تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815520751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش تعرفه واردات رنگ


واضح آرشیو وب فارسی:الف: كاهش تعرفه واردات رنگ
دبير انجمن صنايع نساجي ايران از موافقت وزارت صنايع و معادن با كاهش تعرفه واردات مواد اوليه رنگ كه در دو ماه اخير افزايش يافته است ،خبر داد.

واحد مركزي خبر: جمشيد بصيري در نشست خبري گفت: ما از وزارت بازرگاني مي خواهيم تعرفه واردات اين مواد اوليه را كاهش دهد و به نرخ اوليه بازگرداند.

وي افزود:نساجي و همه صنايع وابسته به آن با رنگرزي و چاپ همبستگي مستقيم دارد و دنياي نساجي همان دنياي رنگ ها و تارها و پودهاي رنگي است كه تنوع و زيبايي چشمگير را در كنار لطافت و كيفيت به ارمغان مي اورد.

دبير انجمن صنايع نساجي ايران ادامه داد: 2 ماه قبل يكباره خبردار شديم كه تعرفه واردات مواد اوليه 4 رقم از رنگ هاي نساجي 100 تا 300 درصد افزايش يافته است.

بصيري گفت: به دليل اينكه اين اقدام باعث افزايش قيمت تمام شده توليدات نساجي و كاهش قدرت رقابت ان در بازار مي شود ، با ارائه اطلاعات دقيق و درست به وزارت صنايع و معادن تقاضا كرديم با توجه به اينكه بيش از 95 درصد مواد اوليه رنگ مورد نياز كشور وارداتي است اين نرخ كاهش يابد.

وي با بيان اينكه صنايع نساجي ايران با 47 سال سابقه و 500 عضو توانمنددر 32 رشته نساجي فعاليت مي كند ، گفت : اين انجمن كه حدود 85 درصد توليدات نساجي كشور را در اختيار دارد به عنوان مشاور با دفتر صنايع نساجي وزارت صنايع ومعادن همكاري مي كند اما در خصوص افزايش تعرفه واردات مواد اوليه رنگ ها هيچ گونه رايزني با ما صورت نگرفت.

بصيري افزود: ما خواهان حذف تعرفه واردات مواد اوليه همه صنايع به ويژه صنايع نساجي هستيم چون اين صنايع در كشور 300 هزار اشتغال مستقيم در واحدهاي توليدي ايجاد كرده است و ارزش افزوده بالايي دارد.

دبير انجمن صنايع نساجي ايران گفت: علت تصميم به افزايش تعرفه واردات مواد اوليه ؛ توليد رنگ فعاليت يك كارخانه توليد رنگ در كشور با ظرفيت سالانه حدود 500 تن است در حالي كه نياز كشور سالانه به حدود 11 هزار تن مي رسد.

وي افزود : اين افزايش تعرفه به خاطر حمايت از اين كارخانه بوده است در حالي كه اين توليد كننده داخلي نمي تواند صنايع نساجي كشور را تغذيه كند و اين افزايش تعرفه باعث افزايش هزينه هاي كارخانه هاي رنگ رزي و چاپ خواهد شد و در نهايت هزينه ان را بايد مصرف كننده بپردازد.

دبير انجمن صنايع نساجي گفت : ‌معاونت توليد وزارت صنايع و معادن و دفتر نساجي اين وزارتخانه پس از بررسي اصل مدارك موجود خواهان كاهش حقوق ورودي مواد اوليه رنگ به نرخ 186 شدند و از وزارت بازرگاني هم خواستنداين موضوع را در كميسيون يك بررسي كند.

وي تصريح كرد:‌ وزارت بازرگاني تاكنون هيچ اقدامي در اين زمينه نكرده است.

بصيري گفت:‌ در هيچ جاي دنيا غير از ايران مشاهده نمي شود كه يك وارد كننده رنگ كه چند سالي است به جمع توليد كنندگان رنگ پيوسته و همچنان وارد كننده رنگ هم است ، از طرف موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به عنوان تنها كنترل كننده وارد كننده رنگ ؛ گواهي نامه تاييد صلاحيت بگيرد.

دبير انجمن صنايع نساجي ايران افزود:‌ اين در حالي است كه ازمايشگاه هاي علمي، پژوهشي و تحقيقاتي غير ذي نفع ديگري مانند آزمايشگاه هاي موسسه استاندارد، دانشگاه اميركبير، دانشكده صنايع رنگ ايران و سيبا در كشور وجود دارند.

بصيري افزود: ‌نبايد كارخانه هاي وارد كننده رنگ مجبور شوند نمونه هاي رنگ هاي وارداتي را به آزمايشگاه وارد كننده و توليد كننده رنگ ارسال كنند كه هزينه آن از آزمايشگاه هاي ديگر هم بيشتر است.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن