تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار اصفهان هشدار داد: خشكسالي را شوخي تلقي نكنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: استاندار اصفهان هشدار داد: خشكسالي را شوخي تلقي نكنيد
جام جم آنلاين: استاندار اصفهان با بيان اين كه خشكسالي امسال اولين و آخرين اتفاق تلخ براي اصفهان نخواهد بود، گفت: چرا در اصفهان كه نصف ميانگين كشوري نزولات آسماني مي‌بارد، مردم صرفه‌جويي نمي‌كنند.


وي گفت: سال زراعي گذشته ميزان بارندگي 82 درصد در مقايسه با سال قبلش كاهش يافت و سميرم كه شهرستان پرآبي به حساب مي‌آيد، به علت نوع زمين بيشتر گرفتار بحران شده است.

بختياري با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان و ناشناخته‌ علمي و تحقيقاتي استان از يك‌سو و تجربيات موفقيت‌آميز فعالان اقتصادي و توليدي آن گفت: كشاورزان اصفهاني قوي‌ترين و باخردترين كشاورزان كشور شناخته شده‌اند، اما ما چقدر از اينها استفاده مي‌كنيم تا در برابر سايه‌‌ سنگين خشكسالي كه نفس مردم را مي‌گيرد، به دادشان برسيم.

نماينده دولت در استان، آب ذخيره شده پشت سد زاينده‌رود را همه‌ اميد اصفهان خواند و گفت:‌ پارسال در زمان مشابه خروجي آب سد 35 تا 40‌مترمكعب بود و حالا تنها 6 تا 7 مترمكعب است.

به گفته وي، كل ذخيره‌ سد هم حالا 470 تا 500‌ميليون مترمكعب است كه اگر 200‌ميليون مترمكعب آن را شن و ماسه و خطاي آماري بدانيم، وضعيت خوبي نيست.

بختياري افزود: اگر بارندگي‌هاي سال زراعي 88 ‌ 87 مثل پارسال باشد، در تامين آب شرب مردم هم مشكل خواهيم داشت.

‌مردم انتظار راهكاري اصولي دارند

استاندار اصفهان با اشاره به كاهش شديد بارندگي و سوز و سرماي سخت زمستان كه باعث شده مردم خشكسالي را با تمام وجود لمس كنند، گفت: باغات سميرم كه در مقايسه با اول انقلاب 26 هزار هكتار افزايش يافته بود به خاطر اين كه در بخش مقابله با حوادث و بلاياي طبيعي رشد نكرده‌ايم، از بين رفت.

بختياري برگزاري جلسات ستاد حوادث غيرمترقبه را لازم‌تر از نان شب دانست و گفت: به هر حال كشور ما حادثه‌خيز است و از 41حادثه‌ شناخته شده تجربه‌ بروز 39 مورد را دارد، در اين شرايط مردم از مسوولان انتظار دارند برنامه داشته باشند.

وي با اظهار تاسف از اين كه 92 درصد منابع آب استان در بخش كشاورزي مصرف مي‌شود، گفت: كاهش اين سهميه هرگز به معناي ناديده گرفتن اهميت توليد نيست، بلكه به اين معناست كه كشاورزان دنبال افزايش بهره‌وري و صرفه‌جويي بروند. استاندار با اعلام اين كه در مقابل حوادث غيرمترقبه هنوز برخورد انفعالي داريم، گفت: اگر ما را نكوهش كنند، حق دارند؛ زيرا 75 درصد آب مورد نيازمان را از سفره‌هاي زيرزميني برداشت مي‌كنيم و از ظرفيت 5 ميليارد مترمكعبي آب استخراج شده نيز نيمي به هدر مي‌رود.

بختياري با اظهار تاسف از گزارشي كه شركت آب و فاضلاب استان ارائه و اعلام كرده 50 درصد آب تصفيه شده‌ شبكه به هدر مي‌رود، گفت:‌ اينجا علاوه بر مسوولان مردم هم بايد جواب دهند. چرا آبي كه دولت براي تصفيه‌ هر ليتر و ثانيه‌ آن هزينه مي‌كند به مصرف نمي‌رسد.

استاندار اصفهان براساس گزارش‌هاي آب و فاضلاب اعلام كرد سالي 100 ميليون مترمكعب آب در شبكه هدر مي‌رود؛ چون شبكه‌ فرسوده‌ آبرساني اصفهان از 40 سال پيش يعني زمان ساخت هنوز اصلاح نشده است.

اصفهان - خبرنگار جام‌‌جم
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن