تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833662315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«يتيم‌خانه» تلفيقي از دو ژانر فانتزي و ترسناك است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: «يتيم‌خانه» تلفيقي از دو ژانر فانتزي و ترسناك است خبرگزاري فارس: «يتيم‌خانه» محصول سينماي اسپانيا، تلفيقي از دو ژانر سينماي فانتزي و ترسناك است. به گزارش خبرگزاري فارس، سينماي هيچ يك از كشورهاي جهان نمي‌تواند به خوبي هنرمندان اسپانيايي، تلفيقي خوب و جذاب از اين دو ژانر ارايه كند. در قصه «يتيم‌خانه» روياها با مسايل ماوراء طبيعه ادغام مي‌شوند و ماجرايي را خلق مي‌كنند كه مشابه آن را فقط در فيلمي مثل «لابيرنت پان» (باز هم فيلمي از سينماي اسپانيا و به كارگرداني گيرمو دل‌تورو) ديده‌ايم. اين فيلم هم توسط اين فيلم‌ساز تهيه شده، ولي با اين حال خوآن آنتونيو بايونا سازنده آن، مهر شخصي خود را بر روي فيلم كوبيده است. بايونا خوب و آگاهانه فيلمش را با يك فلاش بك شروع مي‌‌كند كه گروهي كودك بي‌سرپرست را در يك يتيم‌خانه نشان مي‌دهد كه در حال يك بازي هستند. به اين ترتيب، نه تنها گذشته لورا - كاراكتر اصلي فيلم كه يكي از اين بچه‌هاست كه والدين تازه‌اي پيدا كرده و دارد از يتيم‌خانه مي‌رود- شرح داده مي‌شود، بلكه نقش مايه «بازي» هم در قصه فيلم كاشته مي‌شود. در زمان حال وقتي كه پسر لورا گم مي‌شود، او براي پيدا كردنش مجبور به همان بازي‌اي مي‌شود كه سال‌ها قبل در يتيم‌خانه با بچه‌ها مي‌كرد. پسر لوراي جوان، سيمون هم پسر واقعي خودش نيست و وي او را به فرزندخواندگي گرفته است. به اين ترتيب، قصه فيلم درامي خانوادگي را پي‌ريزي مي‌كند كه درباره مصيبت از دست دادن عزيزترين فرد زندگي خانوادگي است. سيمون بچه‌اي روياپرداز است و اين از همان اولين صحنه ورودش به فيلم، مشخص مي‌شود. ولي روياپردازي‌هاي او در مكان جديد (خانه‌اي كه لورا و همسرش به آن نقل مكان كرده‌اند در قديم، همان يتيم‌خانه‌اي بوده كه وي در آن جا زندگي مي‌كرد) رنگ و بوي ديگري دارند و براي لورا آشنا هستند. در حقيقت، دوستان خيالي تازه سيمون همان هم‌بازي‌هاي واقعي قديمي لورا هستند. آنها كه با حضور دوباره لورا در اين محل قديمي جان گرفته‌اند، سيمون را با خود مي‌برند تا بتوانند دوباره لورا را در كنار خود داشته باشند. موش و گربه‌بازي لورا با اين بچه‌ها، قبل از اين كه كمكي باشد تا او سيمون را پيدا كند، در خدمت اين مسئله است كه لورا را به دوستان قديمي‌اش نزديك‌تر مي‌كند. لورا در پايان بازي است كه متوجه منظور دوستان قديمي خود مي‌شود و سرنوشت محتوم خويش را مي‌پذيرد. در شرايط جديد، همه به خواسته‌هاي خود مي‌رسند. هم لورا پسرش سيمون را پيدا مي‌كند و هم بچه‌هاي يتيم دوست قديمي خود را. اما اين اتصال دوباره، آسان به دست نمي‌آيد. لورا مجبور به قرباني كردن جان خويش است. در طول فيلم، رويا و واقعيت آن چنان در يكديگر ادغام مي‌شوند كه نمي‌توان تفاوتي بين آنها قايل شد. واقعيت تبديل به رويا مي‌شود و رويا جاي واقعيت را مي‌گيرد. با چنين داستان پيچيده و گيج‌كننده‌اي است كه «يتيم‌خانه» به يك پايان كامل مي‌رسد. اين پايان آميزه‌اي از تراژدي و اميد است. انتهاي پيام/ا




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن