تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812654215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدها اجرا در خيابان‌ها و سالن‌ها تئاتري‌ها با 100 نمايش به استقبال ماه رمضان مي‌روند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: صدها اجرا در خيابان‌ها و سالن‌ها تئاتري‌ها با 100 نمايش به استقبال ماه رمضان مي‌روند
جام جم آنلاين: هنرمندان تئاتر با اجراي نزديك به 100 نمايش صحنه‌اي و خياباني در سراسر ايران، به استقبال ماه مبارك رمضان مي‌روند. در حالي كه ماه رمضان سال گذشته، به دليل تعطيلي مجموعه تئاتر شهر و نبود برنامه‌ريزي مناسب، صحنه نمايش كشور روزهاي سردي را سپري كرد، امسال به دلايل مختلف از هفته آينده و با شروع ايام روزه‌داري، تئاتر كشور رونقي مضاعف پيدا مي‌كند.


در تهران بجز تالار هنر كه به منظور بازسازي تا نيمه مهرماه تعطيل است، ديگر سالن‌هاي نمايش به كار خود ادامه مي‌دهند. در فاصله زماني 12 شهريور تا 10 مهر ، 20 نمايش در تهران روي صحنه خواهند رفت و چراغ تئاتر همچنان روشن خواهد ماند.

صحنه‌هاي اندك در برابر متقاضيان فراوان‌

اگر در تهران، تالارهاي نمايشي با شروع ماه رمضان همچون گذشته به كار خود ادامه مي‌دهند و از فعاليت آنها كاسته نمي‌شود، صحنه نمايش شهرستان‌ها شاهد اجراهاي بيشتري در مقايسه با 2 ماه ابتدايي تابستان خواهند بود.

براي مثال در شهر تبريز كه از ابتداي تابستان تاكنون نمايشي روي صحنه نرفته است، 2 اثر اجراي خود را شروع كرده‌اند و تا هفته آينده همچنان روي صحنه خواهند ماند. به گفته شهرام خدايي، مسوول انجمن نمايش آذربايجان شرقي، هفته آينده نمايش جديد ديگري هم اجراي خود را آغاز مي‌كند و تا پايان ماه رمضان، تعداد نمايش‌هاي اجرا شده به 4 اثر خواهد رسيد.

در شهر همدان هم تالارهاي نمايش روزهاي گرمي را پيش روي خود دارند. محمدجواد كبودرآهنگي، مسوول دبيرخانه انجمن نمايش استان همدان در اين باره گفت: از آنجا كه آبان‌ماه جشنواره استاني تئاتر برگزار مي‌شود، گروه‌هاي نمايشي متعددي در ماه‌هاي شهريور و مهر متقاضي اجراي عمومي هستند.

وي در توضيح اين وضعيت افزود: گروه‌هاي متقاضي شركت در جشنواره‌هاي استاني، دست‌كم بايد 5 اجراي عمومي داشته باشند و براي همين در فرصت باقيمانده تا جشنواره كه مقارن با ماه مبارك رمضان است، با ترافيك اجراهاي نمايشي روبه‌رو خواهيم بود.

از سوي ديگر، از بوشهر هم خبر مي‌رسد كه با كاسته شدن از گرما و شرجي بودن هوا گروه‌هاي نمايشي كه ماه‌هاي گذشته را در حال تمرين بوده‌اند، بتدريج كارهايشان را روي صحنه خواهند آورد.

نصرالله شفيعي، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بوشهر در اين ارتباط گفت: در چند ماه گذشته، دوره فترتي را پشت سر گذاشتيم كه ناشي از تبديل انجمن‌هاي نمايشي به انجمن هنرهاي نمايشي بود، اين تغيير و تحول اداري و سازماني باعث شد گروه‌ها، تمرين‌هاي خود را ديرتر از هميشه شروع كنند كه با سرد شدن نسبي هوا، شاهد اجراي اين كارها خواهيم بود.

اما در شهري مثل اصفهان كه هميشه تالارهاي آن در طول سال شاهد اجراي نمايش و حضور علاقه‌مندان است، ماه رمضان هم تماشاگران مي‌توانند به تماشاي آثار مورد علاقه خود بنشينند.

احمد شاهين‌فر، مسوول انجمن نمايش استان اصفهان با اشاره به جشنواره تئاتر كودك و نوجوان كه از نيمه مهرماه در اين شهر برگزار خواهد شد، افزود: براي ماه رمضان تمهيداتي انديشيده‌ايم كه در تالارهاي نمايش همچنان ميزبان علاقه‌مندان باشيم.

وي در ادامه توضيح داد: در ماه مبارك رمضان به دليل سريال‌هاي متعدد كه شبكه‌هاي تلويزيوني پخش مي‌كنند، مردم بيشتر ترجيح مي‌دهند در خانه بنشينند. از اين رو تصميم گرفته‌ايم نمايش‌هاي خود بويژه براي مخاطب كودك و نوجوان را در ساعات پيش از افطار روي صحنه ببريم تا با سالن‌هاي خالي از تماشاگر روبه‌رو نشويم.

بعد از افطار همه تئاتر مي‌بينند

هنرمندان تئاتر در ماه رمضان به فعال نگاه داشتن تالارهاي نمايشي اكتفا نمي‌كنند و آثار خود را به ميان مردم نيز مي‌آورند و در فضاي باز به‌اجراي برنامه مي‌پردازند.

جشنواره شبانه تئاتر در محوطه باز تئاتر شهر، مهم‌ترين رويداد نمايش خياباني در اين ايام است. اين جشنواره كه از چند روز پيش آغاز شده، در ايام روزه‌داري به اوج خود خواهد رسيد. شهرام كرمي، مسوول تئاتر خياباني در مركز هنرهاي نمايشي درباره اين جشنواره گفت: اين جشنواره تا هفدهم ماه رمضان ادامه خواهد داشت و در آن، 18 نمايش اجرا مي‌شود. براي روزهاي ماه رمضان هم پيش‌بيني كرده‌ايم كه هر شب پس از افطار، 5 نمايش خياباني را در محوطه باز تئاتر شهر اجرا كنيم.

اجراهاي نمايش‌هاي خياباني در ماه رمضان، به تهران محدود نمي‌شود و شهرستان‌ها نيز برنامه‌هايي را در اين حوزه تدارك ديده‌اند. تبريزي‌ها در اين عرصه پيشتاز هستند و با همكاري شهرداري شهرشان، نزديك به 100 اجراي خياباني را تدارك ديده‌اند.

مسوول انجمن نمايش استان خراسان رضوي هم از ادامه اجراي نمايش‌هاي خياباني در طول ماه مبارك رمضان خبر داد. به گفته سيدآبادي، پارك‌هاي شهر مشهد در اين ايام پس از اذان مغرب، ميزبان گروه‌هاي نمايشي خواهند بود و تجربه امسال محك خوبي خواهد بود تا زمينه و شرايط اجراي نمايش در ماه رمضان را بسنجيم.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن