تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803370165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش : نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا ؛ تجربه اي موفق و نياز به توجه بيشتر


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش : نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا ؛ تجربه اي موفق و نياز به توجه بيشتر
تهران / واحد مركزي خبر/ اقتصادي 1387/06/19
" حراج كالا " روشي است كه معمولاً واحدهاي صنفي براي جلب مشتريان، افزايش فروش استفاده مي كنند.
اصناف كشور هم مدتي است به مناسبت هاي مختلف با ارائه تخفيف و تسهيلات مختلف از طريق برپايي نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا ، نيازهاي هموطنانمان را
با نوعي " حراج " در اختيار آنان قرار مي دهند.
نمايشگاههاي تهران در سالهاي ابتدايي به صورت فصلي در محل برپايي نمايشگاههاي بين المللي برگزار مي شد كه با مخالفت شهرداري برپايي اين نمايشگاهها در چهار نقطه شهر شامل پارك ارم، دشت بهشت سعادت آباد، شهيد باستاني و حكيميه تهرانپارس برگزار مي شد.
با اين حال در آستانه برپايي نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالاي امسال كه با ايام ماه رمضان همزمان شد، شهرداري موضوع تازه اي مطرح و با برپايي نمايشگاه در برخي مناطق به علت دور از دسترس بودن، ازدحام جمعيت و احتمال بروز معضلات ترافيكي مخالفت كرد.
اين مشكلات در واپسين روزهاي اغاز برپايي نمايشگاهها برطرف شد و امسال نيز مانند سال هاي قبل با استقبال بيش از پيش مردم و در نتيجه پررنگ شدن تدريجي نقش
نمايشگاهها در تامين كالاي خانوار مواجه شد.
در سال جاري تعداد نمايشگاهها و فروشگاههاي عرضه مستقيم كالا در سطح كشور به 285 مكان رسيد.
محمد آزاد رئيس شوراي اصناف كشور با اشاره به تخفيف 10 تا 25 درصدي در عرضه انواع كالا در اين نمايشگاهها گفت: در نمايشگاههاي امسال كه به علت همزماني ماه مبارك رمضان و در آستانه سال تحصيلي جديد هر دو عنوان طرح ضيافت و نمايشگاه پاييزه را در خود جاي داده است انواع كالاهاي خوراكي با 10 تا 15 درصد و وسايل مورد نياز دانش آموزان با بيش از 20 درصد تخفيف عرضه شده است.
وي اقلام خوراكي را شامل برنج وارداتي دولتي، حبوبات، مواد پروتئيني مانند گوشت قرمز و مرغ و وسايل لازم براي سال تحصيلي جديد را لباس، كيف، كفش، لوازم تحرير و به ويژه دفترچه ها با قيمت وزارت بازرگاني ذكر كرد.
آزاد افتتاح نمايشگاههاي استاني را از 10 شهريور و به مدت 15 روز اعلام كرد و گفت: سه نمايشگاه تهران از 13 شهريور و نمايشگاه دشت بهشت واقع در سعادت آباد از 14 شهريور برپا شده اند كه مجموع اين نمايشگاهها 11 روز به كار خود ادامه خواهند داد.
وي افزود : اگر با استقبال بيش از پيش بيني مردم مواجه شويم، روزهاي برپايي را افزايش خواهيم داد.
كيارشي معاون برنامه ريزي استانداري تهران هم با تشكر و قدرداني از اصناف كه عهده دار چنين نمايشگاههايي هستند، برپايي اين نمايشگاهها در فصول مختلف سال را جزو سياستهاي دولت براي دسترسي راحت تر مردم به ويژه قشرهاي آسيب پذير به كالاهاي مورد نياز دانست.
وي با بيان اينكه كالاها در اين نمايشگاهها با كيفيت مناسب عرضه مي شود و رقابت توليدكنندگان را بيشتر مي كند ،گفت : كالاها با قيمتي در حد مطلوب به دست مصرف كنندگان مي رسد كه علت آن حذف خدمات جانبي و واسطه اي در عرضه انواع كالاهاست.
كيارشي با بيان اينكه نمايشگاههاي سالجاري تهران در 1060 غرفه برپا شده است ،گفت : امسال استانداري تهران با همكاري وزارت بازرگاني و نيز حضور همه جانبه اصناف، تعداد نمايشگاهها را از 12 نمايشگاه سال گذشته به 17 نمايشگاه و از 1200 غرفه به 2300 غرفه افزايش داد كه 1060 غرفه در شهر تهران قرار دارد.
اين مقام مسئول با مناسب ارزيابي كردن شرايط نمايشگاهها خاطرنشان كرد: در حال حاضر قيمت گذاريها به صورت كنترل شده زيرنظر بازرسي و نظارت بازرگاني اعمال مي شود كه 20 تا 30 درصد ارزانتر از سطح بازار است و از مردم دعوت مي كنيم در اين مكانها حضور يابند و از نمايشگاهها ديدن كنند.
قاسم نوده فراهاني سخنگوي شوراي اصناف كشور نيز هدف از برپايي اين نمايشگاهها
را ايجاد رقابت سالم ميان توليدكنندگان دانست و تاكيد كرد: كالاهايي كه در اين نمايشگاهها عرضه مي شود قبل از نمايش در غرفه، مورد كارشناسي، قيمت گذاري و بررسي كيفيت قرار مي گيرد و نمونه اي از هر كالا به صورت پلمپ در معرض ديد عموم قرار مي گيرد تا مردم كالاي مشابه خريداري شده را با آن مقايسه كنند.

* ضرورت بازرسي
بازرسي از اين نمايشگاه ها نيز از موارد ضروري است كه امسال علاوه بر بازرسان سازمان بازرسي و نظارت بازرگاني، واحد بازرسي و نظارت اصناف با لباسهاي يك
شكل ، كار و كالاها را از نظر قيمت و كيفيت ارزيابي مي كنند.
واحد شكايتي نيز در نظر گرفته شده است تا در صورت مشاهده هر نوع تخلف بلافاصله و در همان مكان به شكايات مردم رسيدگي شود.
در بيشتر كشورهاي جهان، نظام توزيع كالا و خدمات، به گسترش واحدهاي بزرگ و فروشگاه هاي زنجيره اي گرايش دارد و واحدهاي صنفي براي استفاده از شيوه حراج كالا در زمان هاي مختلف به خصوص ايامي كه مصرف كالا با تقاضاي بيشتري همراه است، به حراج كالا رو مي اورند.
در اين حراج ها كه معمولا" به صورت نمايشگاهي براي ارايه كالا و خدمات به قيمت كمتر تشكيل مي شود، نمايشگاهها با برنامه ريزي در محل هاي مشخص و رعايت استانداردهاي لازم براي رفاه مصرف كنندگان و فروشندگان فعاليت مي كنند تا حراج واحدهاي صنفي در فضاي رقابتي صورت گيرد.
بررسي تجارب كشورمان و نيز ديگر كشورها در برپايي نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا از موفقيت آميز بودن آن حكايت دارد اما يك مسئله همچمنان باقي است و آن هم نبود مكان يا اماكني ثابت به ويژه در كلان شهرها براي عرضه مستقيم كالا به مصرف كنندگاناست تا چنين نمايشگاههايي نه در مقاطعي از سال بلكه در فرصت ها و موقعيت هايي خاص برپا شود.
"حراج كالا" ممكن است همچنين براي فروش كالاهايي كه تاريخ مصرف آن ها در حال اتمام و يا از نظر مصرف كنندگان از مد افتاده است و نگهداري و فروش آن ها بدون ارايه تخفيف با مشكل روبه رو مي شود ، به كار رود.
گزارش : عليرضا باي
كد 0001/10103/116/65
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1875]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن