تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816001665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توجه ويژه دولت،بهبود كيفي شبكه مخابرات كردستان را به دنبال داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توجه ويژه دولت،بهبود كيفي شبكه مخابرات كردستان را به دنبال داشته است
داخلي. اقتصادي. مخابرات.

سرعت بخشي و شتاب در اجراي طرح‌ها در بخش‌هاي مختلف يكي از دستاوردهاي اصلي دولت است كه همگان بر سر اين مساله توافق نظر دارند.

بسياري از طرح‌هاي عمراني، اقتصادي كه از دولت‌هاي گذشته به صورت نيمه تمام باقي مانده بود با اختصاص اعتبارات جهشي و حمايت و توجه بيشتر توسط دولت نهم به نتيجه رسيد و در سه سال اخير شاهد بهره‌برداري از آن بوديم.

بخش ارتباطات و مخابرات در استان كردستان نيز در اين دولت بابهره‌برداري از چندين طرح مخابراتي از جهش قابل توجهي برخوردار شد كه اين امر موجب ارتقاي سيستم‌هاي مخابراتي اين استان شده است.

در طول سه سال استقرار دولت نهم يك هزار و ‪ ۹‬طرح مخابراتي با سرمايه‌اي بالغ بر ‪ ۶۰۷‬ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده است.

بهره‌برداري از اين تعداد طرح در جهت ارتقاي كيفي و كمي شبكه ارتباطات و مخابرات استان كردستان تاثير بسيار خوبي گذاشته است.

اكنون يك هزار و ‪ ۶۶۸‬روستا معادل ‪ ۹۷‬درصد اين نقاط در استان كردستان از ارتباطات تلفني برخوردار است و اين آمار و ارقام نشان‌دهنده ميزان پيشرفت و اهتمام دولت به توسعه ارتباطات مخابراتي است.

اطلاعات موجود نشان مي‌دهد تا قبل از انقلاب اسلامي تنها در چهار روستاي استان كردستان كه اينك به شهر ارتقا يافته‌اند ارتباط تلفني برقرار بود كه اين آمار امروز به يك هزار و ‪ ۶۶۸‬روستا افزايش يافته است.

مدير عامل شركت مخابرات استان كردستان در اين مورد گفت: در يك هزار و ‪ ۶۶۸‬روستاي بالاي ‪ ۲۰‬خانوار اين استان ارتباط تلفني برقرار است كه اين بيش از ‪ ۹۷‬درصد كل روستاهاي استان را شامل مي‌شود.

سيد محمد اصحاق حسيني افزود: از اين تعداد يك هزار و شش روستا داراي تلفن خانگي و در باقي ارتباط تلفني از طريق مراكز تلفن راه دور و دفاتر خدماتي ارتباطي برقرار است.

وي اظهار داشت: اولويت شركت مخابرات كردستان توسعه تلفن خانگي و ايجاد مراكز خدمات ارتباطي در روستاهاي استان است.

وي اظهار داشت: اكنون بيش از ‪ ۱۳۰‬دفتر مخابرات روستايي در روستاهاي كردستان فعال است.

وي تعداد تلفن‌هاي نصب شده شهري و روستايي را در استان ‪ ۴۶۶‬هزار خط ذكر كرد و گفت: از اين تعداد ‪ ۳۱۵‬هزار و ‪ ۵۹۳‬خط در مناطق شهري و شهرها و ‪۱۴۵‬ هزار و ‪ ۴۰۷‬شماره هم در مناطق روستايي نصب شده است.

به گفته وي از اين تعداد تلفن منصوب اكنون ‪ ۴۱۴‬هزار و ‪ ۳۹۷‬شماره تلفن مشغول به كار است كه ‪ ۲۹۳‬هزار شماره از اين تعداد در مناطق شهري و بقيه نيز در مناطق روستايي مشغول به كار است.

وي در ادامه ضريب نفوذ تلفن ثابت در اين استان را كه قبل از انقلاب ‪۲/۴‬ درصد بود، اكنون ‪ ۲۸/۵۳‬درصد ذكر كرد و گفت: به ازاي هر يكصد نفر قبل از انقلاب تنها دو نفر از تلفن ثابت بهره‌مند بودند اما امروز به ازاي هر يكصد تن اين رقم به ‪ ۲۸‬تن رسيده است.

وي همچنين از تجهيز ‪ ۱۴۴‬نقطه روستايي اين استان به خدمات ‪ ICT‬خبر داد.

وي به وضعيت شبكه تلفن همراه در استان كردستان اشاره كرد و گفت: اكنون ‪ ۴۷۴‬هزار شماره تلفن همراه در استان فعال است.

اصحاق حسيني ضريب نفوذ تلفن همراه را در استان ‪ ۳۲/۳۰‬درصد ذكر كرد و گفت: به ازاي هر ‪ ۱۰۰‬تن جمعيت استان ‪ ۳۲‬تن از تلفن همراه استفاده مي‌كنند.

وي به سايت‌هاي تقويت و پشتيباني‌كننده تلفن همراه(‪BTS)‬اشاره كرد و گفت:
اكنون ‪ ۲۴۲‬سامانه از اين سايت در استان فعال است.

وي به شبكه فيبرنوري اشاره كرد و افزود: در حال حاضر در مجموع دو هزار و ‪ ۹۲۰‬كيلومتر فيبر نوري به صورت خاكي و هوايي ارتباط روستايي و شهري و تعدادي از سايت‌هاي پشتيباني شبكه تلفن همراه را فراهم مي‌كند.

وي تعداد تلفن‌هاي همگاني استان را سه هزار و ‪ ۵۷۰‬دستگاه برشمرد كه اين تعداد تلفن‌هاي كارتي راه دور، امداد جاده‌اي و همگاني شهري را شامل مي‌شود.

وي تعداد مشتركين ديتا در استان كردستان را ‪ ۶۰۰‬مشترك ذكر كرد و گفت:
اكنون ‪ ۲۱‬شهر و يك شهرك صنعتي و ‪ ۲۸‬مركز مخابراتي تحت پوشش شبكه ديتا قرار دارد.

مسوول روابط عمومي شركت مخابرات استان كردستان نيز معتقد است كه بررسي آمارهاي موجود و وضعيت فعلي شبكه مخابرات استان كردستان نسبت به سال ‪۸۴‬ نشان از ارتقاي سطح كمي و كيفي اين بخش دارد.

محمد باشوكي گفت: در بخش تلفن‌هاي ثابت منصوب بيش از يكصد هزار شماره و تلفن همراه بيش از ‪ ۴۰۰‬هزار شماره افزايش يافته است.

در سال ‪ ۳۴۸ ،۸۴‬هزار و ‪ ۴۱۳‬شماره تلفن ثابت در استان نصب شده بود كه اين رقم اكنون به ‪ ۴۶۶‬هزار شماره افزايش يافته است.

در بخش تلفن همراه نيز در سال ‪ ۸۴‬تنها ‪ ۶۷‬هزار و ‪ ۹۷۴‬خط تلفن همراه در كردستان فعال بود كه اين رقم اكنون به ‪ ۴۷۴‬هزار شماره افزايش يافته است.

وي گفت: در سال ‪ ،۸۴‬هيچ دفتر ‪ ICT‬روستايي در استان كردستان فعاليت نداشت اما اكنون ‪ ۱۴۴‬دفتر در سطح استان فعاليت دارد.

وي افزود: در سال ‪ ۸۴‬يك هزار و ‪ ۷۵۰‬روستاي استان داراي ارتباط و ‪۲۸۱‬ روستا نيز تلفن خانگي داشت كه اكنون يك هزار و ‪ ۶۶۸‬روستا داراي ارتباط و يك هزار و شش روستا نيز داراي تلفن خانگي است.

وي مجموع سايت ‪ BTS‬تلفن همراه در استان كردستان تا سال ‪ ۸۴‬را ‪ ۶۵‬سايت ذكر كرد و گفت: اين رقم اكنون به ‪ ۲۴۲‬سايت افزايش يافته است.

آمارهاي فوق نشان‌دهنده پيگيري جدي مسوولان شركت مخابرات كردستان در سايه توجهات و عنايت ويژه دولت در اختصاص اعتبارات به بخش مخابرات استان كردستان را نشان مي‌دهد.

افزايش شاخص‌هاي مخابراتي امروز در كردستان نمود عيني در ارتقاي سطح كيفي اين بخش دارد و مشتركين به خوبي بهبود كيفيت شبكه را مشاهده مي‌كنند.

استان كردستان داراي يك ميليون و ‪ ۴۵۰‬هزار تن جمعيت است كه از اين تعداد ‪ ۶۵۰‬هزار تن در روستاها زندگي مي‌كنند. ك/‪۴‬
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن