تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله هاشمي رفسنجاني: در رابطه با انقلاب كوتاهي كنيم، قطعاً ظلم بزرگي كرده ايم


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: آيت الله هاشمي رفسنجاني: در رابطه با انقلاب كوتاهي كنيم، قطعاً ظلم بزرگي كرده ايم
براي به ثمر نشستن انقلاب اسلامي كارهاي بزرگي شده و نبايد منافع انقلاب به آساني فداي باند بازي و موضوعات سطحي شود.
آفتاب: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «اگر در رابطه با انقلاب كوتاهي كنيم و با خودخواهي و باند بازيها نظام را تضعيف كنيم قطعاً ظلم بزرگي است و بايد پاسخگوي خون شهدا باشيم».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، آيت الله اكبرهاشمي رفسنجاني كه شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهيد قدوسي در مسجد قباي تهران سخن مي گفت با اشاره به تلاشهايي كه براي پيروزي انقلاب اسلامي توسط مبارزان انجام شده است خاطرنشان كرد: «امروز برخي تاريخ گذشته ما را مطالعه نمي كنند و نمي دانند كه چه بر سر مبارزان انقلاب براي سرنگوني رژيم شاه آمده و نمي دانند چه بر سر كساني كه دهها سال شكنجه شده اند و به اسارت رفته اند و هر چه داشتند براي سرنگوني رژيم پهلوي و سلطه جهنمي استكبار خصوصا آمريكا در طبق اخلاص نهادند آمده است».

وي انقلاب اسلامي را محصول تلاش انسانهايي همچون شهيد قدوسي دانست و تاكيد كرد: «اگر در رابطه با انقلاب كوتاهي كنيم و با خودخواهي و باند بازيها نظام را تضعيف كنيم قطعاً ظلم بزرگي است و بايد پاسخگوي خون شهدا باشيم».

وي گفت : «براي به ثمر نشستن انقلاب اسلامي كارهاي بزرگي شده و نبايد منافع انقلاب به آساني فداي باند بازي و موضوعات سطحي شود».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه صحنه مبارزات نسبت به گذشته تغيير نكرده است اظهار داشت: «امروز هم دشمنان ما همان كساني هستند كه با امام و مجاهدان راه امام دشمني مي كردند و همان صحنه ادامه دارد».

آيت الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد : «حقيقتاً امروز ما بايد ياد نيروهاي مقدس و بزرگي كه در مسير پيروزي انقلاب تلاش كردند و كار را به اين جا رسانده اند گرامي بداريم و با احترام خدمات آنان را قدرداني كنيم و راه آنان را فراموش نكنيم زيرا اگر محصول اين همه ايثار كه همان انقلاب اسلامي است آسيب ببيند ما مسئول هستيم».

وي در بيان ويژگيهاي شهيد قدوسي اظهار داشت: «شهيد قدوسي چه قبل و چه بعد از انقلاب سخت ترين مسئوليتها را در پيشبرد اهداف امام بر عهده داشت».

رئيس مجلس خبرگان رهبري افزود : «در بعد از پيروزي انقلاب يكي از سخت ترين مسئوليتها اداره دادگاهها بود و به خاطر جنايات تروريستها و كارهاي ضد انقلابي وسيعي كه انجام مي شد لازم بود كه دادگاههاي منزه و انقلابي وجود داشته باشد و آيت الله قدوسي با ايثاري كه كرد موقعيت حوزوي و سوابق خود را در خدمت دادگاههاي انقلاب گذاشت و بي نظمي كه در آن دوران حاكم بود با قدرت مديريتي كه داشت سامان داد نظام دادگاههاي انقلاب مرهون تلاش شخص شهيد قدوسي است و ما بايد قدرداني كنيم».

وي با تاكيد براينكه پذيرش مسئوليت دادگاهها در بعد از انقلاب مسئوليتي سخت و خطرناك بود افزود: «در همين مسير منافقين از آيت الله قدوسي انتقام گرفتند و او را به شهادت رساندند».

آيت الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: «در ازدواج آيت الله قدوسي با سبيه علامه طباطبايي تركيب مناسبي از يك شخصيت بزرگ به وجود آمد كه در قامت آيت الله قدوسي نمود پيدا كرد و صداقت،پاكي و روح بلند شهيد قدوسي در نتيجه حضور در مكتب علامه طباطبايي بود كه از او يك مجاهد شريف به وجود آورد به نحوي كه امروز آثار زيادي در بخش حوزه و آثار عمده اي از محصولات فكري ايشان در اختيار ماست».

رئيس مجلس خبرگان رهبري در خصوص وضعيت سخت مبارزات قبل از انقلاب به بيان خاطراتي پرداخت و گفت: «در آن دوران آيت الله قدوسي كه يكي از اعضاي موسس جامعه مدرسين بود و به همراه رهبر انقلاب و برادر بزرگشان، آيت الله منتظري، آيت لله رباني شيرازي، آيت الله مشكيني، آيت الله آذري قمي،آيت الله مصباح يزدي،آيت الله مهدي حائري تهراني،آيت الله اميني نجف آبادي و يكي دو نفر ديگر كه نامشان خاطرم نيست اقدامات اوليه را براي تاسيس حكومت اسلامي و اصلاح

” شهيد قدوسي چه قبل و چه بعد از انقلاب سخت ترين مسئوليتها را در پيشبرد اهداف امام بر عهده داشت.... “

حوزه هاي علميه با هدف رسيدن به اهداف امام انجام دادند و در همان هنگام به دليل بازداشت چند نفر از اعضاي هيئت موسس جامعه مدرسين اساسنامه ما لو رفت و كساني كه بازداشت نشده بودند متواري شدند».

وي افزود : «در يكي از همان روزها در يك اتوبوس دو طبقه در حال حركت بودم و آيت الله خامنه اي را كه از بازداشت برخي از نيروهاي انقلابي مطلع نشده بود در كنار خيابان ديدم كه در حال قدم زدن بود و بلافاصله در ايستگاه بعدي پياده شدم و خودم را به ايشان رساندم و گفتم شما به اين آساني در خيابان در حال قدم زدن هستيد از طرف رژيم شاه تحت تعقيبيد و ماجراي بازداشت آيت الله قدوسي را به ايشان گفتم اما هر چه فكر كرديم جايي براي رفتن نداشتيم كه بتوانيم دقايقي درباره مسائل صحبت كنيم به همين دليل در نهايت تصميم گرفتم به مطب دكتر واعظي برويم اما آنجا نيز برخي از مراجعان به ما شك كردند و ما هم آنجا را ترك كرديم و در نهايت به خانه شهيد باهنر رفته و در آنجا يك ساعتي به بحث و برنامه ريزي براي اقدامات پرداختيم».

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت : «آيت الله قدوسي به مبارزات كمك بسيار زيادي كرد و ما كاملا مي دانستيم كه ساواك از ما چه قدر اطلاعات دارد و چه چيزهايي را نمي داند به همين دليل برنامه ريزي كرده بوديم كه در صورت بازداشت شدن چه چيزهايي را بگوييم و چه چيزهايي را مطرح نكنيم».

وي در پايان خاطرنشان كرد: «آقاي قدوسي كه در اين شب براي گراميداشت سالگرد او جمع شده ايم در اصلي ترين پايگاه حركت اسلامي در غياب امام براي اداره حوزه و برنامه ريزي آينده در كانون مبارزات بود و اميدواريم لياقت داشته باشيم كه قدردان زحمات چنين افرادي باشيم و از سربازان انقلاب به شمار آييم».

در مراسم ديشب كه با حضور جمع كثيري از مردم برگزار شد حجت الاسلام رازيني رئيس ديوان عالي كشور،حجت الاسلام مبشري رئيس دادگاه انقلاب، حجت الاسلام نيازي رئيس سابق سازمان بازرسي،حجت الاسلام پور محمدي رئيس كنوني سازمان بازرسي كل كشور، حجت الاسلام كروبي، حجت الاسلام يونسي وزير سابق اطلاعات، آيت الله دري نجف آبادي دادستان كل كشور، اميردريابان شمخاني، حجت الاسلام دعائي، جمعي از قضات و برخي ديگر از مقامات كشوري و لشكري حضور داشتند.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن