محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832867667
مردی که در بهمن زیست و در بهمن رفت
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تاریخ - سالمرگ استاد مجتبی مینوی، ادیب، مورخ و نویسنده نامدار ایرانی مجتبی مینوی در نوزدهم بهمن ماه 1282 شمسی، در خانوادهای پشت در پشت روحانی و از پدر و مادری جوان که دختر عمو و پسر عمو بودند، و در این زمان عاشقانه به هم مهر میورزیدند متولد شد. هنگامی که مجتبی نزدیک به سه سال داشت و برادر دیگرش احمد تازه به دنیا آمده بود، پدر طبق سنت خانوادگی، تصمیم گرفت برای تحصیلعلوم دینی در محضر شیخ محمد تقی شیرازی ، مرجع تقلید بزرگ آن زمان عازم عراق عرب شود. مادر که تازه از بیماری حصبه نجات یافته بود ناچار در تهران ماند تا دوران نقاهت را بگذراند و سه ماه بعد از پدر، همراه دو کودک خردسالش عازم عراق شد. سفر با کاروان و کجاوه در ماهی به طول انجامید و اقامت خانواده در سامره و نجف نزدیک به پنج سال ادامه یافت .مجتبی که از هوشی سرشار برخوردار بود، در چهار سالگی به اصرار خودش به مکتب رفت و به زودی از همه همدرسان بزرگتر از خود پیشی گرفت. هنوز سال به پایان نرسیده بود که قرآن را ختم کرد و سال بعد به مدرسه رفت. هنگامی که همراه پدر و مادر و دو برادر کوچکترش احمد و کاظم( که در سامره متولد شده بود) به ایران بازگشت ، با اینکه هنوز هشت سال تمام نداشت ، قرآن را از حفظ بود و خواندن و نوشتن فارسی و عربی را به خوبی میدانست. تحصیلات ابتدایی را در تهران ادامه داد و دورهی متوسطه را در دارالفنون و دورهی عالی را در دارالمعلمین مرکزی به پایان رساند. در اینجا نکتهای را که بارها از مادرمان شنیدهام و مربوط به همین دوران زندگی از برادرم است نقل قول میکنم :«دارالفنون از خانه دور بود و آن زمان وسیله نقلیه عمومی وجود نداشت تا مجتبی بتواند برای ناهار به خانه بیاید و دوباره به مدرسه برگردد. پدر روزی یک قران (یک ریال فعلی ) برای پول ناهار به او میداد. مجتبی هر روز یک نانخانگی با خود به مدرسه میبرد ، ظهر آن را با ترتیزکهایی که از باغچه مدرسه می چید ، به عنوان ناهار میخورد ، پولغذایش را جمع میکرد و با آن کتاب هایی را که مورد علاقهاش بود و به پول آن زمان گران بود میخرید.» شاید اغراق نباشد اگر بگویم که هسته اصلی کتابخانه با ارزش مینوی را که آخرین هدیه او به ملت ایران بود، همین کتاب ها تشکیل داده است .گفتم که پدر برای تحصیل علوم دینی به عتبات رفته بود ، و پس از پنج سال تحصیل در محضر میرزا محمد تقیشیرازی با اجازهی اجتهاد از میرزا به ایران بازگشته بود. اما مدت اقامت او در عتبات مصادف بود با وقایع مشروطه وخصوصاً دار زدن شیخ فضل الله نوری به دست مشروطه خواهان. پدر که دیگر امرار معاش از راه روحانیت را صلاح کار خود نمیدانست در صدد به دست آوردن شغلی دیگر برآمد و پس از چندی به سمت کارمند در عدلیه (دادگستری ) مشغول به کار شد. هنگامی که مجتبی شانزده سال داشت ، پدر به سمت رئیس عدلیه رشت منصوب و عازم آن شهر شد. در ضمن چون به علت تولد چند فرزند دیگر ، حقوق پدر کفاف خرج خانواده را نمیکرد، برای مجتبی هم، با اینکه هنوز به سن استخدام نرسیده بود، شغل محرری (منشی گری) عدلیه را دست و پا کرد تا کمکی به خرج خانه باشد.هنوز چند ماهی از عزیمت خانواده به رشت نگذشته بود که وقایع حمله بلوشیکها به گیلان و جریان میرزا کوچکخان جنگلی پیش آمد. پسر جوان مجذوب تبلیغات کمونیستی شد و در سلک جوانان کمونیست ثبت نام کرد. قوایدولتی وارد رشت شد و زد و خورد شدید میان دو گروه در گرفت. مجتبی در بحبوحه این درگیریها همراه دیگر جوانان به باکو رفت و گویا این سفر با لنین هم دیدار کرد. مجتبی پس از چند ماه اقامت در باکو، از اختلافی که میان گفتار و کردارکمونیستها دید سر خورد و به رشت بازگشت، و تمام عمر از سیاست کناره گرفت. همه شایعه کمونیست بودن مینوی ، که بعدها کسانی از آن استفاده کردند ، و عدهای دیگر آن را به عنوان حربهای علیه او به کار بردند، مربوط به همین دوران شانزده هفده سالگی اوست . مینوی در سنین بزرگی در هیچ حزب و دسته سیاسی وارد نشد، و تمام همّ خود را صرف علم و فرهنگ کرد. آزاد زیست و آزاد از دنیا رفت:غلام همت آنم که زیر چرخ کبودز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد استدر مقدمه یکی از کتاب ها می نویسد:«اگر به اندازهی بال پشهای به پیشرفت فرهنگ سرزمینم کمک کرده باشم، عمرم بیهوده نبوده است.» پس از چند سال که خانواده به تهران بازگشت ، پدر که مجذوب حکومت مشروطه شده بود، از عدلیه به مجلسشورای ملی منتقل شد و ریاست ادارهی تندنویسی را به عهده گرفت. مجتبی هم برای کمک به خرج خانواده به عنوان تندنویس به استخدام مجلس شورا در آمد ، و این در حالی بود که یک دم از خواندن و یاد گرفتن غافل نبود. به آموختن زبانهای فرانسه و انگلیسی پرداخت ، زبان پهلوی را در محضر پروفسور هرتسفلد آلمانی فرا گرفت ، در تاریخ و فرهنگ ایران به تحقیق پرداخت. عاشقی بود که عشقش ایران بود ، و فرهنگ و تمدن ایران. برای بیان یکی از خصوصیات اخلاقی مینوی ، داستانی را که پدرم سالها بعد ، هنگامی که مینوی اجباراً مقیم انگلیس شده بود ، و از ترس حکومت وقت جرأت بازگشت به ایران را نداشت ، به عنوان انتقاد از روش پسرش نقل میکرد باز میگویم: « وقتی که مجتبی در مجلس به عنوان تند نویس کار میکرد ، عدل الملک دادگر رئیس مجلس بود. مجتبی صبح که از خانه بیرون میرفت ، به سید علی عطار ، به مشهدی حسینعلی بقال ، به سپور محله و به رهگذری که میشناخت سلام میکرد. اما وقتی وارد مجلس میشد، اگر دادگر را از دور میدید، راهش را کج میکرد و از طرف دیگر میرفت تا با او مصادف نشود و به او سلام نکند».این یکی از صفات بارز مینوی در همهی دوران حیات بود: متواضع نسبت به زیردستان و مغرور در متقابل قدرتهایحاکم. مطلب دیگری که در این زمینه به یاد آوردم و خود شاهد آن بودها م ، مربوط به آخرین سالهای عمر مینوی بود: سال1345 بود. برادرم آپارتمان کوچکی در مجتمع دریا کنار خریده بود و تعطیلات آخر هفته را ، به اتفاق همسر و دختر کوچکش به آنجا میرفت. در آن زمان شاه برای جلب محبوبیت قرار گذاشته بود که هفتهای یک بار، روز چهارشنبه ، چند تن از فضلا را برای شام به کاخ نیاوران دعوت کند. یک روز از دربار به او تلفن میکنند ، مینوی دریا کنار رفته بود، تلفن مادر زنش را میگیرند ، به او تلفن میکنند که اعلیحضرت همایونی استاد مینوی را برای چهارشنبه شب دعوت کردهاند ، فوراً به ایشان اطلاع دهید. او تلفن مجتمع دریا کنار را می دهد ، تلفن میکنند، مینوی و همسرش برایقدم زدن رفته بودند بیرون . برای او پیغام میگذارند که هر چه زودتر به تهران برگردد و در ضیافت دربار شرکتکند. مینوی با اینکه قرار بود صبح شنبه به تهران برگردد ، پس از شنیدن پیام از آمدن منصرف شد و تا آخر هفته بعد در دریاکنار ماند تا در ضیافت شاه شرکت نکند. در سال 1307 که وزارت فرهنگ تصمیم به اعزام عدهای دانشجو به اروپا گرفت ، قرار شد دفتر سرپرستی محصلین درسفارت ایران در پاریس تشکیل شود. مرحوم اسماعیل مرآت به سمت سرپرست دانشجویان انتخاب شد، و مینوی کهدر این زمان بیش از بیست و پنج سال نداشت، به سمت معاونت او منصوب شد. در این سفر بود که مینوی با علامه قزوینی محشور و مأنوس شد و روش نقد تحقیقی را در مکتب او آموخت. در حالی که اقامت مینوی در پاریس بیش ازچند ماهی بپایید، و گویا به علت اختلافی که او با مرحوم مرآت پیدا کرد، از وزارت معارف تقاضای تغییر محل مأموریت کرد، و وزارت معارف او را به عنوان سرپرست دانشجویان به لندن فرستاد.این اولین سفر مینوی با اروپا سه سال و اندی طول کشید، و او توانست علاوه بر دیگر فعالیتها زبانهای فرانسه و انگلیسی خود را تکمیل کند و با مستشرقین بنام اروپایی آشنا شود. مینوی پس از بازگشت به ایران چهار سال مداوم در ایران ماند ، و در این مدت ، نوشتن ، ترجمه ، تصحیح و چاپ چندین کتاب را به تنهایی یا با همکاری دانشمندانی چون مرحوم ذکاءالملک فروغی ، تقی زاده، عبدالرحیم خلخالی...به انجام رساند. در سال 1313 کتاب «وضع ملت ، دولت و دربار ایران در دوره ساسانی » نوشته پروفسور آرتور کریستین سن دانمارکی را ترجمه کرد و به چاپ رساند ، و چند روز پس از انتشار آن ، برای سفری نه ماهه ، به منظور پژوهشهای فرهنگی عازم انگلیس شد ، عزیمت مینوی به حسودان و بدسگالان که نمیتوانستند شاهد موفقیتهای چشم گیر جوانی سی و یکی دو ساله باشند ، فرصت داد که از او نزد رضا شاه سعایت کنند. بهانه این بود: در جایی از کتابکریستین سن ذکر شده بود که پارتها قومی چادر نشین بودند که از راهزنی زندگی میکردند، و بعدها با جنگ و ستیز حکومت را به ستیز گرفتند و به سلطنت رسیدند. در جای دیگر همین کتاب ریشه کلمه پهلو ، و صفت پهلوی را که برای بیان زبان فارسی پیش از اسلام به کار میرفت ، به این ترتیب نشان داده بود:«پارت ، پرثو ، پرتو، پهلو ، پهلوی.» به رضا شاه گفتند که منظور مینوی از بیان این مطلب اهانت به شخص اوست که نام خانوادگی پهلوی را انتخاب کردهاست ، یعنی منظور مینوی این است که رضا شاه از راه راهزنی به حکومت و سلطنت رسیده است، و قبولاندن این مطلب به دیکتاتور کم سواد ، کار مشکلی نبود. از دربار به شهربانی دستور داده شد که کلیه کتابهای چاپ شده را جمعآوری و در شهربانی توقیف کند. دستور اجرا شد، حتی مأموران به کتابخانه شخصی مینوی واقع در خانه پدری او یورش بردند و چند جلدی را هم که آنجا بود با خود بردند.گویا فقط سیزده جلد از کتابها را که به افراد ناشناس فروختهشده بود به دست نیاوردند.کتابها در شهربانی ماند تا بعد از شهریور 1320 که از توقیف خارج شد و در معرض فروش قرار گرفت ، اما فتنهای که دشمنان به پا کردند سبب شد که سفر نه ماههی مینوی تبدیل به سفری پانزده ساله شود. مینوی در انگلیس ماندگار شد، و چون به دستور حکومت وقت حقوق او هم از جانب وزارت معارف قطع شده بود، برای امرار معاش به مشاغل مختلف پرداخت ، از جمله: فهرست نویسی برای کتابخانه چستربیتی، تدریس زبان فارسی در دانشگاه اکسفورد ، و اجرای برنامههای ادبی و فرهنگی در رادیو بی بی سی کتاب پانزده گفتار که از آثار ارزندهی مینوی است، یادگار این برنامه هاست.وی در طول مدت زندگانی خود در دهها کنگره و انجمن علمی و ادبی جهان شرکت کرد و مقالات ارزندهای ارائه داد . معروفترین این کنگره ها عبارتاند از:* کنگره بین المللی هزاره فردوسی تهران 1313ه.ش* سمینار بررسی فرهنگ اسلامی ـ پرینستون 1332 ه.ش* سمینار تمدن غرب از نظرمشرق زمین ونیز 1335 ه.ش* سمینار مورخان خاورمیانه ـ لندن 1338 ه.ش* کنگره بینالمللی هنر و معماری ایران ـ نیویورک 1339 ه. ش* کنگره بین المللی خاورشناساناستانبول 1330 ه. ش* کنگره بین المللی خاورشناسان ـ مونیخ 1336* کنگره بین المللیخاورشناسان ـ مسکو 1339* کنگره بین المللی ایرانشناسان- ان آربر 1346* کنگره بینالمللی خاورشناسان ـ پاریس 1352 در سال 1328 مینوی از سوی دانشگاه تهران به کار دعوت شد و با سمت استادی تاریخ ایران بعد از اسلام در دانشکدههای ادبیات و الهیات به ایران بازگشت.در زمان حکومت مصدق رئیس تعلیمات عالیه بود، و بعد از آن مدت هفت سال رایزن فرهنگی ایران در ترکیه بود و در ضمن از کتب خطی فارسی در کتابخانههای ترکیه ، گویا بیش از هزار میکرو فیلم برای دانشگاه تهران تهیه کرد که هم اکنون در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران نگهداری میشود.آخرین شغل فرهنگی مینوی سرپرستی بنیاد شاهنامه بود. مینوی در این سمت با دقتی شگفتانگیز کوشید تا شاهنامهای تهیه کند که هر قدر ممکن است به گفته فردوسی نزدیکتر باشد. چند سال پیش از تأسیس بنیاد شاهنامه ، در کنگره فردوسی توس مینوی در سخنرانی اش گفته بود: «شاهنامه که اکنون در دست ماست حرامزاده است و فرزند خلف فردوسی نیست ... »این گفته استاد سر و صدای بسیار از مخالف و موافق برانگیخت ، و بعضی جوانان کم مایه کوشیدند تا با حملههای روزنامهای به مینوی ، نام خود را سر زبان ها بیندازند. «مه فشاند نور و...» پس از چند سال این امکان برای مینوی فراهم امده بود که فرزند خلف فردوسی را به مردم بشناساند، و او تمام کوششخود را در این راه به کار برد. دریغا که اجل مهلتش نداد تا کارش را به پایان رساند. آثار و تالیفات :از استاد مینوی کتب و ترجمه های بسیار زیادی برجای مانده که مهمترین این آثارعبارتاند از:* تصحیح و چاپ دیوان ناصر خسرو 1307 ه.ش* تصحیح داستان ویس و رامین فخرالدین اسعد گرگانی 1314 ه.ش* تصحیح عیون الحکمه تألیف ابوعلی سینا (با همکاری یحیی مهدوی) 1333 ه.ش* تصحیح ترجمه کلیله و دمنه (انشای ابوالمعالی نصر ا... منشی) 1343* فهرست نسخه های خطی فارسی در کتابخانه چستر بیتی 1339* تصحیح سیرت جلال الدین منکبرتی 1344* فردوسی و شعر او 1346* تاریخ و فرهنگ 1352* احوال و اقوال شیخ ابو الحسن خرقانی* اقوال اهل تصوف درباره او به ضمیمه منتخب نورالعلوم 1354 در تابستان سال 1355 کمی پیش از انکه بخاطر شکستگی دنده ، در اثر زمین خوردن ، در بیمارستان بستری شود به منگفت: « وقتی کار شاهنامه به پایان برسد، قصد دارم دست به تصحیح و چاپ مثنوی مولانا بزنم»پرسیدم شاهنامه چند سال دیگر کار دارد؟ جواب داد: حداقل پنج سال. و پرسیدم: مثنوی؟ گفت دست کم هشت سال و مینوی در هفتم بهمن ماه همان سال در هفتاد و چهار سالگی چشم از جهان فرو بست .یادش پایدار و روانش شاد باد. منبع : حسن نجفی/ پایگاه اطلاع رسانی راسخون /62
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 701]
صفحات پیشنهادی
مردی که در بهمن زیست و در بهمن رفت
مردی که در بهمن زیست و در بهمن رفت-تاریخ - سالمرگ استاد مجتبی مینوی، ادیب، مورخ و نویسنده نامدار ایرانی مجتبی مینوی در نوزدهم بهمن ماه 1282 شمسی، در خانوادهای.
مردی که در بهمن زیست و در بهمن رفت-تاریخ - سالمرگ استاد مجتبی مینوی، ادیب، مورخ و نویسنده نامدار ایرانی مجتبی مینوی در نوزدهم بهمن ماه 1282 شمسی، در خانوادهای.
مردان اخلاق و موسیقی
مرحوم وزیری به نوشته آقای میر علینقی «مردی به راستی جامع بود ... که ... خالقی درنامه ای که 28 بهمن 1320 به همسرش ایران نوشته است، توصیفی دقیق از خلقیات خود را به دست میدهد. ... زندگی و زیست این بزرگان نشان میدهد که همه گاه نه خود را فریب دادند و نه دیگران را و در کار خود صادق و جدی بودند؛ ... رسوایی اخلاقی سارکوزی و همسرش لو رفت!
مرحوم وزیری به نوشته آقای میر علینقی «مردی به راستی جامع بود ... که ... خالقی درنامه ای که 28 بهمن 1320 به همسرش ایران نوشته است، توصیفی دقیق از خلقیات خود را به دست میدهد. ... زندگی و زیست این بزرگان نشان میدهد که همه گاه نه خود را فریب دادند و نه دیگران را و در کار خود صادق و جدی بودند؛ ... رسوایی اخلاقی سارکوزی و همسرش لو رفت!
گذری بر تاریخچه جشن سپندارمذگان یا جشن زن ایرانی
بیست و نهم بهمن ماه جشن 4000 ساله سنپدارمذگان یا جشن زن ایرانی. ... روز پنجم از ماه اسفند که روز اسفند نام دارد و بنابر تقويم امروزى، ۲۹ بهمن ماه، روز سپاسدارى .... گور مى رفت، در ايران باستان، زن همكار و همفكر مرد در زندگى زناشويى و حتى گاهى در زمينه ... روزى تمام مردمان جهان روز اسفند از ماه اسفند را روز مادر طبيعت (محيط زيست) نام نهادند.
بیست و نهم بهمن ماه جشن 4000 ساله سنپدارمذگان یا جشن زن ایرانی. ... روز پنجم از ماه اسفند که روز اسفند نام دارد و بنابر تقويم امروزى، ۲۹ بهمن ماه، روز سپاسدارى .... گور مى رفت، در ايران باستان، زن همكار و همفكر مرد در زندگى زناشويى و حتى گاهى در زمينه ... روزى تمام مردمان جهان روز اسفند از ماه اسفند را روز مادر طبيعت (محيط زيست) نام نهادند.
چگونه فایل های cdr رو در فتوشاپ باز کنیم؟ -
آیا برنامه ای هست که فایل های cdr رو به پسوند های دیگه مانند JPG یا PNG تبدیل کنه؟ با سپاس ... گوناگون. همكاري سازمان بهداشت جهاني و برنامه محيط زيست سازمان ملل براي مبارزه با بيماريهاي مرتبط با محيط زيست در افريقا ... هفت نما از شریفترین مردی که دیدهام · با یکسال تاخیر; شبکه مترواترنت قم و کرمان سوم بهمن افتتاح می شود - ...
آیا برنامه ای هست که فایل های cdr رو به پسوند های دیگه مانند JPG یا PNG تبدیل کنه؟ با سپاس ... گوناگون. همكاري سازمان بهداشت جهاني و برنامه محيط زيست سازمان ملل براي مبارزه با بيماريهاي مرتبط با محيط زيست در افريقا ... هفت نما از شریفترین مردی که دیدهام · با یکسال تاخیر; شبکه مترواترنت قم و کرمان سوم بهمن افتتاح می شود - ...
پاورقی -5 / داستان آن ده نفر: بطحایی مردی که تمام قد در خدمت ...
پاورقی -5 / داستان آن ده نفر: بطحایی مردی که تمام قد در خدمت ساواک بود+ توضیح نویسنده. ... مسعود بطحایی به فرانسه رفت و تا پایان عمر در سکوت کامل زیست. ... نقلقول مرحوم آیتالله خلخالی بهنقل از کیهان، 29 بهمن 1358، ص 2 است. 4. حسام لنکرانی از ...
پاورقی -5 / داستان آن ده نفر: بطحایی مردی که تمام قد در خدمت ساواک بود+ توضیح نویسنده. ... مسعود بطحایی به فرانسه رفت و تا پایان عمر در سکوت کامل زیست. ... نقلقول مرحوم آیتالله خلخالی بهنقل از کیهان، 29 بهمن 1358، ص 2 است. 4. حسام لنکرانی از ...
«« قايقران نامي جاودانه در فوتبال ايران »»
... آرام در آغاز بهمن 1340 فرزندي در «كليور» انزلي به دنيا آمد كه نامش را سيروس گذاشتند. ... به هر حال سيروس كه مغموم و دلشكسته شده بود، به سراغ مربيگري رفت و در اين عرصه ... كه «سيروس» از آغاز تا پايان عمر كوتاه و پرافتخارش با مردم زيست و مهمتر اين كه به ... مردي كه هشت سال در بالاترين سطح فوتبال ملي ايران مطرح بود و بارها و بارها ...
... آرام در آغاز بهمن 1340 فرزندي در «كليور» انزلي به دنيا آمد كه نامش را سيروس گذاشتند. ... به هر حال سيروس كه مغموم و دلشكسته شده بود، به سراغ مربيگري رفت و در اين عرصه ... كه «سيروس» از آغاز تا پايان عمر كوتاه و پرافتخارش با مردم زيست و مهمتر اين كه به ... مردي كه هشت سال در بالاترين سطح فوتبال ملي ايران مطرح بود و بارها و بارها ...
حقيقت هميشه زنده تاريخ
مرحوم سيد احمد موسوي که در نجف اشرف بوده اند بنا به دعوت و درخواست مرد ... ش براي ادامه تحصيل به اراک رفت از محض آيت الله العضمي حاج شيخ عبدالکريم حائري يزدي موسس حوزه علميه قم بهره گيرد . ... (5)زندگي نوين امام خميني تا سال 1348 ق تنها مي زيست. .... نويسنده اي مسيحي که 22 بهمن به ايران آمده بود پس از مراجعت مي گويد : خيلي ...
مرحوم سيد احمد موسوي که در نجف اشرف بوده اند بنا به دعوت و درخواست مرد ... ش براي ادامه تحصيل به اراک رفت از محض آيت الله العضمي حاج شيخ عبدالکريم حائري يزدي موسس حوزه علميه قم بهره گيرد . ... (5)زندگي نوين امام خميني تا سال 1348 ق تنها مي زيست. .... نويسنده اي مسيحي که 22 بهمن به ايران آمده بود پس از مراجعت مي گويد : خيلي ...
عمليات مطلعالفجر
در درگيريهاي 21 و 22 بهمن سال 57 قهرمانانه شركت داشت و در خلع سلاح پادگانها نقش ... پل ذهاب رفت، به لحاظ لياقت و شايستگي كه از خود نشان داد در جنگهاي كردستان به ... كه با هم صحبت كرديم ؛ اضطراب عجيبي داشتم، غلامعلي به نظرم مردي پر صلابت و ..... در فاصله ميان دو محرم زيست و لبيک گويان به نداي هل من ناصر حسين به شهادت رسيد.
در درگيريهاي 21 و 22 بهمن سال 57 قهرمانانه شركت داشت و در خلع سلاح پادگانها نقش ... پل ذهاب رفت، به لحاظ لياقت و شايستگي كه از خود نشان داد در جنگهاي كردستان به ... كه با هم صحبت كرديم ؛ اضطراب عجيبي داشتم، غلامعلي به نظرم مردي پر صلابت و ..... در فاصله ميان دو محرم زيست و لبيک گويان به نداي هل من ناصر حسين به شهادت رسيد.
ديدار دوو ميداني كاران جانباز با حسين برقچي
... حسين برقچي كه يكي از پيشكسوتان عرصه ورزشي معلولان كشورمان مي باشد،رفتند. ... هاي بين المللي به اهتزاز درآورده بود،به علت آسيب ديدگي كه در بهمن ماه سال گذشته برايش ... همكاري سازمان بهداشت جهاني و برنامه محيط زيست سازمان ملل براي مبارزه با ...
... حسين برقچي كه يكي از پيشكسوتان عرصه ورزشي معلولان كشورمان مي باشد،رفتند. ... هاي بين المللي به اهتزاز درآورده بود،به علت آسيب ديدگي كه در بهمن ماه سال گذشته برايش ... همكاري سازمان بهداشت جهاني و برنامه محيط زيست سازمان ملل براي مبارزه با ...
- اخبار ويژه روزنامه هاي 21بهمن88
البته من منکر نمي شوم که کسي ممکن است برايش عوالمي باز شود، اما اداره کشور بر ... خبرنگاران خارجي، از آنها خواستند تا راهپيمايي روز 22 بهمن را پوشش خبري ندهند! .... اما ] ديگري[ زيست اخلاقي پيامبرانه است كه ايثار حداكثر و مطالبه حداقل براي خود است. .... اغتشاش آفريني- حتي در حد حضور در صحنه اغتشاشات و تحريك ديگران- لو رفت.
البته من منکر نمي شوم که کسي ممکن است برايش عوالمي باز شود، اما اداره کشور بر ... خبرنگاران خارجي، از آنها خواستند تا راهپيمايي روز 22 بهمن را پوشش خبري ندهند! .... اما ] ديگري[ زيست اخلاقي پيامبرانه است كه ايثار حداكثر و مطالبه حداقل براي خود است. .... اغتشاش آفريني- حتي در حد حضور در صحنه اغتشاشات و تحريك ديگران- لو رفت.
-
گوناگون
پربازدیدترینها