تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821221903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مديران مدارس در صورت حادثه براي دانش‌آموزان در سرويس‌هاي غير تاكسي مقصرند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: هشدار رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مديران مدارس در صورت حادثه براي دانش‌آموزان در سرويس‌هاي غير تاكسي مقصرند
خبرگزاري فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران گفت: مديران مدارسي كه در سرويس‌هاي مدرسه از خودروهايي غير از تاكسي استفاده كنند در صورت وقوع حادثه به عنوان مقصر در گزارش پليس گزارش داده مي‌شوند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سرهنگ هادي هاشمي امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري جلسات هماهنگي در مورد سرويس مدارس از 2 ماه گذشته گفت: فقط 2 منطقه در تهران براي سرويس مدارس از تاكسي استفاده كردند در حالي كه مطابق آيين‌نامه‌اي كه دولت براي سرويس مدارس ابلاغ كرد سرويس مدارس بايد با تأييد شهرداري صورت گيرد.
وي ادامه داد: در شهر تهران تاكسيراني براي اين موضوع اختصاص يافت ولي علي‌رغم آمادگي 100در درصد تاكسي‌راني متأسفانه به غير از 2 منطقه آموزش و پرورش مابقي مناطق از تاكسي به عنوان سرويس استقبال نكردند.
وي با بيان اينكه تاكسي‌ها به عنوان رانندگان مجاز از سوي تاكسيراني براي سرويس مدارس هستند، گفت: برخورد جدي با خودروهاي شخصي كه به عنوان سرويس مدارس اقدام به فعاليت مي‌كنند انجام مي‌شود و اگر اين خودروها دچار حادثه‌اي شوند مدير مدرسه به عنوان مقصر در گزارش پليس معرفي خواهد شد.
وي گفت: در تهران 26هزار دستگاه سرويس مدارس مورد نياز است و تاكسيراني آمادگي اختصاص 60هزار خودرو جهت سرويس دهي را دارد.
سرهنگ هاشمي گفت: خودروهاي تاكسي كه جهت سرويس مدارس معرفي مي‌شوند بايد حتما معاينه فني، بيمه سرنشين و راننده را داشته‌باشند و حتماً نيز بر اساس ظرفيت مجاز اقدام به سرويس‌دهي كنند زيرا پليس در صورتي كه با ظرفيت خارج از حد استاندارد در سرويس مدارس رو به رو شود در مرحله اول اعمال قانون و در مرحله دوم حتما خودرو را متوقف خواهد كرد.
وي ادامه داد: خودروهاي شخصي نيز كه اقدام به سرويس دهي مدارس كنند از مرحله اول اعمال قانون صورت گرفته و از مرحله دوم جلوي كار آنها به شدت گرفته مي‌شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اينكه وسيله نقليه شخصي از نظر پليس هويت عمومي ندارد گفت: تاكسي علاوه بر اينكه راننده آن شناخته شده است تحت مديريت واحد نيز مي‌باشد و در صورت استفاده از آن به عنوان سرويس مدارس كنترل آن آسانتر و ايمني بيشتري را براي دانش آموزان به همراه خواهد داشت.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه در صورت به كارگيري تاكسي در سرويس‌هاي مدارس در حمل و نقل عمومي شهر اختلال ايجاد نخواهد شد گفت: در تهران 60هزار تاكسي داريم ولي نياز تهران به تاكسي كمتر از 30هزار است و ما دو برابر بيش از ظرفيت تهران در آن تاكسي داريم. لذا بكارگيري تاكسي‌ها در سرويس مدارس باتوجه به اينكه بيشتر حمل و نقل عمومي توسط شركت واحد انجام مي‌‌شود هيچگونه اختلالي در سرويس دهي ايجاد نخواهد كرد.

*كاهش 30درصدي ترافيك در ماه رمضان
سرهنگ هاشمي با بيان اينكه سياست دولت در مورد ساعات كاري ادارات باعث كاهش ترافيك صبح و عصر در تهران شده است، گفت: اين اقدام باعث شد تا از ترافيك 30درصد كاسته شود.

*از هفته آينده كارت سوخت آژانس‌هاي فاقد تابلو و نوار شطرنجي باطل مي‌شود
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به ساماندهي آژانس‌هاي تاكسي تلفني در تهران بعد از اجراي سهميه بندي بنزين گفت: از زمان اجراي طرح سهميه بندي بنزين، راهنمايي و رانندگي ناجا كار ساماندهي آژانس‌هاي تاكسي تلفني را كه براي آنها سهميه كارت سوخت داده شد بر عهده گرفت و خودروهاي اين آژانس‌ها بايد داراي نوار شطرنجي در كاپوت جلو و در صندوق عقب، برچست به همراه كد آژانس و تابلوي سقف باشند كه در اين زمينه جلساتي با اتحاديه‌ مربوطه نيز گذاشته شد.
وي ادامه داد:‌متأسفانه روند اجرايي اين كار روز به روز كمتر مي‌شود و عليرغم اينكه اتحاديه و وزارت بازرگاني مسئوليت اين آژانس‌ها را عهده دار هستند در زمينه رفع اين مشكل اقدام قاطعي انجام ندادند و نتيجه مطلوبي در اين زمينه حاصل نشد.
وي گفت: با هماهنگي رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت از هفته آينده خودروهاي تاكسي تلفني‌هايي كه نوار شطرنجي، برچست و تابلوي سقف نداشته باشند كه ضمن اعمال قانون كارت سوخت آنها را باطل مي‌كنيم.
وي ادامه داد: هم اكنون 90درصد آژانس‌ها مقررات را رعايت مي‌كنند ولي 10درصد آنها رعايت نكردند و من از رانندگان اين آژانس‌ها خواهش مي كنم تا مقررات را رعايت كرده و از نوار شطرنجي تابلوي سقف و برچسب استفاده كنند.

*توقيف 600تاكسي و 140 ون به دليل عدم سرويس دهي
سرهنگ هاشمي با اشاره به توقيف 600 تاكسي و 140 ون در اجراي طرح گفت: اين خودروها در حمل و نقل عمومي فعال نبوده و خارج از سرويس فعاليت مي‌كردند.
وي ادامه داد: در تهران 100هزار دستگاه تاكسي و مسافربر شخصي ساماندهي شده داريم كه اگر 50درصد آن فعال باشند مشكل حمل و نقل برطرف مي‌شود.

*روزانه 400موتور سيكلت متخلف توقيف مي‌شود
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران با اشاره به توقيف روزانه 400موتورسيكلت متخلف گفت:‌چون قوانين و مقررات در بخش موتورسيكلت ناكارآمد است و از طرفي خريد موتورسيكلت براي مردم به سهولت انجام مي‌شود در زمينه موتورسيكلت سواران متخلف دچار مشكل هستيم.
وي گفت: 70درصد از مالكان موتورسيكلت‌هاي توقيفي حتي جهت ترخيص موتورسيكلت خود مراجعه نمي كند.
سرهنگ هاشمي ادامه داد: اگر چند ماده قانون خوب و كارآمد داشته باشيم قول مي‌دهم ظرف يك ماه موتورسيكلت‌ها بهترين رانندگان كشور مي‌شوند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران در ادامه با اشاره به مناسبت‌هاي پيش رو طي ماه آينده گفت: براي مناسبت‌هاي پيش رو مانند شب‌هاي قدر، روز قدس، عيدفطر و بازگشايي مدارس طرح‌هاي ترافيكي خاصي تهيه شده است.
وي ادامه داد:‌در شب‌هاي قدر واحدهاي پليس به اندازه نياز ترافيكي تا صبح در معابر و خيابان‌ها حضور خواهند داشت.
وي ادامه داد:‌از 15 شهريور تا 15 مهرماه هرگونه عمليات عمراني در سطح معابر طي روز تعطيل شده است و اين گونه اقدامات در شب و تا ساعت 5 صبح صورت خواهد گرفت.
وي با اشاره به افزايش 30درصدي ترافيك در دو هفته اول مهرماه گفت: 280 تيم موتورسوار و 240 تيم خودرويي به همراه عوامل پياده جهت روان‌سازي ترافيك مهرماه فعاليت مي‌كنند.
وي به شهروندان تهراني توصيه كرد تا طي دو هفته اول مهر كمتر از وسيله نقليه شخصي استفاده كنند و سفرهاي خود را به صورت تقسيم شده انجام دهند.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر قطع برق و ترافيك تقاطع‌ها گفت: خوشبختانه با كم شدن قطعي برق مشكل تقاطع‌ها به حداقل رسيده همچنين 100 تقاطع نيز به برق اضطراري مجهز شده و مسئولان قول دادند تا اول مهر 100 تقاطع ديگر را نيز به برق اضطراري مجهز كنند.
انتهاي پيام/ز
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 408]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن