تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804041449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنايي با مارادوناي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: آشنايي با مارادوناي جديد
ليونل آندره مسي به تاريخ 24 ژوئن 1987 در شهر روساريو آرژانتين ديده به جهان گشود. در حال حاضر وي عضو تيم ملي بزرگسالا ن آرژانتين و تيم بارسلونا اسپانيا است. بسياري از مطبوعات به وي لقب مارادوناي جديد را داده اند. لقب وي كه توسط خودش انتخاب شده «جانشين» است.

ابتداي كار

ليونل درسانتا پرو وينس شهر روساريو به تاريخ 24 ژوئن 1987 متولد شد. در سن پنج سالگي بازي را در تيم گراندولي آغاز كرد. تيمي كه پدرش به عنوان مربي در آن جا مشغول به كار بود. در سال 1995 مسي به تيم نيوولز اولدبويز آرژانتين پيوست. وي 11 سال داشت كه پزشكان تشخيص دادند دچار كمبود هورمون رشد است. ريور پلا ته علا قه خود را براي به خدمت گرفتن مسي نشان داد اما آنها پول كافي براي خرج معالجه وي نداشتند. مبلغي حدود 500 دلا ر در ماه، در آن دوران اقتصاد كشور آرژانتين در حال متلا شي شدن بود. كارلس ريساچ مدير ورزشي باشگاه بارسلونا اسپانيا، از استعداد بي نظير مسي آگاه شد. ريساچ پس از تماشاي بازي وي به نمايندگي از باشگاه بارسلونا با مسي قراردادي امضا كرد. آنها پيشنهاد كردند تمام مخارج پزشكي ليونل را قبول مي كنند به شرطي كه وي براي شروع زندگي جديد به اسپانيا نقل مكان كند. خانواده مسي نيز به همراه اين بازيكن جوان به اروپا منتقل شدند و ليونل كارش را در تيم جوانان بارسلونا آغاز كرد. جانشين به زودي توانست در تركيب تيم دوم بارسلونا جايگاه ثابتي به دستآورد. در آن فصل وي ركورد جالبي را برجاي گذاشت. ميانگين بيش از يك گل در هر بازي. مسي در آن فصل توانست در 30 بازي 37 گل به ثمر برساند.

شروع در بارسلونا

ليونل مسي در اكتبر 2004 توانست اولين بازي رسمي اش براي بارسلونا را برابر اسپانيول انجام دهد. با اين بازي وي عنوان سومين بازيكن جوان تاريخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد. زماني كه در تاريخ 1 مي 2005 مسي توانست اولين گل رسمي اش را براي بارسا در مقابل تيم الباسته بالومپايه به ثمر برساند تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز سن داشت. لئو با اين گل توانست خود را به عنوان جوان ترين گلزن بارسلونا در لا ليگا مطرح كند.

تيم زير 20 سال آرژانتين

به مسي اين شانس را دادند تا بتواند به عضويت تيم ملي اسپانيا دربيايد اما وي اين پيشنهاد را رد كرد. مسيح آمريكاي جنوبي ترجيح داد به انتظار فرصتي بنشيند تا بتواند براي كشوري كه در آن به دنيا آمده است، بازي كند. در ژوئن سال 2004 اين شانس به مسي داده شد يك بازي دوستانه بين دو تيم فوتبال زير 20 ساله هاي آرژانتين و پاراگوئه. در ژوئن 2005 مسي توانست همراه با تيم زير 20 ساله هاي آرژانتين به مقام قهرماني مسابقات جام جهاني جوانان دست يابد. ليونل همچنين توانست با زدن 6 گل كفش طلا يي مسابقات را نيز از آن خود و توپ طلا يي بهترين بازيكن تورنمنت را نيز تصاحب كند. با وجود اين كه ليونل بسيار جوان بود هميشه وي را با ديگو مارادونا مقايسه مي كردند. در تاريخ 27 ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جديدي را با مسي تا سال 2010 منعقد كرد. در اين قرارداد يك ماده وجود دارد كه در آن آمده است هر تيمي مي تواند با پرداخت مبلغ 150 ميليون يورو، مسي را به خدمت بگيرد. اين مبلغ 30 ميليون يورو بيشتر از مبلغ فروش رونالدينيو است.

شروع به كار در تيم ملي

4 آگوست 2005 خوزه پكرمن، ليونل مسي را به تيم ملي بزرگسالا ن آرژانتين دعوت كرد.
وي اولين بازي اش را برابر مجارستان انجام داد. مسي در دقيقه 63 وارد ميدان شد اما به فاصله 40 ثانيه از زمين مسابقه اخراج شد. دليل اخراج اين بود كه «ماركوس مرك» داور آلماني مشاهد كرد «ويلموس وانچاك» پيراهن مسي را كشيد و مسي در عكس العمل به اين موضوع با آرنج به سينه وي كوبيد و دكتر «مرك» وي را از زمين مسابقه اخراج كرد. پس از اين مسابقه مسي اولين بازي واقعي خود را براي تيم ملي آرژانتين انجام داد مسابقه اي در چارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني بين آرژانتين و پاراگوئه كه به برتري 1 بر صفر پاراگوئه انجاميد. مسي در هشت دقيقه پاياني اين ديدار به ميدان رفت.

اولين فصل واقعي

در تاريخ 25 سپتامبر مسي توانست گذرنامه اسپانيايي خود را دريافت كند و از ابتداي فصل توانست به عنوان يك بازيكن دومليتي براي بارسلونا به ميدان برود پيش از اين وي قادر نبود در بازي هاي زيادي براي بارسلونا به ميدان برود چرا كه سهميه بازيكنان غيراروپايي بارسلونا پر شده بود.
لئو توانست اولين بازي خود را در جام باشگاه هاي اروپا در تاريخ 27 سپتامبر و در برابر اودينسه انجام دهد.
وي توانست در آن بازي با چندين پاس زيبا و حركات نمايشي منحصر به فرد و همچنين روابط تله پاتي با رونالدينيو 70000 تماشاگر ورزشگاه نيوكمپ را تحت تاثير قرار دهد و جاي خود را در دل آنها باز كند.
در دسامبر همان سال روزنامه ايتاليايي توتو اسپورت جايزه پسر طلا يي 2005 را كه به بهترين بازيكن زير 21 سال اروپا داده مي شود، به ليونل مسي داد. جانشين توانست بالا تر از وين روني، لوكاس پودولسكي و كريستيانو رونالدو قرار بگيرد.
مسي توانست در 17 بازي كه در ليگ انجام داد 6 گل به ثمر برساند. ليونل همچنين در 6 بازي در ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا حاضر بود كه در آن 6 ديدار توانست يك گل به ثمر برساند. حالت طبيعي و خاص وي در مسابقات بزرگ و مهم باعث شد كه در پيروزي هاي مهم بارسلونا برابر رئال مادريد و چلسي در لا ليگا و ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا تاثيرگذار باشد، در هر دو مسابقه در بين كارشناسان اين موضوع مطرح شد كه وي بهترين بازي اش را براي بارسا انجام داده است. در تاريخ 7 مارچ 2006 مسابقات فصل به طور ناگهاني براي مسي به پايان رسيد. وي به خاطر كشيدگي عضله ران راستش در دور برگشت جام باشگاه هاي اروپا در برابر چلسي نتوانست تا آخر فصل تيم بارسا را همراهي كند. در اين فصل بارسا توانست قهرمان لا ليگا و جام باشگاه هاي اروپا شود.

حضور در جام جهاني

اين مصدوميت باعث شد مسي به مدت دو ماه از كليه فعاليت هاي ورزشي دور بماند. به خاطر اين مصدوميت حضور وي در جام جهاني 2006 در هاله اي از ابهام فرو رفت. با اين وجود در تاريخ 25 مي 2006 نام ليونل مسي را به عنوان بازيكن تيم ملي آرژانتين براي حضور در جام جهاني تحويل مقامات برگزاري مسابقات دادند . لئو همچنين به همراه تيم زير 20 ساله هاي آرژانتين در يك بازي دوستانه در برابر تيم زير 20 ساله هاي آنگولا به مدت 15 دقيقه بازي كرد. اين بازي به مناسبت خداحافظي وي از تيم زير 20 ساله ها برگزار شد. در بازي ابتدايي آرژانتين در برابر ساحل عاج، چهره مسي بر روي نيمكت ذخيره ها ديده شد چرا كه پكرمن خواهان حمايت كردن از وي در برابر فشارها بود. در بازي بعد برابر صربستان و مونته نگرو در دقيقه 74 به عنوان بازيكن تعويضي به ميدان رفت. وي در آن مسابقه با ماكسي رودريگز تعويض شد. در آن زمان مسي به عنوان جوان ترين بازيكن آرژانتين در مسابقات جام جهاني شناخته شد.
مسيح در دقايق ابتداي ورود خود يك گل براي هرنان كرسپو ساخت و خود نيز توانست گل پاياني بازي را به ثمر برساند. در اين ديدار آرژانتين با حساب 6 بر صفر رقيب خود را در هم كوبيد. با به ثمر رساندن اين گل به عنوان جوان ترين گلزن جام جهاني2006 مطرح شد. همچنين وي به عنوان ششمين گلزن جوان تاريخ جام جهاني نيز دست يافت. (جوان ترين گلزن جام جهاني پله بود.) مسي در بازي كه آرژانتين با هلند به نتيجه تساوي صفر بر صفر دست يافت از ابتدا و به عنوان مهاجم در ميدان حضور داشت. ليونل مسي و ديگر مهاجم آرژانتين، كارلوس ته وز، توسط مدافعين هلندي به خوبي مهار شدند و هيچ موقعيت گلزني براي اين مهاجمين به وجود نيامد. به اين علت و همچنين جلوگيري از مصدوميت مسي در دقيقه 69 بازي تعويض شد و در ادامه تيم آرژانتين به مصاف مكزيك رفت. مسي در دقيقه 84 به عنوان بازيكن تعويضي به جاي خاوير ساويولا به ميدان رفت. نتيجه بازي 1 بر 1 دنبال مي شد كه ليونل مسي يك گل به ثمر رساند. اما داور آن مسابقه به علت آفسايد گل مسي را مردود اعلا م كرد. آرژانتين توانست در وقت اضافي با نتيجه 2 بر 1 از سد حريف قدرتمندش عبور كند.
در مرحله يك چهارم نهايي تيم آرژانتين به مصاف ميزبان مسابقات رفت و سرانجام در ضربات پنالتي مغلوب آلمان شد. در اين مسابقه پكرمن تصميم جنجال برانگيزي گرفت و به خاطر خستگي، مسي را بر روي نيمكت نشاند.

مرد بازي هاي بزرگ

مسي به اين موضوع مشهور شد كه مرد بازي هاي بزرگ است و در فصل 2007- 2006 وي اعتبار بيشتري به اين شهرت بخشيد. مسي توانست با يك حركت زيبا روبرتو كارلوس برزيلي را از پيش رو بردارد اما همين حركت باعث شد كه انگشت وي بشكند. همچنين به خاطر شكستگي استخوان پشت پايش بالا جبار حدود سه ماه از مسابقات دور بود. سپس در بازي برابر رئال زاراگوزا در تاريخ 12 نوامبر پس از تكلي از طرف آلبرتو زاپاترو و آلبرت سلا دس به پاي وي زده شد، دچار يك مصدوميت شديد شد. 5 ژانويه 2007 روزنامه اسپانيايي الموندو دپورتيو گزارش داد كه مايسمو موراتي، رئيس باشگاه اينتر، پيشنهاد 71 ميليون پوندي براي به خدمت گرفتن مسي ارائه داده است. هرچند كه بلا فاصله موراتي در مصاحبه اي با سايت رسمي باشگاه اينتر هرگونه طرح و نقشه اي را براي به خدمت گرفتن مسي تكذيب كرد.
«مسيح» در تاريخ 11 فوريه پس از مدت ها مصدوميت در برابر ريسينگ سانتاندر، از نيمه دوم به عنوان يك بازيكن تعويضي به ميدان رفت. فرانك ريكارد نگران اين موضوع بود كه مسي دوباره مصدوم شود. بنابراين مدت حضور وي در زمين بسيار زياد نبود. يك ماه پس از رفع مصدوميت، مسي توانست در يك بازي به صورت كامل حضور داشته باشد. بازي برابر رقيب ديرينه يعني رئال مادريد. لئو در آن بازي بسيار خوب كار كرد و با يك هت تريك استثنايي باعث شد تا تيم 10 نفره بارسلونا در ال كلا سيكو شكست را تجربه نكند و بازي با نتيجه 3-3 به پايان رسيد. مسي پس از روماريو (فصل 94-93) اولين بازيكن بارسلونا بود كه توانست در معروف ترين دربي اسپانيا هت تريك كند. در اين فصل مسي گلي به ثمر رساند كه همگان دوباره وي را با مارادونا مقايسه كردند. جانشين همانند مارادونا در بازي با انگلستان توپ را دريافت كرد، 62 متر با توپ حركت كرده 6 نفر از بازيكنان حريف را پشت سر گذاشت و دروازه ختافه را گشود.
تمام كارشناسان ورزشي جهان اين گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از اين گل، مطبوعات اسپانيا به وي لقب «مسيدونا» دادند. در كنفرانس مطبوعاتي پس از بازي دكو درباره ليونل مسي گفت: «در جهان هيچ كسي مانند لئو نيست.» كمي بعد و در بازي برابر اسپانيول، مسي يك گل ديگر مشابه با گل مارادونا به ثمر رساند. اين بار گل لئومسي ما را به ياد «دست خدا» مارادونا انداخت.

كوپا آمريكا 2007

مسي در تاريخ 29 ژوئن 2007 اولين بازي خود را در كوپا آمريكا را انجام داد. در اين بازي تيم ملي آرژانتين به مصاف تيم ملي ايالا ت متحده رفت و توانست با نتيجه چهار بر يك حريف خود را مغلوب كند. او در اين بازي نشان داد كه بازي ساز بسيار خوبي است. وي يك پاس گل بسيار زيبا به هرنان كرسپو داد و چندين شوت خوب به سوي دروازه حريف داشت. در دقيقه 79 مسي جاي خود را به كارلوس ته وز داد. در بازي دوم برابر كلمبيا حضور داشت و توانست يك پنالتي از مدافعين حريف بگيرد تا هرنان كرسپو ضربه پنالتي را به گل تبديل كرده و بازي را مساوي كند. در نيمه دوم حركت مسي پشت محوطه هجده قدم باعث شد تا مدافعين كلمبيايي روي وي خطايي انجام دهند تا اين بار «خوان رومن ريكلمه» با يك ضربه ايستگاهي زيبا، نتيجه بازي را 3 بر يك كند. سرانجام تيم آرژانتين توانست با حساب 4 بر 2 از سد حريفش عبور كند.
در بازي برابر پاراگوئه لئو استراحت كرد تا در بازي يك چهارم نهايي آماده باشد. پس از آن كه بازي تا دقيقه 70 با تساوي صفر بر صفر دنبال مي شد، وي جايگزين استبان كامبيا سو شد و چند دقيقه پس از ورود پاس گل زيبايي به خاوير ماسچرانو داد تا تيم آرژانتين در اين بازي نيز به برتري دست يابد. در بازي يك چهارم نهايي آرژانتين برابر پرو قرار گرفت و مسي توانست يك گل از چهار گل آرژانتين در اين بازي را به ثمر برساند. در مرحله نيمه نهايي «مسيح آمريكاي جنوبي» توانست يك گل بسيار زيبا به اوسوالدو سانچز دروازه بان تيم ملي مكزيك بزند. مسي نگاهي به دروازه كرد و زماني كه سانچز را از دروازه دور ديد با يك چپ بسيار زيبا توپ را درون دروازه قرار داد تا تيم آرژانتين در اين ديدار نيز با نتيجه سه بر صفر پيروز شود و در بازي نهايي مقابل رقيب ديرينه اش، برزيل قرار بگيرد. تيم آرژانتين در اين بازي حرفي براي گفتن نداشت و با حساب سه بر صفر از رقيب سنتي اش شكست خورد.

شروع رويايي، پايان تلخ

ليونل مسي در فصل 2008- 2007 توانست در يك هفته پنج گل به ثمر برساند تا تيم بارسا به صدر جدول رده بندي صعود كرده و خودش نيز يك شروع رويايي را تجربه كند. ابتدا در شروع هفته 2 گل به تيم سويا زد سپس در جام باشگاه هاي اروپا و برابر ليون موفق به گلزني شد و سرانجام در آخر هفته برابر رئال زاراگوزا گل زيباي ديگر به ثمر رساند. «مسيدونا» در اوايل فصل 2008 - 2007 به عنوان نامزد حضور در تيم منتخب فيفا در پست مهاجم معرفي شد و سپس در نظرسنجي اينترنتي روزنامه ماركا اسپانيا، با كسب 77 درصد آرا» به عنوان بهترين بازيكن سال معرفي شد. از سوي ديگر نويسندگان روزنامه ال موندو دپورتيوو اسپورت اسپانيا، جايزه بالون داور يا توپ طلا يي اروپا، را متعلق به ليونل مسي مي دانستند.
فرانس بكن بائر و يوهان كرايف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوان بهترين بازيكن جهان نام بردند. همچنين شخصيت هاي فوتبالي معروف جهان نظير رونالدينيو، ساموئل اتوئو، فرانك ريكارد، ويكتور فرناندز، برند شوستر، گوتي، رائول، جيانلوكا زامبروتا، فرانچسكو توتي و ديه گو مارادونا بارها و بارها ليونل مسي را بهترين بازيكن جهان معرفي كرده اند.
27 فوريه ليونل مسي توانست صدمين بازي رسمي خودش براي بارسلونا را انجام دهد. در چهارم مارچ مسوول بخش پزشكي بارسلونا اعلا م كرد كه «جانشين» به مدت شش هفته از ميادين فوتبال دور خواهد بود. عضله ران پاي چپ لئو در بازي برابر سلتيك در جام باشگاه هاي اروپا پاره شده و مسي مجبور شد در دقيقه 35 با چشماني پر از اشك از زمين چمن ورزشگاه نيوكمپ خارج شود. اين مصدوميت چهارمين مصدوميت شديد مسي در طول سه فصل بود. ليونل بازي يك چهارم نهايي برابر شالكه را از دست داد اما توانست به بازي حساس تيمش مقابل منچستر يونايتد برسد. با اين كه مسي در اين بازي نمايش خيره كننده اي داشت اما سرانجام تيم منچستر يونايتد بود كه توانست با برتري برابر بارسلونا راهي مسكو شود و ليونل مسي نتوانست از بدشانسي هاي متوالي كه در اين فصل گريبانگير بارسا و فرانك ريكارد شده بود، جلوگيري كند و برخلا ف ابتداي فصل، پاياني تلخ در اين فصل براي وي به وجود آمد.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن