تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803745021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سندرم پیش از قاعدگی و برخورد تغذیه‌ای با آن : بیماری های بانوان و درمان آنها


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: با سلام
براي دردهاي عادت ماهيانه يك درمان بدون عوارض مي خواهم
اشكالي نداره كه اين رو مي پرسم
با تشكر
سميه

عزيزم من يه بار تو روزنامه خوندم كه خوردن غذاهايي كه كلسيم داره به تخفيف درد عادت ماهانه كمك ميكنه ...اما به نظر من خوردن سويا ...شير سويا از نوع خونگي نه بازاري بهترينه...حتي براي زمان گر گرفتگي در دوران ياءسگي...آخه دكتره مامانم تجويز كرده و واقعا خودش تاثيرش رو متوجه ميشه..قبل از شروع پريودتون خودتون رو تقويت كنين ...پسته خام ..خرما...دل و قلوه و جگر ...اسفناج...و خلاصه يه عالمه ديگه غذاهاي مقوي...من اينها رو رو تجربه ميگم وگرنه اطلاعات آكادميك تو اين زمينه ندارم

مصرف عرق زيره يا دم كرده زيره سياه در كاهش درد قاعدگي بسيار مفيد است. همچنين استفاده از 4زيره داخل غذا يا به صورت دم كرده

دوباره سلام سميه جان

يكي دو روز مانده به عادت ماهانه گرفتن دوش آبگرم هم بسيار مفيد است و باعث گرم شدن جدار رحم و اتساع رگها ميشود و از انقباض عضلاني رحم جلوگيري ميكند و درد ها كاسته ميشود .

ضمنا خوردن قرص و كپسول و تزريق ( با اجازه متخصص ) ويتامين ب 12 و ب كمپلكس ( ولي نه در حين خونريزي بلكه چند روز قبل و يا ميان دو عادت ماهانه - زيرا خونريزي بيشتر ميشود ) و خوردن غذاهايي كه آنها را دارند ؛ براي اينكار مناسب هستند .

به هرحال بهتره يا با پزشك متخصص مشورت كني و يا از يك عطاري مجرب كمك بگيري. چون بقول بانو گل عزيز اينها رو ما با استفاده از تجربيات خودمون توصيه كرديم .

Anonymous نوشته است:دوباره سلام سميه جان

يكي دو روز مانده به عادت ماهانه گرفتن دوش آبگرم هم بسيار مفيد است و باعث گرم شدن جدار رحم و اتساع رگها ميشود و از انقباض عضلاني رحم جلوگيري ميكند و درد ها كاسته ميشود .

ضمنا خوردن قرص و كپسول و تزريق ( با اجازه متخصص ) ويتامين ب 12 و ب كمپلكس ( ولي نه در حين خونريزي بلكه چند روز قبل و يا ميان دو عادت ماهانه - زيرا خونريزي بيشتر ميشود ) و خوردن غذاهايي كه آنها را دارند ؛ براي اينكار مناسب هستند .

به هرحال بهتره يا با پزشك متخصص مشورت كني و يا از يك عطاري مجرب كمك بگيري. چون بقول بانو گل عزيز اينها رو ما با استفاده از تجربيات خودمون توصيه كرديم .

خواص بهار نارنج
---------------------
بهار نارنج، داروى مؤثرى بر ضد ناراحتى هاى عصبى است و به عنوان آرام كننده و ضدهيجانات دستگاه عصبى عمل مى كند. سردردها و دل دردها را آرام مى سازد و در بدخوابى ها و بى خوابى هايى كه ريشه عصبى دارند و ديگر ناراحتى هاى عصبى، به ويژه سردردهاى ميگرنى كاربرد دارد.
علاوه بر اين ها، از اين گياه براى درمان « دردهاى عادت ماهانه زنان » ، تقويت معده، تقويت قلب و مغز، تشويش، تشنج و تپش نامنظم قلب و تحريكات عصبى، و عليه حمله و غش استفاده مى شود.

از :

http://66.218.69.11/search/cache?ei=UTF ... 1&.intl=us

کلسیم و ویتامین D درد و ناراحتی زمان پرید خانم ها را کم می کنند

تحقیقاتی که در سالهای 2004 و 2005 انجام شده نشان داده است خانمهایی که دچار درد شدید و ناراحتی های زمان پرید( قاعدگی ) میشوند سطح ویتامین D و کلسیم خونشان پایین تر است بنابراین رژیم غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D می توانند این علایم را کاهش دهند .

لبنیات از جمله شیر و ماست و پنیر منبع بسیار خوب کلسیم هستند . برای ویتامین D هم حدود 20 یا 30 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید بودن کافی است به طوری که خورشید مستقیما به پوست بدنتان بخورد . مثلا روزی نیم ساعت پاهای خود را در آفتاب دراز کنید
برای ویتامین D اون عده افرادی که در معرض آفتاب به اندازه کافی قرار نمیگیرند ، به علت مثلا حجاب یا شغل یا موقعیت جغرافیایی کشور محل سکونت یا طرز زندگی بهتر است که زیر نظر پزشک میزان دز کافی ویتامین D را به صورت قرص مصرف کنند
فقط لازم به ذکر است که ویتامین D از آن دسته ویتامینهایی است که مصرف آن بدون تجویز پزشک توصیه نمیشود برای اینکه مصرف زیاد و غیر ضروری آن می تواند منجر به مسمومیت با این ویتامین بشود

http://balatarin.com/permlink/2007/8/23/1116689

معالجاتي طبيعي براي دردهاي دوران قاعدگي
اين دردها ساليان سال است که وجود داشته اند، به همين دليل درمان هاي غير پزشکي بسياري هم براي آن وجود دارد.

استراحت و پايين آوردن فشار عصبي
مثل موقيت هاي ديگر، دردهاي قاعدگي نيز ممکن است با خستگي و اضطراب تشديد شود. بنابراين، استراحت کامل قبل از شروع قاعدگي مي تواند در کاهش اين دردها بسيار موثر باشد. اضطراب و استرس جزئي از زندگي همه ما هستند، اما اينکه بدانيم چطور با اين مسائل برخورد کنيم بسيار مهم است. مديتيشن، يوگا و ورزش هم مي تواند بسيار موثر باشد.

گرما
گرما به شکل يک حمام داغ يا استفاده از دستمال گرم روي شکم مي تواند بسيار کمک کننده باشد.

ورزش
دختري که به طور مداوم ورزش مي کند، بسيار کمتر دچار اين دردها مي شود و ورزش مداوم و روزانه به کاهش اين دردها کمک شاياني مي کند.

استراحت در رختخواب
به بيماران معمولاً توصيه مي شود که تا جايي که ممکن است کارهاي روزانه خود را انجام دهند. ماندن در رختخواب درماني قطعي براي اين دردها به حساب نمي آيد. بعضي از پزشکان معتقدند که کمکي به کاهش درد نمي کند. اما قطعاً ماندن در رختخواب و نداشتن حرکت و فعاليت هاي بدني زياد باعث مي شود که درد کمتري حس کنيد.

با سلام و تشكر از همه شما عزيزان
تجربه خودم هم در اين باره اين است كه داخل شير داغ عسل مي ريزم و مي خورم تا حدودي درد را كمتر مي كند
با تشكر مجدد
سميه

سلام
من براي كاهش درد از گل گاو زبان همراه گل ختمي و نبات استفاده ميكنم. چاي كوهي هم مفيد است.
درباره گرما هم مامانم ميگه قديمي ها روي آجر داغ مينشستند. من چون مرگ آسا درد دارم از اتو هم براي گرم شدن كمر و دلم استفاده ميكنم.
داروي شيميايي: اگر از 2 روز قبل روزي يك عدد مفناميك اسيد بخوري درد نخواهي داشت. قرص ناپروكسن هم مسكن خوبي است هم براي درد دندان هم اين درد لعنتي ماهيانه.

سلام
اگر دردت زياده و مسكن خوراكي رو بالا مياريد استفاده از شياف ايندومتاسين معجزه ميكنه

دوستان سلام

بله اين شياف ( كه دوست ميهمان توصيه كرده ) بسيار موثر است . ضمنا اگر از اين شياف استفاده كرديد - متوجه باشيد كه بعضي ها به آن حساسيت دارند و ممكن است حالتهايي شبيه به سرگيجه و ..... عوارض جانبي ديگري را تجربه كنند .

حتما قبل از استفاده با پزشك متخصص مشورت نماييد و نيز بروشور آنرا بخوانيد و موارد احتياط و عوارض احتمالي آنرا در نظر بگيريد و در صورت بروز پزشك را در جريان قرار دهيد .

سلام و خسته نباشد.
من اين روش ها رو خودم هميشه انجام مي دم و مي تونم بگم موقع پريودم اصلاك درد ندارم.
دوش اب گرم كه بعد از بيرون اومدن از حمام كمرم را با دستمالي كه توش كيسه اب گرم هست مي بندم چون اگه كمر يخ كنه درد 10 برابر مي شه. همين طور در طول ماه درازو نشست و ورزش هايي كه ماهيچه ها رو قوي كنه انجام مي دم. هم به خوش اندامي كمك مي كنه هم درد و كم مي كنه.
از نظر من گرم كردن خيلي مهمه اگه حتي از چند روز قبل كمر و گرم نگه داري خيلي خيلي موثر.

سلام سميه جان اين مطالب كه دوستان براي شما نوشته اند بسيار مفيد بوده موقعي كه دردهاي عادت ماهنه ات شروع شد مي تواني روي شكمت اتو راكمي داغ كني وروي دلت بگذاري ويك كار ديگه هم مي توني انجام بدي كه خودم اين كار را ميكنم پسته وبادام پودر نارگيل وكنجد وخلفه را باهم اسياب كرده چند روز مانده به عادت ماهانه ام انها را مثل چاي دم مكنم ومي خورم كه بسار مفيد بوده است راستي يكي از دوستانم دارچين رابا نبات دم مي كند ومثل چاي ميخورد

من دم كرده زنجبيل راامتحان كرده ام معجزه بود . در مورد شياف هم شنيده ام خيلي موثر است ولي قبلش حتما با پزشك مشورت كن .

سلام سمیه جان
من هم از دم کرده زنجبیل به صورت چای همراه با خرما استفاده می کنم که خیلی به آرام کردن درد کمک می کنه و در ضمن چون نمی تونم از مفنامیک اسید استفاده کنم از قرص هیبوپروفن و یا استامینوفن کدیین استفاده می کنم . ولی نکته مهم اینه که حتما خودتونو گرم نگه دارین .در ضمن اگه واقعا درد شدیدی در طول دوره پریود دارید حتما بهتره که با پزشک مشورت کنین ، می تونه ناشی از مشکلات دیگه هم باشه.
شاد و موفق باسید






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3918]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن