تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821341562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه هاي نشر ديني ترجمه مفاتيح‌الغيب (كليد رازهاي قرآن) منتشرشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تازه هاي نشر ديني ترجمه "مفاتيح‌الغيب (كليد رازهاي قرآن)" منتشرشد
ترجمه كتاب "مفاتيح‌الغيب (كليد رازهاي قرآن)" با ترجمه "محمد خواجوي" و مقدمه "علي عابدي شاهرودي" توسط انتشارات مولي منتشر شد.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، اين ترجمه شامل دو بخش است كه در بخش مقدمه آن، اصول مقدمه مباني فلسفه‌هاي مشاء، اشراق و تطور فلسفه در ادوار تاريخ و ظهور و پرورش ايران چه در عهد باستان و چه در دوران‌هاي بعد مطرح شده است.
بخش دوم كه ترجمه تفسير "مفاتيح‌الغيب" را دربرمي‌گيرد شامل بيست مفتاح از جمله اسرار قرآن بر مشرف عارفان، مقاصد الهي كه در قرآن بيان شده، ماهيت علوم و مفهوم آن، مراتب كشف، ذات و اسماء و صفات افعال خداوند، احوال فرشتگان، اقسام اجسام، حدوث جهان، عالم روحاني و نفوس بشري، چگونگي سلوك بنده، ماهيت انسان، منازل سفر انسان، علم معاد، حشر جسماني، حالات و مقالات رستاخيز و رياضت است.
***
كتاب "گنج‌هاي قرآني" به ‌قلم "محمد‌رضا نيك‌روش" توسط انتشارات سلسله به تازگي روانه بازار نشر شده است.
نوشتار حاضر درباره فضايل و خواص آيات وسوره‌هاي قرآن است و نويسنده ابتدا مطالبي در جامعيت قرآن و شفا بودن و هدايت آفريني آن ارائه مي‌كند و از محشور و مجسم شدن قرآن در روز قيامت و ارتباط آن با قاريان و حافظان سخن مي‌گويد.
ارزش تلاوت قرآن و فضيلت قاريان، بيان اهميت هر سوره و خواص و فضايل آن سوره و اوقات مناسب در قرائت آن همراه با پاداش‌هاي الهي و آثار مادي و معنوي آن سوره ديگر موضوع هاي اين كتاب را شامل مي شود.
***
كتاب "مباني تربيت از ديدگاه قرآن" به قلم محمد بهشتي از سوي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي منتشر شد.
محمد بهشتي در مقدمه درباره هدف خود را از نگارش اين كتاب كه تحقيقات آن از سال 1378 تا 1386 به طول انجاميده، به تبيين مباني تربيت از منظر قرآن كريم پرداخته است.
نويسنده درمورد كتاب خود اينگونه مي گويد: كتاب مباني تربيت از ديدگاه قرآن مي‌كوشد نوع نگرش و رويكرد قرآن كريم درباره انسان، شؤون وجودي و ويژگي‌هاي رواني او را كه تأثيرگذار در تار و پود نظام تربيتي ديني است، بررسي كند.
اين اثر در پنج فصل نگارش يافته است در فصل اول واژه‌ها، مفاهيم و اصطلاحات مربوط به اين بحث به منظور سازواري واژه‌ها در كاربردها و ايجاد زبان واحد براي تفاهم و تعامل تبيين شده است و از اين رهگذر به تعريف مباني از منظر لغت و از نگاه عالمان تعليم و تربيت اشاره شده است.
مباني انسان‌شناختي تربيت از منظر قرآن كريم، مباني هستي‌شناسي تربيت از منظر قرآن كريم،
مباني معرفت‌شناسي تربيت از منظر قرآن كريم و ارتباط اهداف، اصول و روش‌هاي تربيتي با مباني تربيت عنوان ديگر فصل هاي اين كتاب است.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن