تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821260390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گروهي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه رتسوميكان ژاپن از شهر يزد ديدن كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گروهي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه رتسوميكان ژاپن از شهر يزد ديدن كردند
سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان يزد اعلام كرد: گروه 20 نفري اساتيد و دانشجويان رشته توريسم دانشگاه رتسوميكان كشور ژاپن از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي استان يزد ديدن كردند.


گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اين سازمان حاكيست:پرفسور كوپر از اساتيد دانشگاه ژاپن سرپرستي اين گروه را بر عهده داشت و در اين بازديد دكتر كاظم وفاداري مسئول دفتر اطلاع رساني كشورمان در ژاپن نيز حضور داشت.
اين گزارش مي افزايد: گروه ياد شده با مليتهاي ژاپني ، كره اي و تايلندي 22 شهريورماه از طريق شيراز وارد يزد شده و به مدت چهار روز از بناهاي تاريخي شهرستان هاي ابركوه ، مهريز ، يزد ، اردكان و ميبد بازديد كردند.
مسجد جامع كبير يزد ، مجموعه اميرچقماق ، زندان اسكندر ، بافت قديم ، آتشكده و ذخمه زرتشتيان يزد ، كوه ريگ و رباط زين الدين شهرستان مهريز ، مسجد جامع فهرج، كاروانسراي شاه عباسي ، چاپارخانه و يخچال قديمي ميبد از جمله بناهاي مورد بازديد گروه ژاپني بود.
رييس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان يزد نيزدر ديدار با گروه ياد شده بااشاره به وجود 6500 اثر تاريخي فرهنگي و طبيعي شناسايي شده در اين استان گفت: تاكنون يك هزار و 250 اثر آن در فهرست آثار به ثبت رسيده است.
" عزيزالله سيفي " ، ويژگي معماري اين ديار رامورد توجه بسياري از اساتيد و متخصصان معماري و گردشگري دنيا دانست و گفت: هم اينك نوع " معماري يزد " در دانشگاه گرانوبل فرانسه تدريس مي شود.
"پرفسور كوپر"سرپرست گروه توريستي دانشگاه ژاپن نيز ضمن ابراز خرسندي از سفر به ايران و بويژه استان يزد ، هدف خود و گروه همراه را از اين سفر بررسي راهكارهاي حضور بيشتر گردشگران ژاپني در ايران بيان نمود.
گروه ياد شده نيز در نشستي با مسوولان با ويژگي هاي كوير، قنات و بادگير و مواجه مردم اين خطه با كمبود آب آشنا شدند و همچنين در تور شتر سواري كوير شهرستان بافق شركت كردند.
ك/1 651/1027/546 شماره 152 ساعت 11:31 تمام
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن