تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821382471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان: پرسشگري و اظطرار در دانشجويان وجود ندارد با سردرگمي در بحث هويت دانشجويي روبه‌رو هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبير تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان: پرسشگري و اظطرار در دانشجويان وجود ندارد با سردرگمي در بحث هويت دانشجويي روبه‌رو هستيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در چهارمين روز از چهاردهمين همايش آموزشي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان كه در دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي برگزار شد، گفت: در رابطه با برگزاري اين همايش دچار خودكم‌بيني شده‌ايم و از نظر من فكر كلي كه براي همايش متصور بوده و خط كلي كه قرار بوده در همايش پي‌گيري شود، قابل دفاع است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) شيخ‌الاسلامي افزود: خطي كه در اين همايش براي پي‌گيري متصور بوده است از لحاظ محتوا و آن‌چه كه انجام مي‌شود قابل قياس با ديگر برنامه‌هاي آموزشي نيست.

شيخ‌الاسلامي تصريح كرد: پس از تعيين محتوا و اساتيد همايش اين سوال برايم مطرح شد كه پيام همايش تا چه اندازه براي دفاتر جامعه اسلامي دانشجويان قابل دريافت است و اين‌كه چه بايد كرد تا انسجام ميان مباحث در همايش به وجود آيد.

وي در ادامه در نقد عملكرد و فعاليت‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي گفت: به نظر من در تشكيلات دانشجويي با مساله‌ي كمرنگ شدن هويت يا سردرگمي در بحث هويت دانشجويي روبه‌رو هستيم و احساس مي‌كنم كارها به سمت كليشه مي‌رود و خيلي از فعاليت‌ها صرفا از روي كليشه‌هايي كه از قبل بوده و به صورت تقليدي و كاملا مناسبتي انجام مي‌گيرد. بنابراين اضطرار و پرسشگري و عطشي كه بايد، وجود ندارد.

دبير تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان ادامه داد: بايد خود را با پرسشي روبه‌رو ببينيم و در تمام فعاليت‌هاي دانشجويي پيرامون رسيدن به پاسخ آن پرسش تلاش كنيم. البته نه به اين معنا كه انتظار سريع جواب گرفتن را داشته باشيم. بنابراين معتقدم با تمام نقدهايي كه وارد است برخي تشكل‌ها خيلي خوب به پرسششان رسيده‌اند. البته شايد هدف و آرمان برخي از آنها بلند نباشد اما به باور عميقي در رابطه با آرمان خود دست پيدا كردند.

وي تصريح كرد: تشكل‌هاي دانشجويي از هويت عامي مانند انقلاب اسلامي برخوردار هستند كه در كنار آن داراي هويت سياسي و هويت تشكيلاتي مستقل هستند كه به نظر من اين هويت به درستي به مرز باور نرسيده است و آن‌طور كه بايد پررنگ نيست.

شيخ‌الاسلامي افزود: بايد در فعاليت‌هاي آموزشي خود سطح‌بندي داشته باشيم كه البته به معناي سطح‌بندي دفاتر نيست؛ بلكه بايد محتوا را در سطوح مختلف براي اعضا ايجاد كنيم.

وي در رابطه با تقسيم‌بندي مباحث آموزشي گفت: مطابق كتاب «انسان كامل» شهيد مطهري، هدف از آفرينش انسان، تك بعدي شدن آن نيست. بنابراين افرادي كه مي‌خواهيم در جامعه اسلامي دانشجويان پرورش دهيم بايد چندبعدي باشند و به فهم درستي از تمام زمينه‌ها برسند.

دبير تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در پايان تصريح كرد: هويت‌ها در هم پيچيده است و نمي‌توان اجزاي آن را از يكديگر جدا كرد. بايد سعي كنيم اعضا را پيرامون تمام اجزاي هويت به هدف مورد نظر برسانيم و برنامه‌ي مشخصي براي ارتقاي سطح آموزشي و تشكيلاتي اعضا ايجاد كنيم.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن