تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821295833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آنفلوآنزای خوکی چیست ؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: آنفلوآنزای خوکی بیماری تنفسی خوک‌هاست که برای نخستین بار در سال 1930 کشف شد، بیماری توسط چهار نوع مختلف ویروس آنفلوآنزای A ایجاد شده و می‌تواند باعث ابتلای خوکها گردد. این بیماری در اواخر پاییز و زمستان بیشتر مشاهده می‌شود و علائم آن در خوکهای آلوده شامل: تب، افسردگی، سرفه، گرفتگی بینی، عطسه، مشکلات تنفسی، قرمز و ملتهب شدن چشم‌ها، کاهش اشتها و آبریزش از بینی و چشم‌ها می‌باشد.

چگونه انسانها گرفتار می شوند ؟
عفونت بیماری در انسانها به صورت گهگاه و با ارتباط مستقیم با خوکها ایجاد می‌شود وقتی انسانی به این ویروس مبتلا می‌شود، می‌تواند از راه تنفس با سرفه یا عطسه عامل بیماری را به سایرین انتقال دهد. در سال 1988 در یکی از ایالت‌های آمریکا این عفونت در خوکها منجر به ابتلای چندین نفر شد و مشخص گردید اولین بیمار، آن را به سایر افراد انتقال داده است. این اشخاص شاغلین مراکز بهداشتی بودند.
معمولاً مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماریها در آمریکا(CDC) هر دو سه سال یک بار، یک مورد از این بیماری را در انسانها گزارش می‌کرد، اما از دسامبر 2005 تا فوریه 2009، دوازده مورد به این مرکز گزارش شد.
انتقال انسان به انسان آنفلوآنزای خوکی شبیه به انتقال و شیوع عفونت ویروس آنفلوآنزای انسانی است یعنی از طریق سرفه، عطسه، دستهای آلوده یا اشیاء آلوده به ویروس منتقل می‌شود. عفونت با خوردن گوشت خوک یا فرآورده‌های آن انتقال نمی‌یابد. همچنین پختن گوشت آن باعث از بین رفتن ویروس می گردد.

علائم آنفلوآنزای خوکی در انسان
علائم آنفلوآنزای خوکی شبیه سایر آنفلوآنزاهااست . این علائم شامل: تب ولرز، سردرد، احتقان یا گرفتگی بینی، آبریزش از بینی، گلودرد، سرفه، بدن درد و کوفتگی عضلانی، گیجی و منگی، کاهش یا فقدان اشتها، تهوع و استفراغ و اسهال می‌باشد که ویروس مذکور طی 24 تا 72 ساعت پس از ورود به بدن علائم خود را ظاهر می‌سازد.

تشخیص بیماری
نمونه خلط یا ترشحات تنفسی بیمار بایستی طی 4 تا 5 روز از ابتدای بیماری یعنی زمانی که ویروس بیشترین آلودگی را دارد گرفته شود، هر چند بعضی بیماران مثل بچه‌ها ممکن است ویروس را تا 10 روز یا بیشتر منتقل نمایند. گفتنی است نمونه‌ها باید به مراکز بهداشتی مشخص جهت تشخیص ارسال گردد.

درمان
چهار دارو (آمانتادین، ریمانتادین، اوسلتامیویر و زانا میویر) در درمان آنفلوآنزای خوکی موثر است که از این چهار دارو تنها آمانتادین در کشور موجود بوده و تقریباً همه این داروها بر روی ویروس موثر می‌باشند. اما مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماریها در آمریکا (CDC)، اوسلتامیویر و زانا میویر را در صورتی که به موقع استفاده شود تاثیرگذارتر می‌داند.
به طور رایج واکسنی برای آنفلوآنزای خوکی وجود ندارد . این بیماری در مکزیک شیوع یافته و به ایالات متحده، فرانسه، انگلیس و ژاپن نیز سرایت کرده است، در کشور ما نیز انواع دیگر این ویروس که همگی از نوع آنفلوآنزای A می‌باشد، همواره وجود داشته ولی با تشخیص به موقع و درمان مناسب تاکنون مرگ و میری به دنبال نداشته است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.


منبع : parsdoctor





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن