تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815335455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدرس دانشگاه علامه‌ طباطبايي: گردشگري از اثرهاي منفي تغييرات آب‌وهوايي مي‌تواند مانع شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدرس دانشگاه علامه‌ طباطبايي: گردشگري از اثرهاي منفي تغييرات آب‌وهوايي مي‌تواند مانع شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

مدرس دانشگاه علامه‌ طباطبايي تهران با اشاره به شعار سازمان جهاني جهانگردي براي روز جهاني گردشگري درباره‌ي تغييرات آب‌وهوا و تأثير آن بر صنعت گردشگري، اظهار داشت: اكنون در بسياري از كشورهاي جهان با خشكسالي‌هايي مواجه هستيم كه موجب ازدياد گرسنگي، از دست دادن شغل و هجوم گروه‌هاي انساني از مناطقي از يك سرزمين به مناطق آبادتر و خوش آب‌وهواتر مي‌شود. اين حركت مجموعه‌اي از مسايل اجتماعي ـ فرهنگي جديد را براي جامعه‌ي توسعه‌يافته‌تر ايجاد مي‌كند.

حميد ضرغام در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: سازمان جهاني جهانگردي معتقد است كه تغييرات آب‌وهوا و فقر موضوع‌هايي جهاني‌اند و جهانگردي ابزار مناسبي است تا به اين معضلات جوامع بشري پاسخ دهد.

وي ادامه داد: تأثيرات منفي تغييرات آب‌وهوايي درباره‌ي كشور ما نيز صادق است. اكنون كه ما با دوران خشكسالي در كشور مواجه هستيم، بسياري از مناطق خوش آب‌وهوا كه پذيرش گردشگر داشتند، براثر خشكسالي دچار فقر حضور گردشگران در مناطق خود شده‌اند.

او گفت: با كاهش تعداد گردشگران، آمارهاي اقتصادي آن مناطق گردشگري كاهش يافته و بسياري از شغل‌هايي كه قبلا براي آن سرمايه‌گذاري شده بود، بدون مراجعه‌كننده مانده است و اين‌ها سبب مي‌شوند كه مجموعه معضلاتي در بخش‌هايي از كشور پيش آيد.

ضرغام اظهار كرد: سال گذشته حدود دو ميليون گردشگر به شهر ملاير سفر كردند، اما به‌دليل خشكسالي كه امسال در اين منطقه‌ي جغرافيايي ايجاد شده، تعداد افرادي كه به اين شهر مسافرت كرده‌اند، به 600 نفر كاهش يافته است. در اين شرايط، منبع درآمدي كه پيش‌بيني شده بود، از بين رفته است.

وي بيان كرد: گردشگري قادر است، نوعي فعاليت خاص را تعريف كند كه از اثرهاي منفي اجتماعي و اقتصادي حاصل از تغييرات آب‌وهوايي مانع شود.

او كه دبير همايش روز جهاني جهانگردي است، يادآوري كرد: به‌مناسبت اين روز، همايشي با عنوان «تغييرات محيطي، توسعه‌ي جهانگردي و كاهش فقر» 15 مهرماه در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار مي‌شود. البته به‌دليل مصادف شدن روز جهاني جهانگردي در ششم مهرماه با آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان، تاريخ‌ برگزاري اين سمينار علمي به 15 مهرماه تغيير يافت.

مدرس دانشگاه علامه‌ طباطبايي با اشاره به شعار سازمان جهاني جهانگردي براي روز جهاني گردشگري درباره‌ي تغييرات آب‌وهوا و تأثير آن بر صنعت گردشگري، ادامه داد: اين شعار درباره‌ي رويارويي گردشگري با تغييرات آب‌وهوايي است. ما در اين همايش شعار را جامع‌تر و تغييرات آب‌وهوايي را به تغييرات محيطي تغيير داده‌ايم.

ضرغام اضافه كرد: براساس اصل مورد قبول سازمان‌هاي علمي جهانگردي مبني بر اين‌كه صنعت گردشگري ابراز مناسبي براي كاهش فقر است و بخصوص در دوران ما كه تغييرات آب‌وهوايي بسيار مشهودتر شده‌اند و اثرهاي اجتماعي ناشي از اين تغييرات جوامع مختلف را درگير كرده، به‌نظر رسيد كه اين بحث موضوع مناسبي براي بررسي است. به همين دليل، يك همايش علمي را در دانشگاه علامه طباطبايي درباره‌ي اين موضوع برگزار مي‌كنيم.

انتهاي پيام
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن