدا شود يهودى ها را چه خواهند كرد نصارا را چه خواهند كرد زرتشتى ها را چه خواهند كرد اينها را خواهند قتل عام كرد. اين حرف بسيار غلط است. حكومت اسلامى اگر چنان چه ان شاءالله برپا شود ما اين يهودى ها هم كه از ايران رفته اند و بازى شان داده اند و رفته اند به اسرائيل و گرفتار شده اند در آن جا با دست يهودى ها و اسرائيلى هايى كه از امريكا آمده اند يا از دولت هاى ديگر رفته اند آن جا، اين دسته هاى يهودى را كه اينها آن جا برده اند و الآن كه مى بينيد بسيار در صحنه هستند، اگر ان شاءالله دولت عادلى تشكيل شد آنها را دعوت مى كنيم. يهودى هايى كه مملكت شان ايران بوده است دعوت مى كنيم كه به وطن خودشان برگردند و با آنها كمال خوش رفتارى را دولت اسلامى مى كند. اسلام قوانينى دارد كه تمام اقشار بشر براى آن احترام قائل است. البته يك استثناهايى هست براى آنهايى كه شلوغ كارند و براى آنهايى كه خرابكارند براى آنها هيچ است. اما مثل يهود كه اهل ‎/ذمه‎/ هستند و تمام اهل كتاب، نصارا و زرتشتى ها همه اينها در مملكت اسلامى با رفاه و با احترام آن جا توقف مى كند و اين كه گفته شده است كه اگر يك حكومت اسلامى تأسيس بشود چه خواهد شد و چه خواهد شد اينها تبليغاتى است كه براى بر هم زدن اين نظام تبليغات مى شود و اين تبليغات غلط است.»رئيس جمهور همچنين به فرمايشات مقام معظم رهبرى اشاره كرد و گفت: با حفظ حق دفاع مشروع ملت فلسطين، طرح جمهورى اسلامى اين است كه در آن جا رفراندوم آزاد برگزار شود و همه مردم فلسطين، مسلمان، يهودى و مسيحى، نوع حكومت و دولت خود را انتخاب كند و آنها درباره مهمانان ناخوانده كه ناآگاهانه و بر اثر تبليغات آنها به آن جا آورده شده اند تصميم گيرى كنند و به آنها اجازه داده شود با اجازه دولت ملى فلسطين و تحت مقررات حاكم فلسطين زندگى كنند.»
رئيس جمهور ادامه داد: توجه كنيد اين دو براى ما معيار است. جالب است وقتى من بحث هولوكاست را مطرح كردم يك هجوم سنگين از بيرون توسط صهيونيست ها و طرفداران آنها و در داخل هم توسط عده اى عليه من سازماندهى شد. امروز هم حرف آقاى مشايى اين است كه هيچ گاه رژيم صهيونيستى را به رسميت نمى شناسيم. نقطه تقابل ما صهيونيست ها و جنايتكاران هستند.

389655.jpg

احمدى نژاد در عين حال تصريح كرد: البته ممكن است در بيان مطالب و در استخدام كلمات، سلايق و ادبيات متفاوت باشد ولى بدانيد برخورد با ماجراى دروغين هولوكاست و افشاى هولوكاست حقيقى كه در فلسطين جريان دارد با دلسوزى براى كسانى كه به دست اشغالگران و صهيونيست ها سپر بلا شده اند دو روى يك سكه است و يك حقيقت هستند. موضع ما در مقابل همه مردم دنيا يكى است. البته بر اساس عدالت. اين به معناى تأييد غصب حقوق ملت فلسطين نيست. ما تا استيفاى يك سر سوزن از سرزمين فلسطين در كنار ملت فلسطين ايستاده ايم و حمايت هاى سياسى و معنوى خود را بطور همه جانبه ادامه خواهيم داد.رئيس جمهور خطاب به رسانه ها گفت: من بايد به يك نكته اشاره كنم كه در انتقال اخبار و مطالب دقت كنيد. مى بينيد كه يك واژه بالا و پائين بشود چه مسائل سنگينى را به وجود مى آورد. خواهش من از رسانه ها اين است كه در نقل مطالب دقت و مراقبت كنيد كه ظلمى اتفاق نيفتد.
دكتر احمدى نژاد در ادامه نشست خبرى خود در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه همشهرى مبنى بر اينكه بطور صريح بگوييد موضع دولت درباره تخريب مراجع تقليد و توهين به آنها چيست و پاسخ شما در رابطه با درخواست مراجع براى بركنارى مشايى چه خواهد بود خاطرنشان كرد: تخريب ها را قبول نداريم و معتقدم ارتباطى به دولت ندارد.احمدى نژاد افزود: مراجع محترمند و جايگاه خود را دارند و ما به مراجع احترام كامل مى گذاريم. ما نهايت احترام را براى مراجع قائل هستيم.
رئيس جمهور در ادامه نشست مطبوعاتى خود در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان درباره موضوع طرح تحول اقتصادى و اينكه اين طرح از سوى مخالفان با دو موضع متناقض روبه رو است، گفت: اگر سال اول دولت اين طرح را اعلام مى كرديم مى گفتند كارشناسى نيست و حالا كه در سال هاى آخر مطرح شده است مى گويند شتاب زده يا انتخاباتى است. بايد بگويم اگر اجراى اين طرح سياسى است يعنى اينكه هر كار مثبتى در كشور سياسى است و نبايد در كشور كار سياسى كرد، يعنى اينكه نبايد در كشور كار مثبت كرد و هيچ دولتى نبايد كار كند.
طرح سهميه بندى بنزين براى زمين زدن دولت بود
رئيس جمهور گفت: سال گذشته طرحى براى سهميه بندى بنزين مطرح شد كه بسيار ابتدايى و در حد يك خط بود.سنگين ترين كار اجرايى انجام شد و تمام پمپ بنزين هاى كشور به مركز كنترل وصل شده اند و البته بايد بگويم در زمان اجراى اين طرح از نمايندگان مجلس خواهش كردم تا فرصت دهند طرح را آزمايش كنيم و با كارت انجام دهيم تا اين همه فشار براى سهميه بندى به وجود نيايد؛ چرا كه شبكه گسترده اى است و اگر دچار مشكلى شود با بحران مواجه مى شويم.وى افزود: اما مطمئن شدم اين طرح براى زمين زدن دولت است و نه براى حل مشكل بنزين، بنابراين به دوستان گفتم هر طور شده آن را اجرايى كنند و دولت توانست سنگين ترين تكليف بعد از انقلاب بر دوش دستگاه اجرايى را به خوبى اجرا كند و كمترين انحراف را در اين مسير داشتيم.
رئيس جمهور اظهار كرد: چون مى دانند دولت توانمند بر اجراست مخالفت مى كنند و جايى كه دولت ضعف ندارد ضعف مى تراشند و تبليغات مى كنند؛ در حالى كه مى دانند دولت با لطف خدا و حمايت مردم زمين نمى خورد.احمدى نژاد با طرح اين پرسش كه چرا برخى نمى خواهند كارهاى خوب در كشور اجرا شود گفت: در دولت هاى قبل به نحوى جلو اقدامات مثبت را مى گرفتند و در اين دولت هم به نحو ديگر. بايد بگويم مهم اين است كه طرح به نفع كشور است يا به ضرر آن و اگر به نفع است چرا مانع تراشى مى كنند. احمدى نژاد در ادامه اضافه كرد: ما تمام قوانين لازم براى اجراى طرح را در اختيار داريم و اين قوانين در قانون برنامه، قانون وزارت رفاه و قانون حمل و نقل وجود دارد اما مى خواهيم اين طرح با تفاهم و هماهنگى و مشاركت همه انجام شود.
بهترين ياران دولت امروز در مجلس هستند
وى افزود: ما نمايندگان مجلس را بهترين دوستان خود مى دانيم و معتقديم از عناصر ارزشى و انقلابى و بهترين ياران دولت امروز در مجلس هستند و مى خواهيم كه با كمك يكديگر اين طرح را اجرايى كنيم. خوشبختانه اكثريت قريب به اتفاق اعضاى مجلس نيز موافق اين طرح هستند و بايد بگويم همان هايى كه براى مردم فلسطين دلسوزى كردند پشت دولت و قضيه اجراى طرح تحول اقتصادى هستند.احمدى نژاد خطاب به برخى افراد كه مانع تراشى مى كنند، گفت: ماه رمضان است. به جاى اين كه جلسه بگذاريد و نقشه بكشيد كه بعد از ماه رمضان به دولت حمله كنيد جلسه بگذاريد و براى خدمت به مردم تلاش كنيد. وى افزود: به جاى اين كه جلسه بگذاريد و از علما عليه دولت امضا بگيريد طرح و پيشنهادهايى براى حل مشكلات ارائه دهيد و بايد بگويم كه هيچ كدام از آنهايى كه مخالفت مى كنند حتى يك صفحه پيشنهاد براى رفع مشكلات كشور ارائه نكرده اند و سه سال است كه مداوم حمله مى كنند. اين دولت جرأت كرده به مردم كمك كند، كمكش كنيد، اگر كمكش نمى كنيد سكوت كنيد؛ چرا كه ممكن است بعدها خودتان در اين جايگاه بنشينيد.وى درباره اين كه اجراى دقيق طرح به چه زمانى موكول مى شود، گفت: در تلاش هستيم از نيمه دوم سال طرح را اجرايى كنيم و بايد بگويم نظام مالياتى از اول مهر عملياتى مى شود. نظام توزيع كالا شروع شده و نظام بانكى از نيمه دوم سال آغاز خواهد شد. ما همه تلاش خود را مى كنيم در نيمه دوم سال طرح هدفمندسازى يارانه ها با قدرت انجام شود.
رئيس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار شبكه جهانى جام جم درباره جذب سرمايه هاى ايرانيان خارج از كشور گفت: در حال حاضر رشد ورود سرمايه به كشور ما بسيار خوب است و يك بار من اين آمار را داده ام. وى افزود: در سال ،۸۳ ۲‎/۴ ميليارد دلار براى ورود سرمايه و سرمايه گذارى در كشور مجوز گرفتند كه اين غير از سرمايه گذارى هايى است كه در نفت و توافق نامه هاى دولتى انجام مى شود. در سال ۸۵ نيز مجوز ورود سرمايه و سرمايه گذارى به كشور به بيش از ۱۰ ميليارد دلار افزايش يافت كه همين رشد را در سال ۸۶ هم شاهد بوديم؛ به اين معنا كه در شش ماهه اول ،۸۶ ۱۰ ميليارد و به همين نسبت و امسال هم به همين صورت بوده است.
احمدى نژاد خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز سرمايه ها هم وارد بورس، هم وارد سرمايه گذارى هايى در بخش مسكن و هم وارد صنعت شده است؛ بطورى كه امروز مشاهده مى كنيد بورس ما يكى از بهترين دوران خود را طى مى كند. در سال ،۸۳ پنج هزار ميليارد تومان كل معاملات بورس در يك سال بود، در حالى كه ما حباب هاى سنگينى در بورس داشتيم و قيمت ها غير واقعى بود. رئيس جمهور افزود: آن حباب ها خالى و قيمت ها واقعى شد ؛ به طورى كه در پنج ماهه اول امسال بيش از ۱۰ هزار ميليارد تومان حجم معاملات بورس در كشور بود كه همين نشان مى دهد اقتصاد و سرمايه گذارى فعال است و بسيارى از اينها سرمايه گذارى هاى ايرانيانى است كه وارد كشور مى شود و خوشبختانه سرعت ورود سرمايه هاى ايرانيان تصاعدى است.
دوران تعليق غنى سازى به تاريخ پيوست
احمدى نژاد همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار فايننشيال تايمز در مورد تعليق غنى سازى با تأكيد بر اينكه ملت ايران پاى حقش بوده و دوران ادبيات تعليق گذشته است، افزود: دوران اينكه بياييم تعليق كنيم به تاريخ پيوست؛ در حالى كه ما وارد دوران جديدى شده ايم و سطح مناسبات به يك سطح ديگرى ارتقا پيدا كرده و ما در حال گفت وگو در مورد تحولات جهانى هستيم.
برخى اصل دولت را هم نفى مى كنند
وى در بخش ديگرى ازسخنان خود درپاسخ به سؤالى درباره علت آنچه از تناقض گويى در بيان آمارها ميان افرادى از دولت و بخش هايى از حكومت كه خارج از دولت هستند، خوانده شد، گفت: علت روشن است. برخى پيشرفت هاى دولت حتى در عرصه ديپلماسى را نفى مى كنند كه ايران را امروز مقتدر و عزيز كرده است. برخى سفرهاى استانى را نفى مى كنند. برخى اشتغال هايى كه در كشور درست شده را نفى مى كنند. رشد اقتصادى را نفى مى كنند. حتى اصل دولت را نفى مى كنند. آنها در انتقادهايشان آزاد هستند اما اگر فكر مى كنند ديگران با آنها چنين تعاملى داشته باشند آن وقت آنها بتوانند كشور را مديريت كنند اشتباه مى كنند. بالاخره بانك مركزى اگر اعتبارى دارد هميشگى است و ربطى به اين دولت و آن دولت ندارد كه آمارهاى آن را زير سؤال ببرند. كسانى كه اين طور قضاوت مى كنند به نوعى دوره مديريت خود را زير سؤال مى برند. لابد خودشان آن زمان چنين كارهايى كرده اند اما بدانند كه اين دولت اهل اين حرف ها نيست. من تنها رئيس دولتى هستم كه اول از همه خودم به دولت انتقاد مى كنم و ضعف ها را مى گويم. جالب است كه حتى وقتى ضعف ها را مى گويم آنها به من حمله مى كنند. من ضعف دولت را مى گويم و در عين حال تلاش مى كنم آنها برطرف شود. رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به پرسش خبرگزارى موج درباره نامه سوم اقتصاددانان به دولت كه گفته مى شود در راه است، گفت: هركس پيشنهاد بدهد ما از آن استقبال و تشكر هم مى كنيم. ما زمانى از دوستان اين سؤال را مطرح كرديم كه بگويند ميزان نقدينگى چه قدر بايد باشد كه بتوانيم طبق برنامه رشد كنيم، يا آنها بتوانند فرمولى ارائه دهند كه بيكارى و تورم تك رقمى شود و نقدينگى نيز درعين حال كاهش يابد و با اين همه رشد اقتصادى هم ۸ درصد بشود، يعنى آن چه آنها در برنامه آورده اند. هر اقتصاددانى بتواند اين فرمول را بدهد من دست او را مى بوسم و به او جايزه مى دهم. نيازى هم به تومارنويسى نيست؛ اگر تومار هم بدهند آن را مطالعه مى كنيم.
بعضى ها دوست دارند در سياه نمايى مسابقه دهند
احمدى نژاد در ادامه نشست مطبوعاتى خود در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اطلاعات درباره مشكلات اجتماعى كشور از جمله گسترش مصرف مواد مخدر و بزهكارى هاى اجتماعى و همچنين مسئله سلامت گفت: سال گذشته ۲۰ هزار نفر توريست از كشورهاى ديگر براى درمان به ايران مراجعه كرده اند و ۲۲ميليون نفر تحت پوشش بيمه درمانى روستايى قرارگرفته اند. همچنين با سطح سلامت بالاى مادران، نوزادان و كودكان مواجه هستيم.
احمدى نژاد اضافه كرد: كسرى بودجه به اين خاطر است كه در بخش سلامت يارانه هاى سنگين مى دهيم و اين به اين معنا نيست كه وضع بهداشت ما ضعيف است. وى با اشاره به اين كه وضع ايران در شرايط بسيارى از بيمارى ها پاك پاك بود و وبا نيز به سرعت در ايران مهار شد، گفت: شبكه بهداشتى ما خوب كار مى كند و ناتوانان مالى و بيماران اورژانسى رايگان درمان مى شوند و آنهايى كه پوشش بيمه اى ندارند، تحت پوشش بيمه اى قرارمى گيرند. احمدى نژاد تصريح كرد: الان بهداشت و درمان در ايران ارزان تر از تمام كشورهاى همسايه است و پيش بينى مى شود بيش از سه برابر سال گذشته از ديگر كشورها براى معالجه به ايران مراجعه خواهند كرد، البته ضعف هايى هم داريم كه جبران خواهند شد و با مطلوبمان فاصله داريم. وى درباره مواد مخدر نيز گفت: الان از معتادان كشور آمار دقيقى داريم و شديدترين مبارزه با قاچاق و اعتياد در ايران جريان دارد؛ به گونه اى كه هرسال در سازمان ملل اول شده ايم و مأموران مبارزه هم مورد تشويق سازمان ملل قرار گرفته و الگو شده اند.
وى با اشاره به اين در كنار اصلى ترين مركز توليد مواد مخدر قرار داريم، گفت: شبكه جهانى قاچاق نيز از نيروهاى درون پاكستان حمايت مى كند با اين حال آمار دو تا چهار ميليون معتاد، غلط است و بايد بگويم تعداد معتادان كشور ثبت شده است و كسى كه كارت نداشته باشد توسط نيروهاى انتظامى با برخورد مواجه مى شود.
وى افزود: تعداد معتادان و افراد مشكوك به اعتياد زير ۶۰۰ هزار نفر است كه ۲۵۰هزار نفر آنها معتاد خطرناك هستند و تحت پوشش درمانى ما قرار دارند و بايد بگويم كه تزريقى ها حدود ۵ هزار نفر هستند. وى با بيان اين كه بعضى دوست دارند در سياه نمايى مسابقه دهند، گفت: بايد بگويم كشور ما سالم است البته نه به اين معنا كه ۲۵۰هزار معتاد كم است؛ چراكه ما با يك نفر نيز مبارزه مى كنيم.
اگر به شوراى امنيت برويم از حقوق قانونى ملت ها حمايت خواهيم كرد
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار تلويزيون NHK ژاپن درباره رقابت ژاپن و ايران براى كرسى غيردائم شوراى امنيت، اظهار كرد: من به آقاى دبيركل هم گفتم شورا در تسخير عده اى خاص است و واقعيت اين است كه اين شوراى امنيت، شوراى امنيت ملل متحد نيست بلكه شوراى امنيت چند قدرت است. احمدى نژاد افزود: حالا ما براى آزمايش، نامزد شديم، براى اين كه يك بار ديگر رفتار كشورهاى مدعى اين امر را كه شوراى امنيت، شوراى امنيت جامعه جهانى است به معرض آزمايش بگذاريم و ببينيم آيا اصلاً ظرفيت پذيرش مخالف را دارند يا خير. وى ادامه داد: ما با دولت ژاپن دوست هستيم، ولى اين دولت بيش از ۹ دوره عضو شوراى امنيت سازمان ملل بوده است. از ژاپن تشكر مى كنيم، اما اگر نوبتى هم باشد نوبت ايران است. اگر آن دولت ها مى خواهند نشان بدهند كه دموكراتيك هستند و شوراى امنيت باز است و حرف مخالف را در آن مى شنوند، باز هم به ايران مى رسد. رئيس جمهور گفت: ما صبر مى كنيم رفتار كشورهاى مدعى را ببينيم. ما با ژاپن احساس رقابت نمى كنيم. البته انتظار داشتيم ژاپن به تصميم ايران احترام بگذارد. ما هم اعلام مى كنيم اگر به شوراى امنيت برويم از حقوق قانونى ملت ژاپن بطور كامل حمايت خواهيم كرد و اجازه نمى دهيم كسى عليه حقوق قانونى ملت ژاپن چيزى به تصويب برساند و البته همه ملت ها. اگر به شوراى امنيت برويم جلوى همه زورگويان محكم مى ايستيم. اگر دولت ژاپن هم چنين تعهدى مى دهد اعلام كند. ما مشكلى نداريم، با هم دوستيم و همكارى هايمان هم رو به گسترش است و فكر مى كنيم دوستى ما ادامه خواهد داشت.
انتزاع سازمان ميراث فرهنگى از رياست جمهورى درست نيست
احمدى نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزارى ميراث خبر در مورد طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگى با وزارت ارشاد است، تصريح كرد: سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى با منطقى درست تشكيل و كار درستى در جهت برپايى آن انجام شد. تجربه اين سال ها هم نشان مى دهد كه موفق بوده است. احمدى نژاد خاطرنشان كرد: من به نظرات نمايندگان محترم، احترام مى گذارم و با هم دوست هستيم اما انتزاع سازمان ميراث فرهنگى از رياست جمهورى و ادغامش را كارى درست و به نفع كشور نمى دانم. ضمن اين كه آن را خلاف قانون اساسى نيز مى دانم؛ زيرا امور ادارى و استخدامى به عهده رئيس جمهور است. اگر بنا باشد سازمانى تأسيس يا ادغام شود بايد به پيشنهاد دولت باشد.
در المپيك، حواشى غلبه پيدا كرده بود
رئيس جمهور در ادامه نشست مطبوعاتى خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار يكى از نشريات ورزشى درباره ناكامى ايران در بازى هاى المپيك پكن با بيان اين كه با پايان يافتن ماه مبارك رمضان با قهرمانان المپيك و پاراليمپيك و تمامى اعضاى كاروان ورزشى ايران ديدار خواهد داشت، گفت: ما بايد نتايج اين مسابقات را ريشه يابى و علت يابى كنيم و به طور اساسى اين موضوع را درمان كنيم.
وى با تأكيد بر توانايى هاى ورزش ايران اظهار كرد: به نظر مى رسد مديران ورزش جانبازان و معلولان مديريت كردند و فضاى ورزش خود را از اين فضاهاى كاذب و حاشيه اى دور نگه داشتند. وى با اذعان به اينكه اهميت مسابقات المپيك فراتر از پاراليمپيك است، افزود: واقعيت اين است كه در پاراليمپيك ايران به نتيجه رسيد و ورزشكاران ايرانى توانستند موقعيت خود را حفظ كنند اما در المپيك اين اتفاق نيفتاد و اين امر نشان از آن دارد كه حواشى غلبه كرده است و اين بسيار بد است؛ ما بايد علمى و عالمانه در عرصه ملى با ورزش برخورد كنيم. آخرين پرسش از رئيس جمهور را خبرنگار ايلنا مطرح كردكه احمدى نژاد در پاسخ به اين سؤال اعلام كرد: بر اساس گزارش هاى رسمى بانك مركزى با در نظر گرفتن نسبت و قيمت ثابت، قدرت خريد در سه دهك پائين جامعه بيشتر از سه سال قبل شده است، اما اين بدان معنا نيست كه ما راضى هستيم؛ ما راضى نيستيم.
وى با بيان اين كه فاصله سه دهك پائين با سه دهك بالا بسيار زياد است، گفت: دولت كارهاى زيادى كرده است و در اين راستا ارائه سهام عدالت، ايجاد بنگاه هاى كوچك، افزايش بودجه نهادهاى حمايتى و توزيع منابع در نقاط مختلف كشور برخى از اين اقدامات بوده است اما اين ها پاسخگو نيست.
احمدى نژاد اعلام كرد: هدف گيرى طرح تحول اقتص
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن