واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: خبرگزاري فارس:«عاطفه تهراني» گفت:بازي رئال هم تكنيكهاي خود را دارد و بايد روي تكنيكهايش كار كرد، نهاينكه صرفا حركتهاي روزمره كنيم و بگوييم بازي رئال انجام دادهايم. «عاطفه تهراني» در گفتوگو با خبرنگار تئاتر فارس، درباره نمايش «كاريزما» كه در تالار مولوي روي صحنه است، بيان داشت: چند سال قبل من روي تكنيك (حركت در فضاي سه بعدي) كار كردهام ولي هنوز كامل نشده بود و دوست داشتم آن شيوه را به شكلي باز ادامه بدهم و احساس كردم، خانم طبسينژاد، كارگردان نمايش «كاريزما» هم علاقه زيادي در كار با تكنيك دارد ،براي همين، اين كار بستري شد تا هم كار جديدي داشته باشم و هم تكنيكهاي خودم را كاملتر كنم و پيش ببرم و كار خودمان را براي همين با يك وركشاپ 10 روزه شروع كرديم. وي در ادامه يادآور شد: در ايده اوليه، انتظار بود كه بعد با خانم نسيم احمدپور، دراماتورژ كار صحبت شد و از آنجا كه نسيم احمدپور، دراماتورژ مسلطي هست، طرح داستاني «وقتي زنان همه مردان را دوست ندارند» را پيشنهاد داد و با اين پيشنهاد فضاي اوليه كار ما شكل گرفت. اين بازيگر درباره دراماتورژي بيان داشت: در ايران نميدانم دقيقا كجا اين واژه را به كار ميبريم ولي در همه جاي دنيا كار كارگردان و دراماتورژ خيلي به هم نزديك هستند و يك جورايي در هم حل شدهاند، به گونهاي كه در آخر كار تو نميتواني تشخيص بدهي دراماتورژ و كارگردان چه كسي بودند؛در حقيقت يك نفرند كسي كه ايده و فضاي اوليه را وارد كار ميكند. وي درباره بازي رئال در يك نمايش گفت: به نظرم بازي رئال هم تكنيكهاي خودش را دارد و بايد روي تكنيكهايش كار كرد نه اينكه صرفا حركتهاي روزمره كنيم و بگوييم بازي رئال انجام دادهايم. وي در پاسخ به اين سئوال كه چگونه است در كارهايي كه دو بازيگر كنار هم قرار ميگيرند، براي تماشاگر مقايسهاي پيش ميآيد و تماشاگر قضاوتهايي در ذهنش ميكند.بيان داشت: به نظرم مقايسه درست نيست و بايد تماشاگرها هر بازيگري را در جايگاه خودش مقايسه كنند. وي درباره تمرينهاي نمايش بيان داشت: تمرين ماههاي آخر خيلي سخت است. در همه كارها همين طور است، آدم ميخواهد زودتر به اجرا برسد و فكرهايي كه ميكند، زودتر به ثمر برسد، در اين كار هم همينطور بود،روزهاي آخر خيلي گيج و عصبي بودم ولي خوشبختانه خانم نسيم احمدپور كه هم دوست خيلي صميمي من هست و هم دراماتورژ كار بود در جلساتي كه باهم داشتيم خيلي به من كمك كرد. علت نارضايتي من در بازي، اين بود كه يك سري حركتهاي ثابت در كار داشتيم، مثل حركت با صندليها اما در حركتهاي انفرادي كه داشتم يك سري حركتهاي پايهاي ثابت بود و بقيه حركتهايم بداهه بود و همين خيلي مرا نگران ميكرد اما بعد ديدم همين اتفاق را ميشود تبديل به يك قدرت تكنيكي براي خودم كنم و هر شب بدون اينكه به اين فكر كنم كه چه كسي قرار است كار مرا ببينيد يا چه حسي به من دارد يا روزم را چطور گذراندم. سعي ميكنم اينها روي كارم تأثير نگذارند تا بتوانم با استفاده از تكنيك كارم را بهتر از روز قبل انجام دهم. وي درباره نمايش «مرگ ابريشم» كه مستقل از گروه «نرگس سياه» كار كرد، اظهار داشت: تفاوت سليقه و ديد ممكن است هميشه باعث مشكل برايم شود و باعث شود كه با وسواس بيشتري نمايشها را انتخاب كنم اما كار كردن با آتيلا پسياني خيلي خوب بود. ايدهاي داشتم كه با وي صحبت كردم و قرار شد وي مرا راهنمايي كنند.آقاي پسياني به دليل اينكه حرفهاي تئاتر هستند و سالهاست كه كار كردند، ميدانستند چطور بايد با من كار كنند تا من بتوانم همه انرژي تخيل، غريزهها و ايدههايم را به شكل درستي به كار ببرم. وي درباره كار جديد خود گفت: روي يك ايده تئاتر فكر ميكنم كه هنوز تكميل نشده اما در من هيجان و تخيل ايجاد ميكند و به محض اينكه بتوانم كاملش كنم، حتما آن را اجرا خواهم كرد. انتهاي پيام/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]