تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804511047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه هاي ايرنا از نشست رسانه اي رئيس جمهوري تشديد حملات عليه دولت پس از ماه مبارك رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حاشيه هاي ايرنا از نشست رسانه اي رئيس جمهوري تشديد حملات عليه دولت پس از ماه مبارك رمضان
نشست خبري رييس جمهور با اصحاب رسانه همانطور كه دكتر احمدي نژاد وعده داده بود، عصر پنجشنبه و در آستانه سفر وي به نيويورك برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، اين برنامه مانند كنفرانس هاي مطبوعاتي گذشته با حاشيه هاي جالبي همراه بود.

**دراين كنفرانس خبري كه به بيش از 150 دقيقه به طول انجاميد، بيش از 60 خبرنگار داخلي و خارجي حضور داشتند.

**در اين نشست خبري، مشاور عالي رييس جمهوري،‌ مشاور مطبوعاتي و مديران عامل خبرگزاريهاي مهر ، ايسنا ،‌فارس حضور داشتند.

** در ابتدا مجري برنامه "كاظم روحاني نژاد" از خبرنگاران خواست بدون نوبت از رييس جمهوري سوال نپرسند و همچنين از پرسيدن سوال هاي تكراري خود داري كنند.

** در ابتدا شروع كنفرانس خبري، خبرنگاران تلاش مي كردند كه حتما اسامي جز پرسش كنندگان از رييس جمهوري باشد.

** با ورود رييس جمهوري صداي هزاران فلاش دوربين عكاسان فضاي سالن محل برگزاري كنفرانس را تغيير داد.

** سخنان ابتدايي رئيس جمهور بسيار كوتاه بود مساله اي كه براي خبرنگاران دور از انتظار بود.

** اكثر سوال خبرنگاران درخصوص سياست داخلي، سفر رييس جمهوري به نيويورك، طرح تحول اقتصادي ، حمله رقبا به برنامه هاي دولت، نامزد شدن رييس جمهوري در انتخابات بعدي ، تصميم نهايي احمدي نژاد درخصوص مشايي بود.

** خبرنگار واحد مركزي خبر به عنوان نخستين خبرنگار پشت تريبون قرار گرفت تا سوال خود را از رئيس جمهور بپرسد؛ اما صداي وي به جهت خاموش بودن بلندگو به وضوح پخش نشد. رئيس جمهور نيز رنجبران را راهنمايي كرد تا بلندگوي خود را روشن كند.

** خبرنگار روزنامه يوميوري ژاپن پس از آنكه با مشقت فراوان به سلام و احوال پرسي با رييس جمهور پرداخت از وي خواست، به انگليسي سوال بپرسد. پس ازموافقت رئيس جمهور با درخواست وي مجددا به فارسي سخن گفت و اظهار داشت: «خيلي از ديدار شما خوشحالم.»
اين جمله وي موجب خنده حضار شد. رييس جمهور نيز پس از پاسخگويي به سوال خبرنگار ژاپني تلاش وي را براي يادگيري فارسي ستود و او را به يادگيري كامل اين زبان ترغيب كرد.

** رييس جمهور از مناظره با سياستمداران آمريكايي و حتي نامزدهاي انتخابات آتي آمريكا در طول سفر به نيويورك استقبال كرد.

** دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا، خبر ائتلاف چندجريان سياسي عليه دولت را تاييد كرد و گفت: «برخي گروه ها كه قبلا با هم در تضاد بودند، اكنون عليه دولت ائتلاف كرده اند.»

** رئيس جمهور از تشديد حملات عليه دولت پس از ماه مبارك رمضان خبر داد.

**سوال خبرنگار روزنامه همشهري كه مدعي موضع گيري مستقيم برخي از مراجع تقليد براي بركناري برخي اعضاي دولت شد،تعجب برخي از حاضرين را به دنبال داشت.
** دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ايران درباره سخنان مشايي به تشريح مواضع كشورمان درباره رژيم صهيونيستي پرداخت و گفت: ايده اسرائيل مرده است؛ چه اسراييل بزرگ و چه اسراييل كوچك.

** خبرنگار روزنامه ايران در خصوص اظهارات آقاي مشايي درباره دوستي با ملت اسراييل سوال كرد و از آقاي احمدي نژاد خواست مواضع خود را در اين خصوص به صورت شفاف بيان كند.
اظهارات رييس جمهوري در خصوص آقاي مشايي و رژيم صهيونيستي براي خبرنگاران تازه و حساس بود چرا كه مدت ها به دنبال جواب اين سوال از رييس جمهوري بودند.
اين حساسيت حتي در ميان عكاسان هم ديده مي شد چرا كه وقتي رييس جمهوري در خصوص آقاي مشايي اظهار نظر كرد و گفت: ما ملت و دولتي به نام اسراييل را نمي شناسيم، رگبار فلاش و شاتر عكاسان براي ثبت اين لحظه ها به اوج رسيد.

**رييس جمهوري از سخنان يك خانم كه در مصاحبه با سيما گفته بود «طرح تحول اقتصادي اين است كه دولت مي خواهد يارانه هايي را كه عمومي پرداخت مي كرد به خانواده ها بدهد تا آن ها خود هزينه كردن آن را مديريت كنند.» استقبال كرد و گفت: «متن مردم به خوبي مفهوم طرح تحول اقتصادي را فهميده اند.»

** خبرنگاري ديگري از رييس جمهوري در خصوص تلاش برخي از كشورها براي تحريم مجدد ايران سوال كرد ، رييس جمهوري با قاطعيت تمام اين موضوع را بي اهميت خواند و گفت :‌دنيا عوض شده و امروز آنقدر پنجره ها به روي ملت ها باز است كه تحريم كشورها خيلي معنا نمي دهد، امروز بسياري از تاجران آمريكايي خواهان داد وستد با ايران هستند.

**خبرنگار كيهان براي پرسيدن سوالش پشت تربيون قرار گرفت ‌كه مردوخي از روزنامه آرمان بدون هماهنگي و در يك اقدام غير منتظره به سمت رييس جمهوري رفت و نامه اي به دستش داد و اعلام كرد كه آقاي رييس جمهوري در پرسيدن سوال ها عدالت رعايت نمي شود.
خبرنگار كيهان هم از اين اقدام ناراحت شد و به وي گفت :‌بهتر است اين نامه به دست آقاي ثمره هاشمي مي داديد.
رييس جمهوري هم خطاب به مجري برنامه كنفرانس خبري گفت : آقاي روحاني نژاد مگر عدالت رعايت نمي شود؟
وي هم در جواب گفت :‌چرا بر اساس فراگيري رسانه ها و نوبتي كه در اينجا به ثبت رسيده خبرنگاران براي پرسيدن سوالشان پشت تربيون قرار مي گيرند، ايشان نفر بيست و دوم است كه قرار است سوال بپرسند.

** رئيس جمهور در پاسخ به سوالي پيرامون قرارداد كرسنت، سفره دل خود را درباره قراردادهايي كه پيش از دولت نهم امضا شده بود و به جهت تناقض با منافع ملت از سوي وي لغو شده است، باز كرد.

** دكتر احمدي نژاد ضمن تاييد سوءاستفاده هاي مالي در قرارداد كرسنت (كه پيش از دولت نهم قرار بود منعقد شود) از كوتاه نيامدن دولت در مورد منافع ملت سخن گفت و از تلاش فردي كه رشوه به او نرسيده است، براي عدم انعقاد قرارداد با قيمت روز خبر داد.

** رييس جمهور از كساني كه طرح تحولات اقتصادي را سياسي مي خوانند، خواست به تبعات سخن خود توجه داشته باشند.

** خبرنگار ديگري از ريس جمهوري سوال كرد كه در مورد طرح تحول اقتصادي و در ميان مخالفان اين طرح دو ديدگاه وجود دارد،‌برخي معتقدند كه اين طرح انتخاباتي است و برخي ديگر مي گويند قابل اجرا نيست .
احمدي نژاد در جواب گفت : يك روز هم در مجلس هفتم در خصوص اجراي طرح سهميه بندي بنزين مجلس تنها يك قانون يك خطي به ما داد و اصرار داشت كه هر چه سريعتر اجرا شود و زماني كه ما وقت مي خواستيم تا زمينه اجرا آن را فراهم كنيم به قانون گريزي محكوم شديم.
رييس جمهوري گفت ‌: من همان زمان به همكارانم گفتم اين طرح براي به زمين كوبيدن دولت است و بنابراين تصميم گرفتيم به هر نحوي كه شده آن را اجرايي كرديم و ديديم كه بزرگترين طرح اجرايي كشور را بعد از انقلاب با كمترين هزينه اجرا شد .
اكنون هم كه مي خواهيم طرح تحول اقتصادي را اجرا كنيم چون مخالفان مي دانند اين طرح را هم اجرا مي كنيم شروع به مخالفت مي كنند.

** دكتر احمدي نژاد از مخالفان دولت خواست به جاي جلسه گذاشتن براي تشديد حملات عليه دولت پس از ماه رمضان، براي خدمت به مردم جلسه برگزار كنند.

** رييس جمهوري در جواب سوالي هم در خصوص دو بند از لايحه حمايت از خانواده گفت :‌ نظر دولت را به عكس در رسانه ها انتشار دادند تا باز هم به دولت حمله كنند ، ما مي خواستيم براي كمك به بانوان موانعي را براي ازدواج موقت ايجاد كنيم .
احمدي نژاد با خنده گفت : البته وقتي من متوجه اين موضوع شدم به آقاي الهام گفتم برو مصاحبه كن و بگو ما اشتباه كرديم و حرف هاي خود را پس مي گيريم چرا كه ما به نفع خانمها مي خواستيم كار كنيم اما به عكس آن محكوم شديم به قول معروف "آمديم ثواب كنيم ، كباب شديم" و بعد خطاب به خانم ها گفت هوشيار باشيدكه درپس بازيهاي سياسي حقايق مدفون نشود.

** رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه العالم درباره ادعاهاي برخي سياسيون عرب از جمله نمايندگان كويتي در ارتباط با حضور اعضاي نيروي قدس در كشورهاي عربي گفت: 5/1 ميليارد مسلمان در اقصي نقاط جهان طرفدار ايران و نيروي قدس و بيت المقدس هستند.

** خبرنگار اعتماد ملي گفت :‌آقاي رييس جمهوري با عرض معذرت سوال من هم در خصوص مسائل داخلي است ، احمدي نژاد هم با خوش رويي به او گفت :‌اشكال ندارد شما هم بپرسيد.
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار اين روزنامه مبني بر اينكه آيا شما فكر مي كنيد اكنون مردم ايران در بهشت زندگي مي كنند؟ در حاليكه به نشانه مزاح گويي مي خنديد،گفت: از نظر من ايران بهشت عالم است... ولي كسي وجود مشكلات اقتصادي را رد نمي كند.

** خبرنگار العربيه از رييس جمهوري به زبان عربي سوال كرد اما چون مترجم عرب در جلسه حضور نداشت ، يكي از مسولان روابط نهاد رياست جمهوري از رييس جمهوري خواست كه ازدستگاه ترجمه همزمان استفاده كند تا بتواند به سوال اين خبرنگار پاسخ دهد.

** بازهم نوبت به خبرنگار حاشيه ساز درميان خبرنگاران يعني آقاي مردوخي رسيد همين كه وي پشت تربيون قرار گرفت، با صدايي بلند و رسا گفت :‌آقاي احمدي نژاد من تنها خبرنگاري هستم كه در مورد مظلوميت آقاي مشايي در دو نوبت مقاله نوشتم.
اين سخنان وي كه بيشتر شبيه به يك نطق آتشين بود ، باعث خنده خبرنگاران شد و رييس جمهوري هم تبسم هاي مكرري داشت.

**رييس جمهور از خبرنگار خبرگزاري مهر كه از وي پرسيده بود «آيا اعلام كانديداتوري براي انتخابات آتي مي نماييد»، گفت: «فارسي را پاس بداريد.» خبرنگار مذكور هم گفته خود را تصريح كرد و پرسيد: «آيا براي انتخابات آتي اعلام نامزدي مي كنيد؟»

** رييس جمهور در رابطه با سوال خبرنگار فايننشال تايمز كه مدعي شد، مقامات نظام جمهوري اسلامي چندي است در رابطه با غني سازي اورانيوم سخن نمي گويند، گفت: «در خانه اگر كسي است، يك حرف بس است.» وي خطاب به اين خبرنگار گفت: اگر برخي اينگونه فكر مي كنند، شما برايشان سخنان گذشته ما را دوباره مخابره كنيد.

** رييس جمهور در پاسخ به درخواست خبرنگار مردي كه خواست 2 سوال بپرسد گفت: خانم ها مي توانند دو سوال بپرسند.

** دكتر احمدي نژاد در واكنش به خبرنگاري كه خواست رئيس جمهور در رابطه با نامزدي اش در انتخابات آتي و برنامه هايش براي دور دوم رياست جمهوري سخن بگويد، گفت: «مي خواهي براي من تبليغ كني؟» خبرنگار مذكور نيز از رئيس جمهور خواست در اين رابطه به عنوان خبري خوش سخن بگويد كه احمدي نژاد وعده داد در زمان مناسب در اين رابطه موضع گيري كند.

** خبرنگار ديگري از رييس جهوري خواست به يك سوال در بخش اجتماعي هم جواب داد كه با استقبال احمدي نژاد مواجه شد و بعد از وي پرسيد برخي آمار معتادين كشور را چهار ميليون مي دانند.
رييس جمهوري با رد اين نوع آمارها گفت :‌حداكثر 250 هزار نفر معتاد به مواد مخدر خطرناك در كشور داريم كه همه آنها شناسنامه دارند و تحت كنترل نيروي انتظامي هستند.
احمدي نژاد به شوخي گفت :‌اگر چهار ميليون متعاد در كشور وجود داشته باشد حتما در اين جلسه بيش از 15 نفر معتاد هستند، اين مزاح رييس جمهوري باعث خنده همگان شد.

**خبرنگار شبكه N.H.K ژاپن از ريس جمهوري در خصوص رقابت ايران با ژاپن براي عضويت در شوراي غير دائم سازمان ملل سوال كرد.
احمدي نژاد گفت :‌ اگر نوبتي هم باشد امروز نوبت به ايران رسيده چرا كه ژاپن بيش از 10 بار عضو غير دائم اين شورا بوده است.

**رييس جمهور زماني كه درباره حضور ايران در شوراي امنيت سخن مي گفت، از جمله «براي حضور در شوراي امنيت كانديداشده ايم» استفاده كرد كه با واكنش ثمره هاشمي مواجه شد و در حالي كه مي خنديد، تصريح كرد: «براي حضور در شوراي امنيت نامزد شده ايم.»
رييس جمهوري تاكيد كرد : البته ما قول مي دهيم كه اگر وارد اين شورا شديم از حقوق قانوني ژاپن دفاع كنيم
خبرنگار ژاپني هم با استفاده ازدستگاه ترجمه همزمان از جواب رييس جمهوري به سوالش به وجد آمده بود با تكان دادن سر و لبخند حرف هاي رييس جمهوري را تاييد كرد.

** رييس جمهوري از مجري برنامه خواست باتوجه به اينكه بيش از دو ساعت از جواب به سوال خبرنگاران مي گذرد، برنامه را تمام كند.
آقاي روحاني نژاد مجري اين برنامه گفت : 19 نفر از خبرنگاران مانده اند كه سوالات خود را بپرسند، كه اين مسئله باعث تعجب خبرنگاران شد.

** رييس جمهور در واكنش به انتقاد خانم خبرنگاري مبني بر چينش ناصحيح خبرنگاران خطاب به مجري برنامه، كاظم روحاني نژاد، گفت: «آقاي روحاني درست مي گويند؟» روحاني نژاد اين مساله را رد كرد كه رييس جمهور با لبخند گفت: «نه... وقتي خانم ها مي گويند حتما درست مي گويند.»

** رييس جمهور با انتقاد از برنامه دوربين خبرساز و (شبكه خبر) برخي مطبوعات ورزشي به خاطر پرداختن به حواشي گفت: «من از دوربين خبرساز خوشم نمي آيد.»
وي علت موفقيت ورزشكاران جانباز و معلول را دوري از حواشي عنوان كرد.

** رييس جمهور هنگامي كه خبرنگار ايلنا پشت تريبون قرار گرفت، با تبسم گفت: «به به خبرگزاري كارگرها...»

** رييس جمهور در پايان ضمن تشكر از خبرنگاران گفت: برخلاف اين جلسه كه 90 درصد سوالات در حوزه سياست داخلي بود، ان شاءا... جلسه آتي با محور بحث هاي بين المللي برگزار مي شود.

**در پايان اين كنفرانس خبري از همه خبرنگاران شركت كننده تشكر كرد و از خداوند متعال خواست كه همگان از فيوضات اين ماه پربركت به ويژه شب هاي ليالي قدر بيشترين بهره را ببرند.
كنفرانس خبري تمام شد،‌ رييس جمهوري از جا بر خواست تا از خبرنگاران خداحافظي كند اما انگار مصاحبه تازه داشت شروع مي شد، بازهم دور رييس جمهوري حقله كردند ، ضبط هاي خبرنگاري مجددا روشن و سوالات مكرر خبرنگاران شروع شد.
رييس جمهوري هم با گشاده رويي هر چه تمام تر به برخي ازاين سوالات به صورت بسيار كوتاه پاسخ داد.

**خبرنگاري ديگري از رييس جمهوري سوال كرد آيا آقاي مظاهري ماندگار است يا بايد برود؟
رييس جمهوري با خنده گفت : ماندن و رفتن انسان ها تنها دست خدا است.

**خبرنگاري از رييس جمهوري خواست با توجه به اين كه رييس جمهوري به سفر مي روند در مورد روز جهاني قدس پيام بدهد.
رييس جمهوري از خبرنگاران خواست كه درمصاحبه قبل از سفر كه معمولا درفرودگاه انجام مي شود حتما اين سوال را بپرسند .

**خبرنگاري ديگري گفت: ‌آقاي رييس جمهور در خصوص بازگشايي مدارس هم پيام بدهيد،
احمدي نژاد درجواب گفت:‌ اميداورم كه دانش آموزان ايراني در عرصه هاي علمي ، اخلاق، شجاعت و نوآوري الگو دانش آموزان جهان باشند.

**يكي از مسولين روابط عمومي نهاد رياست جمهوري خطاب به احمدي نژاد گفت :‌آقاي دكتر لطفا تشريف ببريد چون كه اگر شما بايستيد خبرنگاران تا فردا ازشما سوال مي پرسند.

** شبكه هاي مختلف خبري اين برنامه را پوشش دادن و اخبار آن را منتشر كردند.
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن