تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رد پاي گراني در آستانه ماه رمضان؛ بازرسان صنفي به بازار مي روند


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: رد پاي گراني در آستانه ماه رمضان؛ بازرسان صنفي به بازار مي روند
گروه اقتصادي- هرمزي : در حالي كه وزارت بازرگاني با همكاري شوراي اصناف كشور اين روزها در تلاشند بازار كالاهاي اساسي و

مايحتاج ضروري مردم را ساماندهي و كنترل كنند گزارشها حاكي از آن است كه در بازار، تحولات قيمتي از دو هفته قبل آغاز شده است.
بنابراين گزارش از دو هفته قبل شهروندان با توجه به تجربه اي كه از افزايش قيمت در گذشته داشته اند با آينده نگري و ترس از گراني پيش رو، خريدهاي ضروري خود را به جلو انداختند، به طوري كه اين وضعيت سبب شد صفهاي خريد در فروشگاه هاي عرضه مستقيم بخصوص گوشت قرمز و مرغ به وجود آيد.
افزايش تقاضا براي مايحتاج ضروري ماه مبارك رمضان باعث شد قيمت برخي از اين محصولات افزايش يابد، به طوري كه قيمت مرغ در دامنه قيمتي 3300- 2700، گوشت گوساله با كيفيت 8500- 7500 ، گوشت گوسفند 9000- 7500 تومان در نوسان بوده است.بازار داغ سبزيها نيز از اين وضعيت مستثنا نبود، بخصوص در اين روزها از كيلويي 300 تومان به 700 تومان افزايش قيمت داشته است.
حتي شنيده ها حاكي از آن است كه خرده فروشان در بازار ميادين تره بار با سهميه بندي انواع سبزي مواجه شده اند!
اما در اين ميانه دستگاه هاي ذي ربط وزارت بازرگاني و همچنين شوراي اصناف كشور و زير مجموعه اين تشكل بزرگ خصوصي بيكار ننشسته اند، تا جايي كه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان براي كنترل قيمت مواد لبني، پروتئيني، ميوه و سبزي، خرما، زولبيا و باميه و ساير اقلام طرح ويژه نظارتي ماه مبارك رمضان و بازگشايي مدارس را از امروز اجرا مي كنند.

كاهش زمان رسيدگي به تخلفات
در همين حال دبير شوراي اصناف كشور نيز در گفتگو با خبرنگار ما از برنامه هاي اين شورا خبرداد و اظهار داشت: در حوزه برخورد با متخلفان اكيپهاي ويژه شناسايي و تجهيز شد كه در كوتاهترين زمان براي آنان حكم صادر خواهد كرد، يعني از تشكيل پرونده تا زمان صدور حكم بين يك هفته تا 10 روز طول خواهد كشيد كه اين زمان در اين طرح كوتاهتر مي شود.
كاشفي افزود: با توجه به برنامه ريزيهايي كه انجام شده امسال نوسانهاي قيمتي در ماه مبارك رمضان رخ نخواهد داد، البته چند كالايي كه افزايش قيمت داشته مثل زولبيا، باميه متأثر از مواد اوليه آنها يعني روغن و شكر بوده است و به توليد كننده ارتباطي ندارد.
وي ادامه داد: در مورد كالاهاي اساسي مورد نياز با توجه به ذخيره سازي كه انجام شده مشكل خاصي در عرضه كالاها و مايحتاج مردم وجود نخواهد داشت كه در همين راستا تلاش كرده ايم تقريباً در تمام سطح كشور نمايشگاه هاي عرضه مستقيم در اين ماه داير شود.
وي با بيان اينكه وظيفه نظارت و بازرسي نمايشگاه ها به عهده واحد بازرسي و نظارت خود اصناف است، ادامه داد: ممكن است نگراني هايي در مورد مرغ و گوشت وجود داشته باشد كه با توجه به تجربه سالهاي گذشته ممكن است بين 300-200 تومان در هر كيلو افزايش قيمت داشته باشد، اما با توجه به ذخيره سازي و تمهيدات پيش بيني شده اين اقدام نيز تا حدودي كنترل خواهد شد.

جلوگيري از شوك
وي تأكيد كرد: امسال شاهد افزايش ناگهاني و شوك به بازار طي اين يك ماه نخواهيم بود كه در همين راستا از امروز در تمام سطح كشور نمايشگاه ها شروع به كار خواهند كرد.
به گفته وي افزايش قيمت برخي از كالاها متأثر از خشكسالي بوده است، به طوري كه هر محصول كه با حوزه كشاورزي ارتباط داشته داراي افزايش قيمت بوده است و ما منكر اين افزايش قيمت نيستيم.
كاشفي تأكيد كرد: هدف ما اين است كه از افزايش كاذب قيمتها در طول ماه مبارك رمضان جلوگيري كنيم.

افزايش سه برابري بازرسان
وي در خصوص طرحهاي نظارتي شوراي اصناف كشور و زير مجموعه هاي آن نيز تصريح كرد: در طرح نظارتي پيش رو تمام واحدهاي بازرسي كل كشور فعال شده و در همان حال تعدد بازرسان به سه برابر سالهاي گذشته افزايش يافته است و تأكيد داريم در برخورد با متخلفان مشكل خاصي نداريم.
وي البته به اين نكته اشاره كرد كه چنانچه عرضه و تقاضا از حالت تعادل خارج شود و در بازار كالاهايي كمياب شود نمي توانيم اين وضعيت را به زنجيره توليد و توزيع ربط دهيم.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن