تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821068882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخن روز/تهديد اسرائيل به ترور رهبران مقاومت؛دل بستن ابومازن به سراب مذاكرات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سخن روز/تهديد اسرائيل به ترور رهبران مقاومت؛دل بستن ابومازن به سراب مذاكرات
خبرگزاري مهر - گروه بين الملل :ابومازن در حالي همچنان به مذاكرات سازش با رژيم صهيونيستي دل بسته است كه اين رژيم تا كنون به هيچ يك از تعهدات قبلي خود عمل نكرده و به تازگي تهديد به ازسرگيري ترور رهبران و اعضاي گروههاي مقاومت كرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر،"شائول موفاز" وزير حمل و نقل و ارتباطات رژيم صهيونيستي و وزير جنگ سابق اين رژيم تهديد كرده است اين رژيم سياست ترور رهبران و اعضاي مقاومت فلسطين را از سر خواهد گرفت.

بهانه موفازعمليات دوگانه اي بود كه اخيرا در نزديك مرزهاي نوار غزه و مناطق اشغالي از سوي گروهي موسم به گروههاي التوحيد صورت گرفت.

هر چند تهديدهاي موفاز با پاسخ قاطع گروههاي مقاومت فلسطين روبرو شده و جنبش جهاد اسلامي به رژيم اشغالگر قدس درباره پيامدهاي هرگونه تجاوزگري به مناطق فلسطيني هشدار داده و گردانهاي مقاومت ملي شاخه نظامي جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين هم هشدار داده است هر لحظه امكان دارد توافقنامه آتش بس ميان گروههاي فلسطيني و اسرائيل در سايه ادامه حملات اشغالگران به ملت فلسطين ازهم فروپاشد.

ابوسليم سخنگوي اين گردانها گفته است : اسرائيل با تهديدهاي روزانه خود كه آتش بس را در معرض فروپاشي قرار مي دهد، تمام گروههاي مقاومت را وادار مي كند به طور جدي درباره پايبندي به آتش بس بازنگري كنند، زيرا آتش بس در سايه بي اعتنايي اشغالگران به آن نمي تواند يك طرفه ادامه داشته باشد.

ابوسليم تاكيد كرده است نيروهاي مقاومت توان پاسخگويي به هر تجاوز اسرائيل را دارند.

اين در حالي است كه مركز حقوق بشر فلسطين در گزارش هفتگي خود اعلام كرده است : نيروهاي رژيم اشغالگر اسرائيل طي هفته هاي اخير حدود 55 عمليات يورش به بيشتر شهرها وروستاها واردوگاههاي كرانه باختري انجام داده اند و اشغالگران در سه هفته اخير اين اقدامات را افزايش داده اند و به دهها ساختمان و منزل مسكوني حمله كرده و به صورت بي هدف به سوي شهروندان و منازل آنها آتش گشوده اند.

با وجود تهديدهاي اشغالگران قدس،ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در گفتگو با روزنامه اسرائيلي "هاآرتص" به اين رژيم اشغالگر متعهد شده است از وقوع انتفاضه سوم ملت فلسطين جلوگيري خواهد كرد.

ابومازن با ناديده گرفتن حقوق مشروع ملت فلسطين از جمله حق بازگشت همه آوارگان به سرزمينهاي غصب شده، بر خلاف خواسته ملت وگروههاي مقاومت فلسطين، موافقت خود را با حل محدود مسئله آوارگان اعلام كرده است.

رئيس تشكيلات خودگردان گفته است از معاهده سازش اسلو كه طراح آن وي بوده است، پشيمان نيست.

ابومازن گفته است : بيست سال پيش از اين معاهده به صلح با اسرائيلي ها ايمان داشتم و امروز هم به آن ايمان دارم.

رئيس تشكيلات خودگردان، مقاومت ملت فلسطين بر ضد اشغالگران و غاصبان سرزميشان را يك اشتباه خوانده و گفته است : ما در تبديل انتفاضه به مبارزه مسلحانه اشتباه كرديم و تمام توان و امكانات خود را براي جلوگيري از شعله ور شدن آتش انتفاضه سوم به كار خواهم گرفت. ابومازن، مقاومت مسلحانه بر ضد اسرائيل را به خشونت تشبيه و تقبيح كرده است.

ايمان ابومازن به امضاي معاهده سازش با اسرائيل در حالي است كه وي و ديگر اعضاي تيم مذاكره كننده تشكيلات بارها به بي نتيجه بودن مذاكرات اعتراف كرده اند .

گفتگوها ميان رژيم اسرائيل و تشكيلات خودگردان فلسطين كه در نشست آناپوليس آغاز شد؛ مدتي است به پايان خود رسيده است بدون اينكه طرفين شكست آن را اعلام كنند، البته هر يك از طرفين، دلايل خاص خود را دارند، اما حقيقت اين است كه هر دوي آنها نمي توانند آن را انكار كنند يا بر آن سرپوش قرار دهند.

اين مذاكرات با شكست سختي روبرو شد و تداوم آن مانند يك نمايشنامه تاريك است كه تل آويو مي خواهد با مخفي شدن در پس آن، به بهره برداري و كسب اهداف خاص خود بپردازد.

يك تحليلگر فلسطيني گفته است : اين مذاكرات كه با سقف زماني مشخص نشده است، ما را به سمت سردرگمي و مسير ناشناخته مي كشاند و سبب افزايش حالت شكاف ميان فرزندان يك ملت(فلسطين) و باز شدن راه براي نفوذ ناكامي به صفوف آن مي شود و فرصتها و زمينه مناسب را براي تداوم تحميل شرايط اسرائيل و سرقت بخشهايي از زمين كه نشانه هايش در هر لحظه تغيير مي كند.

مذاكرات اسرائيل و تشكيلات خودگردان علاوه بر بيهودگي و وقت كشي، به سرپوشي بر طرحهاي خطرناك اسرائيل تبديل شده است كه زمين و ملت فلسطين را تهديد مي كند و توان يافتن راههاي مورد حمايت مردمي براي مقابله با غول شهرك سازي مستمر در قلب سرزمين فلسطين را از آن مي گيرد و متاسفانه شكاف شرم آور در صحنه فلسطيني به اين اقدامات غيرقانوني و غير انساني كمك مي كند.

بايد اذعان كرد كه ادامه جنايتهاي اسرائيل مانند غارتگري و بازداشت و شهرك سازي و نيز مشكلات سياسي و مناقشات حزبي در اين رژيم، اين اطمينان و حق را به رهبران تشكيلات خودگردان فلسطين نمي دهد كه به نيابت از ملت فلسطين براي ادامه مذاكرات و نشستهاي بيهوده در اين پايتخت و آن پايتخت تا بي نهايت دل خوش كنند،زيرا اين ورود بدون برنامه و نامشخص، به سود ملت فلسطين نيست.

بنابراين در سايه ادامه تجاوزات مستمر اشغالگران قدس به مناطق فلسطيني و بي اعتنايي آنها به آتش بس امضا شده و نيز با وجود اعتراف مقامهاي تشكيلات خودگردان به بي نتيجه بودن مذاكرات سازش، اين تشكيلات بايد به اشتياق وافر به حركت در پس سراب پايان دهد، زيرا شرايط، حساس و خطرناك و مستلزم تصميمات مناسب براي خروج از سردرگمي و مسير اشتباه است.

انگيزه ها وعوامل فراواني وجود دارد كه عقب نشيني از اين مذاكرات بيهوده و بي نتيجه و تلاش فوري براي برگرداندن وحدت و همبستگي به صفوف ملت فلسطين و تقويت وحدت ملي را در صحنه اي كه از شكاف و دودستگي و بي اعتنايي به ديدگاهها و مواضع مردمش رنج مي برد، توجيه و ضروري مي كند.

در پايان بايد از ابومازن كه گفته است به امضاي معاهده سازش با اسرائيل ايمان دارد و ديگر مذاكره كننده تشكيلات خودگردان ، بايد اين سؤال را پرسيد كه آيا زمان براي توقف مذاكرات و اعلام شكست و عقب نشيني از آن و آشتي با ملت فلسطين و درك عمق بيداري آنها فرا نرسيده است.

-----------------
گروه بين الملل: رضا مهري
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن