تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821077422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افطاري اعضاي اتحاديه‌هاي دانشجويي در نهاد رهبري- 1 محمديان: چتر نهاد رهبري به وسعت كل دانشگاه‌ گسترده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افطاري اعضاي اتحاديه‌هاي دانشجويي در نهاد رهبري- 1 محمديان: چتر نهاد رهبري به وسعت كل دانشگاه‌ گسترده است
خبرگزاري فارس: رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با بيان اينكه اين نهاد متعلق به جريان و سليقه خاصي در دانشگاه‌ها نيست، تصريح كرد: چتر اين نهاد به وسعت كل دانشگاه‌ و همه سلايق گسترده است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس،‌ محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها شب گذشته در افطاري اعضاي اتحاديه‌هاي دانشجويي در دفتر مركزي اين نهاد، پس از شنيدن انتقادات و پيشنهادات اعضاي اتحاديه‌هاي دانشجويي، شنيدن اين سخنان را بسيار مغتنم عنوان كرد و افزود: هفته اول بعد از ماه مبارك رمضان جلسه‌اي با همين اعضاي اتحاديه‌هاي دانشجويي، پيرامون وظايف و انتظاراتي كه از نهاد رهبري وجود دارد، برگزار خواهيم كرد تا مسئوليت‌ها، مشكلات و برنامه‌هاي نهاد به دانشجويان گفته شود.
وي با بيان اينكه نهاد رهبري در اين دوره متولد نشده است كه پس از پايان اين دوره، برچيده شود، افزود: نهاد رهبري در دانشگاه‌ها بايستي با انواع جريانات سياسي كار كند و نمي‌تواند خود را تابع يكي از سلايق و گرايشات مختلفي كه وجود آن‌ها در دانشگاه طبيعي است، گرداند چرا كه در هر دانشگاه سلايق مختلفي وجود دارد و اگر نهاد در اختيار يك سليقه قرار گيرد، سلايق و گرايشات ديگر به مخالفت با نهاد برمي‌خيزند.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با تأكيد بر اينكه نهاد رهبري تا جايي كه مي‌تواند چتر خود را به وسعت كل دانشگاه بگستراند، تصريح كرد: بخشي از انتقادات نسبت به اين نهاد را طبيعي مي‌دانيم چرا كه دانشجو به طور طبيعي آرمانخواه است و هيچ وقت راضي نخواهد بود و اين نقطه قوت دانشجو و دانشگاه است.
محمديان با بيان اينكه بنا نيست نهاد رهبري در دانشگاه‌ها كاملا در اختيار يك تفكر باشد، اضافه كرد: نهاد رهبري در دانشگاه‌ها به همه نيروهاي ارزشي تعلق دارد.
وي افزود: در عين حال در مواردي كه مسئولان نهاد در دانشگاه‌ها، حداقل‌ها را رعايت نكردند با آن‌ها برخورد شده و تغييرات مهمي صورت گرفت.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در پاسخ به اظهارات يكي از دانشجويان مبني بر اينكه برخي اوقات مسئولاني براي نهاد برخي دانشگاه‌ها گمارده مي‌شوند كه با دانشجو و دانشگاه آشنايي نداشته و مستقيما از حوزه به دانشگاه مي‌روند، گفت:‌ در نهاد رهبري، شوراي عالي نمايندگان مقام معظم رهبري وجود دارند كه كاملاً به روز هستند و هيچ مسئولي نيست كه از كانالي غير از اين كانال وارد دانشگاه‌ها شده باشد و اين شورا نيز تا سابقه فرد و آشنايي او با دانشگاه را احراز نكند، به هيچ وجه اجازه نمي‌دهد مسئول نهاد دانشگاهي شود.
محمديان در ادامه در پاسخ به بيانات يكي ديگر از دانشجويان، با تأكيد بر اينكه در نهادها كسي را سراغ نداريم كه نوحجتيه‌اي بوده و سياست را از دين جدا بداند و سكولاريسم را ترويج كند، اظهار داشت: اگر فردي چنين كسي را سراغ دارد به ما اطلاع‌ دهد و مطمئن باشد كه اولين كسي كه با او برخورد مي‌كند خود ما هستيم.
وي خاطرنشان كرد:‌ هر تشكلي نبايد انتظار داشته باشد كه نهاد همانطوري كه اين تشكل دوست دارد، عمل كند چرا كه در اين صورت، بقيه تشكل‌ها مخالف نهاد خواهند شد.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان ساخت: تشكل‌هاي اسلامي را در دانشگاه‌ها، پرچم آرمان‌خواهي، بلندگوي عدالت‌طلبي، تابلوي صراط مستقيم و صداي بلند دانشجويان ارزشي مي‌دانيم.
محمديان با اشاره به اينكه از تشكل‌هاي دانشجويي بايستي بوي معنويت و اخلاص به مشام برسد، افزود: اگر از تشكلي اين عطر به مشام نرسد، قطعا تشكل اسلامي نيست، البته بسياري از تشكل‌هاي دانشجويي حاضر در دانشگاهخ‌ها اسلامي هستند و نيروهايي بسيار مخلص، اهل معنا و با عقيده محكم در آن‌ها فعاليت مي‌كنند.
وي در ادامه با تأكيد بر اينكه بي‌اعتنايي به دنيا و نام و عنوان و پست و مقام بايد در تشكل‌هاي دانشجويي در اوج باشد، خاطرنشان كرد: در اين صورت، مگسان دور شيريني به آنها نزديك نخواهند شد چرا كه راز موفقيت تشكل‌ها در همين هويت معنوي ديني و آرمان‌خواهي و اخلاص آن‌هاست.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اينكه نهاد رهبري به شدت طرفدار تكثر در دانشگاه‌هاست، افزود:‌ هر گروهي كه اصول و قانون را بپذيرد، حق فعاليت دارد و بايد مورد حمايت قرار گيرد، چرا كه مرگ فضاي سياسي دانشگاه‌ها را در تك‌صدايي مي‌دانيم.
محمديان خاطرنشان ساخت: در عين حال كساني كه دل در خارج از مرزها داشته و عقربه دلشان به سمت كاخ سفيد است، را خودي نمي‌دانيم بلكه آنهايي كه عشق به ملت در دلشان وجود دارد و اعتلا و پيشرفت اين ملت برايشان مهم است، با هر سليقه‌اي كه دارند براي ما قابل احترام هستند و ما نيز رشد دانشگاه‌ها را در اين چندصدايي درون نظام مي‌دانيم و انتظار داريم تشكل‌هاي دانشجويي در عين حال كه هويت خود را حفظ كرده و بر اصول پافشاري مي‌كنند، بقيه سلايق را نيز محترم بشمارند.
وي با تأكيد بر اينكه نيروهاي مسلمان به جاي تقابل با هم بايد با نيروهايي كه چشم ديدن هيچ نيروي مسلمان را ندارند، مقابله كنند، افزود:‌ بايستي با دست‌هايي كه به دنبال تفرقه در ميان نيروهاي ارزشي هستند، مقابله كنيم و غافل نباشيم كه عده‌اي به شدت به دنبال تمام كردن توان تشكل‌هاي اسلامي به وسيله قرار دادن آن‌ها در برابر هم هستند و دانشگاه‌ها در عين حال كه مملو از نيروهاي متعهد و ارزشي است، قطعا مورد طمع دشمنان نظام بوده و آن‌ها به دنبال يارگيري و تفرقه‌اندازي در دانشگاه‌ها هستند.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر لزوم تعميق معرفت ديني در ميان اعضاي تشكل‌هاي دانشجويي، گفت: بهترين خدمت به دولت اسلامي اين است كه فرصتي ايجاد كند تا موضوعات به طور همه جانبه در دانشگاه‌ها مورد ارزيابي و نقد قرار گيرد.
محمديان خاطرنشان كرد: بايستي مسائل مهمي كه امروز در جامعه مطرح است اعم از طرح تحول اقتصادي و لايحه حمايت از خانواده و ... در دانشگاه‌ها مورد بررسي قرار گيرد نه اينكه اين بحث‌ها در روزنامه‌ها و رسانه‌ها و آن‌هم با حب و بغض‌هاي سياسي مطرح شود.
وي با اشاره به موضوع انتخابات آتي رياست جمهوري، خاطرنشان ساخت: دانشگاه‌ها بايستي به جامعه جهت داده و انتخاب درست را به جامعه ياد دهند و به مردم ملاك‌ها و معيارها را معرفي كنند.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به در حال پايان بودن تدوين نقشه جامع علمي كشور، تصريح كرد:‌ با وجود در حال پايان بودن تدوين اين نقشه، هنوز در دانشگاه‌ها به خوبي مورد نقد و بررسي قرار نگرفته است.
محمديان در پايان سخنان خود با بيان اينكه عده‌اي به دنبال سياه‌نمايي در جامعه بوده و نيروهاي آينده‌ساز را از فعاليت نااميد مي‌كنند، تأكيد كرد: بايد با جامع‌نگري و درك درست از جايگاه خود در جهان، به جامعه اميد داده و افق‌هاي روشن را براي آن‌ها ترسيم كنيم.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن