تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805659013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بازرگاني خوزستان خبر داد: عرضه اقلام مورد نياز مردم در ماه رمضان با قيمت مصوب


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رئيس سازمان بازرگاني خوزستان خبر داد: عرضه اقلام مورد نياز مردم در ماه رمضان با قيمت مصوب


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: اقتصاد و بازرگاني

رئيس سازمان بازرگاني خوزستان گفت: در ايام ماه رمضان، برنج، روغن، شكر و مرغ، زير قيمت بازار و به قيمت مصوب در نمايشگاه عرضه مستقيم كالا عرضه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ محمد حسين چراغي در نشستي با نماينده‌هاي رسانه‌هاي خوزستان توضيح داد: در طرح ضيافت كه در آستانه ماه مبارك رمضان اجرا مي‌شود، تنظيم بازار با عرضه كالاهاي مورد نياز مردم از جمله مواد پروتئيني، روغن، برنج، شكر، لبنيات، خشكبار و اقلام مورد نياز اين ماه مانند خرما، زولبيا و باميه در نمايشگاه عرضه مستقيم كالا، انجام ‌شود.

وي افزود: همچنين با توجه به تلاقي ماه مبارك رمضان با فصل بازگشايي مدارس، اقلام مورد نياز اين فصل همچون كيف و كفش، البسه و لوازم التحرير در نمايشگاه پاييزه عرضه مي‌شود.

چراغي در خصوص برنامه‌هاي سازمان بازرگاني براي تنظيم بازار بيان كرد: تامين كالاها به خصوص ارزاق و مواد اوليه مورد نياز مردم و در كنار آن نظارت بر قيمتهاي كالاهاي عرضه شده، اهداف سازمان در آستانه ماه رمضان و بازگشايي مدارس است.

وي با اشاره به ضرورت برپايي نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا در پاييز، بيان كرد: حداقل 20 نمايشگاه از ششم شهريور تا 31 شهريورماه در 20 شهرستان استان برپا خواهد شد. كالاهاي عرضه شده در نمايشگاه حداقل با 10 تا 15درصد تخفيف ارائه مي‌شود و سعي مي‌شود اقلام مورد نياز مانند گوشت، مرغ، روغن، برنج و پودر لباس‌شويي و ساير اقلام خوراكي به ميزان مورد نياز و تقاضاي مردم عرضه گردد. قيمت اين اقلام متعاقبا اعلام مي‌شود.

چراغي تاكيد كرد: ساعت آغاز به كار نمايشگاه از ساعت 17 تا 23 تعيين شده كه اين ساعت با توجه به گرماي هوا و براي رفاه حال روزه‌داران تعيين شده است. تمام تمهيدات لازم براي نظارت بر قيمت كالاها در نمايشگاه پيش‌بيني شده است.

وي تصريح كرد: بر اساس ارزيابي وزارت بازرگاني كه از طريق يك شركت پيمانكار انجام شد، استان خوزستان رتبه دوم را در برگزاري نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالاي بهاره پس از استان تهران كسب كرده كه كسب اين عنوان به دليل مرغوبيت كالاهاي عرضه شده در غرفه‌هاي نمايشگاه و كيفيت كالاهاي عرضه شده بوده است.

رئيس سازمان بازرگاني خوزستان ادامه داد: تمهيدات ديگري كه دولت براي تشديد نظارت بر قيمت كالا و خدمات در نظر گرفته، بكارگيري 2 هزار بازرس در سطح كشور در قالب پيمانكار است. در اين طرح سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان به عنوان كارفرما تعيين شده و اين كار به يك شركت غير دولتي سپرده شده است.

وي افزود: از اين تعداد 50 بازرس براي شهرستان اهواز، 15 بازرس براي شهرستان دزفول، 13 بازرس براي شهرستان ماهشهر و 12 بازرس براي شهرستان آبادان در نظر گرفته شده است. بازرسان اين شهرها كليه شهرهاي همجوار خود را نيز تحت پوشش قرار خواهد داد.

چراغي با بيان اينكه تاكنون 45 بازرس بكار گرفته شده‌اند، عنوان كرد: اين تعداد بازرس به مدت 20 ساعت آموزش ديده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود از 10 شهريور كار اجرايي خود را آغاز كنند. اميدواريم طي 2 ماه آينده همه 90 بازرس فعاليت خود را آغاز كنند. پيش از آغاز اين طرح نيز 50 بازرس در استان فعاليت داشتند.

وي افزود: پيش‌بيني شده است در صورت گزارش و شكايات مردمي، در مدت كوتاه 15 تا 20 دقيقه، بازرسان به محل اعزام و به شكايات رسيدگي كنند. امكانات و تجهيزات مورد نياز بازرسان از جمله ماشين نيز در اختيار آنها قرار گرفته است.

چراغي عنوان كرد: با اجراي اين طرح در نمايشگاه‌ها، بازارها و نقاط شلوغ و انبارها و سردخانه‌ها به صورت مستقيم بر عرضه كالاها نظارت مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: اصل برپايي نمايشگاه در آستانه ماه مبارك رمضان براي رفع تب رواني در آستانه اين ماه است كه به علت ذخيره مواد غذايي توسط مردم با توجه به روحيه انبارداري آنان در كشور انجام مي‌شود. احداث بازارچه‌هاي عرضه مستقيم كالا از جمله برنامه‌هاي سازمان پس از برگزاري نمايشگاه است.

رئيس سازمان بازرگاني خوزستان افزود: در آستانه بازگشايي مدارس بيش از 6 هزار دفترچه در نمايشگاه پاييزه و فروشگاه‌هاي عرضه لوازم التحرير توزيع مي‌شود. بر اين اساس قيمت يارانه‌اي هر جلد دفتر فانتزي براي مصرف كننده براي 50 برگ، 250 تومان، براي 80 برگ 350 تومان و براي 100 برگ 420 تومان تعيين شده است. قيمت هر جلد دفتر فانتري سيمي 100 برگ نيز 630 تومان تعيين شده است.

وي تاكيد كرد: قيمت هر جلد دفتر 40 برگ معمولي 70 تومان، هر جلد 60 برگ 110 تومان، 80 برگ 140 تومان و 100 برگ 180 تومان تعيين شده و در نمايشگاه عرضه مي‌شود.

چراغي با اشاره به روند روبه رشد افزايش قيمت نفت در جهان خاطرنشان كرد: اين امر موجب افزايش قيمت انرژي و به تبع آن افزايش خدمات حمل و نقل ‌شده، در نهايت منجر به گران شدن ارزش قيمت تمام شده كالاها ‌شده است. به همين علت در حال حاضر ما شاهد افزايش قيمت جهاني مواد غذايي هستيم.

چراغي گفت: با افزايش قيمتهاي جهاني، شاهد هستيم كه هر تن روغن خام كه در سال گذشته به ارزش 480 دلار عرضه مي‌شده، هم اينك به قيمت هزار و 400 دلار به فروش مي‌رسد و اين در حالي است كه كشور 87 درصد از روغن خوراكي خود را از خارج تامين مي‌كند. افزايش قيمت محصول برنج نيز محسوس بوده است. البته صادر نشدن اين محصول از سوي كشورهاي صادر كننده بر شدت گراني آن افزوده است.

وي تصريح كرد: گران شدن قيمت نفت اگر چه به ظاهر به نفع كشورهاي توليد كننده نفت است ولي در واقع كشورهاي توليد كننده بايد مواد غذايي خود را از ساير كشورها تامين كنند.

رئيس سازمان بازرگاني خوزستان ادامه داد: در حال حاضر مي‌توان ادعا كرد كه قيمت بسياري از مواد غذايي در كشور نزديك به قيمت جهاني عرضه مي‌شود.

چراغي خاطرنشان كرد: در صورتي كه دولت بتواند در طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، قيمتها را منطقي كند و درآمد بر اساس قيمتها تنظيم شود، از شدت مشكلات ناشي از گرانيها كاسته مي‌شود.

انتهاي پيام
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن