تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806362961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه انتشار گزارش البرادعي؟ قشقاوي: آژانس بدون توجه به فشارها، حقوقي عمل كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در آستانه انتشار گزارش البرادعي؟ قشقاوي: آژانس بدون توجه به فشارها، حقوقي عمل كند
سياسي. وزارت امور خارجه . سخنگو
سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر ادامه همكاري ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد: همواره آماده‌ايم در چارچوب پادماني، همكاري‌هاي خود را با آژانس ادامه دهيم .

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حسن قشقاوي روز دوشنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران و در آستانه انتشار گزارش مديركل آژانس در خصوص موضوع هسته‌اي ايران همچنين تصريح كرد: انتظار ما از آژانس اين است كه بر اساس رويكرد حقوقي عمل كند و تحت تاثير فشارهاي خارجي كه قبلا هم بويژه از سوي آمريكا سابقه داشته است قرار نگيرد .

قشقاوي افزود: ما مي‌دانيم اين فشارها همواره در آستانه حل و فصل مسايل تشديد مي‌شود و از آژانس مي‌خواهيم رويكرد حقوقي خود را بدون توجه به فشارهاي خارجي حفظ كند.

قشقاوي گفت: براي هرگونه ارزيابي درخصوص گزارش جديد آژانس و اعلام مواضع نسبت به آن بايد ابتدا صبر كنيم تا اين گزارش منتشر شود.

** ادعاي مفقود شدن اورانيوم درايران، فضاسازي رسانه‌اي است
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين ادعاي يك نشريه انگليسي مبني بر مفقود شدن اورانيوم از تاسيسات هسته‌اي ايران را تكذيب و آن را فضاسازي رسانه اي توصيف كرد.

قشقاوي تاكيد كرد : تمام مواد هسته‌اي ما در نطنز واصفهان تحت نظارت و مهر و موم آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دارد .

وي با بيان اين كه حتي سخنگوي آژانس با انتشار بيانيه‌اي رسما ادعاي ديلي تلگراف را تكذيب كرده است، افزود : محمد البرادعي مديركل آژانس نيز بارها اعلام كرده در مواد هسته‌اي ايران هيچ انحرافي به سوي كاربري نظامي وجود ندارد .

قشقاوي ادعاي نشريه انگليسي را تلاشي براي ايجاد جنگ سرد رسانه‌اي در آستانه انتشار گزارش البرادعي ناميد و گفت: به اين فضاسازي ها عادت كرده ايم و شايد اين ادعاها تا ‪ ۴۸‬ساعت آينده هم ادامه پيدا كند.

قشقاوي در پاسخ به سوالات مكرر خبرنگاران هر گونه اظهار نظر وزارت خارجه درباره گزارش امروز البرادعي را به پس از انتشارمتن كامل آن موكول كرد.

وي با اين حال افزود: مذاكرات هسته‌اي در فضاي سازنده و رو به پيش ميان آقايان جليلي و سولانا و در ديگر سطوح ادامه دارد .

قشقاوي اظهار اميدواري كرد با تداوم اين گفتگوها بتوان مشكلات موجود را حل و فصل كرد .

** موضع تهران در قبال توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق
سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: حفظ حاكميت همه جانبه ملي در عراق براي ما مهم است و بايد زمينه‌اي براي خاتمه وضعيت اشغال آن كشور فراهم شود.

قشقاوي كه به سووالي درباره توافقنامه امنيتي ميان آمريكا و عراق پاسخ مي گفت، تصريح كرد : مراجع، مسوولان و مردم عراق مواضعي را درباره ضرورت رفع اشغال بيان كرده‌اند وما طبعا از اين مواضع حمايت مي‌كنيم .

قشقاوي اضافه كرد: هنوز نكات بسيار مهمي در اين موافقتنامه وجود دارد كه كاملا حل و فصل نشده است .

از قشقاوي همچنين درباره زمان دور آتي مذاكرات ايران و آمريكا درباره مسايل امنيتي عراق سووال شد .

وي با بيان اينكه تا كنون از زمان جديد اين مذاكرات اطلاع دقيقي در دست نيست گفت: اين گونه مسايل با درخواست دولت عراق و در چارچوب رايزني براي استقرار صلح و ثبات بيشتر صورت گرفته است.

قشقاوي همچنين گفت كه در اين موارد، ابتدا طرف عراقي درخواست خود را براي برگزاري مذاكرات مطرح مي‌كند و سپس طرف ايراني آنرا بررسي كرده و در مرحله بعدي مذاكرات اجرايي مي‌شود .

**متكي امروز به آلمان مي‌رود
قشقاوي همچنين از سفر منوچهر متكي به آلمان تا ساعاتي ديگر خبر داد و گفت : اين سفر در ادامه سفرهاي قبلي وزير خارجه ايران به مسكو و باكو و با هدف رايزني در خصوص مسايل مهم منطقه‌اي ازجمله قفقاز و كمك به ايجاد صلح و ثبات در اين منطقه، انجام مي‌شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سووال كه آيا در سفر متكي به آلمان در خصوص موضوع هسته‌اي گفت و گو خواهد شد، گفت: بحث اصلي سفر متكي موضوع قفقاز است و البته ممكن است در ديدارهاي دوجانبه به طور طبيعي طيفي از مسايل دوجانبه و منطقه‌اي در گفت و گوها مطرح شود .

قشقاوي همچنين ازسفر قريب الوقوع وزير خارجه ارمنستان به ايران خبر داد و گفت: موضوع اصلي اين سفر نيز پرداختن به مسايل منطقه قفقاز مي‌باشد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سووالي در خصوص اينكه آيا حوادث گرجستان بر روابط روسيه و آمريكا تاثير گذاشته است، خاطر نشان كرد:
حوادث قفقاز قطعا بر منطقه تاثير گذار است و رسيدن به درك مشترك در منطقه بر پايه گفت و گو براي رسيدن به راهكارهاي مناسب و همكاري‌هاي منطقه اي ضروري است .

وي افزود: ديپلماسي قفقازي ايران هم مشغول فعاليت شده كه مرحله اول آن با سفر متكي به مسكو و باكو شكل گرفت و مورد استقبال طرف روس و آذربايجاني قرار گرفت .

وي بار ديگر تصريح كرد: هدف از اين گونه سفرها كمك به حل و فصل مسايل منطقه‌اي از جمله منطقه حساس قفقاز است كه از منابع انرژي غني برخوردار است .

**برنامه سفر احمدي نژاد به نيويورك تدوين شده است
قشقاوي همچنين از تدوين كامل برنامه سفر دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران به نيويورك براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد خبر داد.

سخنگوي وزارت خارجه گفت: برنامه‌هاي سفر در حوزه رياست جمهوري كاملا تدوين شده و براي اجرا به نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در نيويورك ابلاغ شده است.

وي رئوس اين برنامه را سخنراني در نخستين روز برگزاري مجمع عمومي، ديدار با همتايان خارجي، انجام مصاحبه مطبوعاتي و ديدار با ايرانيان مقيم آمريكا اعلام كرد.

قشقاوي در خصوص تاخير در صدور رواديد رييس جمهوري و هيات همراه نيز اظهار اميدواري كرد كه اين مساله به زودي حل شود.

وي با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته نيز تاخيرهايي در صدور رواديد هيات ايراني توسط دولت آمريكا صورت گرفته بود، هدف از اين نوع برخورد را تلاش براي تاثيرگذاري در برنامه ريزي هيات كشورمان اعلام كرد.

** اسلام ستيزي در غرب باعث تبعيض عليه مسلمانان شده است
سخنگوي وزارت خارجه كه پيش از اين مسووليت، سفير ايران در سوئد بود در پاسخ به سوالي خواستار رفع تبعيض عليه مسلمانان در كشورهاي غربي گرديد كه از طريق سياست‌هاي اسلام ستيزانه به اجرا گذاشته شده است.

وي اسلام ستيزي را در ارتباط مستقيم با تبعيض عليه مسلمانان در كشورهاي غربي دانست و افزود: متاسفانه تاثير اين گونه اهانت‌ها به مقدسات اسلامي مي تواند سر منشا تبعيض‌هاي فراوان قرار گيرد.

قشقاوي در پاسخ به سوالي درباره اهانت به مقدسات مسلمانان در كشورهاي غير اسلامي گفت: جهان امروز به تفاهم بين اديان و مذاهب از جمله احترام به اعتقادات مسلمانان، گفتگو و مداراي بيشتر نياز دارد. با اسلام ستيزي يا توهين به اديان چنين تفاهمي صورت نخواهد گرفت.

قشقاوي ادامه داد: بحث توهين به مذاهب دقيقا به منظور تبعيض عليه اقليت ها در غر ب صورت مي‌گيرد و اميدواريم كه از آزادي بيان به عنوان بهانه اي براي اعمال تبعيض سوء استفاده نشود.

**درباره گزارش آژانس نبايد پيش قضاوت كرد
سخنگوي دستگاه ديپلماسي همچنين در پاسخ به اين سوالي كه آيا در صورت منفي بودن گزارش آژانس واكنش ايران چه خواهد بود، تصريح كرد: در اين‌باره نبايد پيش قضاوت كرد . بعد از دريافت گزارش فرصت هست كه آن را تجزيه و تحليل كنيم و موارد مثبت و منفي احتمالي در گزارش البرادعي را ارزيابي كنيم و بعد از اين ارزيابي‌ها جمهوري اسلامي ايران مواضع خود را اعلام خواهد كرد.

** حوادث اخير قفقاز بر منطقه تاثير گذار است
در ادامه خبرنگاري با اشاره به بحراني شدن روابط آمريكا و روسيه پس از تحولات گرجستان پرسيد: موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال اين دو كشور چيست و آيا اين روابط تاثيري در تعامل ‪ ۵+۱‬با ايران خواهد داشت ؟
قشقاوي پاسخ داد: حوادث يك ماه اخير قفقاز قطعا بر كشورهاي منطقه تاثير گذار است و ما فكر مي‌كنيم درك مشترك در منطقه بر پايه گفت و گوهاي دو جانبه و چندجانبه به منظور رسيدن به راهكارهاي مناسب براي يك همكاري منطقه اي، اقدامي ضروري است و در اين چارچوب ديپلماسي قفقازي ايران مشغول فعاليت شده است.

وي افزود: گفت و گوهاي حلقه اول اين رايزني‌ها با ديدار متكي در آغاز اين هفته در مسكو و سپس در باكو شكل گرفته و ابتكارات جمهوري اسلامي ايران براي صلح و ثبات منطقه‌اي و رسيدن به همكاري منطقه‌اي براي حل و فصل مشكلات منطقه‌اي مورد استقبال آنان قرار گرفته است .

سخنگوي دستگاه ديپلماسي خاطرنشان كرد: ما معتقديم اين گفت و گوهاي محتوايي و جدي با كشورهاي منطقه تداوم داشته باشد و از ظرفيت‌هاي كشورهاي اروپايي هم در اين زمينه استفاده خواهيم كرد.

** روابط دولت‌ها با آمريكا به خودشان ارتباط دارد
وي در ادامه پاسخ به سووال قبل افزود: اينكه دولت‌ها با يكديگر يا با آمريكا چه ارتباطي دارند، اين موضوع به خود آن دولت‌ها ارتباط دارد و ما در چارچوب رويكرد منطقه‌اي تلاش فعالانه ديپلماتيك خود را انجام مي‌دهيم و دورنمايي موفقيت آميزي را مي‌بينيم . محتواي مذاكرات نشان مي‌دهد كه جمهوري اسلامي ايران در چارچوب ابتكارات خود موفق بوده و در حال پيشرفت است.

**ديدارهاي احتمالي رييس جمهوري با همتايان ‪ ۵+۱‬در نيويورك
در ادامه خبرنگاري پرسيد كه آيا امكان برگزاري اجلاس ‪ ۵+۱‬به اضافه ايران در حاشيه نشست نيويورك وجود دارد.

قشقاوي با بيان اينكه از احتمال برگزاري نشست ‪ ۵+۱‬در حاشيه اجلاس نيويورك خبري ندارد و بايد منتظر گذشت زمان بود ، افزود: البته طبيعت اجلاس‌هايي نظير مجمع عمومي سازمان ملل اين است كه ممكن است مذاكرات دوجانبه مثلا
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن