تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821054176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح اشغالگران براي سركوب فلسطيني ها توسط فلسطيني ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: طرح اشغالگران براي سركوب فلسطيني ها توسط فلسطيني ها
در حاليكه « محمود عباس » و « سلام فياض » از هرگونه عدم همكاري صهيونيستها براي تحقق تعهدات اسرائيل و عملي ساختن اهداف اجلاس آناپوليس دچار سرخوردگي شده اند اسرائيل ماموريت جديدي براي سركوب حماس و جهاد اسلامي را به تشكيلات خودگردان واگذار كرده و اسلحه و مهمات مورد نياز براي عملي ساختن طرح سركوب حماس را با دست و دلبازي به جناح خائن فتح تحويل نموده است !
سلام فياض نخست وزير غيرقانوني و دست نشانده فلسطين از يكدندگي صهيونيست ها در ادامه شهرك سازيها عدم تعهد به نقشه راه و بي اعتنائي به طرح ايجاد 2 كشور فلسطين و اسرائيل گلايه كرده و از آمريكا و كميته 4 جانبه خواسته است كه اسرائيل را تحت فشار قراردهند لكن مسئله اينست كه بي ثباتي دولت اولمرت و پايان دوره رياست جمهوري بوش ديگر فرصتي براي اعمال فشار بر صهيونيست ها باقي نگذاشته است .
با اينهمه اسرائيل در يك اقدام اضطراري با ارسال يكهزار قبضه كلاشينكوف و هزاران اسلحه مدرن ديگر و مهمات مورد نياز به تشكيلات خودگردان ماموريت داده تا براي اثبات حسن نيت خود به اشغالگران توان عملياتي براي سركوب حماس را در عمل نشان دهند! اگرچه بي اعتباري امروز محمود عباس و جناح خائن فتح نيز محصول همين خوش خدمتي ها براي اسرائيل بوده است ولي جاي تعجب و سئوال است كه چرا تشكيلات باصطلاح خودگردان مرتبا تعهدات خفت بارتري را مي پذيرد و باز هم براي سركوب فلسطيني ها به دست فلسطيني ها وسوسه مي شود
موضوع حياتي در اين ميان شكل گيري مثلث شوم اسرائيل ابومازن و رژيم مفلوك اردن است كه سعي دارند دركرانه باختري حمام خون به راه اندازند. درواقع پس از اثبات ناتواني رژيم صهيونيستي در مرحله روياروئي و برخورد مستقيم با مبارزين فلسطين . صهيونيستها با تحريك جناح خائن فتح توانسته اند توافقنامه هاي امنيتي ذلت باري را به تشكيلات خودگردان تحميل نمايند و آنها را براي توسل به زور عليه نيروهاي حماس تحريك و تشويق كنند بدين ترتيب به مزدوران گفته شده است كه آنها انتقام شكست هاي دو ساله از حماس را خواهند گرفت ولي براي محمود عباس و جناح خائن فتح اين يك تلاش آشكار براي كسب پايگاه قدرت در فلسطين است . چرا كه پس از تلاش ناكام ابومازن و نيروهاي باصطلاح امنيتي تشكيلات خودگردان براي كودتا در غزه و عقيم شدن طرح سركوب نيروهاي حماس اكنون قريب 2 سال است كه جناح خائن فتح و طيف محمود عباس كمترين پايگاه و جايگاهي در ميان فلسطيني ها ندارند. اين پديده در نوار غزه حالت قطعي به خود گرفته ولي در كرانه باختري جناح محمود عباس با كمك اشغالگران سعي داشته است ابتكار عمل را در دست بگيرد ولي هنوز هم براي تحقق اين هدف موفقيت چنداني نداشته است . مسئله اينست كه صهيونيستها در تمامي مراحل انتقال و تحويل سلاحهاي ارسال براي سركوب حماس حضور فعال داشته اند و تمامي مراحل اقدام در اين زمينه زيرنظر مقامات اطلاعاتي ـ امنيتي اسرائيل صورت گرفته است . البته رژيم مفلوك اردن در اين مقوله از هيچ گونه همكاري با اشغالگران و جناح فتح كوتاهي نكرده ولي اين همكاريها در حد اجراي دستورات و خواسته هاي مقامات سياسي ـ امنيتي اسرائيل محدود بوده است .
نبايد از نظر دور داشت كه حتي درون تشكيلات باصطلاح خودگردان هم تنش ها و اعتراضاتي عليه اينهمه ذلت پذيري ابومازن وجود دارد و عناصر سالم در اين مجموعه به اين نكته انتقاد جدي دارند كه تشكيلات خودگردان به مامور سركوب فلسطيني ها مبدل شده و هيچگونه شان و منزلتي بجز اجراي بدون چون و چراي دستورات اسرائيل را براي آنها قائل نيست . دقيقا به همين دليل است كه اكنون در بدنه فتح و تشكيلات خودگردان شكاف عميقي از نقطه نظر ديدگاهها و عملكرد سياسي به وجود آمده و تقريبا به طرز روزافزوني گسترش مي يابد. منتقدين در اين خصوص اعتراض دارند كه تشكيلات خودگردان به ابزاري براي تحقق اهداف اسرائيل تبديل شده و بعضا مامور اجراي اقداماتي شده كه حتي اسرائيل هم از انجام آن عاجز است . اين درحالي است كه ژنرال « موشه عبري سوكينيك » فرمانده سابق يگان زميني ارتش صهيونيستي نتايج تحقيق خود پيرامون عملكرد ارتش صهيونيستي در جريان جنگ 33 روزه را در 5 محور خلاصه كرده و مي گويد :
1 ـ ارتش اسرائيل يكسال قبل از جنگ 33 روزه عملا از هم پاشيده بود .
2 ـ ارتباطات سازماني و تشكيلاتي درون ساختار ارتش به حداقل رسيده بود .
3 ـ در 3 جبهه لبنان جولان و غزه فاقد نقشه برنامه و روحيه بود
4 ـ از ديدگاه گروه تحقيق 70 تا 80 درصد مسئوليت شكست سنگين نظامي اخير برعهده فرماندهي ارتش و ستاد مشترك ارتش صهيونيستي بوده است .
5 ـ ارتش اسرائيل نه تنها قادر به مقابله با حزب الله لبنان بلكه حتي فاقد توانائيهاي اوليه براي سركوب فلسطيني ها در غزه و كرانه غربي است .
تقريبا بطور همزمان « يوفال ديسكن » رئيس سازمان اطلاعات و امنيت داخلي اسرائيل موسوم به « شاباك » درباره خطر روزافزون ناشي از تقويت روحيه مبارزين حماس و جهاد اسلامي و احتمال اسيرشدن صهيونيستها در جريان حملات احتمالي فلسطيني ها هشدار داده و از افزايش مهارتهاي عملياتي گروههاي فلسطيني سخن به ميان آورده است . بعلاوه « روني دانيل » كارشناس ارشد نظامي اسرائيل در باره تدارك مبارزين فلسطيني براي مرحله بعد از پايان آتش بس اعلام خطر كرده و آنها را « بسيار منظم سازماندهي شده و آماده عمليات تهاجمي گسترده » معرفي كرده است .
با درك اين مسائل . ماموريت جديد جناح خائن فتح و طيف محمود عباس بهتر قابل ارزيابي است كه چگونه تشكيلات باصطلاح خودگردان را به مزدوران اسرائيل تبديل كرده اند مسئله اينست كه خوشرقصي هاي محمود عباس و جناح فتح براي اسرائيل تازگي ندارد. در اوج كودتاي فتح عليه دولت « اسمعيل هنيه » در غزه كه با « پاتك » سنگين حماس مواجه شده و شكست خورد فتح 450 نيروي آموزش ديده در مصر را شبانه و در چند مرحله از « گذرگاه رفح » وارد غزه كرد و تصميم داشت با يك يورش غافلگيرانه توسط سرويسهاي باصطلاح امنيتي تشكيلات خودگردان كار حماس را تمام كند و تمامي مبارزين حماس و جهاد اسلامي را به قتل برساند يا دستگير نمايد كه البته ناكام شد. حتي عناصر فتح در هفته هاي اخير هم با ترور چند تن از عناصر كليدي حماس ضربه هاي سختي بر دولت اسمعيل هنيه در نوار غزه دارد كردند و بطور همزمان كوماندوهاي اسرائيلي هم در كرانه باختري به مواضع دفاتر و فعالان حماس حمله كردند و آنها را بازداشت كردند . بعلاوه اسرائيل در يك حركت غيرمنتظره 199 نفر از زندانيان فتح را آزاد كرد و دقيقا در همان ساعات يكصد تن از نيروهاي حماس در كرانه باختري را بازداشت نمود تا بلكه « موازنه نيروها » در كرانه باختري به سود محمود عباس و جناح خائن فتح تثبيت شود.
ارسال جنگ افزارهاي جديد براي فتح و ابومازن بمنظور سركوب حماس و جهاد اسلامي در چنين شرايطي دخالت آشكار مثلث شوم اسرائيل رژيم مفلوك اردن و تشكيلات خودگردان در سركوب فلسطيني ها را به خوبي نمايان مي كند. مسئله اينست كه امروزه دشمني و تضاد رژيمهاي عرب با حماس و جهاد اسلامي فلسطين حتي از كينه و دشمني صهيونيستها عليه فعالان فلسطيني هم بيشتر است و گاهي اسرائيل بخاطر حفظ منافع اشغالگرانه اش تمايل چنداني به تشديد بي حدومرز عمليات سركوب حماس و جهاد اسلامي از خود بروز نمي دهد و نگران عواقب عمليات تلافي جويانه بويژه شليك « موشكهاي قسام » به سمت شهركهاي صهيونيست نشين است . اما ابومازن مرتبا به اشغالگران پيام مي دهد كه عمليات سركوب حماس در كرانه غربي و غزه را تشديد كنند تا بلكه مردم فلسطين عليه حماس وارد عمل شوند و شورش نمايند!
شواهد و قرائن موجود نشان مي دهد كه فلسطين روزهاي سخت و پرحادثه اي را در پيش رو دارد و چه شرم آور است قتل عام فلسطيني ها توسط مزدوران اسرائيل در ماه مبارك رمضان ! بدين ترتيب آيا اعتبار و پايگاهي براي جناح خائن فتح و طيف ابومازن در ميان فلسطيني ها باقي مي ماند
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن