تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816728770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهران مديري: دوست داشتم زيست‌شناس شوم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مهران مدیری در سال 1340 در میدان بروجردی در سرآسیاب دولاب منطقه‌ای در جنوب تهران به دنیا آمد، او سه برادر دارد و ثمره ازدواجش دو فرزند به نام‌های فرهاد و شهرزاد است، فعالیت‌های هنری خود را از نوجوانی آغاز كرد و تا قبل از ورود به دانشگاه در رشته تئاتر، در چندین اثر نمایشی بازی كرد، اما تحصیلات آكادمیك او در رشته تئاتر به دلیل حضور در جبهه‌های جنگ ناتمام ماند. اما عشقش به هنر، او را بار دیگر به تئاتر و سپس به رادیو كشاند، به طور حتم از فعالیت‌های مدیری در سال‌های اخیر اطلاعات كاملی دارید، همچنین از آلبومی كه در سال 79 منتشر و كنسرتی هم در بهمن‌ماه 83 در تهران برگزار كرد، برای شما از زندگی این هنرمند مطرح ایران، مطالبی را جمع‌آوری كرده‌ایم كه خواندنش هیجان زیادی در شما به وجود می‌آورد...

علاقه به زیست‌شناسی

«دوست داشتم زیست‌شناس شوم، هنوز هم دوست دارم، در كودكی كتاب‌های برادر بزرگم كه زیست‌شناسی خوانده بود را مطالعه می‌كردم، شاید بهترین آرزویم این بود كه كارهای تحقیقی درباره زندگی حیوانات داشته باشم. هنوز هم علاقه‌مندم، بیشتر فیلم‌های مورد علاقه‌ام، همین فیلم‌های مستند است.»

[تصویر: 58.jpg]

مهران مدیری سال 65 به دانشگاه رفت، اما حضور در جبهه‌های جنگ باعث شد كه درس را نیمه‌تمام رها كند، می‌گوید: «در خیلی از جبهه‌ها بودم، مرصاد، حلبچه و...»

تقدیم به محمد نوری

«آلبوم موسیقی‌ام را به «محمد نوری» تقدیم كردم، چون عاشق صدای او بودم، شعرها و آهنگ‌هایم خیلی نزدیك به صدای نوری بود.» مهران مدیری یك كنسرت هم در سال 79 در دبی اجرا كرد.

برادر موسیقیدان

برادربزرگم، همان كه زیست‌شناسی خواند، پیانیست بود، همیشه موسیقی كلاسیك در خانه، شنیده می‌شد، صدای قطعات موسیقی باخ، صدای رویای دوران كودكی‌ام است. تاثیر باخ تا به امروز هم پایان‌ناپذیر و بی‌نهایت است.

كودكی من

كودكی من برایم از پنج سالگی قابل یادآوری است، پیش از آن را به یاد ندارم، آن چیزهایی كه در ذهنم به صورت یك لكه مانده، یك خانه دو طبقه كوچك و معمولی، طبقه پایین زندگی می‌كردیم و طبقه بالا اتاق پذیرایی بود، مهم‌ترین وسیله در آن اتاق، یك پیانو بود، تعداد زیادی موسیقی كلاسیك و مقدار زیادی كتاب، كودكی من شبیه دیگر بچه‌ها نبود، دوست داشتم توی اتاق بنشینم و كتاب‌های برادرم را ورق بزنم و اسم‌هایشان را حفظ كنم، یك روز یكی از دوستان برادرم به من گفت: اسم این كتاب چیه؟ گفتم: فلسفه هگل، تعجب كرد، من هم شروع كردم به صورت طوطی‌وار چیزهایی كه در ذهنم اندوخته بودم را برای او تعریف كردم. اما درباره برادرم... صدای همسایه‌ها در آمده بود، صبح تا شب از خانه ما صدای پیانو درمی‌آمد، به خصوص اینكه او همیشه یا شوپن یا باخ یا راخمانینف می‌زد... برای همین وقتی من تو كوچه با بچه‌ها تیله‌بازی و لاستیك‌بازی می‌كردم، مثل بقیه بودم، اما وقتی به مهمانخانه یا همان پذیرایی می‌رفتم، وارد دنیای دوست‌داشتنی خودم می‌شدم، احساس تنهایی می‌كردم، چون دوستانم این چیزها را متوجه نمی‌شدند. مدیری می‌گوید: «من هنوز كارنامه‌ها یا پرونده‌های دوران مدرسه‌ام را دارم، توی تمام آنها نوشته شده: فعال است، باهوش و مدیر است.»

اهل شوخی نیستم

در جمع آدم جدی است، می‌گوید: تا دوره نوجوانی فكر می‌كردم، شاد بودن، آواز خواندن و هر كاری كه انسان را سرخوش نشان دهد، كاری است به شدت جلف، به نظرم هیچ چیز بهتر از متانت نبود، حالا هم تفكرم عوض نشده، تنها شكلش عوض شده، حالا به این نتیجه رسیدم كه شادی اساس یك چیز درونی است، می‌توان متین بود و در عین حال از درون هم شاد بود و احساس خوشبختی كرد.

از ریاضی متنفرم

من در دبیرستان دلگشا، درس خواندم، در دوران تحصیل شاگرد خیلی خوبی بودم، برادر بزرگترم در ایران است و سال‌ها در ادبیات و موسیقی فعالیت می‌كند، دو برادر دیگرم در سوئد زندگی می‌كنند. همیشه نمرات ادبیات و زیست‌شناسی‌ام عالی بود، یادم می‌آید كه گاهی اوقات معلم ادبیات كلاس را در اختیار من می‌گذاشت و می‌رفت. در ریاضیات ضعیف بودم، من هنوز كه هنوز است علت ریاضیات در جهان را نمی‌دانم، یعنی به نظرم بیهوده‌ترین و پوچ‌ترین درس است و هیچ وقت نمره خوبی از آن درس نگرفتم. من درس ریاضی را به جز جمع و تفریق درك نمی‌كردم.

گرفتاری‌های شهرت

گرفتاری‌های شهرت باعث آزار او می‌شود، «تو دیگر زندگی شخصی نداری، آزاد و راحت نیستی و محدود می‌شوی و همراهانت را هم محدود می‌كنی، شهرت مثل سرطان است، وقتی هر روز در تلویزیون نشان داده می‌شوی، طبیعی است كه مشهور می‌شوی. اما آن چیزی كه تو را از دیگران متفاوت می‌كند، آگاهی و تفكر پشت قضیه است و كسی كه متفكرانه نگاه می‌كند، دیگر شهرت برایش مهم نیست.»

مدیر بودم

بچه كه بودم مثل نام خانوادگی‌ام، همیشه مدیر بودم، یعنی همیشه من بودم كه می‌گفتم چی بازی كنیم و یا چه جوری بازی كنیم، رییس پلیس‌ها یا رییس دزدها، من بودم، اغلب مواقع هم گناه‌ها را خودم به گردن می‌گرفتم، خیلی از موارد وقتی یكی «لو» می‌رفت، من همه چیز را قبول می‌كردم و می‌گفتم گناهكار من هستم. این حس هنوز هم در من مانده و هیچ وقت عادت ندارم كه راز كسی را فاش كنم.

آنچه كه خواندید گوشه‌ای از زندگی مهران مدیری بود، گفتنی است؛ مهران مدیری یك سایت خواندنی هم دارد كه شما می‌توانید به نشانی WWW. modiri. ir مراجعه كنید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن