تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821243124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاتتحليل فروش سينماي بين‌المللي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: كاتتحليل فروش سينماي بين‌المللي
هر چند تابستان امسال فروش فيلم‌ها در سطح بين‌المللي در حد تابستان پارسال نبود، اما به لطف موفقيت فيلم‌هاي «ماما ميا!» و «كنگ فو پاندا» انتظارهاي استوديوهاي مطرح تا حد زياد برآورده شد.


ورايتي اعلام كرد با توجه به وقفه‌هاي ناشي از برگزاري المپيك و يورو 2008 كسي انتظار تكرار موفقيت تابستان سينمايي سال 2007 را نداشت، اما عملكرد بسيار موفق چند فيلم مانند «ماما ميا!»، «جنسيت و شهر»، «آنچه در وگاس اتفاق افتاد» و «كنگ فو پاندا» در بازار خارج از آمريكا براي همه دور از انتظار بود.
چند فيلم ناموفق در بازار آمريكا مانند «اسپيد ريسر» و «ديو را ملاقات كن» در سطح بين‌المللي نيز شكست خوردند، اما موفقيت فيلم‌هاي مستعد فروش كمبودها را جبران كرد. مجموع فروش فيلم‌ها در فصل تابستان تا پيش از اين هفته رقمي در حد 011/5‌ميليارد دلار بود كه احتمالا اين هفته 150‌ميليون دلار ديگر به آن اضافه مي‌شود.
با اين توصيف فروش فيلم‌ها در تابستان امسال حدود 6/3‌درصد كمتر از پارسال است كه مجموع فروش خارجي 421/5‌ميليون دلار شد. «اينديانا جونز و قلمرو جمجمه بلورين» فيلمي بود كه همه از موفقيت آن حرف مي‌زدند و فيلم استيون اسپيلبرگ با 466‌ميليون دلار انتظارها را تا حد زياد برآورده كرد.
با اين حال، پرفروشترين فيلم بازار بين‌المللي تابستان 2008 تاكنون اگر پارسال به نمايش درمي‌آمد پس از سومين فيلم «دزدان دريايي كارائيب»، پنجمين فيلم «هري پاتر» و سومين فيلم «اسپايدرمن» در رده چهارم قرار مي‌گرفت. پس از «اينديانا جونز» تنها چند فيلم ديگر بودند كه موفقيت آنها در بازار خارج از آمريكا تضمين شده به نظر مي‌رسيد.يكي از اين فيلم‌ها «شواليه تاريكي» كريستوفر نولان است كه اين هفته از مرز 400‌ميليون دلار فروش عبور مي‌كند و به نظر مي‌رسد در پايان فصل بتواند عنوان پرفروشترين فيلم بازار بين‌الملل را از آن خود كند. 400‌ميليون دلاري شدن «شواليه تاريكي» اين فيلم را در باشگاهي قرار مي‌دهد كه تنها 29 عضو ديگر دارد.
ديگر نكته در خور توجه درباره ششمين فيلم بتمن اين است كه اولين فيلم اين مجموعه است كه خارج از بازار آمريكاي شمالي نيز به موفقيت فراوان دست مي‌يابد. «بتمن آغاز مي‌كند» فيلم قبلي مجموعه با رقم به نسبت متوسط 166‌ميليون دلار در سطح بين‌المللي به كار خود پايان داد.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن