تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821296908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نارضايتي شهروندان مشهدي از كمبود، كيفيت و گراني مرغ در ماه رمضان؛ مدير پشتيباني امور دام جهادكشاورزي خراسان‌رضوي: در ماه رمضان نه افزايش قيمت داريم نه كمبود!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نارضايتي شهروندان مشهدي از كمبود، كيفيت و گراني مرغ در ماه رمضان؛ مدير پشتيباني امور دام جهادكشاورزي خراسان‌رضوي: در ماه رمضان نه افزايش قيمت داريم نه كمبود!


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

به منظور تامين گوشت مرغ مورد نياز مردم، با هماهنگي‌هاي صورت گرفته بين سازمان‌هاي جهاد كشاورزي و اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور، گوشت مرغ منجمد و تازه در فروشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا كه با محوريت سازمان‌هاي بازرگاني فعال هستند، به ترتيب با نرخ 23 هزار ريال و 25 هزار و 500 ريال جهت مصرف عرضه مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان - براساس اين مصوبه قيمت تحويلي درب مغازه براي توزيع‌كنندگان گوشت مرغ گرم به ازاي هر كيلوگرم 24 هزار ريال و قيمت مصرف‌كننده 25 هزار و 500 ريال و گوشت مرغ منجمد به ازاي هر كيلوگرم 21 هزار و 100 ريال و قيمت مصرف‌كننده 23 هزار ريال تعيين شده است.

پس از گراني بعضي كالاها و مواد خوراكي مورد نياز مردم، گوشت مرغ هم به جرگه اين گراني‌ها پيوست. گران شدن گوشت مرغ دلايل مختلفي دارد، از جمله بالا رفتن قيمت جهاني نهاده‌هاي دامي، كم بودن تسهيلاتي كه دولت در اختيار مرغداران قرار مي‌دهد(به ادعاي مرغداران) و همچنين افزايش تقاضاي مردم؛ ولي با وجود گرانتر شدن اين كالا، مصرف‌كننده‌ها چندان رضايتي از توزيع گوشت مرغ در ماه مبارك رمضان ندارند.

زن سالخورده‌اي در اين خصوص به خبرنگار ايسنا در مشهد گفت: سال گذشته همين گوشت مرغ را با قيمت يك‌هزار و 300 تومان مي‌خريدم و امسال قيمت تعاوني آن، دو هزار و 300 تومان است.

زهرا خاكشور ادامه داد: گوشت مرغي كه چند بار يخ بزند و يخ آن باز شود، ديگر ارزش غذايي ندارد و اين مرغ‌هاي يخ زده را بايد همان روزي كه خريداري كرديم، مصرف كنيم.

اشرفي، شهروند ديگر نيز اظهار كرد: يك روز صبح بعد از يك ساعت و 30 دقيقه در صف ايستادن موفق به خريد شدم و وجود چنين شرايطي براي تهيه مايحتاج روزانه آن هم در ماه مبارك رمضان با وجود هواي گرم خيلي دشوار است.

در همين رابطه به اعتقاد مجتبي كهربايي، يكي ديگر از شهروندان مشهدي، به نظر مي‌رسد دليل كمبود گوشت مرغ همكاري نكردن مرغداران با دولت باشد، چراكه دولت به مرغداران گفته بود كه گوشت مرغ را ارزان در اختيار مردم قرار دهند، اما چون براي مرغداران صرفه اقتصادي نداشت، همكاري لازم را با دولت نكردند.

وي همچنين مدعي شد: واسطه‌هاي سودجو با عرضه نكردن گوشت مرغ‌هايي كه دولت براي توزيع در اختيارشان قرار داده، باعث اين گراني‌ها شده‌اند و اين در حالي‌است وقتي شايعه‌اي مي‌شود مبني بر اين كه گوشت مرغ كم است، صف‌ها اين گونه شلوغ مي‌شود و مردم با وجود گراني مبادرت به خريد مي‌كنند.

وي با بيان اين كه از ابتداي ماه مبارك رمضان تاكنون يكهزار تن مرغ در استان توزيع شده است، افزود: در طول ماه رمضان نه تنها افزايش قيمت نداشتيم، بلكه شاهد كاهش قيمت نيز بوده‌ايم.

ابراهيمي عنوان كرد: در حال حاضر قيمت مرغ منجمد در بازار بالغ بر دو هزار و 300 تومان است و با اين كه سقف قيمت هركيلوگرم مرغ گرم دو هزار و 850 تومان تعيين شده است، ولي قيمت آن بالغ بر دو هزار و 700 تا دو هزار و 750 تومان است.

مدير پشتياني امور دام سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي تصريح كرد: در 40 فروشگاه سطح شهر مشهد، مرغ گرم به قيمت دو هزار و 550 تومان عرضه مي‌شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن