تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821270787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعاليت بيش از 34 درصد شاغلين كشور در بخش صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: فعاليت بيش از 34 درصد شاغلين كشور در بخش صنعت
معاون وزير صنايع اعلام كرد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: معاون وزير صنايع و معادن كشور گفت: بيش از 34 درصد شاغلين كشور در بخش صنعت فعاليت دارند و بايد تلاش كنيم اين سهم افزايش يابد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،" محمد رضاواعظي آشتياني" با بيان اين مطلب افزود: توليد يكي از اركان‌هاي مهم توسعه اقتصادي در كشور است كه براي رشد توليد بايد سازمان‌ها، بانك‌ها و ارگان‌ها همسو و هماهنگ گام بردارند.

وي ادامه داد: در حال حاضر در كشور، 770 شهرك و ناحيه صنعتي مصوب داريم كه 574 شهرك آن در حال بهره‌برداري و فعاليت هستند.

واعظي آشتياني، تصريح كرد: تعداد 17 هزار و 200 واحد صنعتي در كشور مشغول به فعاليت توليدي هستند كه 382 هزار نفر اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

وي از راه اندازي 25 هزار واحد صنعتي در كشور در آينده نزديك خبر داد و گفت: اميدواريم تا پايان سال 88 اين واحدها به بهره‌برداري برسند كه اگر اين كار عملي شود براي 550 تا 600 هزار فرصت شغلي به طور مستقيم ايجاد مي‌شود.

معاون وزير صنايع و معادن افزود: تعداد كارگاه‌ها و كارخانجات در شهر‌ هاي صنعتي در سال 83، 11 هزار و 344 واحد، در سال 84 به 12 هزارو 887 واحد، در سال 85 به 14 هزارو 540 واحد و تا پايان سال 86 به 16 هزارو 200 واحد رسيده كه در حال حاضر اين تعداد به 17 هزارو 200 واحد فعال صنعتي افزايش يافته است.

واعظي آشتياني تصريح كرد: از منابع و بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده، 10 هزار ميليارد تومان بودجه براي احداث صنايع كوچك اختصاص يافته كه متاسفانه به دليل كافي نبودن حمايت و ناهماهنگي سيستم بانكي با وزارت صنايع، تنها يك ميليارد تومان آن محقق شده است.

وي ادامه داد: در استان كرمانشاه عمليات احداث 4 شهرك صنعتي دالاهو، صحنه، هرسين و زاگرس آغاز شده كه قطعا در پيشرفت و رشد صنعتي استان بسيار تاثيرگذار است.

واعظي آشتياني افزود: آسيب‌شناسي صنايع كوچك در كشور يكي از برنامه‌هاي اصلي وزارت صنايع است چرا كه صنايع كوچك نياز به حمايت، نظارت و كنترل دارند تا بتوانند مسيري را كه انتخاب كرده اند به خوبي طي كنند.

وي سوء مديريت، عدم استفاده از افراد تحصيل كرده، عدم استفاده از تكنولوژي مناسب، عدم آشنايي كامل به فرايند توليد و نا آگاهي به بازار و رقبا را از جمله چالش‌هاي توسعه صنعت در كشور خواند كه منجر به شكست واحدهاي توليدي مي‌شود.

انتهاي پيام//
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن