تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821215091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش ميزان ثبت به موقع تولد و مرگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: افزايش ميزان ثبت به موقع تولد و مرگ
رئيس سازمان ثبت احوال كشور،از رشد چشمگير ثبت تولد و مرگ در سالهاي اخير خبر داد.
آيت اللهي، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه يكي از اهداف اصلي سازمان ثبت به هنگام وقايع حياتي مي باشد كه درسالهاي اخير روند مثبتي پيدا كرده است گفت: سال گذشته در مهلت قانوني ثبت تولد كه 15 روز بعد از ولادت است ميزان ثبت به 5/80 درصد و 2/3 درصد رشد داشته و در مهلت جاري كه يك سال پس از ولادت است 8/96 درصد ثبت صورت گرفته همچنين در وفات نيز در سال گذشته ميزان ثبت فوت در مهلت قانوني 8/3 درصدو در مهلت جاري به ميزان ثبت 1/90 درصد رسيده ايم.

رئيس سازمان ثبت احوال ادامه داد: در ابتداي سال 415 هزار و 520 مورد تولد، 127 هزار و 536 مورد فوت 322 هزار و 227 مورد ازدواج 34 هزار و 459 مورد طلاق ثبت شده كه نسبت ازدواج به طلاق در سال جاري به 35/9 رسيده كه نسبت به سال گذشته 93/8 درصد رشد داشته است.

وي اظهار داشت: با تصويب آئين نامه كاربردي شدن كارت ملي از ابتداي تيرماه با ازدحام 20 روزه اي براي صدور كارت مواجهه بوديم اما هم اكنون مراجعات براي درخواست صدور كارت عادي شده است، همچنين بيش از 90 درصد دستگاه هاي خدماتي براي سرويس دهي از مردم كارت ملي درخواست مي كنند و به همين دليل اعتراض مردمي براي به همراه داشتن همزمان شناسنامه و كارت ملي از بين رفته است.

آيت اللهي ادامه داد: كارت ملي از امنيت بالايي برخوردار است و تاكنون حتي يك مورد شكايت در خصوص جعل اين كارت وجودنداشته است و دستگاه هايي كه كارت را از مردم درخواست مي كنند با توجه به شيارهاي موجود بر روي پرس كارت، بررسي در زير نور،از اصل بودن آن مطمئن مي شوند.

رئيس سازمان ثبت احوال افزود: پنج روش براي كنترل بدون دستگاه، وجود يك مورد با ذره بين و ديگري با استفاده از لامپ UV و ديگر خواندن بار كد روي كارت وجود دارد، همچنين برنامه هايي براي آموزش ارگانهاي مختلف براي شناسايي كارت جعلي در دست اقدام است.

وي در خصوص صدور كارت هاي ملي جديد تصريح كرد: كارتهاي جديد در حال طراحي است و به صورت آزمايشي توسط نيروهاي سازمان و پس از آن در قم استفاده مي شوند تا نتيجه طرح اوليه در سال 88 به مجلس ارائه و بودجه مورد نظر به آن اختصاص پيدا كند.

رئيس سازمان ثبت احوال خاطر نشان كرد:هم اكنون اصلي ترين موضوع براي به تعويق انداختن صدور كارت هاي جديد كه ضريب ايمني بالا و كاربرد بيشتري نيز دارند كمبود بودجه و داشتن هزينه بالاي اين كارتها است./ط
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن