تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816208931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
در آستانه آغاز طرح آمارگيري «ويژه مسكن روستايي» اعلام شد؛ عقب ماندگي خراسان رضوي در بهسازي روستاها

خراسان امروز: مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي از آغاز طرح آمارگيري «ويژه مسكن روستايي» از 20 مهر تا 20 آبان ماه سال جاري در روستاهاي استان خبر داد.
مهدي شوكتيان با اشاره به اينكه در اين مرحله 167 هزار و 500 واحد مسكوني در 8 هزار و 75 روستاي كشور به عنوان جامعه آماري نمونه انتخاب شده است، افزود: سهم خراسان رضوي از اين جامعه آماري 479 روستا از 19 شهرستان استان است.
وي با بيان اينكه آمارگيري از ويژگي مسكن روستايي براي اولين بار در سال 82 انجام شد، اضافه كرد: با توجه به ضرورت به روزرساني اطلاعات كه امسال براي دومين بار انجام مي شود، اين آمارگيري هر پنج سال يك بار بايد انجام شود.
وي با تأكيد برهمكاري روستاييان با آمارگيران گفت: هدف از انجام اين آمارگيري شناخت ويژگي هاي واحدهاي مسكوني روستايي، شناخت ويژگي هاي عمومي روستا و شناخت و تغييرات ايجاد شده در واحدهاي مسكوني بهسازي شده است.
وي اضافه كرد: داشتن آمار و اطلاعات دقيق و بهنگام از وضعيت مسكن در روستاها جهت ارزيابي ميزان موفقيت برنامه ها و سياستهاي اعمال شده در بخش مسكن روستايي از اهميت ويژه اي برخوردار است، بويژه اينكه طبق مصوبه دولت بهسازي و نوسازي 2 ميليون واحد مسكوني روستايي طي برنامه چهارم و پنجم توسعه و ساخت 200 هزار واحد مسكوني در سال مدنظر است.
مهندس شوكتيان خاطرنشان كرد: با اجراي طرح مقاوم سازي مسكن روستايي 41 هزارو 300 واحد به بانكها جهت استفاده از تسهيلات معرفي كه تاكنون 26 هزار و 638 واحد ساخته و به بهره برداري رسيده است.
وي تصريح كرد: هم اكنون تعداد واحدهاي مسكوني روستايي و بادوام براساس آمار نفوس و مسكن سال 85 به 56 هزار و 832 واحد در استان مي رسد.
وي با بيان اينكه سالانه مقاوم سازي 16 هزار واحد مسكوني در دستور كار بنياد قرار دارد، خاطرنشان كرد: در كنار اين مسأله ساخت 3 هزار و 600 واحد مسكوني روستايي در قالب فرم مسكن مهر استان(از 122 هزار واحد سهم استان) نيز در دستور كار قرار دارد.
وي در ادامه با بيان اينكه از ابتداي انقلاب تا آغاز به كار دولت نهم تنها 118 روستا در استان بهسازي شده است، گفت: طي 3 سال فعاليت دولت نهم بهسازي روستاها از جهش قابل توجهي برخوردار شد، به طوري كه طي اين زمان 343 روستا بهسازي شده است.
100 درصد روستاهاي بيش از 100 خانوار داراي طرح هادي هستند
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي در بخش ديگري با اشاره به وجود 3 هزار و 627 روستا و آبادي در استان ادامه داد: از اين تعداد هزار و 113 آبادي داراي كمتر از 20 خانوار، 2 هزار و 557 روستا بيش از 20 خانوار است كه از اين تعداد هزار و 222 روستا بيش از 100 خانوار، 617 روستا بين 50 تا 99 خانوار و 718 روستا نيز بين 20 تا 49 خانوار هستند.
وي با اشاره به وضعيت تهيه طرح هادي در روستاهاي استان گفت: هم اكنون كل روستاهاي بيش از 100 خانوار داراي طرح مصوب هادي هستند، همچنين براي 300 روستا از روستاهاي داراي كمتر از 100 خانوار اين طرح تدوين و جهت اجرا به بخشداري و شوراهاي روستا ابلاغ شده است.

طرحهاي سند توسعه روستا
وي از طرح هادي روستايي به عنوان يك سند بالادستي جهت توسعه روستاها ياد كرد و گفت: در قالب اين طرح تمامي شبكه هاي زير بنايي براي توسعه روستا مد نظر است.
مهندس شوكتيان با بيان اينكه، اجراي اين طرح بازگشت افراد به روستاها را به دنبال داشته است، افزود: انجام امور زيربنايي ارزش افزوده توليد ثروت را براي روستاها به همراه دارد.
وي با بيان اينكه در قالب اجراي اين طرح تلاش شده بافت روستا از بين نرود، خاطرنشان كرد: همچنين مالكان واحدهاي مسكوني مستقر در اجراي طرح با هدف تحصيل حريم جهت جايگزين واحد مسكوني مورد مساعدت قرار مي گيرند.

اعتبار 10/5 ميليارد توماني
وي اعتبار سال جاري استان براي تهيه طرح هادي را 10/5ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: در صورت تصويب اختصاص اعتبار ملي براي طرح هادي روستا به بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور 4 ميليارد تومان به مجموع اعتبارات استان افزوده مي شود.
مهندس شوكتيان ادامه داد: كمتر از 10 درصد بودجه و اعتبار طرح هادي براي مطالعه و تدوين طرح و بيش از 90 درصد جهت اجراي طرح اختصاص مي يابد.
وي هزينه اجراي هر طرح هادي را 200 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: امسال 36 طرح جهت اجرا در دستور كار قرار دارد.
وي ادامه داد: همچنين مطالعه تدوين طرح براي 100 روستا در نظر گرفته شده است كه تاكنون طرح هادي براي 65 روستا مصوب گرديده است.

تعامل خوب تا قبل از سياست جديد بانك مركزي
وي در خصوص تعامل بانكها با بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي اجراي پروژه هاي مسكن روستايي گفت: تعامل بانكها با بنياد تا قبل از سياست اخير بانك مركزي بسيار خوب بود، به طوري كه سهميه سال 84 و 85 استان ، 100 درصد محقق شد. اما با بسته جديد بانك مركزي دريافت تسهيلات با مشكل مواجه شده است.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي در خصوص وضعيت استان در مقايسه با كشور به لحاظ جذب اعتبارات گفت: استان 100 درصد اعتبارات را جذب كرده است، اما به لحاظ برخورداري از ميانگين كشوري عقب هستيم.
وي خاطرنشان كرد: به عبارت ديگر تعداد روستاهاي بهسازي شده استان در مقايسه با ميانگين كشوري كمتر و عقب است.
وي در خصوص دليل اين مسأله ياد آور شد: تا قبل از تقسيم استان خراسان ديدگاه بنياد مسكن انقلاب اسلامي توجه به روستاهاي محروم بود كه انجام شد كه بيشترين آنها هم اكنون در زمره روستاهاي خراسان شمالي و جنوبي قراردارد.
مسكن مهر روستايي جلوتر از شهرهاي استان
وي در بخش ديگر در خصوص وضعيت مسكن مهر در روستاهاي استان گفت: اجراي طرح مسكن مهر در روستاها به دليل مشكلات كمتر جلوتر از اجراي آن در شهرهاست، زيرا در روستاها مسكن توسط خود روستائيان ساخته مي شود و بنياد مسكن به لحاظ تأمين برخي اقلام ضروري نظير سيمان و نظارت كمي و كيفي دخالت دارد.
وي با بيان اينكه در شهرها هيچ واحدي از ناحيه مسكن مهر به بهره برداري نرسيده است، گفت: اما در روستاها 26 هزار و 638 واحد به بانكها معرفي و 8 هزار واحد نيز موفق به دريافت پايان كار شده اند.وي در ارتباط با ميزان تسهيلات اختصاص يافته براي مسكن روستايي با بيان اينكه اعتبار سال جاري ابلاغ شده است، گفت: در سال 85 براي هر واحد مسكوني 5 ميليون و 700 هزار تومان و در سال 86، بيش از 6 ميليون تومان در نظر گرفته شد.

خراسان شمالي مركز نگهداري تخم مرغ ندارد

بجنورد - خبرنگار قدس: آنچه در مورد تخم مرغ در ذهن متصور مي شود، خاصيت تغذيه اي آن است، اما تخم مرغ داراي اثرات ديگري نيز مي باشد كه اين ماده پروتئيني با ارزش را از ساير مواد غذايي مجزا مي سازد.
مصرف يك تخم مرغ در روز به حفظ سلامت چشمها كمك مي كند و اگر تخم مرغ با ماده لونئين غني شده باشد، مي تواند از بروز نابينايي پيشگيري كند.لونئين رنگدانه زرد رنگ است كه به طور طبيعي در زرده تخم مرغ، ذرت و هويج يافت مي شود و از بروز استحاله ماكولا چشم پيشگيري مي كند.معاون فني دامپزشكي خراسان شمالي گفت: با توجه به مصرف تخم مرغ در سطح استان كه ماهانه بالغ بر 220 تن مي باشد، در راستاي خودكفايي استان در خصوص تخم مرغ بايد واحد فعالي در اين زمينه ايجاد شود كه به دليل نبود واحد فعال، در حال حاضر تخم مرغ مورد نياز استان از استانهاي مجاور تأمين مي شود.دكتر حميد رمضاني اظهار داشت: محموله تخم مرغ كه به منظور مصرف وارد خراسان شمالي مي شود بايد در واحدهاي داراي پروانه بهداشتي بهره برداري دامپزشكي و زير نظر كارشناس خادم و دكتر دامپزشك توليد و سورت بسته بندي و نگهداري شود و در هنگام بارگيري به تأييد دامپزشكي مبدأ گواهي حمل بهداشتي با كاميون صادر و در مبدأ سلامت بهداشتي محموله به تأييد دامپزشكي مقصد رسيده و اجازه تخليه در مراكز عرضه و نگهداري مجاز در دماي 4با10 درجه سانتي گراد و رطوبت نسبي 80 درصد صادر گردد كه تخم مرغ در شرايط نگهداري فوق تا سه هفته پس از توليد قابل مصرف مي باشد.وي گفت: مصرف كنندگان تخم مرغ در هنگام خريد و مصرف اين ماده غذايي بايد به نكاتي توجه كنند تا سلامت بهداشتي خانواده خود را به مخاطره نيندازند.وي افزود: يك تخم مرغ خوب و ممتاز داراي شكل بيضي، وزن 65 تا 55 گرم است، پوسعه تخم مرغ بايد بدون ترك، تميز و عاري از كثافت بوده و فاقد لكه هاي خوني يا گوشتي و محتويات آن بايد فاقد بوي تعفن و علايم فساد باشد.

مدير جهاد كشاورزي مه ولات خبر داد؛ اجراي آبياري تحت فشار در 15 هزار هكتار اراضي خراسان رضوي

مه ولات - خبرنگار قدس: مدير جهاد كشاورزي مه ولات گفت: با توجه به قانون چهارم توسعه مبني بر الزام كاهش 25 درصدي برداشت از آبهاي زيرزميني و همچنين خشكسالي هاي اخير، در راستاي افزايش بهره وري در مصرف آب، اجرا و اصلاح سيستمهاي آبياري در اراضي باغي و زراعي مورد توجه جهاد كشاورزي قرار گرفته است.
مهندس حسين محمدي گفت: در پي سرمازدگي سال گذشته و كف بر شدن باغها، شرايطي فراهم شده كه با توجه به كاهش نياز آبي درختان جديد، بتوان طرحهاي آبياري نوين را عملياتي كرد.وي ادامه داد: طي سال جاري در 15 هزار هكتار از باغها و مزارع استان آبياري تحت فشار اجرا خواهد شد كه سهم شهرستان مه ولات 550 هكتار است.
وي افزود: در اجراي اين طرحها كه از محل بودجه سرفصل سرمازدگي و خشكسالي صورت مي گيرد، انجام مطالعات و نقشه برداري و آناليز آب و خاك براي كشاورزان به صورت رايگان انجام مي شود.مهندس محمدي اظهار داشت: با اجراي هر هكتار آبياري تحت فشار حدود 14 ميليون ريال اعتبار بلاعوض و بقيه تا سقف 40 ميليون ريال به صورت تسهيلات بانكي با باز پرداخت پنج ساله و با دوره تنفس پنج ساله پرداخت مي شود.
مديرجهاد كشاورزي مه ولات گفت: با توجه به اينكه ايجاد مجتمعهاي آبياري تحت فشار مورد تأكيد است، جهاد كشاورزي علاوه بر تسهيلات ويژه، هزينه استخر ذخيره آب و خطوط انتقال آب اصلي طرح را نيز به صورت رايگان براي كشاورزان اجرايي مي كند.

تجمل گرايي؛ دشمن آرامش خانه هاي ايراني

صالح آباد- خبرنگار قدس: تاكنون از عوارض كمبودها و گرانيها زياد شنيده ايد اما كمتر به عوارض روحي و رواني آن از نگاه اقتصاد خانواده پرداخته شده، جايي كه مرد با هزار مكافات به علت خشكسالي نتوانسته رضايت خاطر همسرش را جلب كرده و هر آنچه او مي خواهد فراهم نمايد.مرد عصباني است. اين را زن از چهره درهم، نگاه تند و رفتار ناآرام او مي خواند. هنوز دقايقي از ورود او به منزل نگذشته كه خانه به جهنمي بدل مي شود و در اين ميان آنها بيش از بقيه در آتش اين جهنم مي سوزند، فرزندان بي گناهند كه وحشتزده و سرگردان به صحنه هاي ناخوشايند جدال لفظي پدر و مادر مي نگرند.
مشكلاتي كه امروز كانون خانواده ها را از بهشت محبت و صفا به جهنم پرخاشگري تبديل مي كند، منشأ اقتصادي دارند. در بعضي از اين اختلافها حتي جداييهاي زن و مرد، هر دو بي تقصيرند و مقصر شرايط اقتصادي جامعه است اما در پاره اي موارد هم زن يا مرد به تنهايي و گاهي هر دو مقصرند.
امروز در كمتر خانه اي به ويژه در شهرها مي توانيد چهره آشپزخانه هاي قديمي را ببينيد، نه اينكه در و ديوار آشپزخانه ها چندان عوض شده باشد نه، اغلب تغيير وسايل آشپزخانه باعث متفاوت جلوه كردن فضا مي شود. در آشپزخانه هاي كوچك امروزي كه چند متر بيشتر از فضاي آپارتمانهاي 70، 80 متري را شامل نمي شوند، انواع و اقسام وسايل برقي و مدرن از مايكروويو گرفته تا سرخ كن، قهوه جوش، تستر، جاروي شارژي، سبزي خردكن و امثال آن به رديف چيده شده است. در اين ميان خانم خانه در فضايي كوچك و شلوغ به سختي آشپزي مي كند حالا اگر اين وسايل از ضروريات خانه بودند تا حدي قابل تحمل بود اما همه به خوبي مي دانند كه خيلي از آنها تقريباً يك بار مصرف هستند و بيشتر جنبه نمايشي دارند و نمادي از تجمل گرايي و بدتر از آن چشم و هم چشمي مي باشند. از سوي ديگر بعضي از اين وسايل با فرهنگ ما سازگار نيستند. براي مثال خانواده ايراني كه عادت كرده صبحانه را با نان گرم ميل كند و اگر هم نان گرم پيدا نكند نان سنگك يا تافتوني را كه در فريزر گذاشته گرم مي كند و سر سفره صبحانه مي آورد، چه استفاده اي مي تواند از تستر ببرد؟چرا آشپزخانه هاي ما نبايد مكاني براي جلوه گري صنايع دستي و لوازمي باشد كه هم كارآيي خوبي دارند و هم متعلق به فرهنگ ما هستند و از نظر قيمت هم فشاري به اقتصاد خانواده وارد نمي آورند؟ چرا امروز جاي جاي خانه هاي ما پر از تير و تخته و كريستالهاي خارجي شده است؟ آيا مي توانيم آرامش را در لا به لاي اين اجناس لوكس و اغلب بي مصرف در خانه هايمان پيدا كنيم؟ و آيا صنايع دستي ما فقط به درد خارجيها مي خورد؟!بياييد كمي آرام بگيريم و حداقل اگر به گذشته باز نمي گرديم، بيش از اين در مسابقه خريدهاي لوكس و بيهوده شركت نكنيم و اين قدر زندگي هايمان را با تنش و فشار و جنگ اعصاب حاصل از خشكسالي رو به رو نسازيم.

در خراسان رضوي راه اندازي شد؛ نخستين مزرعه مكانيزه مجهز به ايستگاه هواشناسي اينترنتي كشور

خراسان امروز: نخستين مزرعه مكانيزه مجهز به ايستگاه هواشناسي اينترنتي در كشور با حضور مسؤولان و كشاورزان منطقه در بخش مركزي فريمان به بهره برداري رسيد.
مدير آب و خاك و امور فني مهندسي سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي در اين مراسم با بيان اين مطلب كه انجام آبياري دقيق مستلزم دانستن اطلاعات مربوط به نياز آبي گياه و رطوبت خاك است، گفت: ايستگاه هواشناسي اينترنتي اين قابليت را دارد كه به طور همزمان پارامترهاي اوليه اي مانند دماي هوا، رطوبت نسبي، سرعت و جهت باد، ميزان نزولات جوي، ميزان تشعشع، رطوبت خاك در مقاطع مختلف، دماي خاك، رطوبت سطحي برگ و ميزان تبخير و تعرق گياهان الگوي كشت را توسط حسگرها هر 10 دقيقه از سطح زمين جمع آوري و نياز آبي گياه را در زمان واقعي محاسبه و پس از 3 ساعت از دريافت داده ها پس از تجزيه و تحليل منطقي از طريق SMS به مدير مزرعه اطلاع رساني مي كند.كريميان با بيان اين مطلب كه اين دستگاه علاوه بر محاسبه نياز آبي گياه قادر به پيش بيني آفات و بيماريهاي گياهي، اندازه گيري پارامترهاي اقليمي، اندازه گيري تبخير و تعرق و همچنين مونيتورينگ مستمر رطوبت خاك نيز مي باشد؛ تصريح كرد: اين دستگاه سه پارامتر زمان آبياري، نياز آبياري و مدار آبياري را براي ما مشخص مي كند.به گفته وي، همچنين در موارد خاص مانند كاهش بيش از حد انتظار دما در طول دوره رشد به وسيله پيامك وضعيت بحراني را به افرادي كه شماره تلفن همراه آنها براي دستگاه تعريف شده است؛ ارسال مي كند.مهندس غلاميان، مدير اجرايي پروژه آبياري تحت فشار آب و خاك و امور فني مهندسي سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي نيز در بيان مهمترين مزاياي استفاده از اين دستگاه عنوان كرد: مزايايي نظير كاهش ميزان آب مصرفي به ميزان قابل ملاحظه، كاهش مصرف انرژي، افزايش طول عمر سيستم آبياري، جلوگيري از هدر رفت عناصر مورد نياز گياه، كاهش هزينه هاي كارگري، كاهش آلودگي آبهاي زيرزميني و مديريت صحيح منابع آبي از ويژگيهاي اين سيستم است.محمد توكلي، كشاورز فريماني كه اين ايستگاه هواشناسي را در مزرعه مكانيزه خود براي نخستين بار نصب كرده است؛ اظهار داشت: امروزه با بكارگيري سيستم آبياري قطره اي به عنوان يك سيستم نوين آبياري تحت فشار در مزرعه علاوه بر صرفه جويي در ميزان آب مصرفي و كاهش آن از 14 هزار متر مكعب در هكتار به 7 هزار مترمكعب با بكارگيري ايستگاه هواشناسي اينترنتي در مزرعه، ميزان آب مصرفي بهينه سازي مي شود.وي تأكيد كرد: توان مندي سيستم اينترنتي به گونه اي است كه قابليت تحت پوشش بردن انواع محصولات كشاورزي را داشته و در اولين مرحله استفاده از اين دستگاه، شاهد افزايش 30 تا 35 درصدي راندمان آبياري مزرعه و افزايش 10 درصدي عملكرد از طريق اصلاح آبياري هستيم.اين كشاورز در خصوص منبع تأمين انرژي اين دستگاه تصريح كرد: اين دستگاه داراي يك عدد باتري قابل شارژ بوده و مجهز به پانل خورشيدي براي شارژ آن مي باشد، لذا به هيچ گونه شارژ خارجي و يا برق نياز ندارد.

بهره برداري از 3 دفتر خدماتي فناوري اطلاعات و ارتباطات در مشهد

بهره برداري از 3 دفتر خدماتي فناوري اطلاعات و ارتباطات در مشهد آغاز شد.براساس اين خبر، دفاتر فناوري اطلاعات و ارتباطات در خيابانهاي عبدالمطلب، دانش غربي و خيابان گاز مشهد به بهره برداري رسيده است.
روابط عمومي شركت مخابرات خراسان رضوي اعلام كرد: با بهره برداري از اين دفاتر تعداد دفاتر خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات در مشهد به 63 دفتر رسيده است.
در اين دفاتر انواع خدمات تلفن ثابت و همراه از قبيل قطع و وصل، تعويض سيم كارت، بستن صفر، صدور قبض المثني، ارائه ريزمكالمات، تلفن راه دور و بين الملل ارائه مي شود.

چند تن از كارشناسان در گفتگو با قدس: ادعاي ايرانسل در مورد برد آنتنهاي «BTS» صحت ندارد

جغتاي - خبرنگار قدس: چند تن از كارشناسان، ادعاي شركت ايرانسل مبني بر يكصد كيلومتر شعاع تحت پوشش آنتهاي «BTS» را تكذيب كردند.
به گزارش خبرنگار ما درج خبري با عنوان امواج ايرانسل به جوين رسيد و صحبتهاي كارشناس ايرانسل مبني بر اينكه با راه اندازي اين آنتن جمعيتي بالغ بر 100 هزار نفر و مسافتي بيش از 100 كيلومتر پوشش داده مي شود، باعث واكنش بسياري از مردم جغتاي و كارشناسان مخابراتي به اين خبر شد.
يكي از كارشناسان مخابراتي گفت اگر آنتهاي «BTS» در مسير مستقيم با استفاده كننده قرار داشته باشد، تا شعاع 25 كيلومتري را پوشش مي دهد.
يكي ديگر از اعتراض كنندگان كه از تكنسينهاي ماهواره است نيز ضمن تأييد اظهار اين كارشناس مخابرات گفت: تشعشعات چنين آنتني با اين قدرت، خطر مخربي براي ساكنان نزديك به آنتنها را در پي دارد و اين مطلب غيركارشناسي است.وي افزود: هدف از عنوان اين مطلب از طرف ايرانسل فقط شانه خالي كردن از بار مسؤوليت خود در قبال مردم شهرستان جغتاي است.
در حالي كه فاصله هوايي شهر نقاب مركز شهرستان جوين با جغتاي 25 كيلومتر مي باشد، اما هنوز اثري از پوشش ايرانسل مشاهده نمي شود.خبرنگار ما با چند تن از كارشناسان مخابراتي نيز صحبت كرد كه اين كارشناسان هم ادعاي ايرانسل را تكذيب كردند.

500 هكتار باغ پسته سبزوار تحت پوشش طرح ناظر باغها قرار دارد

سبزوار - خبرنگار قدس: معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي سبزوار گفت: در راستاي بالا بردن سطح دانش و اطلاعات فني باغداران به منظور افزايش ميزان توليدات باغي شهرستان، سال گذشته واحد باغباني جهاد كشاورزي اقدام به بكارگيري كارشناسان فني در رشته هاي مختلف باغباني و گياه پزشكي در قالب طرح آزمايشي ناظر باغها نموده است كه 500 هكتار از باغهاي پسته بخش خوشاب را تحت پوشش قرار داده است.
مهندس محمد حسين آبادي تصريح كرد: تاكنون ناظران فني با سركشي هاي مداوم از باغهاي تحت پوشش، راهنمايي هاي لازم را در خصوص ميزان آبياري، مبارزه به موقع با آفات و بيماريهاي پسته را انجام داده اند كه اين امر تا حد زيادي در ساماندهي باغهاي پسته شهرستان مؤثر بوده است.
وي با اشاره به موفق بودن اين طرح از گسترش سطح باغهاي تحت پوشش خبر داد و ابراز اميدواري كرد: در سال آينده با بكارگيري فارغ التحصيلان بخش كشاورزي در قالب اين طرح علاوه بر اشتغالزايي، شاهد افزايش بهره وري بيشتر از پتانسيلهاي موجود در رابطه با باغهاي پسته باشيم.
وي در عين حال، سطح باغهاي شهرستان را سه هزار و 850 هكتار عنوان كرد.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 359]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن