تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821398035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خبر
فرزند شهيد قدوسي:
آيت الله قدوسي به دنبال ايجاد اصلاحات
در حوزه بود

آيت الله حاج شيخ علي قدوسي، دادستان انقلاب در 14 شهريور سال 60 در دفتر دادستاني با انفجار يك بمب كه توسط عناصر منافق جاسازي شده بود، به درجه رفيع شهادت رسيد.
قدوسي آنچنان كه فرزندش - حجت الاسلام محمدحسين قدوسي - بيان مي كند در ابتداي انقلاب و در كوران حوادث انقلاب سعي داشت مسير اعتدال را طي كند و همين مساله نيز براي او دردسرساز شده بود.
خبرگزاري ايسنا به مناسبت سالگرد شهادت آيت الله قدوسي با فرزند ايشان، محمدحسين قدوسي گفت وگويي انجام داده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه وقتي آيت الله قدوسي در دادستاني بودند، چه جرياناتي با ايشان مخالف بودند و چگونه شد كه ايشان به شهادت رسيدند؟ گفت: اصولا آن موقع نسبت به كار دادستان انقلاب موجي از مخالفت ها وجود داشت كه بخشي عمده از اين موج، از طرف سازمان مجاهدين خلق قبل و منافقين فعلي بود اما در خودي ها هم مخالفت هايي وجود داشت. در ميان خودي ها بعضا نسبت به رويه معتدل قدوسي اعتراض هايي مي شد. در فضاي خاص آن زمان در نگاه برخي افراد، افراطي گري هم انقلابي گري حساب مي شد و مصادره كردن و شدت عمل، مطلوب عده اي بود. به رويه ايشان در دادستاني اعتراض مي شد و حتي گاهي اين اختلافات به درگيري هاي جدي و حمله شديد روزنامه ها نسبت به ايشان مي رسيد و چند بار روزنامه هاي خودي مفصل به ايشان ناسزا نوشتند حتي يكي از روزنامه ها كه از خودي ها بود در صفحه اول نوشت «اسناد سو»استفاده دادستان انقلاب!»
فرزند شهيد قدوسي همچنين در تشريح اين كه اختلاف نظرها دقيقا بر سر چه چيزهايي وجود داشت؟ عنوان كرد: منتقدان رويه دادستاني انقلاب و مرحوم پدرم در مورد رفع مصادره ها انتقاد داشتند و اينكه ايشان شدت عمل به خرج نداده بود و مثلا به فردي كمك كرده بود. آن فضا، فضاي خاصي بود و ايشان چون مقيد به حدود و قوانين ديني بود و اعتقاد داشت كه ما نمي توانيم به خاطر انقلاب حدود را كنار بگذاريم و انقلاب هم به اقدامات خلاف نياز ندارد، مورد انتقاد عده اي بود; اما پدر اهل عقب نشيني نبود و حتي يك بار در يك مصاحبه تلويزيوني اعلام كردند كه از رويه خود دست نخواهد كشيد.
وي انفجار دادستاني انقلاب را مربوط به منافقين دانست و گفت: يكي از اعضا به آن نفوذ كرده بود و با بمبي كه كار گذاشتند، پدرم شهيد شدند. جالب اينكه پدر چند بار به من گفته بود كه اين فرد را مشكوك مي داند چون سوابق او را مي شناخت اما نمي توانست به خاطر حدس و گمان، او را از سر كارش كنار بگذارد. پدر اعتقاد داشت كه ما نمي توانيم به دليل حفظ يكسري احتياط ها هر كار دلمان خواست انجام دهيم و اگر احتمال خطري از فردي ديديم با او برخورد كنيم. اصولا اين گونه مصلحت انديشي ها را قبول نداشت و مي گفت حدود و قواعد عقلي و ديني و حفظ حرمت افراد و خلاف شرع عمل نكردن چيزي نيست كه بتوانيم از آن كوتاه بياييم و مثلا به خاطر مصلحت، با يك فرد بيگناه برخورد مجرمانه كرده و اين طور تصور كنيم كه اگر در خلال تحقيقات معلوم شد كه چنين فردي مجرم است كه كارمان درست بوده و اگر بيگناه بود و بي دليل او را دستگير كرده بوديم، اشكالي ندارد، ما به خاطر مصلحتي كه در نظر گرفته ايم پيش خدا معذوريم. او چنين شيوه اي را قبول نداشت.
فرزند شهيد قدوسي با اعلا م اين كه آيت الله قدوسي به دنبال ايجاد يك اصلاحات در حوزه بود اظهار داشت: استادان اصلي ايشان، آيت الله بروجردي، حضرت امام (ره) و علامه طباطبايي بودند. پدرم، زماني كه در حوزه بود به دنبال ايجاد يك اصلاحات در حوزه بود و معتقد بود كه طلبه هاي جديد بايد چندويژگي را داشته باشند و اگر نداشته باشند موفق نخواهند بود; يكي تقوا كه روي آن خيلي حساس و خودشان هم در اين زمينه زبانزد بودند. دوم، تبحر در علوم حوزوي و مسلح بودن به انديشه ها و علوم جديد كه روي آن حساس بودند. در آن زمان اين سخنان خيلي در حوزه نو بود. در آن زمان برخي در حوزه موافق تغيير نبودند. مثلا آيت الله قدوسي مي گفت طلبه اي كه اول به دانشگاه برود و بعد به حوزه بيايد بيشتر به درد جامعه مي خورد. حتي معتقد بود كه طلبه ها بايد بخشي از درس خود را خارج از كشور بخوانند تا با آن فضاها آشنا شوند.

پاسخ كوتاه رييس صداوسيما به غلامحسين الهام

رييس صدا و سيما در حاشيه يك مراسم داخلي به سخنان اخير سخنگوي دولت پاسخ گفت.
به گزارش ايسنا، عزت الله ضرغامي با تاكيد بر اين كه از جمله مصوبات دولت كه مكررا مورد تاكيد رياست محترم جمهوري است; عدم سخن گفتن اعضاي دولت عليه يكديگر است; گفت: انتظار مي رود سخنگوي دولت بيش از ديگران پاي بند به اين مصوبه باشد.
وي افزود: ابراز رضايت بسياري از اعضاي كابينه در مورد همكاري صميمانه و موثر صدا و سيما با دستگاه هاي متبوع آنان كه به صورت نامه، مصاحبه و بيان شفاهي در جلسات مختلف مطرح مي شود، با اين گونه موضع گيري هاي غيرمسوولانه مغايرت دارد.
رييس صداوسيما گفت: اعتماد مردم و رضايت مندي آنان مهمترين اصل براي مديران و هنرمندان رسانه ملي بوده كه نظارت آحاد جامعه ضامن اجراي آن است.
وي ادامه داد: ضمنا اصول نظارت بر سازمان صدا و سيما به طور مشروح در قوانين رسمي كشور آمده كه مطالعه آن را توصيه مي كنيم.

استاندار سيستان و بلوچستان منصوب شد

به پيشنهاد وزارت كشور و تصويب هيات دولت علي محمد آزاد به عنوان استاندار سيستان و بلوچستان منصوب شد.
به گزارش مهر، محمد حسين موسي پور معاون حقوقي و امور مجلس وزارت كشور گفت: با پيشنهاد وزارت كشور و تصويب هيئت دولت مهندس علي محمد آزاد به عنوان استاندار سيستان و بلوچستان منصوب شد.
آزاد داراي سوابقي از قبيل رياست دانشگاه، معاونت عمراني استانداري، فرمانداري و مدير كل سياسي است، آخرين سمت وي استانداري ايلام بود.
حبيب الله دهمرده استاندار سابق سيستان و بلوچستان پس از انتصاب به سمت استانداري كرمان ، از 23 تيرماه تا كنون با حفظ سمت سرپرستي استانداري سيستان و بلوچستان را نيز بر عهده داشته است.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن