تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813441578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير مسكن: دولت هزينه خدمات مهندسي طرح مسكن مهر را مي‌پردازد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير مسكن: دولت هزينه خدمات مهندسي طرح مسكن مهر را مي‌پردازد
داخلي. اقتصادي. مسكن مهر.

معاون وزير مسكن و شهرسازي در امور مسكن و ساختمان گفت: به منظور ارتقا كيفي ساخت و سازهاي مسكن مهر دولت بخشي از هزينه خدمات مهندسي اين طرح را در قالب يارانه مي‌پردازد.

منوچهر خواجه‌دلويي روز يكشنبه در نشست شوراي مسكن استاني خراسان رضوي در مشهد افزود: بخشي از هزينه خدمات مهندسي اين طرح در قالب كمكهاي دولتي پرداخت مي‌شود تا كيفيت ساخت و سازها افت نكرده و در عين حال به ارتقا خدمات فني و مهندسي نيز كمك شود.

وي اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را در جهت تسريع و ارتقا كيفيت اجراي طرح آغاز كرده و در اين راستا مصوبه شوراي مسكن براي آموزش كارگران ماهر در بخشهاي مختلف مرتبط با ساخت و سازها در سطح استانها از آن جمله است.

او گفت: بر اين اساس امسال ‪ ۲۴۰‬هزار كارگر در رشته‌هاي مختلف جوشكاري، قالب بندي، آرماتوربندي و موارد مرتبط با بحث كيفيت كار ساخت و ساز طي تفاهمنامه‌اي با سازمان آموزش فني و حرفه‌اي آموزش مي‌بينند.

معاون وزير مسكن و شهرسازي در ادامه پيرامون پرداخت تسهيلات مربوط به‌طرح مسكن مهر گفت: طي توافق با مديران عامل بانكها و مسوولان بانك مركزي امسال بانكها ‪ ۷۵‬هزار ميليارد ريال تسهيلات نقدي پرداخت مي‌كنند كه اين رقم ‪۲۰‬ درصد از كل تسهيلات پرداختي بانكها است.

وي با تاكيد بر پرداخت تسهيلات مسكن مهر از سوي بانكها افزود: به منظور رفع مشكلات وثيقه‌اي دريافت تسهيلات، دولت مصوب كرد قراردادهاي مسكن مهر به عنوان سند رسمي شناخته شود و بانكها با استناد به آن مي‌توانند در صورت عدم بازپرداخت اقساط تسهيلات، اقدام به دريافت حقوق خود كنند.

معاون وزير مسكن و شهرسازي ادامه داد: همچنين قرار شده با توجه به توان مالي محدود اقشار عضو تعاونيهاي مسكن‌مهر، دولت اجراي سازه و نماي ساختمان و زيربناهاي تاسيساتي آن را انجام دهد و بقيه اقدامات ظريف كاري شامل نقاشي داخلي، كابينت و مانند آن به خود اعضا واگذار شود.

وي اظهار داشت: پس از عمليات ساخت مسكن هم شهرداري پايان‌كار ساختمان را صادر مي‌كند تا هم در جهت كاهش هزينه تمام شده و هم تسريع امور حركت شود.

او با بيان اين كه ساخت مسكن مهر در تهران فقط توسط تعاونيها انجام مي‌شود گفت: در ساير استانها، استاندار و شوراي مسكن اختيار دارند در مورد ساخت واحدها توسط تعاونيها يا گروههاي متشكل از سه خانوار به بالا توسط پيمانكاران ذيصلاح، تصميم‌گيري كنند تا سرعت اجراي طرح افزايش يابد.

معاون وزير مسكن و شهرسازي افزود: دولت تصويب كرد براي تقويت انبوه‌سازي و با اولويت اجراي طرحهاي نيمه‌تمام مسكن ‪ ۳۰‬هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت توسط بانكهاي مسكن و ملي فروخته شود كه از اين مبلغ ‪ ۲۰‬ميليارد ريال توسط بانك مسكن و ‪ ۱۰‬ميليارد ريال توسط بانك ملي به فروش مي‌رسد.ك/‪۲‬ ‪۶۶۰/۶۶۲/۲۷۱۳‬
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن