تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821310463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لنزدرمانی برای جراحی ناخنک چشم ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: برای نخستین بار در ایران لنز تراپوتیک یا درمانی با دیامتر ( قطر) ۲۰ میلی متر با دو انحنای هشت و ۹ میلی متری برای جراحی ناخنک چشم طراحی و ساخته شد .


به گزارش ایرنا ، دکتر محمود جباروند بهروز ” طراح این لنز در حاشیه برگزاری سمینار سالیانه فارابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این لنز برای جراحی ناخنک همراه با پیوند پرده جنینی (آمنیوتیک) و بدون استفاده از چسب های بافتی بخیه مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت : این لنز ها به همراه پرده آمنیوتیک یا جنینی در موارد سوختگی های شدید سطح چشم ، بیماری های مزمن اپی تلیوم قرنیه و برخی زخم های مزمن چشم مورد استفاده قرار می گیرد.
دکتر جباروند افزود: لنز درمانی یاد شده به همراه پرده آمنیوتیک جراحی ناخنک چشم را هم از نظر بی حسی و هم از نظر مدت زمان کوتاه می کند و بیمار بلافاصله بدون اینکه چشم وی پس از عمل بسته شود می تواند از بیمارستان مرخص شود .
وی افزود : این لنز توسط شرکت بین المللی نسوج و بافت زنده وبا نظارت و همکاری قطب چشم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید شده است.
” غلامرضا عباسی ” مدیر عامل شرکت بین المللی نسوج و بافت زنده در حاشیه برگزاری سمینار سالیانه فارابی در گفت و گو با ایرنا لنز درمانی برای جراحی ناخنک را به عنوان نسل جدید بیو ایمپلنت های چشمی معرفی کرد.
عباسی اظهارداشت : برای درمان ناخنک پرده آمنیوتیک ( جنینی ) باید بر روی قرنیه بخیه زده می شد و یا این پرده از طریق چسب فیبرین گلو برروی قرنیه قرار می گرفت که با این لنز بیوتکنولوژیکی دیگر نیاز به چسب و بخیه نیست.
وی گفت : از ویژگی های مهم این لنز امکان تبادل عالی اکسیژه بر روی قرنیه است که برای مواردی همچون پانسمان سوختگی های قرنیه ، بولوز کراتوپاتی، پانسمان بیولوژی تمام زخم های ناحیه قرنیه و زخم های اپیتلیال مزمان استفاده می شود .
هفدهمین سمینار سالیانه فارابی که از امروز در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد تا روز فردا به کار خود ادامه می دهد





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 472]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن