تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812592904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ كميسيون‌هاي ‌١٣ گانه مجلس در هفته جاري/ *9 نفر از وزراي كابينه اين هفته در كميسيون‌هاي مجلس حاضر مي‌شوند * مشايي به كميسيون امنيت ملي دعوت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / كميسيون‌هاي ‌١٣ گانه مجلس در هفته جاري/ *9 نفر از وزراي كابينه اين هفته در كميسيون‌هاي مجلس حاضر مي‌شوند * مشايي به كميسيون امنيت ملي دعوت شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

وزراي علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش و پرورش، نيرو، كار و امور اجتماعي، صنايع و معادن، راه و ترابري، مسكن و شهرسازي،‌ نفت و امورخارجه اين هفته به مجلس دعوت شده‌اند كه تعدادي از اين وزرا جهت پاسخگويي به سوالات نمايندگان و تعدادي نيز جهت ارايه گزارش دركميسيون‌هاي تخصصي مجلس حاضر مي‌شوند.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دستور جلسات اين هفته كميسيون‌هاي 13 گانه به شرح زير است:

كميسيون آموزش و تحقيقات

وزير علوم، تحقيقات و فناوري اين هفته جهت پاسخگويي به سوال الياس نادران و عليرضا زاكاني نمايندگان تهران در كميسيون آموزش و تحقيقات حاضر مي‌شود.

هم‌چنين اين كميسيون قرار است در اين هفته به بررسي لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در فدراسيون بين‌المللي آموزش اوليا بپردازد.

بررسي لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در انجمن فرهنگستان‌هاي علوم آسيايي نيز در دستور كار اين كميسيون قرار دارد و كارگروه آموزش و پرورش در خصوص شيوه ساماندهي و مديريت نيروي انساني مراكز تربيت معلم و چارت تشكيلاتي وزارت آموزش و پرورش نيز تشكيل جلسه مي‌دهد.

هم‌چنين قرار است معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در اين هفته گزارشي از عملكرد و برنامه‌هاي اين معاونت به اين كميسيون ارايه دهد و جاسبي و معاونان وي نيز در ادامه اين جلسه جهت معارفه به اين كميسيون دعوت شده‌اند.

علاوه بر نشست هيات رييسه كميسيون جلسه كارگروه آموزش و تحقيقات حوزوي در خصوص اولويت‌هاي كارگروه از ديگر برنامه‌هاي اين كميسيون است.

كميسيون اجتماعي

كميسيون اجتماعي مجلس نيز در اين هفته به بررسي لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در مجمع مراجع نظارتي بيمه‌اي كشورهاي در حال توسعه و بررسي عملكرد صندوق‌هاي حمايت اجتماعي جوانان و بهبود وضعيت اقتصادي و اجتماعي استاني(صندوق مهر امام رضا(ع)) مي پردازد.

هم‌چنين علي‌احمدي وزير آموزش و پرورش به منظور بررسي وضعيت و تعيين تكليف معلمان حق‌التدريسي به اين كميسيون دعوت شده است.

مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي نيز به منظور ارايه گزارش عملكرد شركت‌هاي مذكور به اين كميسيون فرا خوانده شده است.

كميسيون اقتصادي

به گزارش ايسنا، بررسي كليات لايحه معافيت واردات انواع شمش طلا و نقره از پرداخت ورودي، بررسي لايحه عضويت ايران در صندوق همبستگي اسلامي براي توسعه و بررسي لايحه عضويت ايران در مجمع آسيايي يو آ او و هم‌چنين بررسي لايحه عضويت ايران در سازمان جهاني تجارت از برنامه‌هاي اين هفته كميسيون اقتصادي مجلس است.

اين كميسيون هم‌چنين علاوه بر دعوت از مسوولان سازمان بورس اوراق بهادار كشور در اين هفته به بررسي كليات طرح دريافت رايانه‌ها و بهاي خدمات شهري و روستايي از نيروي كار خارجي شاغل در كشور مي‌پردازد.

هم‌چنين كارگروه پولي و مالي اين كميسيون با دعوت از مديران عامل بانك‌هاي ملي و كشاورزي و صادرات به استماع گزارش عملكرد و برنامه‌هاي آتي اين بانك‌ها خواهد پرداخت.

كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي

دعوت از رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي از برنامه‌هاي اين هفته كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس است.

اين كميسيون هم‌چنين علاوه بر جمع‌بندي و بررسي نهايي طرح‌ها و لوايح مطروحه و كارگروه‌هاي سه گانه كميسيون قرار است به بررسي كليات لوايح اصلاح ماده 22 قانون حمل و نقل عبور كالاهاي خارجي از قلمروي جمهوري اسلامي ايران و كليات لايحه تعيين مرجع تهيه و تصويب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهري و آمد و شد و چگونگي اجراي آن بپردازد. بررسي طرح يك فوريتي حراست‌ها نيز از ديگر برنامه‌هاي اين هفته كميسيون است.

كارگروه امنيت داخلي و شوراهاي اين كميسيون نيز قرار است در اين هفته به بررسي لوايح عضويت ايران در مجمع كشورهاي صادر كننده گاز، اتحاديه بين‌المللي گاز، شوراي برق كشورهاي مستقل مشترك المنافع، اتحاديه جهاني بهره‌برداران هسته‌يي، سازمان منطقه‌اي درياي پاك، فدراسيون ورزش دانشگاه‌هاي آسيا بپردازد.

بررسي لوايح عضويت ايران در گروه هشت كشور در حال توسعه، اتحاديه تعرفه‌اي حمل و نقل بار با راه آهن اروپا و آسيا، شوراي حمل و نقل ريلي كشورهاي مستقل مشترك المنافع، كميسيون هيدروگرافي منطقه‌اي ناحيه دريايي راپمي، مجموعه مدارك تحقيقات حمل و نقل بين‌المللي، برنامه بين‌المللي سيستم كاوش و نجات از طريق ماهواره‌، صندوق همبستگي اسلامي براي توسعه، مجمع آسيايي يو آ او، از برنامه‌هاي اين هفته كارگروه روابط خارجي اين كميسيون است.

هم‌چنين بررسي لايحه توافق‌نامه جامع همكاري بين ايران و بوليوي و بررسي لايحه پروتكل اصلاحي موافقت‌نامه حمل و نقل بين‌المللي جاده‌اي كالا و مسافر بين ايران و افغانستان از ديگر برنامه‌هاي اين كارگروه است.

كميسيون انرژي

به گزارش ايسنا، كميسيون انرژي مجلس نيز در اين هفته علاوه بر دعوت از وزير نيرو جهت پاسخ گويي به سوال اسدالله قره‌خاني نماينده علي آباد كتول به بررسي و بحث پيرامون قرارداد خط لوله سرخ ايران با هند و پاكستان با دعوت از وزراي نفت و امور خارجه مي‌پردازد. هم چنين بررسي لوايح عضويت ايران در اتحاديه بين‌المللي گاز، مجمع كشورهاي صادر كننده گاز، سازمان منطقه‌اي درياي پاك، مجمع بين‌المللي انرژي، اتحاديه جهاني بهره برداران هسته‌يي، شوراي برق كشورهاي مستقل مشترك المنافع، انجمن بين‌المللي آب در دستور كار اين هفته كميسيون قرار دارد.

اين كميسيون در اين هفته به بررسي جزئيات لايحه اصلاح بند 21 ماده واحده قانون بودجه سال 87 كل كشور و بررسي لايحه تشكيل صندوق‌هاي حمايت اجتماعي جوانان و بهبود وضعيت اقتصادي و اجتماعي استاني و بررسي لايحه اصلاح ماده سه و جداول چهار و هشت برنامه چهارم توسعه و متمم بودجه سال 85 كل كشور خواهد پرداخت.

كميسيون برنامه و بودجه

به گزارش ايسنا، رسيدگي به كليات لايه اصلاح ماده 20 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، لايحه نحوه رسيدگي به تخلفات و اخذ جريمه‌هاي مربوط به امور و حمل و عبور و مرور وسايل نقليه، بررسي كليات لايحه اجازه پرداخت 50 درصد از حق الوكاله‌هاي وصولي از دعاوي كه دستگاه‌هاي دولتي محكوم‌له واقع مي‌گردند، به كارشناسان حقوقي و كارمندان حقوقي در پيشرفت آن در دستور كار اين هفته كميسيون برنامه و بودجه مجلس قرار داد. هم چنين وزير كار و امور اجتماعي در اين هفته جهت معارفه و آشنايي با برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين وزارت خانه و هم چنين وزير آموزش و پرورش جهت ارايه گزارش عملكرد پنج ماهه بودجه سال 87 اين وزارت‌خانه به اين كميسيون دعوت شده‌اند.

كميسيون بهداشت و درمان

كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز در اين هفته علاوه بر بررسي كليات طرح حفظ، حمايت، توسعه و بهره برداري از صنايع دامي كشور، به بررسي لايحه عضويت ايران در برنامه كنترل بيماري‌هاي مشترك انسان و دام مديترانه و بررسي لايحه عضويت ايران در طرح همكاري نظارت بر امور دارويي مي‌پردازد.

هم‌چنين بررسي لايحه پذيرش اصلاحيه مواد 24 و 25 اساسنامه سازمان بهداشت جهاني و بررسي كليات لايحه تعديل ساعت كار شاغلان رسته‌هاي بهداشتي درماني از ديگر برنامه‌هاي اين كميسيون در اين هفته است.

كميسيون صنايع و معادن

كميسيون صنايع و معادن مجلس نيز قرار است در اين هفته به بررسي لايحه عضويت ايران در گروه مطالعات بين‌المللي مس و عضويت ايران در بنياد اروپايي مديريت كيفيت بپردازد.

وزير صنايع و معادن نيز در اين هفته جهت پاسخ گويي به سوالات حسن كامران، نماينده اصفهان، محمد‌كريم عابدي نماينده طبس به اين كميسيون فرا خوانده شده است. هم چنين اين كميسيون علاوه بر بررسي لايحه عضويت ايران در اتحاديه بين‌المللي تاييد صلاحيت آزمايشگاهي از وزير نيرو جهت ارايه گزارش از عملكرد و برنامه‌هاي اين وزارت‌خانه دعوت كرده است.

كميسيون عمران

وزير نيرو هم‌چنين به منظور ارايه گزارشي از عملكرد پنج ساله اول سال 87 و ميزان اعتبارات تخصيص يافته و روند پيشرفت فيزيكي كليه طرح‌ها و پروژه‌هاي در دست اجرا در بخش آب و فاضلاب شهري و روستايي و وزير مسكن و شهرسازي به منظور ارايه گزارش عملكرد پنج ماهه اول سال 87 و ميزان اعتبارات تخصيص يافته با روند پيشرفت فيزيكي كليه طرح‌ها و پروژه‌هاي در دست اجرا به كميسيون عمران مجلس دعوت شده‌اند.

هم‌چنين وزير راه و ترابري نيز به منظور ارايه گزارش از عملكرد پنج ماهه اول سال 87 و نيز از اعتبارات تخصيص يافته و روند پيشرفت فيزيكي كليه طرح‌ها و پروژه‌هاي در دست احداث و تطبيق آيين‌نامه‌هاي اجرايي بودجه سال 87 به اين كميسيون فرا خوانده شده است.

بعلاوه وضعيت بهشت زهرا و آرامگاه‌هاي اطراف تهران با حضور نماينده وزارت كشور، شهرداري تهران، سازمان محيط زيست و شواري استاني شهر تهران در كارگروه عمران شهري و روستايي اين كميسيون بررسي خواهد شد.

در اين هفته وزير مسكن و شهرسازي جهت پاسخ گويي به سوالات نادر قاضي‌پور و جواد جهانگيرزاده و سيدسليمان ذاكر نمايندگان اروميه و سيروس سازدار نماينده مرند و جلفا به اين كميسيون خواهند آمد.

كميسيون فرهنگي

نشست مشترك رييس سازمان صدا و سيما و معاونان وي در خصوص برنامه و وظايف سازمان متبوع از برنامه‌هاي اين هفته كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي است.

كارگروه زنان، خانواده، تربيت بدني و جوانان اين كميسيون قرار است در اين هفته به بررسي لايحه عضويت ايران در فدراسيون ورزش دانشگاه‌هاي آسيا و لايحه يك شوري عضويت ايران در آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ بپردازد.

بررسي طرح يك فوريتي تشديد مجازات جرايم اخلال در امنيت رواني جامعه، بررسي لايحه عضويت ايران كانون بين‌المللي منتقد تئاتر و بررسي لايحه عضويت ايران در دانشكده بين‌المللي راديو و تلويزيون از برنامه‌هاي كارگروه رسانه و هنر كميسيون فرهنگي مجلس در اين هفته است.

هم‌چنين كارگروه فرهنگ و گردشگري اين كميسيون قرار است در اين هفته علاوه بر بررسي لايحه عضويت ايران در اتحاديه جهاني نمايشگران عروسكي به بررسي كليات لايحه نظارت بر ساخت و فروش اشيا مشابه و بدل آثار فرهنگي و تاريخي بپردازد.

كارگروه ارشاد و تبليغات اسلامي اين كميسيون نيز قرار است كليات طرح ساماندهي نهادهاي تبليغي و ديني و فرهنگي تشكيل ستاد عالي توسعه فرهنگ اسلامي را بررسي كند.

كميسيون قضايي و حقوقي

به گزارش ايسنا، بررسي جزئيات لايحه اصلاح ماده 660 قانون مجازات اسلامي، بررسي كليات لايحه الحاق يك تبصره به ماده يك لايحه قانوني نحوه خريد و تملك اراضي و املاك براي اجراي برنامه‌هاي عمومي، عمراني و نظامي دولت مصوبه 1357 از برنامه‌هاي اين هفته كميسيون حقوقي و قضايي مجلس است.

كميسيون كشاورزي

كميسيون كشاورزي مجلس نيز در اين هفته به بررسي لوايح عضويت ايران در فدراسيون بين‌المللي اتحاديه زنبورداران، انجمن بين‌المللي علوم باغباني، مركز ماشين‌ها و مهندسي آسيا و اقيانوسيه مي‌پردازد.

رسيدگي به كليات لايحه ضوابط ملي، ايمني، زيستي جمهوري اسلامي ايران و بازديد از سامانه اطلاعاتي وزارت بازرگاني به منظورآشنايي با فعاليت‌هاي كاربردي و فناوري آن وزارت‌خانه از برنامه‌هاي ديگر اين كميسيون در اين هفته است.

كميسيون اصل نود

كميسيون اصل نود مجلس نيز در اين هفته تشكيل جلسه مي‌دهد و علاوه بر جلسه هيات رييسه كميسيون ادامه بحث و بررسي پيرامون پيشنهادات اعضاي كميسيون و رسيدگي به پرونده‌هاي مطروحه، از برنامه‌هاي آن است.

هم‌چنين در اين هفته كارگروه‌هاي اين كميسيون جهت رسيدگي به شكايات واصله تشكيل جلسه خواهند داد.

كميسيون طرح تحول اقتصادي

ادامه بررسي طرح تحول اقتصادي دولت نيز از برنامه‌هاي اين هفته كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي دولت است.

انتهاي پيام
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن