تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821200291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تخليه يك شهر ايتاليا از ترس انفجار بمبي به جا مانده از جنگ دوم جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تخليه يك شهر ايتاليا از ترس انفجار بمبي به جا مانده از جنگ دوم جهاني
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/06/19
يك بمب عمل نكرده از جنگ جهاني دوم در يكي از شهرهاي ايتاليا كشف و موجب وحشت مردم و اعلام وضع اضطراري در اين شهر شده است.
به گزارش پايگا ه اينترنتي روزنامه ايتاليايي زبان ايل مسجرو چهار تا پنج هزار نفر از ساكنان شهر سالرنو در ايتاليا پس از كشف بمبي متعلق به جنگ جهاني دوم در منطقه كارمينه كه احتمال انفجار آن نيز وجود دارد ، خانه هاي خود را ترك كرده اند. اين بمب پانصد پوندي( 250 كيلو) ساخت كشور انگليس در طي عمليات گود برداري براي ساخت پاركينگي زير زميني در خيابان ميكلانجلو اسكيپا كشف شد. در همين زمينه نيروهاي حفاظت مردمي در طول شب و با بلندگو در حال هشدار دادن به ساكناني هستند كه هنوز اقدامي براي تخليه مكان هاي خود نكرده اند. تا ساعت بيست و سه (ديشب)هنوز تعداد زيادي از ساكنان منطقه به هشدار مقامات نسبت به انفجار بمب ترتيب اثر نداده و منطقه را ترك نكرده بودند. وجود خطر به اندازه اي است كه در استاديوم ورزشي وستوتي چادر هايي جهت اسكان ساكنان منطقه بر پا شده و شهروندان زيادي نيز به منزل خويشاوندان يا دوستان خود رفته و ديگر خانواده هاي ساكن منطقه نيز در مدارس اسكان داده خواهند شد.
به نوشته پايگاه اينترنتي اين روزنامه، بخش حمل و نقل ريلي با ترافيك سنگيني مواجه شده و افراد مسئول ترس از آن دارند با توجه به جابجايي اتفاقي بمب از طريق بيل مكانيكي محتويات شيميايي بمب فعال شده و بمب تا شش روز آينده منفجر شود. بر همين اساس در محل استانداري منطقه نيز جلسه اي با حضور استاندار و فرماندار ، فرماندهان نيرو هاي ژاندارمي و نمايندگان نيرو هاي حفاظت مردمي و شهردار سالرنو تشكيل شده است. بخش حمل و نقل ريلي شمال و جنوب نيز با توجه به ايجاد ترافيك سنگين مسدود شده است.
در حال حاضر نيرو هاي متخصص ارتش نيز قادر به خنثي كردن بمب نبوده و در واقع در اولين مرحله بايد متوجه بشوند با توجه با جابجايي انجام شده توسط بيل مكانيكي مواد شيميايي بمب فعال شده است يا خير ، كه در صورت بروز چنين حالتي هيچ دخالتي بر روي بمب نمي توان انجام داد . كارشناسان مي گويند انفجار اين نوع بمب در فاصله زماني صد و چهل و چهار ساعت بوقوع مي پيوندد.
بر همين اساس و با توجه به اعلام استانداري محل، تاكنون فقط حدود شصت و پنج درصد ساكنان، منطقه را ترك كرده اند و در ساعت هاي اتي نيرو هاي امنيتي سعي خواهند كرد تا شعاع دويست و پنجاه متري از بمب را تخليه كنند. بر اساس تصميم هاي اتخاذ شده و با توجه به اسكان خانواده در محل مدارس ، بيش از پانصد دانش آموز مدارس ابتدايي و غيره از تاريخ يازدهم سپتامبر نمي توانند به مدرسه بروند.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 752]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن